Het paard die...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:45

Lies_Tijger schreef:
Poging 3:
'Hij is groter dan ik'
'Zij zijn beter in spelling als Lisanne'
'Zij zijn beter in spelling dan ik'

Nee.

Zij zijn beter in spelling dan Lisanne.

Maar:
Zij zijn bijna net zo goed in spelling als Lisanne.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:47

'Hij is stiller dan ik'
'Zij is even stil als ik'

Als deze klopt dan snap ik hem!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:48

Wist je dat ik bij een heleboel niet eens is de fout in zie zitten? Als ik dit zo bekijk dan zitten mijn posts vast bomvol fouten. :D
Kan het ook niet iets van dialect zijn? Natuurlijk niet in alle gevallen, maar er zitten er een aantal bij die voor mij heel gewoon zijn.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:50

casperrr schreef:
Wist je dat ik bij een heleboel niet eens is de fout in zie zitten? Als ik dit zo bekijk dan zitten mijn posts vast bomvol fouten. :D
Kan het ook niet iets van dialect zijn? Natuurlijk niet in alle gevallen, maar er zitten er een aantal bij die voor mij heel gewoon zijn.

Ja ik ben het gewoon gewent ;) om net zo te spraten als mijn ouders. (Deze zin is zo goed toch?)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:50

Lies_Tijger schreef:
'Hij is stiller dan ik'

*\o/* *\o/* *\o/*

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:52

dejavu schreef:
Lies_Tijger schreef:
'Hij is stiller dan ik'

*\o/* *\o/* *\o/*

Hier sluit ik me volledig bij aan +:)+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:54

Ik ook niet hoor Marieke, heb ook een vorm van dyslectici, mijn grammatica is ook niet wat het hoort te zijn en waarschijnlijk staan er in deze zin al spel en grammatica fouten :Y)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:55

Nou hèhè, ik snap hem! :D

Voel me nu wel weer heerlijk stom, maar daar door zal ik het vast niet meer snel fout gaan doen!
Dank jullie wel :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:56

Letizia schreef:
Ik ook niet hoor Marieke, heb ook een vorm van dyslectici, mijn grammatica is ook niet wat het hoort te zijn en waarschijnlijk staan er in deze zin al spel en grammatica fouten :Y)

Ben ik toch niet de enige :+ En volgens mij is het toch ook zeeuws als je zegt 'dat is heel gewoon voor mij' een ander (lees: buiten zeeland) zegt dan toch 'dat is heel normaal voor mij' (of sla ik weer rare praat uit? :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:02

Arabesk schreef:
De ene zal deze ontwikkeling zien als taalverloedering de ander als taalverandering.

Wat vind jij?

Weet je waar ik mij (mateloos) aan irriteer? Mensen die de zoekfunctie niet gebruiken;

[FZ] Bokt wordt steeds asocialer ?

[FZ] Verbazing over o.a. gebruik 'me' in plaats van 'mijn'......

[FZ] 'Sorry, ik heb dyslexie!'

LilianR @ [FZ] ik erger me dood

Echt hoor zomaar even een greep je wordt toch doodgegooid met dit soort miep topics,
denk dat we allemaal wel weten dat we niet allemaal taalwonders zijn of over een standaard spellingcontrole beschikken ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:07

casperrr schreef:
Letizia schreef:

Ben ik toch niet de enige :+ En volgens mij is het toch ook zeeuws als je zegt 'dat is heel gewoon voor mij' een ander (lees: buiten zeeland) zegt dan toch 'dat is heel normaal voor mij' (of sla ik weer rare praat uit? :Y) )

Voor mij is die uitdrukking heel gewoon ja :')
Net als wat ik eerder zei: ik kom wel om je, of kom je om me (meerdere varianten mogelijk :P )
Ik had het er toevallig vorige week over met een collega, import Zeeuw, en die had nog meer uitdrukkingen die zij in het begin niet snapte en die voor ons heel normaal zijn, dus best kans dat ik dat ook weleens heb getypt op bokt (buiten om het Zeeuwentopic) en wat dan niet gesnapt werd :Y)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:15

Chiqa schreef:
Weet je waar ik mij (mateloos) aan irriteer erger? Mensen die de zoekfunctie niet gebruiken;

:+

Ojajoh

Re: Het paard die...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:24

Helemaal eens met de eerste post van Barmat en de laatste van Chiqa

Er zijn geloof ik al 30 topics geweest over mensen die zich irriteren aan andere mensen die fout schrijven

Kijk praat je over msn taal dan snap ik het nog
Maar komop zeg jullie praten over de meest kleine dingen!!
Wat ik dan vaker zeg: Meld je aan als Taalmod ofzo :Y)

Er zijn hier genoeg mensen die het gewoonweg niet kunnen,maar wel heel gezellig mee willen doen en hun verhaal desondanks gewoon leesbaar houden!

Ook werd er een opmerking gemaakt over taaldialecten
Ja daar heb ik nou ook last van :D

Van de week in een topic zei ik dat iemand gesnitst was
en de helft weet dus geen eens wat dan betekent :+
en zo heb ik dus wel meer uitspraken maar zolang mensen het normaal kunnen lezen en begrijpen
waar zeur je dan over :?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:29

^: Ik ben het met je eens. Ik vind het helemaal niet erg dat zulke foutjes gemaakt worden. Zolang de tekst niet onleesbaar is (bijv. zonder punten/komma's en inderdaad, MSN taal) maakt het me niet zo veel uit.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:31

Barmat schreef:
Mijn persoonlijke mening is, dat als je je dusdanig ergert aan dergelijke taalfouten, je misschien beter een ander forum kunt bezoeken.

