Citaat:Sinds wanneer gaan boktregels boven mensenrechten (vrijheid van meningsuiting)? Sorry, maar de bokt-censuur drijft het langzaam te ver...!
Pas op! Straks leest een mod dit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karl66 schreef:Pharagirlke, modereren is niet een statisch iets. In de loop van de jaren is het behoorlijk veranderd. De ruimte geven om heftiger te reageren bleek in de praktijk niet te werken. Waarschijnlijk omdat er op internet minder remmingen dan irl zijn, liep dat dus uit op rellen en bokkers die elkaar uiteindelijk nergens meer op Bokt het licht in de ogen gunden. Achter de schermen lopen er ook continue discussies over het modereren, wat goed gaat, wat beter moet en hoe we dat kunnen bereiken.
Welshcobfan schreef:Kun jij me dan uitleggen waar precies de grens ligt?
Wanneer is iets een OW waard en wanneer laat je iets op z'n beloop?
Felle reactie die onderbouwd is, is dat goed?
Adil18 schreef:Sinds wanneer gaan boktregels boven mensenrechten (vrijheid van meningsuiting)? Sorry, maar de bokt-censuur drijft het langzaam te ver...!
Karl66 schreef:Pharagirlke, als er wordt getemd, dan volgt er niet automatisch een sanctie. In dit geval heeft de maker er ook nog op staan dat de collage vrijelijk gebruikt mag worden, dus de kans dat die om verwijdering verzoekt is ook niet zo groot. Dan is er dus geen reden om actie te ondernemen.
Welshcobfan, ook bij inhoudelijke reacties zijn er grenzen en dus ook een grijs gebied. Even als voorbeeld, als neonazi kan je bijvoorbeeld prima inhoudelijk reageren en tegelijk discriminerend en racistisch bezig zijn. Dan is niet alleen tegen de regels van Bokt, maar wettelijk gezien ook nog eens strafbaar.
pharagirlke schreef:Je kan toch rustig zeggen dat iemands manier van reageren je niet aan staat en waarom? Of dat een bepaalde karaktertrek die hij of zij vertoond je irriteert? Dat doe je IRL toch ook?
Citaat:Als je dat MAG zeggen op een fatsoenlijke manier kan daarover gepraat worden en kan je allebei tot meer inzichten komen.
slimmerik schreef:Ik draai al een behoorlijke tijd mee en vooral in de eerste jaren heel wat ow-tjes gehad. Gewoon door het recht voor zijn raap te zijn. Zo ben ik irl ook.
Zo langzamerhand wel de regels van bokt beter leren te hanteren. (idd in watjes verpakken) Lukt me ook aardig om buiten schot te blijven en gebruik daarbij regelmatig de functie mezelf even te bannen.
Tótdat het welzijn van dieren in het gedrang komt imo. Dan reageer ik op duidelijke toon en heb daar dan graag een OW voor over..... Kan ik mezelf tenminste recht in de spiegel blijven aankijken.
pharagirlke schreef:Ik krijg niet zo snel kromme tenen. Mensen mogen best wat harder reageren, ik kan er echter niet tegen als ik OW's krijg voor reacties, en ik zie nog veel hardere reacties en die krijgen geen OW... En dan vooral blijven beweren dat ze niet met twee maten meten... Kan niet zo goed tegen dat hypocriete gedoe...
Shellyke schreef:Hier heb ik nog het meeste moeite mee, En dan vooral blijven beweren dat ze niet met twee maten meten... Kan niet zo goed tegen dat hypocriete gedoe...Leugens zijn niet toegestaan, maar als je dan vraagt hoe ze dat checken krijg je een of ander wazig antwoord, en ondertussen mogen de andere gewoon door blijven gaan. En het advies om maar aan de bel te blijven trekken, ja doei!! Ik ben echt niet het braafste meisje van de klas, geef wel mijn mening, kruip nergens in en probeer mezelf te blijven. Dit wordt mij ook zeker niet in dank afgenomen, maar dat is dan jammer, volgende keer beter. Als je A zegt moet je B kunnen ontvangen.
Kwendeltje schreef:Ik heb het idee dat er ook met 2 maten gemeten wordt wat betreft OW. Sommige kunnen alles zeggen hier op bokt en de ander hoeft maar naar het idee van een mod. iets verkeerds te zeggen en heeft een OW aan haar of zijn broek hangen.
slimmerik schreef:Dus imo lijkt het soms dat sommige mods gauw 2 andere dinnetjes raadpleegd om toestemming voor een OW te geven en woppa.....
Liezel1 schreef:Ach, zo heb ik laatst mijn eerste OW mogen incasseren in een topic over een tattoo.
In alle oprechtheid, ik vertaalde datgene wat de TS in haar openingspost zei, maar dan in directere bewoording.... En toen was ik de klos.... Ik ga het hier niet herhalen, dat gaat me wéér een OW opleveren, maar geïnteresseerden weten mijn PB knop te vinden