bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:15

Als je zelf wat stort, kan dat niet teruggehaald worden. Je kunt alleen een automatische incasso storneren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:53

Nightfall schreef:
Als je 't over hebt gemaakt kun je je bank bellen en het laten storneren. Dan wordt het gewoon teruggestort op je rekening.
Niet dus. Eigen gedane betaling via internet worden NIET teruggedraaid. Alleen een gegeven machtiging kan worden teruggestort.

robin_hood schreef:
En wat kun je doen je als de verkoper + TNT zeggen dat de spullen opgestuurd zijn maar je hebt niks ontvangen? Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid? Bij de verkoper, TNT of de koper?
Bij TNT. De verkoper kan aantonen het pakket verstuurd te hebben.
Als je als koper gebruik wilt maken van een verzekering zul je 1e goed die regels moeten kennen (en die zijn ingewikkelder als je zou denken) en 2e hiervoor extra moeten betalen. Wat de meeste niet doen.
Dus ook een traceernummer geeft geen recht op 'geld terug'.

devine schreef:
Waarom niet een zwarte lijst...???
Je koopt toch vaker op bokt omdat je dan het "vertrouwde" en ons kent ons zo een beetje....
Dat roep ik dus al jaren, maar is helaas niet meer aan de orde. 'Eigen onderzoeksplicht' roepen de mod's dan en 'Bokt is te groot gegroeid'.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:56

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:37

GOed dat dit topic de goede kant opgaat met reacties, hopelijk kunnen we wat doen met de aankopen van vlinder_... want het is gewoon weg gegooit geld...

En ik heb ook zeker wel meer dan 3 andere miskopen gehad spullen stuk binnengekregen ben al wel voor meet dan 100 euro opgelicht hoor via mensen.. en dan deze muts er nog bij.>!!

Maargoed suc6 verder met alles

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:16

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten uit het topic gesplit. Het heeft weinig zin om de discussie als vriendin van aan te gaan. Het heeft weinig zin om een vriendin op het gedrag van een andere bokker aan te spreken en ook geen zin om als vriendin van iemand te gaan verdedigen.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:20

Liezel1 schreef:
robin_hood schreef:
En wat kun je doen je als de verkoper + TNT zeggen dat de spullen opgestuurd zijn maar je hebt niks ontvangen? Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid? Bij de verkoper, TNT of de koper?

Als je een T&T nr hebt, is het iig overtuigend dat het spul ook echt is opgestuurd.
De vraag is even of de koper daar genoegen mee neemt. Ik heb op 13 maart een pakket verstuurd onder rembours die pas half april aan de koper is aangeboden. Al die tijd kon ik op het T&T nr ook niets vinden. Durf bijna te wedden dat het pakket al die tijd bij het postagentschap heeft gestaan en niet is meegegeven. Anders had de T&T code iig moeten vermelden dat het pakket 1x gescant was....

Hey, ik zou normaal ook een pakketje moeten toegestuurd krijgen, maar TNT weet van het bestaan van de code niet af... :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:15

@SFCAP: en hoeveel dagen is dit al geleden??
Checken of traceernummer klopt en anders als vermist opgeven bij TNT.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:50

Ik heb het pakketje gewoon verstuurd..
Er is hier gewoon een bon van de tnt, ik heb geen idee hoe dit kan.
We hebben er nl. een verzendbewijs erbij gekocht, voor het geval er problemen zouden komen.
Het is de 5e verstuurd, dus het kan nog makkelijk komen.

Het adres klopt gewoon, dit aangezien ik je adres gekopieerd heb uit je pb en direct in word geplakt en uitgeprint heb. Dit om fouten te voorkomen.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:33

ja, de post en tnt, ze kunnen soms knoeien... verder wachten we in spanning af benieuwd om het uit te proberen (sta ik van ongeduld bijna op mn hoofd :D, aja, en ik heb niet veel geduld, veel te nieuwsgierig :p

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:00

Persoonlijk vind ik de TNT sneller als DHL. Meestal is het er bij TNT de volgende dag wel, bij DHL kan het wel 4 of 5 dagen duren.
Maar ja het verschil van 2,25 moet ergens vandaan komen :+

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:14

als ze zeggen op het postkantoor, 2 a 3 dagen, is dat dan inclusief de dag dat je het pakketje afgeleverd hebt?

