Word er minder vaak gepost op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_VE

Re: Word er minder vaak gepost op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:34

Mas schreef:
broadway, ik begrijp op zn zachtst gezegt niet erg veel van je post Tong uitsteken
Maar waarschijnlijk hoort hier een topic met voorgeschiedenis bij neem ik aan?

Ik denk dat ik het begrijp, maar weet niet hoe hierop te commenten.
Er zit waarheid in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:36

KiWiKo schreef:
wat een getrut!!! bevalt het je niet ga je toch naar de volgende kroeg..........

ik snap het echt niet............

Beetje vreemde vergelijking; het kan ook zijn dat je op Bokt blijft wegens het gebrek aan een fatsoenlijk alternatief. Bij de gemiddelde kroeg zit één pand verderop gewoon wéér een kroeg, en op de gemiddelde zaterdagavond staat toch iedere kroeg wel vol, dus keuze zat. In fora zoals Bokt is het aanbod ietsje minder (sterker nog: Bokt is best wel uniek in zijn soort).

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:37

ja, klopt mas, mag er verder niks over zeggen, maar dit is wel de hoofdreden dat ik bijna was gestopt met bokt.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:37

en op elke internet hoek zit een paardensite

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:39

als bokt uniek is in zijn soort dan is het misschien zaak de boel te ondersteunen dan het neer te sabelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:41

KiWiKo schreef:
en op elke internet hoek zit een paardensite

Kiezen uit een hoeveelheid kwaden: lekker groot en divers forum met soms minder briljant beleid, gezellig natural zitten doen terwijl je helemaal niet natural bent of na een week eens reactie krijgen op je topic Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:43

het is maar net waar je voor kiest Lachen Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:46

KiWiKo schreef:
het is maar net waar je voor kiest Lachen Lachen

Yup... en als je je keuze hebt gemaakt aanvaard je daarmee ook de geldende
regels van het forum waar je voor kiest.
Zelfs al ben je het niet met alles eens: je bent en blijft nog steeds te gast...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:47

en zo zie ik het ook

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:51

Ik ben altijd eerlijk, zet het op papier zodat iederéén het kan lezen , overdenken en een weerwoord kan doen, ben met een goed weerwoord te overtuigen !!! Daar leer ik óók weer van, ieder paard/verhaal is een verhaal op zich !!!
Vraag mij niet iets te doen waar ik niet achter sta.....nee ik ben niet van plan om mijn ogen te sluiten terwijl ze door ervaringen juist open zijn gegaan,
dat is achterbaks....ja ik weet wel dat we juist in zo'n wereldje leven.....
en nog iets.....ik ga nooit naar kroegen, heb daar niks verloren....en ook die gaan nu aan de lopende band kapot door het regeltje VERBODEN TE ROKEN !!!
Ik vond bokt juist heel aansprekend......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:55

Mas schreef:
Zelfs al ben je het niet met alles eens: je bent en blijft nog steeds te gast...

Klopt, maar desondanks is een goede community geen dictatuur en blijft vrijheid van meningsuiting gewoon gelden Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:22

Mas schreef:
Paula schreef:
RK mist. Clown

Dát is waarschijnlijk de hoofdreden Tong uitsteken

ROFL

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:36

Nouks schreef:
Mas schreef:

Klopt, maar desondanks is een goede community geen dictatuur en blijft vrijheid van meningsuiting gewoon gelden Knipoog

Maar vrijheid van meningsuiting mag toch wel op bokt? Ik heb tenminste nooit begrepen dat dit niet zo was Verward

Ik vind bokt vrij democratisch en er wordt echt wel naar de users geluisterd hier. Desondanks hebben Bart en Eline het hier
uiteindelijk voor het zeggen en dat vind ik niet meer dan logisch. Er zijn duizenden verschillende meningen op dit forum
en uiteindelijk moet ergens een streep getrokken worden, waar niet iedereen het mee eens zal zijn. En zo ben ik dan weer aangeland bij mijn vorige post: als gebruiker heb je de geldende regels te accepteren, ook als je het er misschien niet mee eens bent Lachen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:41

Eehm, Bokt is niet democratisch :+ Er wordt hier maar weinig gestemd over het beleid :) We staan echter zeker wel open voor suggesties van de gebruikers. Bovenstaande discussie gaat voor een groot deel over 'het beleid' maar 'het beleid' is een beetje lastig aan te passen. Als mensen concrete problemen hebben en daar constructieve (!) feedback op hebben; heel graag. Wij doen ook maar wat we denken dat het beste is of iig wat ons het beste lijkt maar we zijn zeker op andere ideeen te brengen. Daarnaast zal er ook niet snel iets veranderen als we nooit klachten horen. 'Als het je niet bevalt ga je ergens anders heen' klopt op zich wel maar is wat te kort door de bocht. Ik heb veel liever dat mensen melden dat ze iets vreemd/raar/vervelend vinden en dat we dan uit kunnen leggen waarom dat zo is of dat we het aan kunnen passen dan dat mensen maar meteen vertrekken.

