pesten op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

pesten op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 14:07

nav een topic op welzijn toch even een topic op forumzaken Lachen

zo af en toe gebeurt het dat een bokker zijn/haar biezen pakt en bokt verlaat
prima zul je denken , als iemand bokt beu is, dan moet hij/zij zelf weten of vertrekken de juiste keuze is
maar mij gaat het om de redeneen , zo heel af en toe gebeurt het dta iemand opstapt omdat diegene zich niet meer op zijn/haar gemak voelt door acties van forum genoten ,
aan een dergelijk verhaal zitten altijd twee kanten , er zal vast iets zijn voorgevallen waardoor het in eerste instantie om begonnen is
maar, moet dat dan uitlopen op een treiteractie welke leid tot het wegpesten van een persoon?
lijtk me niet de bedoeling,
maar ja, het gebeurt dus wel
en wat kun je er aan doen?

lijkt me een bemiddelaar aanschrijven, de situatie uitleggen en daar mee aan de gang gaan
of een vergelijkbare actie

of laat elkaar gewoon gaan, negeer modus aan en ga alsjeblieft ze goddelijke gang
maar laat in ieder geval iedereen in zijn/haar waarde ,

maar mijn vraag is dus eingelijk meer, wat kun je met dergelijek acties, uberhaupt iets?
wat kan het boktteam ermee ?
en is het niet ook zaak voor iedere bokker om eens goed achter de oren te krabbelen en kijken wat hij/zij zelf kan betekenen voor de goede sfeer

poes

Re: pesten op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:10

Bemiddelaars kunnen hier bitter weinig aan doen en staan er niet voor te springen omdat je nooit weet welke communicaties er allemaal geweest zijn.

Als je iemands zaak zwart maakt of zo of naam op het internet, kan ik me inbeelden dat in principe juridische stappen mogelijk zijn.

Als team kun je er bitter weinig aan doen ook, gewoon zeggen dat ze het ergens anders moeten uitvechten maar dan gaat het vaak via pb of zo gewoon door...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:12

tja pesten per pb schijnt te mogen op bokt
niet openbaar op het forum
maar via pb mag schijnbaar wel
daar zijn al meerdere topics over geweest Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:15

Ik weet toevallig dat er bokkers zijn die gestalkt zijn of worden door andere bokkers, maar dat hier weinig aan gedaan word....

Evenals bokkers die constant maar anderen zitten af te zeiken...

Wat mij betrefd komt er een strenger beleid.

HAW word drastisch aangepakt ... de energie hiervan had beter gestoken kunnen worden in het harder en sneller aanpakken van "vervelende"bokkers.

Leugenaars eveneens, mensen die dingen verzinnen om aandacht te trekken ... geen respect voor . Alleen wel begrijpelijk dat hier niet altijd de bewijzen voor zijn.

Bokkers die vaak tem's krijgen, en herhaaldelijk op de man spelen mogen wat mij betrefd vel harder aangepakt worden.

Desnoods komt toch nog dat systeem van de plusjes en minnetjes er, zodat mensen die echt de sfeer verzieken, weggestemt kunnen worden.

Dit wel bij een bepaald hoog minimum aan stemmen ... want ik weet ook dat bokkers dan hun vriendjes en vriendinnetjes erbij gaan halen om tegen iemand te stemmen.

Feit is dat internet een makkelijke manier is om andere mensen voor de gek te houden, te stalken of te pesten.

Bokt zou hier inderdaad best wat meer aandacht aan mogen besteden.

Ik zou dan ook willen zeggen, iedereen die een bokker heeft die hem of haar stalkt, treiterd oid, melden bij een mod, misschien moet hier een mod in het speciaal voor worden aangesteld.

Zodat er onderzoek gedaan kan worden, en het verhaal van beide kanten gehoord kan worden en er een oplossing gevonden kan worden !

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:35

Crossmonster: het team kan onmogelijk controleren wat via pb gezegd wordt en hier dus gewoon NIET op reageren. Zelfde voor wat er allemaal via msn en ik weet niet wat nog gebeurt.

Ik vind het spijtig dat het mod-team hiervoor plots de verantwoordelijke is... Dat mensen nu zelf eens ophouden met kinderachtig te doen? Heel vaak komt het echt grotendeels van twee kanten volgens mij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:12

Het valt mij wel vaak op dat dit onder de 'oudere' groep gebeurd. Naja, de 'jongeren' hoor je er niet zo heel snel over.

Het lijkt mij ook een probleem dat de PM's prive zijn, een gebruiker moet denk ik al toestemming geven om in zijn/haar inbox te kijken.
Op msn/hyves lijkt mij de oplossing heel simpel: blokkeren. Je kan hier ook een foei op iemand zetten maar in een topic heb je daar vrij weinig aan.

Ik denk, netzoals poes, de mensen gewoon moeten stoppen met kinderachtig te doen. 9 van de 10 keer kennen de bokkers elkaar volgens mij nieteens persoonlijk... Verward

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:15

Het probleem ontstaat pas echt wanneer iemand zwart gemaakt wordt en dit doorgaat tot irl. Anonimiteit op bokt is ontzettend klein merk ik telkens weer en sommige mensen hier pluizen idd alles na Ja Veel mensen zijn zich hier niet van bewust tot het mis gaat en voelen zich dan erg bedreigd dat iemand zoveel info van ze heeft.

