gezelligheid op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:08

pharagirlke schreef:
En voor het zelfde geld was het wel wat anders geweest, was bokt er achter gekomen en hadden ze haar waarschijnlijk kunnen ompraten om toch naar haar ouders te gaan. Soms moet je bij meerdere dingen stilstaan Shiloh, bokkers bedoelen het heus niet altijd slecht ook al word het wel vrijwel altijd zo opgevat.

Als een TS iets niet wilt prijsgeven, moet je daar niet om doorzeuren. IMO moet je dan gewoon besluiten de TS te adviseren naar haar ouders te gaan als er iets heftigers aan de hand is. Eventueel met een voorbeeld voor het afschrik effect. Zoals het nu is verlopen was het ook niet bepaald constructief. Ipv goed bedoeld advies, werd TS volledig in de grond gestampt wat voor een dom onverantwoord mens het wel niet was. Nee, dat is lekker respectvol. Ik zeg overigens niet dat jij dat gedaan hebt. Ik benoem puur de richting die dat topic uiteindelijk is ingeslagen.

Maar goed, we draven nu wel erg lang door over 1 bepaald voorbeeld, terwijl die gewoon bedoeld was het principe te benoemen. Het principe van mijn punt leek me duidelijk, althans, voor mij in ieder geval wel :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:09

Heel goed voorbeeld van discussie en meningen verdedigen. Heeft dus niets te maken met opdringen. ;)

Als een TS niets wil prijsgeven, moet ze geen topic openen... Vind ik dan weer :D Je gaat ook niet naar een psycholoog en zegt dan "ik wil niet praten".
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-08-09 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:09

EN, om nog even toe te voegen. Als je echt bezorgd bent, en het echt goed bedoeld hebt, dan stuur je de TS een privé bericht, Dat noem ik iemand constructief helpen. Maar dan ga je niet mee doen met het gezeur en gesensatiezoekerij in het openbare topic.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:10

Shiloh schreef:
En dan nog, als je een vraag stelt om meer informatie te krijgen, en de TS wilt dat liever privé houden. Dan kun je 2 dingen doen. Besluiten een advies of mening te geven op basis van de info die je hebt, OF besluiten dat je met deze info niet een goed advies of mening kan geven en afhaken. Doorzeuren dat je het toch wilt weten, lijkt mij in ieder geval geen fatsoenlijke optie.

Maar als er zo doorgezeurd word (door heel veel mensen) is het meestal wel heel erg belangrijke info dat de TS niet wil delen. Wat is dan het nut van een zo'n topic als vervolgens bijna iedereen afhaakt of een mening geeft die maar op halve informatie steunt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:11

Dan krijg je wat bokt nu in 50% van de topics ís. ITP en HAW zijn daar het voorbeeld van. Mensen willen geen kritiek, dus dan komt er enkel "oh wat leuk" maar da's dan ook weer niet goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:13

Als iemand bijvoorbeeld vraagt of een combinatie van medicijnen samen ga, dan gaat diegene toch ook niet haar hele medisch verleden online zetten, alleen maar zodat bokt op 'het hele verhaal' kan oordelen?
Diegene vraagt of die combinatie van medicijnen samen gaat, de rest is haar eigen zaak.

Mocht je toch de onweerstaanbare nood hebben om meer te weten, dan kan je TS een pb'tje sturen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:14

Iemand die op bokt vraagt of bepaalde medicatie samen gaat zou ik toch even aan de oren trekken eerlijk gezegd.... := Voor dergelijke dingen moet je een telefoontje naar de dokter plegen, niet op een paardenforum wat vragen. Dat je ervaringen deelt over medicatie (bovendien; als je de medicatie op zoekt heb je al een aardig beeld van hoe het zit) kan ik in komen, maar combineren van medicatie vragen aan bokt is levensgevaarlijk. Letterlijk.

Anoniem

Re: gezelligheid op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:16

inderdaad...
Ik zou het ook ontzettend dom vinden, maar het is mijn zaak niet
aan de toon van TS zou ik overwegen om haar een pbtje te sturen, maar ik ga niet 10 pagina's lang zitten zeuren over 'informatie' die TS niet wil prijsgeven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:17

pharagirlke schreef:
Heel goed voorbeeld van discussie en meningen verdedigen. Heeft dus niets te maken met opdringen. ;)

Hier werd er namelijk ook gevraagd om een discussie. Dan is het inderdaad helemaal geen opdringen. Echter, als er niet om gevraagd wordt, en hij wordt toch meerdere malen verkondigd na verschillende verzoeken dat een discussie daarover niet echt gewenst is. Jah, dan vind ik dat aardig opdringen ja.

@ Bravespots.

Niet zoveel waarschijnlijk. Maar dat is dan de verantwoording van de TS. Als mensen dan besluiten geen advies te willen geven door gebrek aan info. En iedereen doet dat, loopt het topic snel genoeg dood en zakt het snel genoeg weg. Als je het niet eens bent met dat de TS iets niet wilt prijsgeven, kun je er ook voor kiezen het topic links te laten liggen en lekker verder te bokken. Het is echt niet verplicht hoor, om op elk topic dat je tegen komt te reageren.

Precies Asyaa... Ben in ieder geval blij dat er enkele bokkers zijn die in ieder geval begrijpen wat ik probeer te zeggen.

Jemig Pharagirlke, moet je nou daadwerkelijk op elk klein detail inspringen. Dat is lekker voortvarend voor een discussie! Het gaat toch om het principe van het voorbeeld, niet om de details van het voorbeeld zelf.

Anyway. Trek me verder uit deze discussie. We belanden voor mijn gevoel steeds op dezelfde argumenten. Mijn punt is wel duidelijk en het is niet waarschijnlijk dat ik van mening ga veranderen. En jullie ook niet, anders hadden jullie dat al wel gedaan. Dus vind dat er genoeg bijdrage van mijn kant is geweest.

En goed, in feite is de discussie zowiezo nutteloos, want bokt verander je er niet mee.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 23-08-09 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:17

Asyaa schreef:
Als iemand bijvoorbeeld vraagt of een combinatie van medicijnen samen ga, dan gaat diegene toch ook niet haar hele medisch verleden online zetten, alleen maar zodat bokt op 'het hele verhaal' kan oordelen?
Diegene vraagt of die combinatie van medicijnen samen gaat, de rest is haar eigen zaak.

Mocht je toch de onweerstaanbare nood hebben om meer te weten, dan kan je TS een pb'tje sturen.

Die stuur je per direct door naar de dokter lijkt me, in plaats van een medisch verleden te vragen. Ik zou het heel kwalijk vinden mocht iemand daar uberhaupt op antwoorden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:18

En het feit dat dit topic er al 5 pagina's lang over gaat, maakt dat iedereen zich wel eens schuldig maakt aan mening opdringen.

Shiloh: details bepalen nogal veel in een discussie vind ik...... :=

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:20

Shiloh schreef:
@ Bravespots.

Niet zoveel waarschijnlijk. Maar dat is dan de verantwoording van de TS. Als mensen dan besluiten geen advies te willen geven door gebrek aan info. En iedereen doet dat, loopt het topic snel genoeg dood en zakt het snel genoeg weg. Als je het niet eens bent met dat de TS iets niet wilt prijsgeven, kun je er ook voor kiezen het topic links te laten liggen en lekker verder te bokken.

Dat laatste doe ik ook regelmatig, maar ik verwacht van de gemiddelde bokker niet dat ze dat doen, dat lijkt me erg onrealistisch. Hoewel het de sfeer soms wel ten goede zou komen :j.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:21

pharagirlke schreef:
En het feit dat dit topic er al 5 pagina's lang over gaat, maakt dat iedereen zich wel eens schuldig maakt aan mening opdringen.

Shiloh: details bepalen nogal veel in een discussie vind ik...... :=

Om over offtopic gaan nog maar niet te spreken. :D

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:22

Het valt mij inderdaad vaak op dat sommige mensen alles beter weten, en dan proberen ruzie te zoeken door vervelende opmerkingen te plaatsen, het beste is denk gewoon niet op reageren :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:23

blijkbaar is wanneer ik iets mening opdringen vind te ingewikkeld om te omvatten. Aangezien je opmerking kant nog wal slaat.

Nee, details van voorbeelden, leidden af van de discussie zelf en is niet nuttig voor de vordering van de discussie. Het is nuttiger om te proberen te begrijpen wat de boodschap van het voorbeeld was, ipv het voorbeeld zelf onderuit te halen. Vind doorzeuren op een voorbeeld een behoorlijke slechte vorm van discussieren want het leidt nergens naar.

Het is niet offtopic vind ik hoor. Aangezien de discussie in feite draait op waarom offtopic gaan in topics wel of niet bijdraagt aan de gezelligheid.

Goed, en dat was dan echt het laatste wat ik er over zeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:25

als het voorbeeld afleid van de discussie, is het geen goed voorbeeld of is het fout weergegeven. En als je alle onduidelijke dingen links moet laten liggen gaat het stillekes worden op bokt volgens mij.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:26

Ninx schreef:
Overigens is het wel kostelijk om te lezen dat al die vinnige en 'scherpe/ snedige' opmerkingen bomvol met spelfouten gepost worden... :D
Haha ja dat vond ik nu ook :D

Als ik zo'n reactie zie lees ik er omheen. Dat die mensen zulke zielige reacties plaatsen naar andere mensen is eerder hun eigen probleem dan die van een ander..denk ik.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:24

Ik vind vaak ook wel dat er veel te heftig wordt gereageerd. Ik ben zelf 32 en tuurlijk denk ik wel eens bij sommige verhaaltjes van: o neee :x , het zal allemaal wel :roll: , maar dan reageer ik gewoon niet in dat topic. Kan ik ook niemand voor zijn hoofd stoten ;). Zouden meer bokkers moeten doen dan constant ruzie zoeken ;) Als je het te bont vind dan is er een hele mooie rode uitroepteken aan de rechterkant van een post ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:31

En ze gaan ook zoveel off-topic, er gaan hele ruzie's off-topic.
Als je een ding off-topic zegt okee, maar helemaal off-topic in een topic gaan staan ruziën..
dat is ook niet leuk voor de TS.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:08

Ook goeiemorgen Kelly :P (pssst, dit is een heeel oud topic :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:40

Toch wel lachwekkend dat mensen die het het hoogste woord hebben in dergelijke topic's zelf hun topics vaak om zeep helpen omdat ze te dwars lijken om hulp te accepteren.
Typisch gevalletje van pot verwijt de ketel tot die zwart ziet als je het mij vraagt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:55

Chiqa schreef:
Toch wel lachwekkend dat mensen die het het hoogste woord hebben in dergelijke topic's zelf hun topics vaak om zeep helpen omdat ze te dwars lijken om hulp te accepteren.
Typisch gevalletje van pot verwijt de ketel tot die zwart ziet als je het mij vraagt.

Hoe bedoel je dit?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:40

wacht wat is er? ik zie in de laatste pagina dat het over de Ts (ik) gaat?
wat is er? (ben een week weg geweest dus ik kon idd niet antwoorden)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:00

_Bitje_ schreef:
wacht wat is er? ik zie in de laatste pagina dat het over de Ts (ik) gaat?
wat is er? (ben een week weg geweest dus ik kon idd niet antwoorden)

Ik bedoelde met TS in het algemeen, tegenover de TS die een topic heeft geopend en dan word er off-topic een heel drama gemaakt over iets anders. Met TS, is een TS in het algemeen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:01

oh dan is het helemaal goed :D voelde me al een beetje aangesproken :o