Kortom; kom maar op met die constructieve feedback :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:41

Ik zeg ook niet dat je je mening niet mag uiten, ik zeg alleen wél dat je het best mag laten weten als je het ergens niet mee eens bent en dat je dus niet alles maar gewoon hoeft te accepteren. Hoewel het verplicht is je licht aan te doen als je in het donker fietst, fietst schat ik toch de helft van de fietsers zonder licht of met enkel een voor- of achterlicht. De mens houdt zich nu eenmaal niet altijd aan alle voorgeschreven regeltjes, is in staat na te denken en de overweging te maken of het hem/haar waard is zich niet aan de regels of richtlijnen te houden Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:46

@ Nouks, oké sorry dan heb ik je vorige post verkeerd geinterpreteerd Lachen
Verder eens met Bart, het lijkt mij prima als mensen het ergens niet mee eens zijn, maar geef dan ook suggesties om het anders/beter te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:49

Vind het alleen wel jammer dat Bart niet zelf even laat weten wat 'ie van serieuze suggesties vindt... Ik kan bijvoorbeeld zo een topic aanwijzen waarin ik een idee behoorlijk uitgebreid heb uitgewerkt, waar vervolgens twee mods oid hun mening over hebben gegeven en that's it... Terwijl ik na het uitwerken van zo'n idee best benieuwd zou zijn wat Bart er eigenlijk van vindt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:52

Dat is idd een beetje jammer, ik kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt. Misschien een idee om Bart alsnog te pb-en met je suggestie?
Wellicht ziet hij wel wat in je idee en dan zou het zonde zijn als hij het had gemist Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:53

Bart PM'de me inmiddels voor een link naar desbetreffend topic, die heb ik hem net gestuurd. Hij hoopte dat hij het topic even gemist had Clown

Dit is 't topic overigens: [FZ] Part-time mods?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:33

Het valt mij ook wel op dat er minder gepost wordt. En wat er gepost wordt gaat vooral steeds over hetzelfde, bitloos, sporen, zweep, hulpteugels en of paarden wel of niet naar buiten enz..
Dat lees ik al niet eens meer want het is toch elke keer dezelfde discussie met dezelfde personen waar toch nooit iemand uitkomt. Het valt mij ook op dat het veelal dezelfde mensen zijn die veel posten en de rest lijkt steeds minder te worden.
Best wel jammer want er is zo steeds minder leuks om te lezen!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:00

Ik ben zelf minder gaan posten dan in mijn begintijd.
Dat komt bij mij omdat ik na drie keer dezelfde discussie's over hulptegels etc. geen behoefte meer heb om een half jaar later in topic4 opnieuw te beginnen.

Uiteindelijk na 5 jaar,heb ik al vele duscussie's voorbij zien komen.Elk half jaar is er wel zo'n discussietopic waarin ik a drie keer mee heb gedaan.

De topics waarin ik nu reageer zijn dus veelal LZP-topics die ik nog niet voorbij had zien komen.
Maar,daardoor post ik nog maar een paar keer per dag,in plaats van honderd keer per dag Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:14

Vonnie84 schreef:
Mowoah schreef:
Pokemon; wat was het ook alweer?
Klinkt me zoooo bekend in de oren, maar kan het me even niet herinneren. Bloos!

[VSW] pony nemen

Dit was Pokemon Haha!

En ook hier een minder fanatieke bokker als voorheen. Lees nog wel bijna elke dag, maar post bijna niets meer.
De penny's weten het toch allemaal beter en de meeste onderwerpen zijn uitgekauwt. Dus ben eigelijk ook wel klaar met bokt, maar het blijft zo lekker verslavend Vork
Ik mis ook echt de relletjes, de hoog oplopende meningsverschillen en de mesthoop. Nu is alles maar hetzelfde, beetje doods bijna.

die herken ik nog wel Haha! was stiekum toch lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:48

Sjonge, wat zonde weer al dat geklaag. Ik ben heel blij dat bokt er is, en iedereen heeft zelf in de hand hoe en wanneer hij post. Niemand houdt je tegen om een lekkere discussie te starten, zolang het maar een beetje netjes blijft.

Dat gemekker elke keer (van sommige mensen) over dat bokt zo achteruit gaat, bokt niet meer zo leuk is als vroeger, bokt te streng is, bokt saai is...... joh, dan hou je er toch mee op?

Voorlopig vind ik bokt leuk, vaak leerzaam, grappig en vermakelijk. Dus ik blijf Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:24

Bokt is gewoon gegroeid. En daarmee kwam er ook meer eenheidsworst. En meer regeltjes. Topics die vroeger een stevige discussie opleverden waar je soms ook nog wat van kon leren zijn er daardoor minder.

En dus trekt een grotere groep oudere bokkers zich terug in de HK-topics. Dus ik denk niet dat er minder wordt gepost. Maar wél op andere plekken. Ik weet van een behoorlijk aantal westernruiters dat ze niet meer kijken op WN. De onderwerpen daar zijn niet meer boeiend. Dus plaatsen ze dat soort vragen en onderwerpen in een HK topic waar ze toch al inzitten. De discussies vinden in toenemende mate daar plaats.

En wat ik daarbij opvallend vindt is dat het doorgaans behoorlijk zelfregulerende topics zijn. Geen mods nodig en toch behoorlijke discussies. Geeft mij wel te denken over het soort/aantal regels op bokt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:16

Anya schreef:
En wat ik daarbij opvallend vindt is dat het doorgaans behoorlijk zelfregulerende topics zijn. Geen mods nodig en toch behoorlijke discussies. Geeft mij wel te denken over het soort/aantal regels op bokt.

Ik vind dat die vergelijking niet helemaal opgaat Anya.
In een HK topic zitten natuurlijk niet zoveel mensen als over heel bokt. Bovendien zijn de mensen die erin zitten vaak toch wel bekenden van elkaar (op bokt dan) en is de kans ook kleinder dat zo'n discussie uit de hand loopt.

Een discussie in het openbaar op bokt ziet iedereen en alle leden van bokt kunnen er dan ook aan deelnemen met een grotere kans dat dit uit de hand loopt en er moet worden ingegrepen. Ik vind dus niet dat je een discussie in een HK topic kunt vergelijken met een discussie op openbaar bokt.