bokt wordt strenger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wordt bokt strenger?

Ja, bokt wordt steeds strenger
132 (75%)
nee, dat is onzin
23 (13%)
ik weet het niet
21 (11%)

Totaal aantal stemmen: 176

saskiakefie

bokt wordt strenger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 08:43

Ik heb het idee dat bokt de laatste tijd strenger wordt. Je mag maar 1 topic openen per week, en maar 15 foto's per topic(bij @work) en dat soort nieuwe regels, vinden jullie dat ook?

LadyElmira

Re: bokt wordt strenger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:44

Nee dat vind ik niet want de dingen die jij opnoemt waren er ook al toen ik hier begon, als ik het goed heb.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:47

die punten die je nu noemt vind ik eigenlijk niet heel erg.
Maar dat ze eisen gaan stellen aan je openingspost? Vind ik belachelijk. En dat je alleen nog maar rijtechnisch commentaar moet geven, vind ik ook jammer.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 08:49

ja, het waren maar 2 voorbeeldjes waar ik snel aan dacht, maar ik bedoel ook die dingen die jij zegt joris.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:57

Op zich vind ik Bokt in z´n algemeen niet streng.
Vind het wel ronduit belachelijk welke eisen er nu ineens gesteld worden aan de openingspost bij HAW.
En dan helemaal dat een topic gesloten wordt als er een bepaald iets niet in staat.
Al die tekst interesseert de helft volgens mij niet eens aangezien er 9 van de 10 keer toch dingen gevraagd worden in het topic die in de opening staan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:00

Dat idee heb ik ook Silence, er worden allerlei eisen aan die
openingspost gesteld en vervolgens leest niemand dit en gaat
iedereen lukraak dingetjes zoeken om commentaar op te geven
'want ander voldoet je post niet aan de regels Rolleyes '
Zo heeft de ts er eigenlijk nog niets aan...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:01

Ik heb alleen het idee dat bokt humorlozer word, je mag geen grapjes meer maken of je krijgt een OW Huilen van het lachen

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:03

ik vind het ook echt onzin hoe je nu een topic met foto's moet openen. de helft van de keer word het weer verwijderd en ik snap meestal niet eens is waarom Clown

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:06

Hmm de punten die je in het begin noemt vind ik niet 'streng', als je ziet hoeveel mensen er op bokt zitten.. en als die allemaal 3 x per week een topic aan makn.. dan krijg je zòveel topics..
En 15 foto's in een topic vind ik ook al erg veel.. je krijgt van 15 foto's toc een behoorlijk goed beeld, en voor de gewone leuke foto's kun je een link plaatsen... Lachen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:08

Ik vind het ook jammer dat er alleen rijtechnisch commentaar geplaatst mag worden bij HAW maar voor de rest vind ik bokt helemaal niet streng hoor! Regels zijn gewoon nodig op zo'n groot forum Knipoog

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:19

Ik denk dat Bokt steeds groter wordt en dat het daardoor steeds moeilijker wordt om er enige vorm van toezicht op te houden. Voor de moddies en de beheerders zal het ongetwijfeld ook een zoektocht zijn of, hoe en in welke mate je je moet bemoeien met de topics die er geplaatst worden. Als iedereen maar wat aanrommelt dan wordt het een zooitje, da's een feit. Maar de nieuwe HAW-regels, die vind ik toch wel iets te ver gaan. Ik heb zelf het idee dat die nieuwe regels het er niet overzichtelijker op maken. Voorheen stonden alle rijfoto's netjes in HAW en alle niet-rijfoto's in ITP. Lekker overzichtelijk. Nu zou een rijfoto in beide topics kunnen staan en hangt het er vanaf of de ruiter serieus genoeg bezig is. Leuke afweging die je moet maken dan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:00

Misschien is het wel eens handig om dit topic ruimer te houden dan enkel over HAW. Want er is al eerder gezegd dat er nu een proefperiode loopt en dat er daarna geëvalueerd wordt. Diverse topics zijn daarom al gesloten.

Dus laten we het over Bokt in het algemeen hebben Knipoog

Nee, ik vind niet dat Bokt in het algemeen strenger wordt. Als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt, kom je gewoon niet in contact met de mods of loop je niet tegen de regels aan, vind ik persoonlijk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:01

Ik vind wel dat bokt selectief strenger wordt. Dan mag dit en dit niet en dan maakt iemand een topic wat niet goed is maar dat mag dan opeens wel blijven staan.
Zo'n idee krijg ik er onderhand een beetje bij. Ik wist al dat bokt enigzins selectief was in regels, maar wordt alleen maar erger.

