Wat me af en toe wel stoort is een duidelijk groepjesgedrag hier en daar (oh wat tactisch omschreven

Maar dat is dan ook mijn enige ergernis, verder is Bokt een prettig forum waarbij de moderators hun best doen de boel een beetje gezellig te houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maarten schreef:Kijk.... hier hebben we wat aan!
Ik persoonlijk neem niet zo vaak gedachtengangen/meningen van anderen over en probeer in mijn hoofd een bepaalde mening te vormen als ik iets lees of hoor, daarom wil ook graag dat mensen dingen uitleggen zodat het geen giswerk wordt en je misschien een verkeerd beeld kunt vormen over de mening van anderen. Vandaar mijn (goedbedoelde) vragen
Vallerina schreef:Wat het stuk op EA betreft:
Vroeg ze daar daadwerkelijk een onterecht hoge vraagprijs? Een zadel kan in Amerika nog zo goedkoop zijn, een beetje westernruiter weet dat je hetzelfde zadel hier in Nederland in de bekendere westernstores nooit voor die prijs kan kopen. Behalve de invoerrechten en de transportkosten is er ook nog zoiets als winst en daar doen de meesten het toch voor.
Misschien was de verkoper wel uit op winst, misschien was ze er wel op uit om gewoon haar geld terug te verdienen. Zolang het nog niet verplicht is om aankoopbonnen te plaatsen, zullen wij het nooit weten.
Onlangs stond er in een bekend westernblad dat een beetje goed western zadel al gauw $2000-$4000 kost, wat noemen wij dan duur?
Waarschuwen is één ding, er over door blijven zagen is een ander.
Cassidy schreef:Nogmaals, EA is NIET om winst te maken. EA is ingesteld om spullen die iemand over heeft en waar hij een ander blij mee kan maken te verkopen. In dit geval was het zadel over. Maar de verkoper is duidelijk op winst uit. Commerciele advertenties mogen niet. Ook een regel op EA.
Cassidy"]
Maar de verkoper is duidelijk op winst uit.
[/quote]
[quote="Sugarmiss schreef:Maar mensen ronduit belazeren is iets anders. Daar mag je best tegen waarschuwen.
Vallerina schreef:Dat laatste is waar, maar: (my humble opinion) ik vind dat jullie wel erg snel oordelen over iemand die net een paar berichtjes heeft neergezet.!
Citaat:Aan de reacties van Cassidy is te zien dat ze op zoek is geweest naar de prijs van dat zadel. Ze komt met een heel ander zadel aan, dat zegt niets. Misschien toch maar om de aankoopbon vragen?
Citaat:Grappig, ik zie dat de schrijver van het bericht in EA op een ander forum geroepen heeft: Het lijkt wel een SEKTE!!!!.
Vallerina"]
Ik vind dat een aantal bokkers en soms helaas ook moddies nogal 'aanwezig' zijn. Hun mening ligt er nogal dik boven op.
[/quote]
[quote="Sugarmiss"]
Misschien juist wel daarom, als het een serieuze bokker was geweest met meerdere berichten/inbreng kijk je daar heel anders tegenaan.
[/quote]
Hier heb ik niets aan toe te voegen.
[quote="Sugarmiss schreef:Ja op sommige forums schijn je wel in je eigen (simpele) woorden je ei kwijt te mogenen als iemand zich daar prettig bij voelt wat heeft ie hierop Bokt dan nog te zoeken
Vallerina schreef:Op het Westernforum te Bokt dus. Hmmm, tegenstrijdig
Sugarmiss"]
Vallerina:
Kun je uitleggen wat je 1e en 2e quote met elkaar te maken hebben, ze trekken dingen nl erg uit hun verband. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
[/quote]
Ik vind het knap dat je na 4/5 korte berichtjes al een mening kunt vormen over iemand en daar dan ook naar handelt. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
[quote="Sugarmiss"]
[quote="Vallerina"]Op het Westernforum te Bokt dus. Hmmm, tegenstrijdig
[/quote]
Ook hier zou ik graag de link van het bewuste topic willen zien en wel deel daarvan je precies bedoeld.
