Bokt, een goede discussie of ruzie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Bokt, een goede discussie of ruzie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 16:57

Ik ga er NU een topic over maken.

"Altijd leuk, een goede discussie. Lekker snel op je toetsenbord tikken, en je mening zo duidelijk mogelijk weer geven".. "Leuk, die ruzie op een vrijdagmiddag.. ff lekker dat topic door de war halen en iedereen stangen"

Deze 2 liggen erg dicht bij elkaar.. Bokt word er niet gezelliger op. Als iemand het niet met je eens is, word je snel afgesnauwd, en lijkt het wel alsof je tegen de arrogante op aarde mee aan het "chatten" bent. Ik heb zelf in het verleden ook welleens boos gereageerd, maar loste dat altijd op via PB. Ik zat er altijd mee in mijn maag, die ruzies...

Maar sommige ruzies kunnen domweg gewoon voorkomen worden. Bijv in een topic waar een Ts gewoon een vraag heeft, en niets meer dan dat. Toch zijn er dan mensen die het beter weten, en dan alsnog erop in gaan. (bijv. bij topics waar meisje iets te groot is voor shet, maar zelf aangeeft dat ze dit weet en ermee stopt..) Word er alsnog een hele discussie over gemaakt, en de TS is dan natuurlijk gefrustreerd, want ze heeft immers gezegd daar geen commentaar op willen te krijgen. Toch, krijgt ze dat, en jahoor.. weer een topic vol onzin. Meiden die zich vervelen drammen door, en als ze geen zin meer hebben zeggen ze: ach, het was maar een grapje.
Maar ondertussen staat je topic vol boze reacties, ruzies en meer onzin.

Soms mag bokt wel iets liever voor elkaar zijn Pling Respecteer elkaars keuzes, ookal lijken ze nog zo dom.. en zeg alleen iets wat je goed kan onderbouwen Haha! Ik denk zelf ook vaak goed over mijn eigen commentaar na, en als ik dan toch iets zeg wat hard overkomt, maak ik dit altijd goed, het is gewoon niet leuk om ruzie te hebben, nee.. ook niet via internet Haha!

Dus ik zeg: Laten we met zun allen wat meer opletten wat we zeggen, en vooral hoe we het brengen. En als de TS zegt ergens geen commentaar op te willen, waarom zouden we dan dat geven? Is gewoon niet leuk Cool

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Bokt, een goede discussie of ruzie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:00

Ik ben het helemaal met je eens, ik heb dit vaak gezien, En als ik zo'n reactie krijg/kreeg, loste ik het meestal OOK op in een pb Knipoog

Echt goed dit topic:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:03

Ja t valt mij ook op..
Vooral bij HAW topics..

Als ik zo'n rot reactie kreeg, werd ik ook gefrustreerd..
Zeker als ze t niet snappen terwijl ik het toch duidelijk heb uitgelegd..

Zo irritant Clown
Zo moeilijk is lezen toch niet? Lachen

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:06

_Nancy schreef:
Ja t valt mij ook op..
Vooral bij HAW topics..

Als ik zo'n rot reactie kreeg, werd ik ook gefrustreerd..
Zeker als ze t niet snappen terwijl ik het toch duidelijk heb uitgelegd..

Zo irritant Clown
Zo moeilijk is lezen toch niet? Lachen

haha klopt. ben ik met je eens.
en ja lezen is af en toe heel moeilijk.
geef eerlijk toe ik lees ook wel eens ergens overheen hoor en dan kun je het al heel anders opvatten dan dat bedoelt is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:08

Ik lees er ook wel eens ovehreen, maar ik lees altijd eerst wat reacties voor ik zelf reageer..

