En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:56

Ik heb naar aanleiding van een opmerking in een topic dreig telefoontjes gehad (was een bekende.)
Mijn opmerking moest verwijderd worden anders zou hij me opkomen zoeken. Ik heb toen een pb gestuurd naar de mod. (achteraf kon deze niet op de computer komen ivm omstandigheden) Het heeft even geduurd voordat het verwijderd werdt.

Deze persoon had mij al eens eerder een gekneusde oogkas en evenwichtsorgaan geslagen.
Hij heeft toen mijn antwoordapparaat ingesproken, een politieman (bekende van mijn zus) heeft hier naar geluisterd.

Hij zit nog steeds op bokt, ik weet dat er in ieder geval 1 bokker een dreigmail heeft ontvangen van hem.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:57

Pantoffel schreef:
Ik ben net nieuw hier op bokt, maar na het lezen van dit topic vraag ik me af waar ik beland ben. Is dit de normale gang van zaken hier? Ik vind dat er toch enkelen erg bedreigend over komen. Is dat normaal?

zo door de jaren heen leer je je pappenheimers kennen :)

ik persoonlijk ben een rare........... zet je op je nummer als dat nodig is maar ben niet vatbaar voor bedreigingen c.g aantijgingen op internet..........

noem mij raar :)

bokt is een leuk een leerzaam forum, maar leer je pappenheimers kennen :)

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:57

Chiqa schreef:
Pantoffel schreef:
Ik ben net nieuw hier op bokt, maar na het lezen van dit topic vraag ik me af waar ik beland ben. Is dit de normale gang van zaken hier? Ik vind dat er toch enkelen erg bedreigend over komen. Is dat normaal?

O je kan ook hele andere topics gaan lezen hier hoor, over bv hoe je een pannenkoek kan bakken
of granaatthee kan zetten.
De vraag is alleen waarom reageer je juist hier in dit topic als er duizenden om je heen zijn die gewoon hartstikke leuk zijn? ;)

pardon? mag toch zelf uitmaken waar ik lees en post?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:58

Kijk dat is niet netjes, bewerkte posten!!!! Maar zoals ik het even snel heb bekeken, is er geen kunst aan om teksten te bewerken.

Ben toch niet een beetje nieuwsgierig aan wat je ver vindt gaan aan mijn opmerkingen, Pantoffel. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:58

Jannepauli schreef:
Chiqa schreef:
Suleilitha en Hinke, deze discussie kan je beter per PB voeren ;) :D

.... ja, en dan beiden de pb's ter inzage aan Kiwiko , die er dan vervolgens wat maffia-achtige teksten tegenaan kan smijten. Komop dames, graag on topic!

huh.......... het intresseert me niks.......... daar is toch niks maffiaachtigs aan, lijkt me :) :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:59

Mensen mensen... wat een gedoe over een paar PB'tjes. Beetje relativeren, het is maar internet! Kan mij het schelen wat (relatief) onbekenden van mij vinden. Hun feestje, niet dat van mij. Kom op hé, je laat je toch niet gek maken door wat virtuele naampjes op een internetforum??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:00

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:
heel eerlijk slimmerik............. zou jij blij zijn als jouw pb's verstuurd openbaar worden gemaakt...........

ik heb er een aantal gelezen........ van bokkers die pb's van jou gekregen hebben en niet wisten wat ze ermee aanmoesten

en ik zou zo niet in de wereld herkenbaar worden gemaakt :)

sterker nog............... aan me dooie dood niet dat ik me daarmee inlaat

Zoals je weet ben ik aardig direct in mijn posten en heb daar normaal gesproken per pb niets aan toe te voegen. Ik weet ook dat er "bewerkte" pb's van mij de ronde doen. Maar ik weet ook wat ik "echt" verstuur. Daarvoor kan ik mezelf nog steeds recht in de spiegel aankijken Kim.

De bewerkte pb's mag je gerust openbaar zetten ..... ben eerlijk gezegd héél nieuwsgierig :j

geef mij je wachtwoord, en ik kijk wel in je verstuurde pb's of die overeenkomen met wat ik heb gelezen...........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 16-02-09 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:00

Chiqa schreef:
Dus gewoon net als vroeger, lekker ouderwets vertrouw en veilig :)
De software van forums als bokt is dermate intelligent dat het zelfs mogelijk is om een PB te sturen
naar elk willekeurig lid, van elk willekeurige afzender, die zij dus niet zelf geschreven hebben.

