Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Avatars inbreuk privacy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:35

Oh my god, waar je je al niet druk om kan maken zeg. Vertoon je dan niet op een openbaar forum als je nergens tegen kan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:48

Billy schreef:
Dat hoeven ze niet....
Een van de mods heeft toegegeven dat ze bepaalde info kon veranderen, oa de woonplaats, en ook onderschriften kon weghalen. Waarom zouden ze dan een ava niet kunnen wisselen?
Ik ben niet zo forumtechnisch, ik wist dus niet dat dit in het gewone programma te regelen is zonder dat je in profielen hoeft te zijn.....
Dat ik op een forum zit, en bepaalde info vrijgeef, is mijn keuze...niet dat iemand anders in mijn profiel zou gaan zitten rommelen om informatie te veranderen....
Dat vind ik dan wel weer inbreuk op privacy...
Maar goed, ieder zn humor, dit was niet de mijne.

Natuurlijk kunnen ze dat, dit om aanstoot gevende teksten/foto's weg te halen, wat als iemand bv een hakenkruis als avatar heeft? rasistische leuzen als onderschrift haatdragende teksten in zijn profiel, sexystische opmerkingen, aankondegingen tot geweld, foto's van vermoorde kinderen, animal sex en zo kan ik nog wel uren doorgaan met dingen te bedenken. Wees blij dat ze dat uberhaubt kunnen. Dat heeft helemaal niks met privacy te maken. je maakt je veels te druk om zaken waar helemaal geen sprake van is, ik zou zeggen, relax toch een keer en doe niet zo gruwelijk moeilijk.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:53

Dit is het O, Y en X verhaal waar ook de avanters een onderdeel van zijn:(ondertussen is het toch al weer 2 april en jkan de joke worden verteld vind ik)

Beste Bokker,

Zoals je vast al op de kalender hebt gezien komt 1 april er weer aan. En zoals vele getraumatiseerde bokkers wel weten haalt het boktteam altijd een 1 april grap met ons uit. Farbenfroh van 2004 en de grap van vorig jaar die eigenlijk geen grap was [VN] Fotowedstrijd - Win een dressuurles van een international! hebben bijvoorbeeld vele slachtoffers achtergelaten..

Ook dit jaar zullen ze vast en zeker weer een grap gaan uithalen, maar daar gaan we dit keer niet intrappen. Dit jaar draaien we de rollen om!
En hoe we dat gaan doen? Door op 1 april niet te bokken!

Ja je leest het goed. Op 1 april verlaten we bokt en laten het boktteam alleen met hun grap .

Het plan
Stuur deze pb door aan iedereen die je kent (maar niet aan het boktteam!). Om te voorkomen dat iedereen zijn inbox vol komt met hetzelfde berichtje zet je in je onderschrift een groene O als je het bericht hebt gehad en mee doet of een rode X als je het bericht hebt gehad en niet mee wilt doen.
Wanneer iemand het teken in het onderschrift heeft staan hoef je deze pb dus niet naar die persoon te sturen. Val mensen die een kruisje hebben gekozen niet lastig maar respecteer hun keuze. Uiteraard kun je altijd zelf van gedachten veranderen en je keuze veranderen.

Doe je mee, log dan op 31 maart uit nadat je je avatar hebt veranderd in de avatar onderaan dit bericht, en log pas weer in op 2 april. Is dat te moeilijk gebruik dan de banfunctie en ban jezelf voor 1 dag (http://www.bokt.nl/tools/timeout.php). Op 1 april kunnen we dan allemaal eindelijk iets nuttigs gaan doen

Doe je niet mee, hou de grap leuk en verklap niets .

Dus alles nog even samengevat:

* Stuur deze pb door aan mensen die geen O of X in hun onderschrift hebben.
* op 31 maart verander je je avatar en log daarna uit of ban jezelf
* op 1 april ga iets leuks doen en probeer niet aan bokt te denken zodat je geen last krijgt van afkickverschijnsellen.
* op 2 april loggen we weer in en kunnen we eindelijk om het boktteam en hun mislukte en onze geslaagde 1 april grap lachen .

