Subforum voor "traditionals"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Subforum voor "traditionals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:56

Her en der kom je topics tegen waarin de "traditionals" onder ons tegen de vlakte worden geveegd door "naturals" terwijl je je kennelijk als "traditional" dus mens met paard wat dekens bezit, met boomzadel en bit rijdt en het paard laat voorzien van ijzers, niet even kunt ventileren.
Wordt het niet tijd voor een speciaal subforum voor "traditionals"?

LadyMadonna

Re: Subforum voor "traditionals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:06

ik snap wat je bedoelt, maar het wordt gezien als "heel bokt is traditional, behalve het hoekje natural"
alleen gaat die vlieger niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:08

Die vlieger gaat inderdaad niet op!!!!!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:54

Hoop toch niet dat dit topic serieus bedoeld is... :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:54

Waarom zou dit niet serieus bedoeld zijn, denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:37

Waarom moet het zo zwart wit? Daartussen zit ook nog een heel grijs stuk en gelukkig bevind ik mij daarin. Ik ben geen die hard traditional en ook geen natural. Van beide kanten pak ik af en toe wat handige tips mee. Ik vind het juist wel leuk dat als er een topic wordt geopend dat je zowel antwoorden van naturals als traditionals krijgt. Alleen is het jammer dat er (en naar MIJN mening is dat vaker van de natural kant) enkele excessen tussen zitten die je nog net niet voor de duivel uitmaken zodra je paard op ijzers staat ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:00

Dat bedoel ik dus ook, Miss Montana, er wordt nog niet hardop gezegd dat je geen paard zou mogen als je er ijzers onder laat slaan en er een bit inhangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:04

Volgensmij is het nuttiger wat te doen aan de felle reacties dan om voor alles een nieuw subforum aan te maken. Maar ik ben het met je eens dat meer respect voor elkaar absoluut op z'n plaats is in sommige topics!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:54

Om de reden die miss Montana aanhaalt.
Het hokjesgebeuren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:57

Ik ben het helemaal met missmontana eens. Ik bevind me ook in dat grijze vlak en ik vind het interessant om van beide kanten tips en antwoorden te krijgen. Vind wel dat naturals en andere elkaar meer in hun waarde moeten laten, ik denk dat er dan ook minder behoefte is naar een subforum.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:02

Graag ook een orum voor wannabe-naturals Clown en mixed: traditionals-naturals en eentje voor half-traditionals... Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:58

ik ben het op zich ook wel met missmonata (en een paar anderen Knipoog ) eens, maar als je nu als traditional op het natural forum een niet natural advies geeft is de kans aanwezig dat je gelijk de wind van voren krijgt. Maar als ik vervolgens (even compleet willekeurig voorbeeld) op harnachement zet dat ik mijn zadel aan heb moeten laten passen omdat het niet meer pastte, gebeurt het regelmatig dat je gelijk krijgt dat ik dan maar boomloos moet gaan rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:59

Ja, of als je ergens een vraag stelt over een bit, krijg je meteen te horen dat een bit uit den boze is. Stel je een vraag over hoefijzers, dan komen er reacties dat ijzers not done zijn, en ga zo maar door...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:15

praat me er niet van Hamer
Ik kom idd steeds een paar forum-gebruikers tegen die dénken te begrijpen hoe "traditionele manieren" werken... als voorbeeld : Voor hen zou bijv vuur enkel gevaarlijk en verwoestend zijn, terwijl bij goed gebruik het warmte kan opleveren en lekker eten Tong uitsteken Discusseren lijkt niet te kunnen.

Al denk ik niet dat het een oplossing zal zijn om een subforum aan te maken.

Het zijn imo steeds dezelfde Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:38

ik zie een subforum idd niet als oplossing, het is de tunnelvisie en het elkaar in de waarde laten die aangepakt moet worden, maarja, een modteam kan een mens nu eenmaal niet veranderen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:44

Ik vind de stickertjes NH, natural, traditional, clicker, etc. allemaal onzin....

Als iemand zichzelf traditional noemt omdat al zijn paarden een deken ophebben omdat dat zo 'hoort' noem ik dat niet traditional maar kortzichtig Clown
Als iemand op JBF beweert te werken en tegen zweverig gedoe als clickeren is, maar wel gewoon de principes van positief en begatief bekrachtigen onbewust toepast, dan probeer ik uit te leggen dat er in sé géén verschil is.

Ik vind het maf dat mensen idd die tunnelvisie aannemen.... terwijl de verschillen niet zo groot hoeven te zijn.
Bitloos kan scherp zijn en met bit zacht. En ga zo maar door...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:51

Kom dan gezellig in ons huiskamertopic, daar wordt niet moeilijk gedaan over wat je doet met je paard maar praten we gezellig over wat we doen met onze paarden (met of zonder bit) en wordt je ook nog eens in je waarde gelaten! Haha!

[HK] Naturals en Traditionals slaan de handen ineen!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:32

suleilitha schreef:
Ja, of als je ergens een vraag stelt over een bit, krijg je meteen te horen dat een bit uit den boze is. Stel je een vraag over hoefijzers, dan komen er reacties dat ijzers not done zijn, en ga zo maar door...

nou dan lees je toch lekker verder tot je een antwoord tegenkomt wat je wél aanspreekt

dan pas je de raad toe van iets dat je wel wat lijkt, als het niet lukt denk dan nog eens aan de posts die je niet wilde lezen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 01:43

Arabesk schreef:
suleilitha schreef:

nou dan lees je toch lekker verder tot je een antwoord tegenkomt wat je wél aanspreekt

dan pas je de raad toe van iets dat je wel wat lijkt, als het niet lukt denk dan nog eens aan de posts die je niet wilde lezen.

Tjah jij kan je ei wel kwijt op NA he...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:41

Arabesk schreef:

dit bedoel ik dus....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:17

hoeveel zin heeft een apart trad gedeelte? Wil je er schrikdraad omheenzetten en naturals verbieden er te komen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:21

Waarom zouden de naturals wél een eigen subforum mogen, en traditionals niet? Naturals zitten niet te wachten op commentaar dat ze er dan maar een boomzadel op moeten leggen of ijzers onder moeten slaan. Traditionals niet op reacties over een boomloos zadel.

En je hoeft er geen schikdraad omheen te zetten, maar ik neem aan dat naturals zelf ook wel zien dat bepaalde visies niet gewaardeerd worden daar...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:27

stef schreef:
Arabesk schreef:

dit bedoel ik dus....

Hoezo bedoel je dat?
Ik denk dat Arabesk in dit geval de spijker op de kop slaat.. Iedereen doet toch ook maar zijn best? Iedereen hier wil het beste voor zijn/haar paard, of je dan natural of niet natural bent. een beetje respect van beide kanten kan geen kwaad, de een doet het anders dan de ander maar dat wil dan niet meteen zeggen dat het ander niet goed is. en bovendien kan het soms helemaal geen kwaad om eens verder te kijken dan je eigen neus langs is, of in dit geval, je eigen wei groot is.

Waarom zou een bepaalde tip/truc/oplossing voor een probleem niet goed zijn alleen omdat het natural/traditional is? Als je altijd in hokjes blijft denken wordt je wereld nóóit groter.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:32

Niet iedereen wíl een grotere wereld...

Daarbij... De naturals hebben toch ook een eigen subforum? Dan moet je die ook afschaffen, anders krijgen die ook nooit een grotere wereld.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 05-07-08 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:33

Ik heb op de traditionele manier tot nu toe elk probleem met een paard kunnen tackelen......... dus voor mij hebben de NH adviezen niet echt een toegevoegde waarde Lachen