Nu zit bokt zo niet inelkaar, dat is een professioneel forum wat zijn verantwoordelijkheden kent,
maar heb hier heel veel ellende mee gehad op één of ander ziek klein forumpje waar ook PB's werden gelezen.
Zo wist die webmaster namens mijn naam een PB te sturen naar mijn zus, die me dus niet meer wilde spreken, ze was dermate geschokt door die inhoud waarvan ze dacht dat ie van mij afkomstig was.
Een jaar later kon ik bewijzen dat ik die PB nooit aan haar had kunnen schrijven.....

Wat dat aan gaat vind ik internet echt ziek.
Vroeger werd je bedreigd, face to face, moesten mensen nog moeite voor doen. Nu zitten ze gierend van het lachen hysterisch van opgewondenheid een PB naar een onschuldige bokker te schijven om diegene even een kopje kleiner te maken.
Een druk op de knop, klaar, hoef je niet eens de deur voor uit.
Het wordt te makkelijk, vaak hebben deze mensen thuis niets te vertellen, zitten in een doodongelukkige relatie of beginnen al te huilen als de sokken bij de Zeeman uitverkocht zijn.
En dan is dit een hele makkelijke en simpele manier om je frustratie's te uitten.
Thuis heb je er immers geen enkele mogelheid toe omdat ze zo ontzettend in de knoop zitten met zichzelf.
En dan moeten onschuldige mensen het ontgelden..........

Internet terreur is iets wat wel degelijk steeds grotere vormen aanneemt alleen slecht te controleren is.

En het erge van internetterreur is dat het verborgen is. Als wij huilend met een blauw oog en een tand door onze lip thuis kwamen als kind dan wist moeder of juf wat er gebeurd was. Nu weet je niet eens met wie je te maken hebt want achter die naam kan iedereen schuil gaan. Ik heb zelf op het moment weinig last maar ik heb in het verleden ook mijn portie wel gehad. De foei-knop werkt idd uitstekend, net als niet reageren en vooral doorgaan met posten. Het opheffen van de pb zou ik erg jammer vinden, het meerendeel van de pb's is leuk tot zeer leuk. Overigens zal ik pb van iemand die echt uit zijn plaat gaat in een topic niet eens openen, en zeker op dat moment niet.

Ik vind het altijd fascinerend hoe referentiekaders c.q. normen en waarden veranderen als het opeens tegen die persoon zelf is, dan wordt het altijd opeens een heel ander verhaal. Als je niet kan incasseren en alleen kunt uitdelen heb je gewoon niets op Bokt te zoeken.

Chiqa, ik zal eens bij Zeeman gaan kijken naar de sokken, je bent er zo enthousiast over ;) (voor alle duidelijkheid, is grapje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:01

Ik lig er ook niet wakker van hoor, ben vorige week ook nog bedreigd via PB, en ik weet dat diegene niet weet wie ik IRL ben en ook niet weet waar ik woon. Het wordt dus nog een hele heksentoer voor diegene om mij te vinden...... ik heb net mijn IP gechekt en raar maar waar, de site waar ik dit heb gedaan gaf een woonplaats aan die echt niet de mijne is....

KiWiKo

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:03

ik geef adres en postcode...........

kom maar op met je verhaal aan mijn voordeur :) :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:03

KiWiKo schreef:
Hinke schreef:

ik weet wie je ouders zijn, ik weet waar je vandaan komt :) :)

kan je hoog en laag springen, maar ik weet de geschiedenis van je paard, ik weet jou en ik weet meer dan dat je wil dat ik weet.......

dat is internet lief, zo werkt het.

kan je laag vinden, vind ik niet erg........... je kan hoog en laag springen maar ik heb het nooit tegen jou of tegen je rijden/paard gebruikt.......... want dat is ook niet intressant........

Oh ben je een kennis van mn ouders? En hoe kan het dat je de geschiedenis van mijn paard weet?
Ik vind het niet erg als mensen mij kennen, maar als ze in zo'n topic ineens zomaar vertellen 'joh ik weet waar je paard staat, staat hij daar nog steeds, spuitelf!' , dan begint het wel vervelend te worden...

@smartie: jakkes wat een eng verhaal! Straks durf ik nieteens meer te bokken, of foto's in mn profiel te zetten....