En dan staat t daar vanzelf wel tussen van iets waar ik dan overheen heb gelezen, en dan lees ik dan even terug Lachen

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:11

Toch komt op papier iets heel anders over dan als je het iemand in "real life" precies hetzelfde zou zeggen.
Ik zeg in mijn normale omgang dingen die ik hier echt niet hoef te plaatsen gewoon omdat mensen mij niet kennen.
Ik weet dat dingen verkeerd geinterpreteerd zouden kunnen worden dus doe ik het ook niet.
Meestal is inderdaad goed lezen het eerste begin Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:12

njah ik kan soms heel kritisch overkomen op UK, maar dat los ik altijd wel weer op door echt goed onderbouwend commentaar, en dan zeg ik meestal ook wel iets positiefs of iets onderbouwends. Ik heb het zelf ook welleens, maar tis wel iets waar iedereen even aan mag denken

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:12

Ik heb nog nooit van zulke pb's gehad of ruzies ofzo. Haha! Soms wel mensen die je (lijkt het wel) boos proberen te maken ofzo. Maar zie het eigenlijk ook nooit in topic's. Vind het dus wel meevallen. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:15

njah, ik ben wel een doordouwer als iemand mij niet begrijpt, of mij arrogant aanspreekt. Mijn mening moet wel duidelijk overkomen, dus ik zal ook sneller ruzie hebben dan iemand die denkt van: ach joh, laat maar waaien..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:44

pinuts schreef:
njah, ik ben wel een doordouwer als iemand mij niet begrijpt, of mij arrogant aanspreekt. Mijn mening moet wel duidelijk overkomen, dus ik zal ook sneller ruzie hebben dan iemand die denkt van: ach joh, laat maar waaien..

Ja dat heb ik ook..
Maar dan alleen als het over mij gaat Clown

Ik haat hier een topic over een jongen, en ze bleven maar herhalen over die fanta en hyves zoeken!!

En ik maar 1000x zeggen dat ie géén hyves heeft!!

Werd er echt gek van.. xD
Nu reageer ik maar niet meer, anders gaat echt uitdraaien op irritaties daar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:51

volgens mij heb ik nooit ruzie Lachen stevige discussies......... ja dat wel Lachen Lachen en ik kan dan soms best onaangenaam zijn, maar ik vind het ook niet erg als de "tegenpartij" onaangenaam is......... zolang je maar respectvol blijft naar elkaar...

Ik ben gek op goede discussies Lachen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:57

Ik ook, ik discussieer ook graag met jou Kim!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:00

onaangenaam respectvol....

Over hoe gezellig bokt is zijn al vele discussies gevoerd, volgens mij.

De enige zinnige is dan ook: een beter bokt begint bij jezelf. Knipoog Vork

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:00

Tja, nergens om niet en ik ben er zelf ook één, maar wat wil je ook met een forum vol vrouwen? Haha! Dat is bijna vragen om 'problemen' Clown.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:01

hahahaha je kan best respectvol onaangenaam zijn hoor Haha! Haha! Haha!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:03

regelmatig lees ik dingen waarbij ik vind dat iemand zijn mening echt compleet op allerlei manieren opdringt.
Als je geen oestopaat bij je paard hebt gehad ben je algauw een ''slecht''persoon en ook passeren spottende,sarcastische zinnen door'n topic heen wat ik vind overkomen als geen respect naar elkaar toe hebben.

En wat erg vervelend is,de 1 leest het als'n discussie en de ander leest het als een aanval/ruzie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:06

Dav schreef:
En wat erg vervelend is,de 1 leest het als'n discussie en de ander leest het als een aanval/ruzie.

en daar zit de kern van het "probleem" Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:06

Dit vind ik ook jammer, ik maakte ong 2/3 maanden geleden ook een topic aan over me nieuw paard. Legde duidelijk ook dat ik soms angstig was alleen in het begin, er waren alsnog mensen die dachten dat ik ALTIJD angst had terwijl ik duidelijk aangaf alleen in het begin. Kreeg heel veel kritiek en sommige snapte niet waarom ik er dan aan godsnaam aan begon! Zelfs iemand zei; weer een paar dat bij de slacht terecht komt. Toen kon ik mij echt niet inhouden, zo grof! Bleek het ook nog een vrouw van in de 30 jaar te zijn, hoe triest! Weet even der naam niet meer, maar dat doet der ook niet aan toe. Ik kon me er ontzettend druk overmaken over al die reacties, terwijl ik wist dat ik het wel aankon en dat het wel goed ging komen.
Het leek ook wel alsof iedereen elkaars mening na praatte.. de ene keurde het af, dus de ander ook. Leek alsof ze helemaal niet naar MIJN verhaal luisterde en maar wat mee banketstaaf. Uiteindelijk heb ik niet meer gereageerd omdat het gewoon helemaal nergens meer om ging. En dat van heel veel mensen die ook nog behoorlijk wat ouder waren dan ik, heeeel erg triest!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:12

Mensen gebruiken snel woorden die een oordeel in zich hebben en posten hun mening alsof het een absolute waarheid betreft.
Het zou geen kwaad kunnen goed wanneer iedereen goed nadenkt over de formulering van hun post.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:13

ja en wat ik ook niet kan uitstaan is (er zit hier iemand op) die altijd zielig doet.
heeft altijd iets, in het ene tropic praat ze over vriendinnen, die niks verkeerd kunnen doen, in het ander tropic haalt ze haar vriendinnen onderuit. Boos!
daar zakt me echt de broek vanaf Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:14

Moelie schreef:
Dit vind ik ook jammer, ik maakte ong 2/3 maanden geleden ook een topic aan over me nieuw paard. Legde duidelijk ook dat ik soms angstig was alleen in het begin, er waren alsnog mensen die dachten dat ik ALTIJD angst had terwijl ik duidelijk aangaf alleen in het begin. Kreeg heel veel kritiek en sommige snapte niet waarom ik er dan aan godsnaam aan begon! Zelfs iemand zei; weer een paar dat bij de slacht terecht komt. Toen kon ik mij echt niet inhouden, zo grof! Bleek het ook nog een vrouw van in de 30 jaar te zijn, hoe triest! Weet even der naam niet meer, maar dat doet der ook niet aan toe. Ik kon me er ontzettend druk overmaken over al die reacties, terwijl ik wist dat ik het wel aankon en dat het wel goed ging komen.
Het leek ook wel alsof iedereen elkaars mening na praatte.. de ene keurde het af, dus de ander ook. Leek alsof ze helemaal niet naar MIJN verhaal luisterde en maar wat mee banketstaaf. Uiteindelijk heb ik niet meer gereageerd omdat het gewoon helemaal nergens meer om ging. En dat van heel veel mensen die ook nog behoorlijk wat ouder waren dan ik, heeeel erg triest!

Dat was denk ik......... hmzzz...... ik Haha! Haha! Haha!

maar mensen die me kennen weten ook dat ik vooraan sta als ik wat lees over hoe goed het nu gaat Haha! en ik ben dan echt niet te beroerd om te zeggen dat ik het gelukkig toen mis had Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 22-08-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:16

Laten we hier ff een flink-klaag topic van maken Huilen van het lachen
Haha, maar serieus..

In mijn vorige topic in LZP werd ik echt pissig en kreeg ook reacties; ik vind je ook niet zo aardig reageren..

Ja vind je t gek, als alles 100x wordt herhaald, ik wordt gepushed en dan nog commentaar krijgen van; ja wat wil je nou eigenlijk horen?

Wilde alleen mijn verhaal kwijt Verdrietig
En dat had ik er ook bij gezet!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:20

Op internet komt het soms anders over dan je bedoelt,
maar ik denk dat bokt soms toch wel wat liever mag worden Lachen
In discussies wordt je soms helemaal afgekraakt om je mening,
en dat vind ik dus nérgens op slaan..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:44

Ben ik het mee eens , al ben ik zelf dól op discussie's , ookal krijg ik gauw wat naar me kop gesnauwt omdat ik het niet met iemnand anders dan eens ben Verward

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:08

Meestal zijn het flinke discussies en heel soms eindigen die met ruzie en dan komt dr een slotje op.
Zelf nog maar 1 of 2 keer gehad Bloos

Maar discussies zijn leuk, ruzies niet.
Ik vind dat iedereen elkaars mening respecteren en dat gebeurd vaak niet... dat is erg jammer.