Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pantoffel schreef:Ik ben net nieuw hier op bokt, maar na het lezen van dit topic vraag ik me af waar ik beland ben. Is dit de normale gang van zaken hier? Ik vind dat er toch enkelen erg bedreigend over komen. Is dat normaal?
Chiqa schreef:Pantoffel schreef:Ik ben net nieuw hier op bokt, maar na het lezen van dit topic vraag ik me af waar ik beland ben. Is dit de normale gang van zaken hier? Ik vind dat er toch enkelen erg bedreigend over komen. Is dat normaal?
O je kan ook hele andere topics gaan lezen hier hoor, over bv hoe je een pannenkoek kan bakken
of granaatthee kan zetten.
De vraag is alleen waarom reageer je juist hier in dit topic als er duizenden om je heen zijn die gewoon hartstikke leuk zijn?
Jannepauli schreef:Chiqa schreef:Suleilitha en Hinke, deze discussie kan je beter per PB voeren![]()
.... ja, en dan beiden de pb's ter inzage aan Kiwiko , die er dan vervolgens wat maffia-achtige teksten tegenaan kan smijten. Komop dames, graag on topic!
slimmerik schreef:KiWiKo schreef:heel eerlijk slimmerik............. zou jij blij zijn als jouw pb's verstuurd openbaar worden gemaakt...........
ik heb er een aantal gelezen........ van bokkers die pb's van jou gekregen hebben en niet wisten wat ze ermee aanmoesten
en ik zou zo niet in de wereld herkenbaar worden gemaakt![]()
sterker nog............... aan me dooie dood niet dat ik me daarmee inlaat
Zoals je weet ben ik aardig direct in mijn posten en heb daar normaal gesproken per pb niets aan toe te voegen. Ik weet ook dat er "bewerkte" pb's van mij de ronde doen. Maar ik weet ook wat ik "echt" verstuur. Daarvoor kan ik mezelf nog steeds recht in de spiegel aankijken Kim.
De bewerkte pb's mag je gerust openbaar zetten ..... ben eerlijk gezegd héél nieuwsgierig
Chiqa schreef:Dus gewoon net als vroeger, lekker ouderwets vertrouw en veilig
De software van forums als bokt is dermate intelligent dat het zelfs mogelijk is om een PB te sturen
naar elk willekeurig lid, van elk willekeurige afzender, die zij dus niet zelf geschreven hebben.
Nu zit bokt zo niet inelkaar, dat is een professioneel forum wat zijn verantwoordelijkheden kent,
maar heb hier heel veel ellende mee gehad op één of ander ziek klein forumpje waar ook PB's werden gelezen.
Zo wist die webmaster namens mijn naam een PB te sturen naar mijn zus, die me dus niet meer wilde spreken, ze was dermate geschokt door die inhoud waarvan ze dacht dat ie van mij afkomstig was.
Een jaar later kon ik bewijzen dat ik die PB nooit aan haar had kunnen schrijven.....
Wat dat aan gaat vind ik internet echt ziek.
Vroeger werd je bedreigd, face to face, moesten mensen nog moeite voor doen. Nu zitten ze gierend van het lachen hysterisch van opgewondenheid een PB naar een onschuldige bokker te schijven om diegene even een kopje kleiner te maken.
Een druk op de knop, klaar, hoef je niet eens de deur voor uit.
Het wordt te makkelijk, vaak hebben deze mensen thuis niets te vertellen, zitten in een doodongelukkige relatie of beginnen al te huilen als de sokken bij de Zeeman uitverkocht zijn.
En dan is dit een hele makkelijke en simpele manier om je frustratie's te uitten.
Thuis heb je er immers geen enkele mogelheid toe omdat ze zo ontzettend in de knoop zitten met zichzelf.
En dan moeten onschuldige mensen het ontgelden..........
Internet terreur is iets wat wel degelijk steeds grotere vormen aanneemt alleen slecht te controleren is.
KiWiKo schreef:Hinke schreef:
ik weet wie je ouders zijn, ik weet waar je vandaan komt![]()
![]()
kan je hoog en laag springen, maar ik weet de geschiedenis van je paard, ik weet jou en ik weet meer dan dat je wil dat ik weet.......
dat is internet lief, zo werkt het.
kan je laag vinden, vind ik niet erg........... je kan hoog en laag springen maar ik heb het nooit tegen jou of tegen je rijden/paard gebruikt.......... want dat is ook niet intressant........
suleilitha schreef:Beste Hinke, dit zijn allemaal gegevens die je zelf op Internet hebt achtergelaten...... en dit is geen aanval maar slechts een hint om, als je niet wilt worden herkend, voorzichtig te zijn met wat je allemaal neerpost.
Pantoffel schreef:suleilitha schreef:Beste Hinke, dit zijn allemaal gegevens die je zelf op Internet hebt achtergelaten...... en dit is geen aanval maar slechts een hint om, als je niet wilt worden herkend, voorzichtig te zijn met wat je allemaal neerpost.
Dan zou je dus niets van jezelf kunnen neerzetten op het i-net. Dat er mensen zijn die zo ver gaan om er achter te komen wie je bent en dan ook nog eens zoiets weer hier te plaatsen
Pantoffel schreef:suleilitha schreef:Beste Hinke, dit zijn allemaal gegevens die je zelf op Internet hebt achtergelaten...... en dit is geen aanval maar slechts een hint om, als je niet wilt worden herkend, voorzichtig te zijn met wat je allemaal neerpost.
Dan zou je dus niets van jezelf kunnen neerzetten op het i-net. Dat er mensen zijn die zo ver gaan om er achter te komen wie je bent en dan ook nog eens zoiets weer hier te plaatsen
Pantoffel schreef:Gaat er ook niet over of je je er voor moet schamen. Je maakt toch zelf uit wat je hier neerzet. Waar ik op doel is, dat er dus mensen het normaal vinden om dan meteen iets over je op te zoeken en dan in een topic te moeten neerzetten (= een voorbeeld) dat ze weet waar haar paard staat. Dit en de andere dingen die ik dus hier voorbij zie komen vind ik als zeer onprettig overkomen voor diegene waar het over gaat. Dat bedoel ik dus.
suleilitha schreef:Pantoffel schreef:Gaat er ook niet over of je je er voor moet schamen. Je maakt toch zelf uit wat je hier neerzet. Waar ik op doel is, dat er dus mensen het normaal vinden om dan meteen iets over je op te zoeken en dan in een topic te moeten neerzetten (= een voorbeeld) dat ze weet waar haar paard staat. Dit en de andere dingen die ik dus hier voorbij zie komen vind ik als zeer onprettig overkomen voor diegene waar het over gaat. Dat bedoel ik dus.
Sommige dingen zoek je niet eens, die kom je vanzelf tegen, of je nou wilt of niet.... en dan ligt het geheel aan diegene die ze heeft geschreven of gepost, niet aan degene die ze heeft gevonden......
amondi schreef:Chiqa schreef:Maar Slimmerik waarom is het zo belangrijk voor je dat de PB ongeopend terug kan sturen, als je hem deleet is dat toch hetzelfde?
Ik ben het met slimmerik eens, als je ze ongeopend retour krijgt komt de boodschap bij de afzender veel beter aan dan als je niks kan doen. Gewoon, als je iemand op Foei zet, dan blokkeert de post die ze eventueel toch sturen.
En het liefst een veiliger PB, met vrienden toevoegen.