KiWiKo

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:05

ik ken jou en je paard door je ouders........... geeft ook niks, want ik heb nooit iets tegen wie dan ook gezegd ,,,,,,,,,, is een door mijn geheim gehouden iets.......

noemen mensen integriteit :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:06

Beste Hinke, dit zijn allemaal gegevens die je zelf op Internet hebt achtergelaten...... en dit is geen aanval maar slechts een hint om, als je niet wilt worden herkend, voorzichtig te zijn met wat je allemaal neerpost.

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:09

suleilitha schreef:
Beste Hinke, dit zijn allemaal gegevens die je zelf op Internet hebt achtergelaten...... en dit is geen aanval maar slechts een hint om, als je niet wilt worden herkend, voorzichtig te zijn met wat je allemaal neerpost.

Dan zou je dus niets van jezelf kunnen neerzetten op het i-net. Dat er mensen zijn die zo ver gaan om er achter te komen wie je bent en dan ook nog eens zoiets weer hier te plaatsen 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:11

Nou, sommige info ligt gewoon te grabbel, daar hoef je niet eens actief naar te gaan zoeken.
Als mensen posten over bijvoorbeeld een beroemde merrie in hun eigendom (dit is slechts een voorbeeld hoor) en je bent geinteresseerd in net die bloedlijn, dan is het niet meer dan logisch dat je even gaat googlen. Bijvoorbeeld naar resultaten, etc. en andere info zoals afstamming en nakomelingen.

Het is maar een voorbeeld wat ik nu aan haal maar zo werkt het wel vaak in de praktijk.
Zo zet ik bijvoorbeeld de naam en toenaam van mijn vriendje niet op internet want dan zijn er gelijk een paar duizend mensen die weten met wie ik de lakens deel, zo werkt het nu eenmaal in de praktijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:13

Pantoffel schreef:
suleilitha schreef:

Dan zou je dus niets van jezelf kunnen neerzetten op het i-net. Dat er mensen zijn die zo ver gaan om er achter te komen wie je bent en dan ook nog eens zoiets weer hier te plaatsen 8)7

bij mij hoeven mensen niet eens zover te gaan........... mijn hele levensgeschiedenis staat hier beschreven, maar ik heb ook niks te verbergen, niks waar ik me voor moet schamen.............

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:18

Gaat er ook niet over of je je er voor moet schamen. Je maakt toch zelf uit wat je hier neerzet. Waar ik op doel is, dat er dus mensen het normaal vinden om dan meteen iets over je op te zoeken en dan in een topic te moeten neerzetten (= een voorbeeld) dat ze weet waar haar paard staat. Dit en de andere dingen die ik dus hier voorbij zie komen vind ik als zeer onprettig overkomen voor diegene waar het over gaat. Dat bedoel ik dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:18

Hinke, even je berichten checken op wat trefwoorden en ik weet ook alles van je,
dan moet je maar voorzichtiger met je gegevens omgaan, maar waarom bespreek je dit niet per PB
voor ons kijkers is dit weinig interessant ;)

Pantoffel; je bent erg brutaal voor een nieuwkomer, kom eens met wat onderbouwing aanzetten, dat staat een stuk deftiger, waarom heb jij presies na je aanmelding dit topci weten te vinden tussen duizenden andere topics, weet je dat ik dat reuze knap vindt? :D
Wij zijn gek op onerbouwende woorden, goed fundament, dan kunnen we rond de tafel gaan zitten.

@Daniella74; ik zou het ook jammer vinden hoor als de PB eruit zou gaan, ik denk niet dat dit zal gebeuren hoor, maar bij een groot forum als deze is het niet verkeerd als het eens bespreekbaar wordt.
Dat ze niet gaan wroeten in ruzietjes onderling begrijp ik, schiet je niets mee op maar er zijn wel grenzen.
En elkaar opzoeken en bedreigen aan huis is er één, heb gezien dat dit persoon nog gewoon lid is en ja daar valt mijn mond van open.

Ps die sokken sja...daar is iets mee he weet alleen niet wat :))

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:20

Pantoffel schreef:
suleilitha schreef:

Ja, die zijn er genoeg die dat als hobby hebben. Je kan ook wat minder info over jezelf vrij toegankelijk maken, dan blijft je internet- en echte leven een stuk leuker. En als je echt regelmatig met mensen van Bokt in topics bent, dan kun je (via de pb) wat meer over jezelf vertellen, elkaar meeten en echte vriendinnen worden. Voor 98% van Bokt ben ik Daniella74, die andere 2% weten wie ik echt ben. En dat is niet omdat ik verder bijzonder ben of wat te verbergen heb maar puur uit zelfbescherming.