Dat voor taalpuristen bijvoorbeeld :)

Dit forum is groot, een percentage mensen met Dyslexie en/of een lagere opleiding daarmee ook aanwezig. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij de Nederlande Taal perfect beheerst.

Wanneer we met zijn allen plezier beleven aan het gebruik van bokt, en er informatie uitgewisseld kan worden, op welk niveau dan ook, al dan niet met (kleine) taalfouten, heb ik daar geen enkel probleem mee. Je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen.

Mensen respectloos behandelen, uitschelden en kleineren vind ik vele malen erger dan een taalfoutje hier en daar.

:D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 09:46

Chiqa schreef:
Arabesk schreef:
De ene zal deze ontwikkeling zien als taalverloedering de ander als taalverandering.

Wat vind jij?

Weet je waar ik mij (mateloos) aan irriteer? Mensen die de zoekfunctie niet gebruiken;

Echt hoor zomaar even een greep je wordt toch doodgegooid met dit soort miep topics,
denk dat we allemaal wel weten dat we niet allemaal taalwonders zijn of over een standaard spellingcontrole beschikken ;)

het ging hier specifiek om 'het paard ........ DIE'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:11

Arabesk schreef:
het ging hier specifiek om 'het paard ........ DIE'

Als het daar alleen om zou gaan was mijn opmerking idd overbodig geweest maar zie dat er weer genoeg gemiept wordt over andere spel en taalfouten, en daar wordt Bokt de laatste maanden tot vervelens toe mee doodgegooid.
Lekker onbelangrijk ook als je het mij vraagt je zit hier immers met mensen van alle niveaus en opleidingen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:38

Chiqa schreef:
Arabesk schreef:

Wat vind jij?

:D Je haalt me de woorden uit mijn mond!
Ik heb maar tot mijn 14e op school gezeten, dus soms best moeite met schrijven.
Lees het wel altijd even door maar soms weet ik echt niet hoe bepaalde woorden te schrijven (schrijf het dan zoals ik zeg)
Zou jammer zijn als iemand zich daar aan ergert er zijn ergere dingen wat mij betreft.
Zou persoonlijk ook nooit iemand aanspreken op schrijffouten msn taal of wat dan ook, je kunt iemand daar best mee kwetsen en gelukkig hoef je geen mavo diploma te hebben om lid van Bokt te worden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:34

Nogmaals het ging mij specifiek over een paard DIE

Twee jaar geleden zag je die fout gewoon bijna nooit, nu zie ik m heel vaak. Net ook weer twee keer in een kwartiertje bokken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:59

misschien eens proberen om erop te temmen? ;)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:13

Maar als het je niet boeit, dan post je toch lekker niks? Als ik in elk topic wat me niet interesseert moet posten, kan ik mijn baan wel opzeggen. Arabesk wil gewoon een stelling neerzetten en een discussie op gang brengen over taalverloedering. Niks mis mee, net als een topic 'ben ik te groot voor mijn poownie' of 'Beauty voor de eerste keer VD'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:19

eppie38 schreef:
Zou persoonlijk ook nooit iemand aanspreken op schrijffouten msn taal of wat dan ook, je kunt iemand daar best mee kwetsen en gelukkig hoef je geen mavo diploma te hebben om lid van Bokt te worden.

Nou precies, Bokt is voor iedereen als we geen taalfouten willen zien begin je toch een dictee forum (Of is dat er mss al :D )

4EverHobbes schreef:
Maar als het je niet boeit, dan post je toch lekker niks? Als ik in elk topic wat me niet interesseert moet posten, kan ik mijn baan wel opzeggen.

Lezen is ook niet je sterkste kant, zal ik daar eens een topic over openen? Ik zeg toch echt met nadruk;

Chiqa schreef:
maar zie dat er weer genoeg gemiept wordt over andere spel en taalfouten, en daar wordt Bokt de laatste maanden tot vervelens toe mee doodgegooid.

Chiqa schreef:

Bedoel dr zijn topics genoeg over taalgemiep, en toch weer een topic openen? Laatste topic is nog geen paar weken geleden geopend.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:59

4EverHobbes schreef:
Maar als het je niet boeit, dan post je toch lekker niks? Als ik in elk topic wat me niet interesseert moet posten, kan ik mijn baan wel opzeggen. Arabesk wil gewoon een stelling neerzetten en een discussie op gang brengen over taalverloedering. Niks mis mee, net als een topic 'ben ik te groot voor mijn poownie' of 'Beauty voor de eerste keer VD'.

Bokt is gewoon multifuncioneel qua tale :D
Alle talen gaan hier voorbij, met en zonder spelfouten _O-

Onderschrift??? Dublinners??

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:02

Ik stel voor om een centraal topic te openen voor mensen die graag elkaars taalfouten, en fouten van andere bokt leden, restaurants etc. verbeteren.

Mischien zijn we dan van dit soort gezeur af.... Heb namelijk al 20 van deze topics voorbij zien komen inmiddels. ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:56

Kan me er ook heel erg aan ergeren, en aan het gebruik van 'me' ipv 'mijn'

ipv mijn paard is groot, is het dan: me paard is groot.

Vreselijk irritant! :+