O Ik doe mee! :

Code:
O

De avatar die je op 1 april kunt gebruiken:
http://deborahzooi.mlpforum.com/1april.png

X Nee liever niet, ik kan geen dag zonder bokt en neem het risico in een nieuwe grap te trappen:

Code:
X

En het belangrijkste: Hou het geheim!
Plaats geen topics, zet geen hints in andere topics, ook niet in huiskamers. Beperk alles tot Pb's en vertel niets aan de teamleden: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team

Wanneer er meer X's en O's zullen verschijnen zullen er vragen komen, stuur deze mensen de pb, en verzin een leuk verhaaltje als een teamlid ernaar vraagt.

En vooral heel veel plezier toegewenst!

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:56

Beheerders kunnen avatars veranderen via het gebruikersbeheer. :) Het werkt niet als "inbreken" op je profiel omdat ze toegang tot alles hebben. Ze kunnen alle opties veranderen zonder op je profiel te komen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:58

RainyDays schreef:
Beheerders kunnen avatars veranderen via het gebruikersbeheer. :) Het werkt niet als "inbreken" op je profiel omdat ze toegang tot alles hebben. Ze kunnen alle opties veranderen zonder op je profiel te komen.

Als je mijn post leest weet je waarom de ava's zijn veranderd, ook bart heeft deze PB in handen gekregen via een normale bokker die zo aardig was hem te forwarden waardoor het complete plan in het water liep en half bokt ineens een 1 april ava had(thanks bart!)

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:01

Ik schreef geen bericht naar aanleiding van jou reactie en ik hoef verder ook niet echt te weten waarom de ava's zijn veranderd. :)
Ik schreef een bericht naar Billy om uit te leggen dat er van profielen kraken nooit sprake is vanuit beheerders omdat ze zowiezo toegang tot alles hebben en zelfs je wachtwoord kunnen veranderen. :) Dat weet ik omdat ik een forum doe met dezelfde software.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:04

Mijn god Billy...

Ik hoop dat je buren niet af en toe bij je binnen kijken want volgende week sta je klaar met je pistool om hen neer te schieten wegens inbraak op je privacy...

Enkel een beheerder kan zaken in je profiel wijzigen.
Het enige wat gewijzigd is, is de avatar.
Ja een admin kan alles zien (behalve je paswoord).
Maar je hebt dit zelf toegestaan toen je klikte dat je akkoord was met de voorwaarden.

De informatie wordt NOOIT aan derden gegeven, dus in hoeverre is dit inbreuk op je privacy?
Niemand komt iets te weten, niets wordt publiek vrijgegeven.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:06

Vond het een leuke grap en ook gelijk gedacht dat het automatisch was geregeld. Geen haar op mijn hoofd die erbij stil had gestaan dat dingen als inbreuk op privacy had kunnen zijn....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:07

Ik denk zomaar dat Bart en Eline (want moderators kunnen normaal sowieso niet bij dergelijke informatie) niet op elk profiel zijn gaan inloggen om de avatar te veranderen gezien het toch best veel mensen waren :(:)

Iets zegt me dat het iets algemeen is, (dus dat ze niet ingelogd zijn op ieder account zeg maar) en in dat geval is het geen privacybreuk.

Was het ook niet zo dat iedereen met een groene o de avatar probeerde te veranderen? Dat daar een systeempje opgezet is? (iedereen die probeerde zichzelf te bannen of de ava te veranderen kreeg automatisch zo'n 1 april ding?)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-04-09 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:08

Het is ook helemaal geen inbreuk.
Enkel een beheerder kan aan avatars en voor de rest is er geen informatie vrijgegeven die privé bedoeld was.

Hoe kan het dan inbreuk zijn op privacy als er niets privé is veranderd?
Ik zie een avatar heus niet als iets super privé waar niemand zaken mee heeft... want anders zou je het niet publiek plaatsen naast je posts lijkt mij...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:22

aafje87 schreef:
Als je mijn post leest weet je waarom de ava's zijn veranderd, ook bart heeft deze PB in handen gekregen via een normale bokker die zo aardig was hem te forwarden waardoor het complete plan in het water liep en half bokt ineens een 1 april ava had(thanks bart!)

