"slotje voor overleg"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

"slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:33

Dit zie je vaak staan als een topic op slot gaat.

Ik vraag me dan altijd af: overleg? waarover? alsof het topic na overleg weer open gaat? (wordt er uberhaubt overlegd?)

zo'n topic gaat toch 9 van de 10 keer nooit meer open, dus waarom niet gewoon noteren: "slotje wegens ...."

Tallie1979

Re: "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:36

Dit vraag ik mij dus ook af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:37

vaak kan er beter staan;
"slotje wegens enkele personen die een heel topic om zeep helpen."
Want dat is meestal de reden..
Die enkele personen worden dan niet uit het topic verwijderd en de berichten gesplit, nee het hele topic gaat gewoon dicht...zodat een volgende topic van dat onderwerp weer op dezelfde manier om zeep geholpen kan worden.

Maar dat ziet men als commentaar op het team...en dan ben je een zeikerd...niet iemand die duidelijk steeds hetzelfde constateert en er wat van zegt...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:38

Ja, daar zeg je wat. Ik zie dat af en toe wel eens, in een topic die ik helemaal heb gelezen waarna ik dan echt geen reden tot slotje kan bedenken. Soms ben ik dan best benieuwd waarom dat slotje erop komt, en waarom er na dat overleg dan een slotje op blijft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:38

Ik maak toch regelmatig mee dat ie weer opengaat. Ik weet b.v. dat modteam op dit moment aardig onderbezet is en dan gaan de topics die uit de hand lopen tijdelijk op slot om opgeschoond te worden.

Ook als er staat dat ie tijdelijk op slot gaat voor overleg, komt er vaak later een reden bij te staan waarom ie niet meer opengaat.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:39

Ja hoor, er wordt wel degelijk overlegd Ja En soms gaat een topic ook wel weer open. Het gebeurt ook regelmatig dat een topic ontspoort en de betreffende mods niet online zijn. Een andere mod sluit hem dan voor overleg zoals dat zo mooi heet en draagt het over aan de mods van het topic zo gauw deze weer online komen, die overleggen dan of er ow's uitgedeeld worden en of het topic weer open mag.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:40

Aha!

Dan is het dus toch niet zo'n loze kreet als ik eigenlijk dacht.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:42

ik heb al vaak topics tijdelijk op slot zien gaan voor overleg, en daarna weer open gaan hoor...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:44

Ik weet over welk topic dit gaat Nagelbijten / Gniffelen
Heb mezelf ook schuldig gemaakt aan het 'verzieken' van dit topic, maargoed, dan hebben we het over reactie op reactie Bloos

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:51

Wat Odetteke zegt klopt: op het moment dat een topic op slot gaat voor overleg, vind er ook daadwerkelijk overleg plaats. Het gebeurt wel eens dat een 'slotje voor overleg' mededeling blijft staan, maar wij proberen zo'n slotpost altijd te vervangen door een inhoudelijkere waarin we uitleggen waarom het topic op slot blijft en/of het 'verziekte' deel van het topic te splitten zodat de discussie weer verder kan.

Punt is dat we niet met alle moderators in een hypermodern kantoorpand zitten waar we makkelijk bij elkaar binnenlopen. Voorbeeldsituatie: Er is wat loos is op HAW en een moderator van zeg het kippenhok merkt dat op en plaatst tijdelijk een slotje zodat een topic niet verder uit de hand kan lopen. Dan kan het gewoon even duren voordat er één of meerdere mods van HAW online zijn en genoeg tijd hebben om te kijken wat er precies fout is gegaan, waar het fout is gegaan en of er mensen persoonlijk moeten worden aangesproken. Zeker het doorlezen van een topic van meerdere pagina's kost veel tijd, dus dat is meestal niet iets wat tussendoor op het werk kan gebeuren. Als er dan nog officiële waarschuwingen moeten worden uitgedeeld, moet er eerst worden gewacht tot er een hoofdmod online is en de tijd heeft om een topic door te lezen om toestemming te geven. Om die reden kan een 'overlegslotje' dus makkelijk een dag, twee dagen staan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:53

bedankt voor de uitleg, ik snap het.
Succes met overleggen in het dierenvriendentopic, al onze topics worden nu voor overleg dichtgegooit. mogen we dan echt niets meer??

gelukkig kom ik regelmatig een veranderde tekst tegen dus bijv. : op slot wegens uitvechten pers. vete.
daar ben ik dan wel weer blij mee Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:54

Nou, dat maakt veel -zoniet alles- duidelijk.

Dank voor de uitleg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:15

Maar er volgt niet altijd een "afsluitend" bericht, vaak blijft er gewoon "slotje voor overleg" staan zonder verdere toelichting... In dat geval TEM of PM ik altijd even; "komt er nog een afsluitend bericht?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:20

Het valt op dat er steeds vaker een afsluiting komt...maar of dat zoveel toegevoegde waarde heeft als het kern probleem hetzelfde blijft?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:20

Precies ik baal hier ook wel eens van,want waar kunnen wij bv verder lezen hoe het met Canjer gaat!
Ik ben zoooooo benieuwd !

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:21

Maar daar komt nog een update over staat in het slotje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:24

Het topic over Canjer, als daar dit topic over gaat, kun je nog geen update over verwachten.
Is pas gisteren gesloten. Dat zou wel erg snel zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:27

runningkawa schreef:
Het valt op dat er steeds vaker een afsluiting komt...maar of dat zoveel toegevoegde waarde heeft als het kern probleem hetzelfde blijft?

Tsja kern van het verhaal is veelal hetzelfde, maar desondanks vind ik het persoonlijk wel zo netjes als "tijdelijk" overleg in ieder geval wordt afgesloten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:30

Nouks, daar heb je helemaal gelijk in. De slottekst aanpassen is een detail wat in alle drukte nog wel eens over het hoofd gezien wordt. Dus zo'n tem als herinnering is alleen maar prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:43

Dat is ook zeker netjes en vindt het ook erg prettig om te zien dat je dat wel steeds vaker ziet.
Dat er eens een doorheen glipt kan ik wel begrijpen Ja

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:08

welje,WEER een slotje op een canjer topic...en deze was nog niet zo uit de hand aan het lopen als voorgaande topics.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:08

En alweer op het canjer topic.. wat is dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:09

Wat wil je met de onbeschoftheid tegen mensen die vragen hebben Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:09

faye schreef:
Wat wil je met de onbeschoftheid tegen mensen die vragen hebben Rolleyes

Waar dan? Rolleyes

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:11

er werd mij vriendelijk gevraagd mn post te wijzigingen,dus bij deze Cool
ben benieuwd waarom het slotje er nu op zit,maar baal er wel van...
Laatst bijgewerkt door timilon op 17-07-08 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt