Lies_Tijger schreef:Poging 3:
'Hij is groter dan ik'
'Zij zijn beter in spelling als Lisanne'
'Zij zijn beter in spelling dan ik'
Nee.
Zij zijn beter in spelling dan Lisanne.
Maar:
Zij zijn bijna net zo goed in spelling als Lisanne.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
casperrr schreef:Wist je dat ik bij een heleboel niet eens is de fout in zie zitten? Als ik dit zo bekijk dan zitten mijn posts vast bomvol fouten.
Kan het ook niet iets van dialect zijn? Natuurlijk niet in alle gevallen, maar er zitten er een aantal bij die voor mij heel gewoon zijn.
Letizia schreef:Ik ook niet hoor Marieke, heb ook een vorm van dyslectici, mijn grammatica is ook niet wat het hoort te zijn en waarschijnlijk staan er in deze zin al spel en grammatica fouten
Arabesk schreef:De ene zal deze ontwikkeling zien als taalverloedering de ander als taalverandering.
Wat vind jij?
casperrr schreef:Letizia schreef:Ik ook niet hoor Marieke, heb ook een vorm van dyslectici, mijn grammatica is ook niet wat het hoort te zijn en waarschijnlijk staan er in deze zin al spel en grammatica fouten
Ben ik toch niet de enigeEn volgens mij is het toch ook zeeuws als je zegt 'dat is heel gewoon voor mij' een ander (lees: buiten zeeland) zegt dan toch 'dat is heel normaal voor mij' (of sla ik weer rare praat uit?
)
Barmat schreef:Mijn persoonlijke mening is, dat als je je dusdanig ergert aan dergelijke taalfouten, je misschien beter een ander forum kunt bezoeken.
Dat voor taalpuristen bijvoorbeeld
Dit forum is groot, een percentage mensen met Dyslexie en/of een lagere opleiding daarmee ook aanwezig. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij de Nederlande Taal perfect beheerst.
Wanneer we met zijn allen plezier beleven aan het gebruik van bokt, en er informatie uitgewisseld kan worden, op welk niveau dan ook, al dan niet met (kleine) taalfouten, heb ik daar geen enkel probleem mee. Je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen.
Mensen respectloos behandelen, uitschelden en kleineren vind ik vele malen erger dan een taalfoutje hier en daar.
Chiqa schreef:Arabesk schreef:De ene zal deze ontwikkeling zien als taalverloedering de ander als taalverandering.
Wat vind jij?
Weet je waar ik mij (mateloos) aan irriteer? Mensen die de zoekfunctie niet gebruiken;
[FZ] Bokt wordt steeds asocialer ?
[FZ] Verbazing over o.a. gebruik 'me' in plaats van 'mijn'......
[FZ] 'Sorry, ik heb dyslexie!'
LilianR @ [FZ] ik erger me dood
Echt hoor zomaar even een greep je wordt toch doodgegooid met dit soort miep topics,
denk dat we allemaal wel weten dat we niet allemaal taalwonders zijn of over een standaard spellingcontrole beschikken
Arabesk schreef:het ging hier specifiek om 'het paard ........ DIE'
Chiqa schreef:Arabesk schreef:De ene zal deze ontwikkeling zien als taalverloedering de ander als taalverandering.
Wat vind jij?
Weet je waar ik mij (mateloos) aan irriteer? Mensen die de zoekfunctie niet gebruiken;
[FZ] Bokt wordt steeds asocialer ?
[FZ] Verbazing over o.a. gebruik 'me' in plaats van 'mijn'......
[FZ] 'Sorry, ik heb dyslexie!'
LilianR @ [FZ] ik erger me dood
Echt hoor zomaar even een greep je wordt toch doodgegooid met dit soort miep topics,
denk dat we allemaal wel weten dat we niet allemaal taalwonders zijn of over een standaard spellingcontrole beschikken
eppie38 schreef:Zou persoonlijk ook nooit iemand aanspreken op schrijffouten msn taal of wat dan ook, je kunt iemand daar best mee kwetsen en gelukkig hoef je geen mavo diploma te hebben om lid van Bokt te worden.
4EverHobbes schreef:Maar als het je niet boeit, dan post je toch lekker niks? Als ik in elk topic wat me niet interesseert moet posten, kan ik mijn baan wel opzeggen.
Chiqa schreef:maar zie dat er weer genoeg gemiept wordt over andere spel en taalfouten, en daar wordt Bokt de laatste maanden tot vervelens toe mee doodgegooid.
Chiqa schreef:Echt hoor zomaar even een greep je wordt toch doodgegooid met dit soort miep topics,
4EverHobbes schreef:Maar als het je niet boeit, dan post je toch lekker niks? Als ik in elk topic wat me niet interesseert moet posten, kan ik mijn baan wel opzeggen. Arabesk wil gewoon een stelling neerzetten en een discussie op gang brengen over taalverloedering. Niks mis mee, net als een topic 'ben ik te groot voor mijn poownie' of 'Beauty voor de eerste keer VD'.