HAW smoesjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: HAW smoesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:15

Dan kan je rustig berichten gaan nazoeken op het woordje "rug". Iemand die werkelijk last heeft van zijn rug heeft dat ooit al wel eens eerder vermeld op bokt :D ;) Zeker alstie in een HK topic zit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:15

Ik heb mijn laatste 2 bij rij itp gezet. Ik heb ook al 2 jaar rugklachten, die waarschijnlijk weg komen uit mijn ongelijken benen. Die weer veroorzaken dat ik scheef zit.
Ik zet het er ook bij dat ik als een zak aardappelen zit door rugproblemen. Kan er niet meer van maken. :+ En of ik het nou zelf vast zeg of een ander, ik zit nog steeds als een zak aardappelen :+ Dat scheef zitten heb ik echt heel lang op moeten trainen (knik in mn heup) maar nu ik net weer begonnen ben kan ik weer op nieuw beginnen :+
Ik heb mn goeie dagen en slechte dagen. Ik rij vooral verkrampt, onbewust (lage rugpijn). Ik kom met moeite op mijn paard (1,75 hoog) omdat als ik mijn been optil dat al trekt in mn rug. Laat staan en been optillen en voorover leunen om bij het zadel te komen :P Sta ook regelmatig te vloeken op het moment van omhoog trekken. oeeeeeeeeeeeww dat doet ff flink pijn. :o Vooral ook nog om dat mn paard nog niet geleerd heeft stil te staan met opstappen en dus weg draaft.... Stoel pakken lukt dus nog niet voorlopig :7 En als ik dan weer zit gaat het weer beter :Y)
Als je echt echt rug problemen hebt, dan is dat echt echt niet leuk kan ik je vertellen!

Dat van die stof met lenzen had ik nog nooit gezien :D

Dat gezever van een cap daar word ik wel dood moe van. Altijd en eeuwig dat herhalen! iedereen weet het dus waarom uberhoupt noemen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:20

@_Nathalie_: Als iedereen weet hoe belangrijk het is om een cap te dragen, waarom draagt nog niet iedereen die dan?
Ik benadruk het dus altijd omdat ik het écht belangrijk vind dat mensen een cap dragen.
Meermalen heb ik mensen naar het ziekenhuis zien gaan die gevallen waren zonder (en mijn zusje die viel met had de binnen en buitenschaal 3 cm verschoven tov elkaar, als die zonder cap had gereden was ze er ws niet meer geweest, mét cap had ze alleen stevige hoofdpijn), met heel ernstige gevolgen, dus ik blijf het zeggen, als ik het maar één iemand die vervolgens wel een cap opzet dan ben ik al blij :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:24

Mensen gaan echt geen cap op zetten omdat een bokker dat zegt.
En als iemand zegt ik zet geen cap op dat is mijn eigen keus. Dan gaat ook die geen cap op zetten omdat iemand zegt dat die een cap op moet zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:24

cap is eigen keuze vindk geen smoesje maar een feit :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:26

tuurlijk

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:26

pharagirlke schreef:
Dan kan je rustig berichten gaan nazoeken op het woordje "rug". Iemand die werkelijk last heeft van zijn rug heeft dat ooit al wel eens eerder vermeld op bokt :D ;) Zeker alstie in een HK topic zit.

Heb je ook helemaal gelijk in ;)

@ Nathalie: Zoals ik dus al eerder zei zet jij het ook in OP. Je zegt het dus niet na een aantal pagina's om van het commentaar af te komen.

Ik zeg alleen dat ik me irriteer aan mensen die het als smoes gebruiken omdat ze zelf dus niet weten hoeveel zeer het écht doet. Helaas weet ik dat al 6 jaar wel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:27

