Bokt teveel "niet paard"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt wordt steeds minder een PAARDEN forum

eens
111 (32%)
oneens
226 (67%)

Totaal aantal stemmen: 337

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:22

Billy schreef:
JAmmer dat kwantiteit boven kwaliteit gaat op bokt, dat was in het verleden wel anders....

Als het om de kwantiteit ging dan was de 25 paardenposts regel nooit ingevoerd :)*

Lijstje met 'Actieve topics' aanpassen op de hoofdpagina is wel een idee, ga ik eens over nadenken :)

JoyCiej007

Re: Bokt teveel "niet paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:25

Prima zo, echt.

Veel meer in balans. Als we het écht alleen maar over paarden zouden 'moeten' hebben hier, zou ik bokt misschien wellicht minder gaan gebruiken.
Niet dat ik meer tijd van het bokken besteed aan onderwerpen die niet over paarden gaan, maar soms is het wel eens fijn om gewoon een totaal andere discussie te voeren dan de zoveelste discussie over hoe je bijv. met een bijtend paard/onopgevoed beest moet omgaan.

Ik denk ook, dat de onderwerpen die niet over paarden gaan, de bokkers meer 'bij elkaar' brengt.
En soms heb ik gewoon die behoefte, aan een discussie over maatschappelijke dingen etc.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:39

De meeste porofielen waar ik kijk, zie ik toch echt paardenmensen/mensen met paarden.
En er zijn super veel paardgerelateerde onderwerpen hier te vinden Lachen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:44

Ik vind het ook juist superfijn dat er andere onderwerpen zijn behalve paard gerelateerd. Ben inmiddels uit het paardenwereldje door omstandigheden, maar ben wel op bokt blijven hangen omdat ook de andere onderwerpen mij aan bleven spreken. Het paard gerelateerde stuk blijf ik wel lezen, maar ik antwoord er alleen bijna nooit meer..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:42

De vele niet-paardentopics zijn het gevolg van de overduidelijke behoefte van veel Bokkers om het naast over paarden ook over andere onderwerpen te hebben. In d'n beginne waren er maar een paar subfora die niet paardgerelateerd waren, maar topics verdwenen binnen een mum van tijd naar pagina x. Ook werd er met regelmaat aangegeven door gebruikers dat de verschillende soorten topics totaal niet van elkaar te onderscheiden waren. Aan de hand van die 'klachten' zijn toen meerdere subfora aangemaakt die duidelijker aangaven wat voor topics daar te vinden waren en wat je daar kon openen.

Er zijn heel veel mensen die het leuk vinden om de verhalen van andere paardenliefhebbers te volgen of die kennis opdoen door de topics op het tabblad Informatief te lezen, maar die niet de behoefte of de kennis hebben om zich daar in te mengen. Een eenvoudige vraag die al tig keer gesteld is hoef je niet nog eens te stellen, vaak kun je het antwoord zo al vinden, dat wordt in dergelijke topics ook regelmatig aangegeven door andere Bokkers die al langer van het forum gebruikmaken. 'Paardenliefhebber zijn' staat niet automatisch gelijk aan 'daar veel over te vertellen hebben' Lachen , iemand die veel van paarden houdt wil het ook niet altijd automatisch alleen maar over paarden hebben, of raakt gewoon een beetje door z'n paardenstof heen na een tijdje.

Er is een heel groot verschil tussen de verschillende paardenmensen op Bokt. Sommige mensen zijn er dagelijks mee bezig en/of hebben veel of vaak paarden tot hun beschikking of ze zijn heel erg thuis in een bepaalde discipline, ik noem maar wat. Dan heb je vaak vanzelf al een stuk meer stof om te vertellen. Ikzelf bijvoorbeeld rijd eens per week op een heel leuk bijrijdpaard waarmee ik regelmatig heel fijne ritten maak. Na 7 jaar heb ik echter toch een stuk minder de behoefte nog eens te vertellen over een alweer zo'n geweldige rit over de hei, eenzelfde rit als waar ik vorige week ook zo van genoot en de week ervoor. Mijn 'vakkennis' is ook niet dermate uitgebreid dat ik veel toe kan voegen aan de lopende paardentopics. Toch lees ik er heel graag over, en zo geldt dat voor heel veel mensen. Het dagelijkse paardenlief- en leed wordt steeds meer gedeeld in de HK-topics, specifieke zaken worden besproken in de diverse paardentopics of ze worden daar nagezocht; daarnaast hebben de paardenliefhebbers uit al die verschillende hoeken en gaten en disciplines, van alle leeftijden en rijdend op verschillende niveaus de beschikking over diverse forumdelen die over de rest van het leven gaan. Er is naast paarden tenslotte nog heel veel meer in het leven, hoewel dat voor de een wat meer zal gelden dan voor de ander Lachen .

Ik vind het trouwens wel een heel goed idee om alleen de paardgerelateerde topics in het actieve lijstje naar boven te laten komen Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:03

Ik ben het oneens met de stelling. Momenteel heb ik zelf geen paarden, maar ik vind het heerlijk om wel de paardenverhalen te kunnen gelezen. En ondanks dat ik dus nu geen paarden heb heb ik wel de band met het forum omdat ik veel mensen ook op andere manieren ken. Het is met elkaar verweven en dat vind ik erg fijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:43

Amanda schreef:
Ik zie dat niet als mis gaan.
Paardenmensen hebben nou ook eenmaal dingen buiten hun paard(en). En dan is het alleen maar handig dat je niet naar 4 verschillende fora moet om vragen te stellen, ervaringen te zoeken of dingen te vertellen.

Net wat je zegt. En de mensen hier ken je al een beetje, net als de gang van zaken, dus dan is het fijner om het lekker op Bokt te kunnen vragen.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:16

Ik vind dit wel waar. Maar dit is er juist leuk aan, het hoeft toch niet altijd om paarden te gaan. Ik vind het juist leuk om met andere paardenmensen ook over dingen uit het dagelijkse leven te kletsen. Knipoog