Cassidy heeft net als Apple weinig aan deze discussie toe te voegen. Alleen dit:
Vallerina schreef:Wat het stuk op EA betreft:
Vroeg ze daar daadwerkelijk een onterecht hoge vraagprijs? Een zadel kan in Amerika nog zo goedkoop zijn, een beetje westernruiter weet dat je hetzelfde zadel hier in Nederland in de bekendere westernstores nooit voor die prijs kan kopen. Behalve de invoerrechten en de transportkosten is er ook nog zoiets als winst en daar doen de meesten het toch voor.
Misschien was de verkoper wel uit op winst, misschien was ze er wel op uit om gewoon haar geld terug te verdienen. Zolang het nog niet verplicht is om aankoopbonnen te plaatsen, zullen wij het nooit weten.
Onlangs stond er in een bekend westernblad dat een beetje goed western zadel al gauw $2000-$4000 kost, wat noemen wij dan duur?
Waarschuwen is één ding, er over door blijven zagen is een ander.
Nogmaals, EA is NIET om winst te maken. EA is ingesteld om spullen die iemand over heeft en waar hij een ander blij mee kan maken te verkopen. In dit geval was het zadel over. Maar de verkoper is duidelijk op winst uit. Commerciele advertenties mogen niet. Ook een regel op EA.
Het zadel was misschien in jouw ogen kwaliteit en de gevraagde prijs meer dan waard. In mijn ogen heeft verkoper precies dezelfde tekst als jij in hetzelfde westernblad gelezen en dacht daarom: westernzadels zijn duur, dus laat ik flink wat vragen....misschien tuinen ze erin? Aankoopbonnen zijn niet nodig om te zien of iemand een zadel dat veel goedkoper is geweest voor meer aanbiedt dan het waard is. Niet voor degene die een beetje weten waar ze het over hebben. Biedt een doorsnee Wintec kunststof dressuurzadel aan voor EUR 5000 (ja dit is niet per ongeluk een nul teveel, ik BEDOEL vijfduizend Euro) en heel bokt ligt onder tafel van het lachen. Waarom? Omdat iedereen weet dat het dat niet waard is. Ook zonder aankoopbon.