Mwoah, het ging niet helemaal zo. Er zijn een aantal teamleden die ook zo'n pb hebben gekregen. Er waren mensen die er niet bij stil hebben gestaan dat er buiten rood en groen ook nog andere kleurtjes in het team zijn. :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:04

Haha, deze nieuwe wending maakt de soap alleen maar leuker. :D :D :D

Hoe 1 april een hele internetcommunity bezig kan houden. _O- :') *\o/*

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:13

Wanneer worden de avatars terug geplaatst ?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:56

Gewoon aanpassen in je gebruikersprofiel. Waarschijnlijk heb je de echte AOL geprobeerd en dan is bij teruggaan naar blauwe pagina niet alles 100% waterdicht.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:07

Neonlight schreef:
aafje87 schreef:

Mwoah, het ging niet helemaal zo. Er zijn een aantal teamleden die ook zo'n pb hebben gekregen. Er waren mensen die er niet bij stil hebben gestaan dat er buiten rood en groen ook nog andere kleurtjes in het team zijn. :+

Dat is echt dom van hun _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:38

Sani schreef:
Neonlight schreef:

Dat is echt dom van hun _O-

Weet je wat nog dommer was? Dat ik eerst A_lette op de kast zat te jagen met blokjes PB's, en toen ze -ogenschijnlijk- geen idee meer had hoe ze er vanaf kon komen heb ik m'n excuses aangeboden en uitgelegd hoe ik ze gemaakt had, en we het toen ook nog uitgebreid over de O'tjes en X'jes gehad hebben, en ik niet doorhad hóe erg het boktteam al doorhad wat er aan de hand was.

Ik vind het echt briljant dat bokt de 1 aprilgrap heeft weten om te draaien in ons eigen gezicht :')

Vraag me wel af wat ze hadden gedaan als die PB'tjes niet de rondte waren gegaan, maar dat zullen we volgend jaar wel merken :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:41

Yep, toen was het inderdaad al bekend dat dat plan er lag. :D
Maar jullie hadden Alette wel mooi te pakken met die pb's. _O-

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:45

Toen wisten wij inderdaad al wat het plan was :j

Alette en ik hebben die middag zo ontzettend veel lol gehad op msn om jullie. De dingen die jullie ons wijs zaten te maken, terwijl wij allang wisten waar het om ging :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:44

Billy schreef:
Dat ik op een forum zit, en bepaalde info vrijgeef, is mijn keuze...niet dat iemand anders in mijn profiel zou gaan zitten rommelen om informatie te veranderen....
Dat vind ik dan wel weer inbreuk op privacy...
Maar goed, ieder zn humor, dit was niet de mijne.

Er heeft helemaal niemand zitten rommelen in je profiel, en als jij dan zo'n probleem maakt om je privacy waarom schaf je dan geen dagboek met hangslot aan en een kluis en slik je de sluitel in?
Internet en privacy, dacht dat inmiddels iedereen wel wist dat die twee niet samengingen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:51

Olympia schreef:

Alette en ik hebben die middag zo ontzettend veel lol gehad op msn om jullie. De dingen die jullie ons wijs zaten te maken, terwijl wij allang wisten waar het om ging :+

Van Elessar had ik een zeer geschokte PB waarom ik geen één april avatar had terwijl ik dat hele blokjes-PB-idee heb opgestart. Hoeveel had Alette er nou uiteindelijk gehad? :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:58

Olympia schreef:

En ik maar lekker onschuldig doen in het topic... O:)

Rock schreef:
Olympia schreef:

Van Elessar had ik een zeer geschokte PB waarom ik geen één april avatar had terwijl ik dat hele blokjes-PB-idee heb opgestart. Hoeveel had Alette er nou uiteindelijk gehad? :')

Vééééééél :+
Heb ze niet geteld eigenlijk, maar zat wel van 'schiet mij maar lek :') Bááááárt!! Help!' :+

Verder is er inderdaad, tenminste... Tot zoverre ik weet, echt niet in gebroken in de profielen. Lang leve de tooltjes van de beheerders ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:19

A_lette schreef:
En ik maar lekker onschuldig doen in het topic... O:)
Dat je niet onschuldig bent had ik al langer door :D.

Wel grappig dat de 1 april grap nog altijd natrilt hier in dit topic :D. Vond ze weer supper dit jaar :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:40

Wat is er met die blokjesPB's eigenlijk? := want die vat ik nog niet :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:46

pharagirlke schreef:
Wat is er met die blokjesPB's eigenlijk? := want die vat ik nog niet :n

Zie: [FZ] PB-troubles met mods

Uitleg: Het wáren alleen blokjes... ^) Ik kreeg de pb's trouwens wel gewoon binnen ;)
Kreeg de uitleg trouwens via msn van een paar - uiteindelijk ;) - hulpvaardige bokkers ;)

:+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:15

Die hulpvaardige bokkers waren tevens ook de daders van de blokjes. ;)

:D