Nieuwe regels HAW te streng?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Nieuwe regels HAW te streng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 09:08

Als ik naar het onderdeel HAW kijk, valt mij op dat de helft van de topics gesloten worden omdat zij niet aan de nieuwe regels voldoen.

Door de nieuwe regels moet je onderhand het halve levensverhaal van jouw en je paard neerzetten. Heb je dat niet, dan word je topic gesloten.
Iets wat ik af en toe wel een beetje te ver vind gaan.
Vooral omdat er soms imo best goede topics worden gesloten, omdat iets onbenulligs als zijn/haar niveau is vergeten. Terwijl er duidelijk is wat degene op het paard aan het oefenen is.

Is het nu echt nodig om ieder topic wat niet 100% aan de nieuwe regels voldoet te sluiten?
Ik weet regels zijn er niet voor niets, maar ik zie bij HAW tussen de regels het forum niet meer.
Er wordt verwezen naar de regels, waar je vervolgens meerdere linken na moet lopen, want stel je voor dat je weer iets vergeet en je topic gesloten wordt.

Ook word er gezegd dat HAW alleen voor rijtechnisch commentaar is. Rijtechnisch commentaar dat meestal niet verder komt dan hakken omlaag, handen omhoog en tenen naar binnen.

Ik vind het jammer dat je tussen al de gesloten topics moet zoeken naar geopende topics. Iets wat imo HAW niet echt ten goede komt. Het word er erg onoverzichtelijk door...

geerke

Re: Nieuwe regels HAW te streng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:17

wat ik niet begrijp is dat ze dan wel snel zijn met het sluiten van een topic,terwijl ik weleens meemaak dat iemand finaal word afgemaakt en ondanks temmen het pagina's door kan gaan,en als ik een berichtje plaats op HAW van mooi paard,dat het dan weg is voordat de TS het kan lezen....ach ja...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:09

geerke schreef:
wat ik niet begrijp is dat ze dan wel snel zijn met het sluiten van een topic,terwijl ik weleens meemaak dat iemand finaal word afgemaakt en ondanks temmen het pagina's door kan gaan,en als ik een berichtje plaats op HAW van mooi paard,dat het dan weg is voordat de TS het kan lezen....ach ja...

Amen...!

ik plaats daarom ook geen foto's meer
het hele levensverhaal van mijn pony gaat de rest van bokt niets aan... het gaat om DAT moment en niet om vroeger, daar heb ik al hulp bij gehad..
ook rijdt ik recreatief, dus veel valt er niet te vermelden.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:18

geerke schreef:

Mee eens, ik vind de nieuwe HAW helemaal niet leuk meer....

Ik kijk af en toe nog wel, maar ik reageer nergens meer op.
Ik zet er ook geen foto's meer neer, heb ik ook helemaal geen behoefte aan.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:22

ik kijk zelf niet meer op HAW, erger zelf, ik kom zelf niet veel meer op bokt. Wat een mottig sfeertje, De helft van de keren word je bericht verwijderd of krijg je ow, dat terwijl ik naar mijn gevoel altijd heel vriendelijk ben en probeer niemand te kwetsen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:22

trouwens.. dit topic gaat meteen ook op slot Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:23

Ik vind HAW ook een stuk minder geworden.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:25

Vind het jammer dat er alleen maar technisch commetaar mag geven. Je mag geen complimentje meer geven of iets dergelijks. dat vind ik wel jammer. HAW is een stuk minder leuk.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:26

Topic 1001, daarom schrijf ik mijn mening niet meer neer, gaat toch op slot. Haha!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:28

Bluem schreef:
Topic 1001, daarom schrijf ik mijn mening niet meer neer, gaat toch op slot. Haha!
ik zag geen geopend topic over dit onderwerp. Vandaar dat ik er 1tje geopend had. Kon mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik de enige was die de verandering niet echt een verbetering vind.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:30

Nee precies, maar ze worden ook allemaal bijna net zo snel gesloten als dat ze geopend worden.. Beetje dom, geeft toch duidelijk aan dat er een probleem is op HAW, laat dat 1 deftig topic open of zo.

Nu ga je trouwens toch als antwoord krijgen dat je complimentjes maar op ITP moet geven, daar mag dat wel.......

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:34

Bluem schreef:
Nu ga je trouwens toch als antwoord krijgen dat je complimentjes maar op ITP moet geven, daar mag dat wel.......

Dus op HAW mag je enkel nog afkraken? Gestoord

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:37

helemaal mee eens..!! Het levensverhaal hoef ik niet eens te lezen van een ander!! Het gaat toch om het paard/combinatie op dat moment! en complimentjes horen er toch ook bij, of mag je inderdaad alleen nog maar afkraken?? Nou, dan weet ik zeker dat weinig mensen nog een topic openen!! Vind bokt inderdaad ook stukken minder leuk... Ik kijk/reageer ook al niet meer op HAW.... Misschien zijn ze zo verstandig om dit aan te passen... maar waarschijnlijk wordt dit topic gesloten Clown

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:39

Inderdaad.. geheel mee eens.
Want natuurlijk, ze proberen het allemaal zo goed mogelijk te regelen voor alles en iedereen,
maar luisteren doen ze niet naar de bokkers op dit moment heb ik het idee.
Als je bokt zo geweldig wilt maken voor de leden, moet je open staan voor commentaar, tips, complimenten, blah blah..
En bij deze is de nieuwe HAW dus niet zo geslaagd.. Nagelbijten / Gniffelen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:43

Echt he. Ik had een compliment gemaakt naar iemand hoe mooi haar beenhouding was,
maar ze moest proberen niet naar beneden te kijken.