[/quote]
[quote="Sugarmiss"]
Ja op sommige forums schijn je wel in je eigen (simpele) woorden je ei kwijt te mogen![]()
[/quote]
Topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=102882&postdays=0&postorder=asc&start=25 pagina 2, het bericht van didi, onderste regel Het lijkt wel een SEKTE!!!!.
[quote="Sugarmiss"]
en als iemand zich daar prettig bij voelt wat heeft ie hierop Bokt dan nog te zoeken
[/quote]
Het westernforum dus.
[quote="Sugarmiss schreef:Overigens bedoelde ik dit niet in mijn tekst, jij schijnt de enigste te zijn die dit zo opvat
Sugarmiss"]
Dat een discussie over dure westernspullen op een gegeven moment ook op WN verder gevoerd wordt en iedereen daar zijn mening over geeft, geeft de persoon in kwestie niet het recht om dat topic te verzieken door een zeer negatieve houding aan te nemen en meteen maar iedereen voor sekteleden uit te maken alleen omdat er kommentaar op haar item was gekomen.
[/quote]
En jullie deden niet precies hetzelfde met haar topic op EA ?![]()
[quote="Sugarmiss schreef:Ik denk dat ik nog zeer coulant geweest ben om het te laten staan.
Vallerina schreef:En jullie deden niet precies hetzelfde met haar topic op EA ?.
promptertje"]
kan ik niet anders concluderen dat Sugarmiss juist een van de moddies is die nooit haar mening opdringt of zich te nadrukkelijk met een discussie bemoeit. Ze stuurt heel subtiel bij wanneer een topic de verkeerde kant op lijkt te gaan, maar dat gaat niet gepaard met een opgeheven vingertje of iets dergelijks. Voor de goede orde: ik rij zelf geen western, ik post heel weinig op western, ik heb Sugarmiss nog nooit ontmoet, maar ik vind haar manier van moderaten juist heel prettig!
[/quote]
Ieder zijn mening, dat mag hier op Bokt.![]()
[quote="promptertje"]
Dat negeren van nieuwelingen komt in sommige forums meer voor dan in andere heb ik gezien, gelukkig het meest op de forums waar ik niet erg veel post. Het gebeurt soms inderdaad, maar ik maak mezelf er ook schuldig aan merk ik. Soms komt er een nieuwe Bokker met een compleet andere inslag dan die ik heb (ik had zijn/haar moeder kunnen zijn bijvoorbeeld), en in die belevingswereld zit ik nou eenmaal niet meer, dus antwoord ik ook niets. Maar aan de andere kant doe ik dat bij de bestaande Bokkers die een andere interesse hebben ook
, ook als ze erg "bekend" zijn hier.
[/quote]
Puntje waar bokkers in het algemeen eens over na zouden kunnen denken.![]()
[quote="promptertje"]
dat werd direct stevig belachelijk gemaakt door een aantal "langer zittende" Bokkers.
[/quote]
Kijk even aan het begin van dit topic. Sommige reacties zouden ietsje genuanceerder kunnen. Maar het was een mooi voorbeeld van waarom, o.a. , ik dit topic gestart heb.
[quote="promptertje schreef:Ik heb besloten om daar niet verder op te reageren, men vindt maar wat men wil vinden, dat raakt me niet. Maar ik kan me voorstellen als je daar gevoelig voor bent dat dat heel naar en misschien zelfs wel intimiderend overkomt. Je eigen instelling weegt dus ook mee in dit soort zaken - ook weer net als in het dagelijks leven.
promptertje schreef:Vallerina, nu ik zo'n 4 maanden op Bokt kom, eigenlijk wel op alle forums, kan ik niet anders concluderen dat Sugarmiss juist een van de moddies is die nooit haar mening opdringt of zich te nadrukkelijk met een discussie bemoeit. Ze stuurt heel subtiel bij wanneer een topic de verkeerde kant op lijkt te gaan, maar dat gaat niet gepaard met een opgeheven vingertje of iets dergelijks. Voor de goede orde: ik rij zelf geen western, ik post heel weinig op western, ik heb Sugarmiss nog nooit ontmoet, maar ik vind haar manier van moderaten juist heel prettig!
.
Vallerina"]
[quote="Sugarmiss schreef:Enough said...
Vallerina schreef:...Misschien interessant om te horen dat een vrij 'nieuwe' bokker onlangs aan mij vroeg of het gewoon is om genegeerd te worden.