Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nightfall schreef:Niet dus. Eigen gedane betaling via internet worden NIET teruggedraaid. Alleen een gegeven machtiging kan worden teruggestort.Als je 't over hebt gemaakt kun je je bank bellen en het laten storneren. Dan wordt het gewoon teruggestort op je rekening.
robin_hood schreef:Bij TNT. De verkoper kan aantonen het pakket verstuurd te hebben.En wat kun je doen je als de verkoper + TNT zeggen dat de spullen opgestuurd zijn maar je hebt niks ontvangen? Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid? Bij de verkoper, TNT of de koper?
devine schreef:Dat roep ik dus al jaren, maar is helaas niet meer aan de orde. 'Eigen onderzoeksplicht' roepen de mod's dan en 'Bokt is te groot gegroeid'.Waarom niet een zwarte lijst...???
Je koopt toch vaker op bokt omdat je dan het "vertrouwde" en ons kent ons zo een beetje....
Liezel1 schreef:robin_hood schreef:En wat kun je doen je als de verkoper + TNT zeggen dat de spullen opgestuurd zijn maar je hebt niks ontvangen? Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid? Bij de verkoper, TNT of de koper?
Als je een T&T nr hebt, is het iig overtuigend dat het spul ook echt is opgestuurd.
De vraag is even of de koper daar genoegen mee neemt. Ik heb op 13 maart een pakket verstuurd onder rembours die pas half april aan de koper is aangeboden. Al die tijd kon ik op het T&T nr ook niets vinden. Durf bijna te wedden dat het pakket al die tijd bij het postagentschap heeft gestaan en niet is meegegeven. Anders had de T&T code iig moeten vermelden dat het pakket 1x gescant was....