spottie schreef:hier kan ik ook helemaal in komen!!
zelf ben ik er zeg maar ook tussen in
en dat dan met meerdere dingen
ook kwa training kijk ik wat goed is voor het paard niet wat ik per se wil hebben..
ik ben ook iemand die liever geen @ work topics opent want je krijgt vaak tog een helehoop bokkers over je heen als je een beetje anders bent
Dat heb ik dus ook ... ik zou graag advies hebben er zitten hier genoeg deskundige maar ik weet nu al dat ik de pan in gehakt wordt dus begin ik er niet aan.
potverdikkie schreef:Okay, goed onderbouwen is geen probleem. Echter ik merk dus heel vaak in discussies dat er min of meer verantwoording afgelegd dient te worden, en dat vind ik weer tever gaan.
Ik zie ook wel eens dingen dat ik denk " dat had ik nooit zo gedaan", maar als die persoon ervoor gekozen heeft om het wel zo te doen... tja, wie ben ik dan om verantwoording te vragen.
Ik zal wel vragen , goh, waarom heb je dat zo gedaan?
Dat klinkt alweer heel anders dan " jezus, waarom doe je dat zo!"
Dat laatste zinnetje is nog lief uitgedrukt !!
En als de instructeur iets heeft geadviseerd wat door beter wetend bokt niet geaccepteerd is dan moet je maar meteen een ander nemen ...
Citaat:
Zo heb ik ooit echt letterlijk met tranen in mijn ogen gezeten om een topic van iemand. Die had een "fout" gemaakt, en was daardoor haar veulen kwijt geraakt.
Die meid zat er helemaal doorheen, en vroeg in de eerste instantie om raad en hulp. Veulen leefde toen nog. En wat kreeg ze.......... Alleen maar op haar flikker dat ze zo dom geweest was.
Ik snap dat niet. Waarom altijd maar iedereen kwetsen? Iedereen maakt wel eens grove fouten in zijn leven, en die enkele tip die ze kreeg werd overspoeld met verwijten.
Advies geven had ook geen zin meer, die verdween in de grote waterval.
Veulen is later overleden.
Iets wat een noodkreet was van een hele emotionele bokker werd een discussie over hoe dom de ts-er wel niet was.
Echt heel erg.
Dat zijn toch geen momenten om discussies te voeren? Of ben ik nu stom?
Het was niet eens een discussie maar een lynch partij, het was misselijk makend.
En dit soort dingen zijn nu de rede dat ik meestal alleen maar lees en zo mijn informatie probeer te verzamelen.
Bokt is heel interessant maar je moet wel tot dat ene hokje behoren om geaccepteerd te worden, helaas.