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:23

@chiga, het is slecht wat ik observeer in dit topic. Hoezo dat ik juist dit topic weet te vinden? Staat gewoon bij actieve berichten en ben aan het rondsnuffelen. Is dit soms de normale manier van omgaan met elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:25

Pantoffel schreef:
Gaat er ook niet over of je je er voor moet schamen. Je maakt toch zelf uit wat je hier neerzet. Waar ik op doel is, dat er dus mensen het normaal vinden om dan meteen iets over je op te zoeken en dan in een topic te moeten neerzetten (= een voorbeeld) dat ze weet waar haar paard staat. Dit en de andere dingen die ik dus hier voorbij zie komen vind ik als zeer onprettig overkomen voor diegene waar het over gaat. Dat bedoel ik dus.

Sommige dingen zoek je niet eens, die kom je vanzelf tegen, of je nou wilt of niet.... en dan ligt het geheel aan diegene die ze heeft geschreven of gepost, niet aan degene die ze heeft gevonden......

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:25

Begrijp heus wel daniella74 dat alles wat je hier plaatst tegen je gebruikt kan worden, maar dan vraag ik me af of dat erg veel gebeurt hier? Ik zou er namelijk geen behoefte aan hebben om mensen helemaal uit te pluisen en dan zulke berichten te plaatsen. Ik begrijp niet waarom dat gedaan wordt.

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:26

suleilitha schreef:
Pantoffel schreef:

Sommige dingen zoek je niet eens, die kom je vanzelf tegen, of je nou wilt of niet.... en dan ligt het geheel aan diegene die ze heeft geschreven of gepost, niet aan degene die ze heeft gevonden......

Maar jij vind dus, dat je omdat de persoon dit al ergens anders op het i-net heeft geplaatst, je het dan hier zo maar neer mag zetten? Je bent dus iemand gewoon aan het treiteren. Of zie ik dat verkeerd?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:27

amondi schreef:
Chiqa schreef:
Maar Slimmerik waarom is het zo belangrijk voor je dat de PB ongeopend terug kan sturen, als je hem deleet is dat toch hetzelfde?

Ik ben het met slimmerik eens, als je ze ongeopend retour krijgt komt de boodschap bij de afzender veel beter aan dan als je niks kan doen. Gewoon, als je iemand op Foei zet, dan blokkeert de post die ze eventueel toch sturen.

En het liefst een veiliger PB, met vrienden toevoegen.

Wat boeit dat nou wat zo'n Toos Kansloos denkt? Die hoef ik echt geen boodschap mee te geven hoor, ik geef dat één keer aan in de eerste PB die ik beantwoord, de rest gaat ongelezen weg. Heb ik echt lak aan of die denken dat iets gelezen is ja of nee, die zijn door hun eerste scheldpb al zover in mijn achting gedaald dat ik daar nog geen seconde over na hoef te denken, alle energie die je erin steekt is zonde van je tijd.
En vrienden toevoegen voor je een pb kan sturen vind ik al helemaal niks, als ik iemand spontaan een pb wil sturen al ken ik die helemaal niet dan moet dat gewoon kunnen. Het zou toch te gek zijn dat je iedereen op een forum die mogelijkheid moet ontnemen omdat er een paar halve garen op zitten die zich niet kunnen gedragen?

Waarom is het trouwens nodig dat dit topic ook weer overgaat in kinderachtig geruzie? Als je elkaar wat te melden hebt op het persoonlijke vlak moet je dat lekker in een eigen topic doen, of per (nette) PB, het gros hier zit volgens mij echt niet te wachten op dat kinderachtige gehakketak van een paar 'volwassen' vrouwen die het niet kunnen laten om persoonlijk te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:29

Er is nooit sprake geweest in dit topic dat mensen finaal worden uitgeplozen Pantoffel, dat maak jij ervan ;)
Verder zie je het totaal verkeerd dat er hier iemand wordt getreiterd, overigens want dat is totaal niet aan de orde.
Je ziet dat wel vaker in topics, dat iemand zegt: hee dat paard staat daar en daar!!! Is toch niks mis mee?