Je raad het al kreeg een ow dat ik allen rijtechnisch commetraar mocht geven Clown

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:46

Cynn_x schreef:
Bluem schreef:

Dus op HAW mag je enkel nog afkraken? Gestoord

Als je het zo wil stellen, ja.. HAW is alleen voor rijtechnisch commentaar, heb je andere opmerkingen moet dat maar via pb of moet je rijtopics op In the picture gaan zoeken.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:48

Ik vond de oude HAW op een gegeven moment ook echt niet meer te harden, dus op zich vind ik het goed dat er een enquete is gehouden en dat de regels zijn aangepast. Nu slaat het soms wel een beetje door naar de andere kant, ook van mij is wel eens een post verwijderd. Ook heb ik een soort abonnement in commentaar leveren op topics die dan op slot gaan omdat er of één foto te weinig staat, óf TS een niet uitgebreid genoeg verhaaltje heeft geschreven. Terwijl het intussen best een duidelijk genoeg beeld geeft om er zinnig commentaar op te leveren, volgens mij zou dat het uitgangspunt moeten zijn.
Mijn oplossing: Als ik gewoon wil zeggen: jee, wat een vooruitgang Haha! stuur ik een pb.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:51

En ik vind het van den zotte dat je voor elk prulletje dan maar een pb moet sturen voor zaken die echt makkelijk in het topic zouden kunnen (zoals bv. dat iemand een enorme vooruitgang gemaakt heeft tegenover de foto's in een vorig topic). Maar ach.. Slapen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:15

Bovendien is het ook voor anderen erg interresant om een goede houding te waarderen,om te vergelijken met minder goede.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:22

Wat ik mij vooral afvraag (misschien dat ik dat gemist heb ergens in een ander topic over HAW dat ongetwijfeld gesloten zal zijn) wanneer mogen we nu eens de evaluatie houden! Ik dacht dat dat na een maand zou zijn, maargoed die is inmiddels allang verstreken.
Aangezien deze topics allemaal op slot gaan onder het mom van, er zijn er al genoeg geweest en jullie mogen straks allemaal je mening geven bij de evaluatie.
Dus bij deze mijn vraag aan de desbetreffende mods: Wanneer mogen we evalueren?!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:23

miss_lizje schreef:
Echt he. Ik had een compliment gemaakt naar iemand hoe mooi haar beenhouding was,
maar ze moest proberen niet naar beneden te kijken.

Je raad het al kreeg een ow dat ik allen rijtechnisch commetraar mocht geven Clown

dat spoort niet... Scheve mond
ik vind het echt té ver gaan afentoe..
en als er dan relschoppers zijn, moet er eerst overleg gepleegd worden.
wordt dat met OW's ook gedaan?

ik zou best eens een dagje als mod willen meehelpen om ook eens te zien wat hun taak is.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 21-07-08 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:27

Wat mij wel positief opvalt dat er veel minder topics zijn met 7 pagina's aan gescheld.

Nu word er netter verwoord wat er mis is.
Dus netjes zeggen wat er loos is kan dus wel en geeft een positiever topic.

Wel vind ik het jammer dat complimentjes niet mogen, dat is toch ook wel een positief bericht.
Want dan krijg je berichtjes als druk je hakken wat meer uit of let op je handen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:31

runningkawa schreef:
Wat mij wel positief opvalt dat er veel minder topics zijn met 7 pagina's aan gescheld.

Nu word er netter verwoord wat er mis is.
Dus netjes zeggen wat er loos is kan dus wel en geeft een positiever topic.

Wel vind ik het jammer dat complimentjes niet mogen, dat is toch ook wel een positief bericht.
Want dan krijg je berichtjes als druk je hakken wat meer uit of let op je handen.

Dat wel. Maar serieus, er wordt echt een pak minder gepost op HAW ook (of er wordt wel gepost maar 8 van de 10 topics gesloten Knipoog ). Dus eventuele "afzeiktopics" zullen vaak al wel weg zijn nog voor de meesten gereageerd hebben.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:33

Ik reageer ook niet meer op de HAW topics, kijk er zelfs niet meer bij.
Vind het echt onzin dat je het levensverhaal van je paard moet vertellen, dan moeten jullie toch echt even heel lang gaan zitten + de kans dat de fokker ofzo het leest.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:34

runningkawa schreef:

En dat wordt dan vijftig keer herhaald, want ja, je moet toch wát zeggen om ook je compliment te kunnen posten, zonder dat je bericht meteen wordt verwijdert.