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:30

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:46

ik denk dat het afhankelijk is van 1) pakket of brief 2) prior of niet 3) binnen nederland of naar belgie... Als het 24h was moest het al lang toegekomen zijn...

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:51

O wacht, het is dus van NL naar België gegaan?
Toevallig heb ik afgelopen vrijdag een pakketje naar België gestuurd (internationaal pakket plus) dat pakketje is afgelopen dinsdag aangekomen. Maar als er inderdaad geen priority sticker op is gegaan dan kan je nog wel even wachten....

Ik heb zelf in België gewoond en in februari kwamen de kerstkaarten uit NL nog steeds binnen....

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:00

ja, is idd van NL nr BEL ...

Geen idee of het met priority was.
Jouw pakketjes is wel snel aangekomen!

Aja, was het echt een pakket of kon het door de brievenbus?

Ik weet niet met was het verstuurd is, al dat ik weet is met TNT...

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:03

Nee ik had ook echt een pakketje.
Balen dat je zo lang moet wachten...

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:04

ok, het is nu nog maar 3 dagen, maar ik zie de paarden enkel int weekend en nu zondag ist mn verjaardag, dus had ik het graag uitgeprobeerd...

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:04

leveren die meestal s ochtends of ook s namiddags? Zou pas balen zijn als ze morgen zouden leveren en er niemand thuis is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:36

Volgens mij raken we wat off-topic ;)

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:05

het is toegekomen !! Yej

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:27

ik weet niet hoe dat nu zit hoor maar is het niet een idee om iemand pas toegang tot verkopen op het EA forum nadat diegene bv 500 berichten heeft geplaatst op bokt?
nu hoeft iemand maar 25 zinvolle berichten te plaatsen voordat hij/zij toegang krijgt

die 25 berichten zijn zo geplaatst natuurlijk.. dus als iemand verbannen is, zich opnieuw aanmeld, 25 berichten plaatst, en kan zo verder gaan met oplichten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:26

ik koop veel en verkoop ook veel via bokt, over het algemeen probleemloos. Twee belazerd en beide keren door inzet mODS opgelost. Ik denk dat je zelf ook goed moet doorvragen over wat je wenst en wat je wilt. Bij verkopen geef ik altijd de staat aan en ook als er iets niet helemaal in goede staat is. duidelijke foto's en ik heb bij grotere bedragen ook wel adres gevraagd, wil de verkoper dat niet, dan geen deal.

Overigens zijn normale pakketten van TNT alleen traceerbaar en zijn de verzekerde pakketten (duurder!) ook tot een waarde van E 500 verzekerd

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:32

Ik ben net voor het eerst belazerd. Iemand genaamd ** bood iets en we zijn een prijs overeengekomen. Natuurlijk opgezocht wat voor iemand het was. Maar 20+, Z-dressuur, KNHS-jurylid, dus ook adres en tel.nr. bekend. Geen probleem en dus geld overgemaakt.
Na weken nog niets gekregen. Wel een PB van iemand anders die ook nog niets gekregen had. Deze heeft er vaart achter gezet en het bleek dat ** een schaduwaccount was van **. Grappig dat ze onder die naam ook een keer was opgelicht. Ze heeft nu een ban ivm een schaduwaccount.

Tel blijkt van haar ouders te zijn. Ander telnr gekregen maar die neemt ze niet op. Via Google het nr van haar zus gevonden maar die wil haar 06 niet geven (kan ik me wel iets bij voorstellen). Na meerdere mails oa via Bokt, Hyves en via haar gewone emailadres geen reactie terug gekregen. Het enige wat ons nu rest is dus om haar ouders en zus lastig te vallen. En dan net zo lang tot deze het zat zijn en deze dame eens een trap onder de kont willen geven.
We komen regelmatig in Utrecht dus even langs rijden zou ook mogelijk zijn. Maar dan vind ik dat ze de verzendkosten eraf mag halen. Uit principe weigering ik dat dus, maar wie weet staan we binnenkort op de stoep.
De andere gedupeerde heeft ondertussen na een dreigmail wel haar spullen ontvangen. Een andere gedupeerde wacht ook nog steeds.
Laatst bijgewerkt door iefke op 10-05-09 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:25

aiai dat klinkt niet fijn, kan je geen vergelijkbaar dreigmail sturen?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:39

Ja, ik hoopte dat het een gewoon misverstand was en begin niet gelijk van de hoogste toren te blazen. Maar in dit geval moet je je dus wel voor je gevoel verlagen.