En bokt wordt gewoon flauw, je mag niks meer en je krijgt om de kleinste dingen een OW oid. Oh pas op hoor, dat je niet zegt dat die persoon het fout doet, dalijk wordt het nog gezien als een persoonlijke aanval Nagelbijten / Gniffelen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:03

Nee niet in het algemeen, maat wel zeker bij HAW

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:06

ik vind het ook strenger worden.
je kunt moeilijk op iets reageren of je krijgt weer een ow.....
wel vervelend ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:10

Ik vind dat echt raar als dat gezegd wordt... Ik heb met mijn 12128 (nu) berichten nog nooit een OW gehad en toch zeg ik altijd wat mijn mening is, ook al is die niet positief.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:13

Af en toe vind ik Bokt ietwat te streng. Ik begrijp de nieuwe HAW regels wel, maar zo krijgen de Mods het wel extra druk met dat allemaal uit te zoeken en ze hebben geen tijd voor een Bloopertopic? Raar hoor. Ik heb tot nu toe altijd mijn mening gegeven en ik heb ook nog geen OW gehad, nou ja ik heb ook niet zo veel berichten Clown . Bokt over het algemeen is niet superstreng, maar op HAW is het zeker wel strenger geworden.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:18

Beetje overdreven vind ik het af en toe Slapen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:20

Tieneke schreef:
Ik vind dat echt raar als dat gezegd wordt... Ik heb met mijn 12128 (nu) berichten nog nooit een OW gehad en toch zeg ik altijd wat mijn mening is, ook al is die niet positief.

Precies! Ik vraag me dan altijd af hoe je je mening dan gegeven hebt, als je er een OW voor krijgt! Ik heb iig nog voor geen enkele reactie een OW gehad.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:21

JorisDy schreef:
die punten die je nu noemt vind ik eigenlijk niet heel erg.
Maar dat ze eisen gaan stellen aan je openingspost? Vind ik belachelijk. En dat je alleen nog maar rijtechnisch commentaar moet geven, vind ik ook jammer.

hier ben ik het helemaal mee eens
Als je maar iets vergeten bent, hup slotje er op.
Daar erger ik me nogal aan.

Het gaat toch om de fotos ????

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:22

Ik heb ook op andere fora gezeten en ik schrok best wel van de lijst regels hier. Maar goed, regels moeten er ook zijn Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:24

Ja, maar ik vind het goed dat het zo is, op zo'n groot forum moeten er gewoon strenge regels zijn anders loopt heel het boeltje in de soep. De moddies zullen wel meer werk hebben nu, maar die zullen er misschien ook wel nog bijkomen?! En een OW heb ik ook nog niet gehad, wel een verwijderd bericht op HAW en dan kreeg ik ook meteen een PB, maar je leert er wel mee leven hoor.
Er zouden veel minder slotjes moeten komen op HAW maar een permanente edit knop voor de TS. Zo hebben de Mods veel minder werk met op slot gooien voor kleine fouten, terwijl ze makkelijk zijn aan te passen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:27

Ik snap de OW´s soms toch niet.
En vind sommige mods ook heel selectief.
Laatst was het bijv. nogal hoog opgelopen in een topic en ik had daar melding van gemaakt.
Ik persoonlijk werd in dat topic finaal de grond in gestampt en voelde me daardoor gewoon echt rot.
Krijg ik doodleuk een pb-tje terug van de mod, dat ik het me niet aan moet trekken, dat er niks aan gedaan werd. Verward
Dat was alles, werd totaal niks aan gedaan. Had er al eerder melding van gemaakt en toen zelfs helemaal niks gehoord.
Terwijl ik wel een keer een OW heb gekregen omdat ik mijn mening gaf en een vriendin zelf permanent van Bokt geband is.
Laatst bijgewerkt door Silence op 01-07-08 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:27

Nou ik vind de sociale controle hier op bokt anders vrij groot en vind dus ook niet dat het in de soep loopt met minder regels.
Er is een groot verschil tussen regels en richtlijnen he!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:35

ik vind het wel jammer dat je alleen maar rijtechnisch commentaar mag geven. Ik vind het zelf ook leuk als iemand iets zegt over bijvoorbeeld : '' leuk paard heb je, of leuk dekje '' en dat kan nou niet meer of je moet er een heel technisch verhaal omheen vertellen, wat dan door iedereen gezegd word...