Sommige topics zijn wel heel erg bijv die met die stof in de lenzen :+ en idd als iemand van te voren aangeeft bijv last van zijn rug te hebben en je ziet dat diegene verkrampt zit dan weet diegene dat al en hoeft het niet nog 50 keer gemeld te worden naar mijn idee! Had zelf eerst ook super veel last van mijn rug, maar inmiddels is dat aardig opgelost... Maar regelmatig komt wel de pijn terug en dan gaat rijden opeens een stuk minder makkelijk, hoe graag je het ook goed wil doen :(:)
Ook als mensen zelf al dingen aangeven waar ze aan werken hoeft dat naar mijn mening ook niet vaker opgesomt te worden (erg makkelijk een zelfgemaakt lijstje van een ander overtypen...)
En verder ag het blijft internet :7 Niet iedereen kan tegen kritiek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:28

__Nathalie__ schreef:
Mensen gaan echt geen cap op zetten omdat een bokker dat zegt.
En als iemand zegt ik zet geen cap op dat is mijn eigen keus. Dan gaat ook die geen cap op zetten omdat iemand zegt dat die een cap op moet zetten.

Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg (vooral jongere kinderen) zijn die behoorlijk onder de indruk zijn als 20 bokkers zeggen dat ze een cap op moeten doen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:30

Rianneke schreef:
Sommige topics zijn wel heel erg bijv die met die stof in de lenzen :+ en idd als iemand van te voren aangeeft bijv last van zijn rug te hebben en je ziet dat diegene verkrampt zit dan weet diegene dat al en hoeft het niet nog 50 keer gemeld te worden naar mijn idee! Had zelf eerst ook super veel last van mijn rug, maar inmiddels is dat aardig opgelost... Maar regelmatig komt wel de pijn terug en dan gaat rijden opeens een stuk minder makkelijk, hoe graag je het ook goed wil doen :(:)
Ook als mensen zelf al dingen aangeven waar ze aan werken hoeft dat naar mijn mening ook niet vaker opgesomt te worden (erg makkelijk een zelfgemaakt lijstje van een ander overtypen...)
En verder ag het blijft internet :7 Niet iedereen kan tegen kritiek...

Eens.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:32

Ik denk het niet. Geen cap op zetten is gewoon eigenwijs zijn.

En ja ik geef toe ik ben ook weleens eigenwijs :D

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:33

Urielle schreef:
Bokt is dan net zo'n langspeelplaat die is blijven hangen...

Ik zie het al voor me :+
Waar is je cap cap cap cap cap cap cap cap.........

:Y)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:44

__Nathalie__ schreef:
Geen cap op zetten is gewoon eigenwijs zijn.

Dat ligt eraan :Y) Als ik met mijn doorgewinterde paard zonder cap in de zomer rij omdat ik anders erg snel koppijn krijg vind ik dat niet bijzonder eigenwijs van mezelf :o

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:50

Stof in de lenzen kan trouwens prima hoor, geloof me, ik zit soms op mijn paard terwijl ik mijn ogen nauwelijks open kan houden van de pijn door een stofje... Maar dan laat ik mijn paard even stappen of stilstaan en daar maak ik dan dus echt geen foto's van en zet die vervolgens op bokt...
Ik heb overigens ook last van mijn rug maar misschien ben ik een van de weinigen voor wie paardrijden juist een soort rug therapie is, ik heb meer last van mijn rug zodra ik een paar dagen niet rij... :Y)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:53

Rianneke schreef:
__Nathalie__ schreef:
Geen cap op zetten is gewoon eigenwijs zijn.

Dat ligt eraan :Y) Als ik met mijn doorgewinterde paard zonder cap in de zomer rij omdat ik anders erg snel koppijn krijg vind ik dat niet bijzonder eigenwijs van mezelf :o

Ik doe het om preccies de zelfde reden. In mijn onderschrift heb ik ook geen cap op. Terwijl ik meestal wel met cap rij, kreeg er ook reactie op. Maar toch ben ik dan te eigenwijs om met 30 graden geen cap op te doen want ook dan kun je vallen :P

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:53

Chiqa schreef:
Volgens mij is het voor sommige bokkers nog niet eens zo verkeerd om eens een curus 'hoe leer ik omgaan met kritiek' te volgen :D Dan zijn al die smoesjes ook niet meer nodig.

Dan wil ik graag de curcus 'hoe ondvang ik opbouwende kritiek' zien. Als ik wat plaats doe ik dat uit de beste bedoelingen zodat de ts er was mee kan. Als ik dan meteen een grote mond terug krijg waar mijn hoofd van gaat duizelen (en dit gebeurt) heb ik ook zo iets van "he, zoek jij het even lekker uit, ik probeer je te helpen en nu krijg ik dit?"

Dus veel mensen geven nu af op de reacties die gegeven worden op een ts, maar als de ts plaatst maar verder niks wil aannmemen en een grote mond geeft snap ik best dat andere bokkers in de verdediging schieten. Zelf trek ik dan vaak mijn handenm hier van af maar ook ik kan me soms niet inhouden. Ik keur het niet goed, maar ik snap wel dat bokkers snel in de boom klimmen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:55

sommige mensen moet ook leren hoe je opbouwende kritiek geeft.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:58

__Nathalie__ schreef:
Maar toch ben ik dan te eigenwijs om met 30 graden geen cap op te doen want ook dan kun je vallen

Tsjah dan noemen ze mij maar lekker eigenwijs... Ik ben werkelijk tijdens het rijden nog nooit van mijn paard af geknettert :+ (deze zin klinkt raar, maar ben wel een keer gevallen met opstijgen :o Ik stijg op met krukje en had mijn been net half over mijn paard hangen en toen sprong ze opeens opzij :7 Kon ik net niet meer corrigeren en lag dus naast het krukje maar ook naast me paard :Y) )

__Nathalie__ schreef:
sommige mensen moet ook leren hoe je opbouwende kritiek geeft.

Ja ook leuk dan zeggen ze je bats boem wat er mis is, maar ze zeggen niet van probeer dit of dat eens dat werkt misschien...

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:00

Dat vind ik inderdaa ook wel. Als je zecht wat er fout gaat, probeer dat ook te vertellen wat eraan gedaan kan worden!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:10

Ja of leg tenminste duidelijk uit wat je bedoelt. Niet zeggen ja je houding is slecht. Ja je rug... Lekker vaag want een rug is best wel groot...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:19

bij mijn weten kan je niet zoveel slecht doen met je rug in je houding, te hol, te bol of scheef zitten naar een kant. :D Alledrie zijn niet zo moeilijk te zien.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:23

en vasthouden. Ik kan wel recht zitten maar toch niet los laten

Kijk zoals hier, ik zit nog vrij recht (een betere dag :D) maar wel zo hard als een plank.
Doordat ik pijn onder in mn rug heb houd ik alles vast, boven benen, billen, rug schouders, nek.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICYWEH3B.jpg

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:31

pharagirlke schreef:
bij mijn weten kan je niet zoveel slecht doen met je rug in je houding, te hol, te bol of scheef zitten naar een kant. Alledrie zijn niet zo moeilijk te zien.

Maar waar komt dat dan door? ;) Scheef zitten kan bijv betekenen dat je heup scheef is... Maar ook omdat je bijv een sterke en slappere kant heb kwa houding...
En zo zijn er veel meer dingen...

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:34

Om er even op door te gaan kan het natuurlijk ook zo zijn dat je je bekken moet kantelen of je benen langer moet maken. Dit zijn middeltjes om rechter te gaan zitten. Als je dit er niet bij zet als je dit bedoelt is het natuurlijk gissen wat er wel bedoelt wordt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:57

Rianneke schreef:
pharagirlke schreef:
bij mijn weten kan je niet zoveel slecht doen met je rug in je houding, te hol, te bol of scheef zitten naar een kant. Alledrie zijn niet zo moeilijk te zien.

Maar waar komt dat dan door? ;) Scheef zitten kan bijv betekenen dat je heup scheef is... Maar ook omdat je bijv een sterke en slappere kant heb kwa houding...
En zo zijn er veel meer dingen...

en je denkt dat dat te zien is op een foto? Of jouw spieren aan een kant slapper zijn? Daarvoor moet je naar een kinesist/dokter.

Als je nou monokini gaat rijden kan het misschien nog maar zolang je op bokt verschijnt zoals dat verwacht word kan je dat echt niet zien hoor, die redenen die jij hier noemt. Daar moet je echt zelf mee aan het werk.