Zelfs toegang tot pmbox helpt niet, je kunt selectief berichten wissen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:19

Zoals hierboven al eens werd gezegd zit er aan een verhaal vaak 2 kanten.
Aan een persoonlijke vete wordt door bemiddelaars geloof ik niets gedaan. (Tenminste, dit heb ik een keer uit nieuwsgierigheid eens in een topic gevraagd) en ik denk dat dit ook wel terecht is.
Er is vaak nog veel meer aan de hand dan je kunt vermoeden, en je kunt onmogelijk alles naar boven halen. Het is toch iets tussen 2 mensen die het op een volwassen manier moeten oplossen.

Zo niet, dan is het denk ik je eigen keus om bokt te verlaten. Ook al is dit trouwens wel erg jammer, want het zou niet hoeven, maar je kiest er op dat moment toch zelf voor.
Eigenlijk moet je het gewoon negeren en er boven gaan staan, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk Lachen

Overigens heb ik geen flauw idee over welk topic TS het heeft Verward
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-06-08 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:20

en nu?
is het probleem wat hier aangehaald wordt nu opgelost?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:21

Nou knap persoon die al mijn berichten gaat doorlezen...
Anonimiteit kun je zelf bepalen aan de hand van een ingevult/leeg profiel, maar als het pesten eenmaal is begonnen is het daar al te laat voor lijkt mij.

Het lijkt mij onmogelijk dat er een betrouwbaar iemand inzicht krijgt in alle pb's, ook de verwijderde.. Dus dat zal ook geen optie zijn.
Nu kom je eigenlijk uit op de één tegen de ander met een scheidsrechter er tussen in omdat je én de voorgeschiedenis niet tot in detail weet én omdat beide personen een gekleurd verhaal kunnen geven. (en wie heeft er dan gelijk?)

Cayenne schreef:
Zo niet, dan is het denk ik je eigen keus om bokt te verlaten. Ook al is dit trouwens wel erg jammer, want het zou niet hoeven, maar je kiest er op dat moment toch zelf voor.
Eigenlijk moet je het gewoon negeren en er boven gaan staan, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk

Ligt erook aan op de manier waarop het pesten is gegaan lijkt mij. Er is nu een resent voorbeeld op lzp (topic is inmiddels op slot geloof ik) en het lijkt erop dat die persoon behoorlijk werd gecontroleerd en nagelezen. In zulke gevallen zou ik ook zeggen van 'laat maar zitten'

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:22

Sommige mensen zetten ook ziel en zaligheid op een openbaar forum. Ik betrap me er zelf ook op.
Slim is dat dus blijkbaar niet.

In geval van niet op te lossen gepest/ruzies is het misschien maar het beste om een andere hobby dan bokken te zoeken...

Ik vind ook niet dat moderators verantwoordelijk moeten zijn voor getreiter buiten de topics om. Waar ligt dan de grens?
Sneu dat er zo met elkaar om gegaan wordt trouwens. En dan hebben we het vaak over volwassen mensen Scheve mond

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:26

Ja echt he. Het gaat soms echt ver, ik snap dus helemaal dat 'gewoon negeren' soms géén optie is...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:34

poes schreef:
Ja echt he. Het gaat soms echt ver, ik snap dus helemaal dat 'gewoon negeren' soms géén optie is...

Meiden onder elkaar he en iedereen wil haar gelijk hebben.
Maar aan de andere kant, als je topic verziekt wordt kan ik mij daar wel weer iets bij voorstellen. Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de één de ander tegenkomt in een topic en dan meteen op die persoon duikt met 'ja maar jij mag hier niks over zeggen want....' Verward

Toch is dit wel iets waar je geen regels voor kan op stellen....
edit: het enige wat je kan doen is erop temmen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:37

ik snap zowizo niet dat mensen andermans posts na gaan zoeken hier en op andere fora.......... dan vraag ik me echt serieus af of mensen geen leven hebben Lachen

En ik kan me ook niet voorstellen dat volwassen mensen elkaar gaan stalken, plagen, pesten enz.......... echt he, kan er niet bij Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:58

Ik ook niet. Ten eerste heb ik zelf betere dingen te doen.
Ten tweede vind ik niemand zo geweldig dat ik al mijn tijd ga steken in hun helemaal nalezen en al zeker in extra reclame voor ze te maken door er overal over te gaan roddelen... Slechte reclame is ook reclame Lachen

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:00

ik zou het wel fijn vinden als er wat aan gedaan kon worden,

Een klein tijdje terug werd ik ook telkends lastig gevallen, elk topic wat ik opende werd afgekraakt en ik kreeg bijna dagelijks mailtjes over hoe slecht mijn pony het wel niet heeft en zulke dingen, waar diegene helemaal niets vanaf wist..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:08

Mensen die openlijk in je topic komen zieken worden meestal aangepakt door de mods hoor Ja Maar mailtjes en pb's kunnen ze niks aan doen helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:22

KiWiKo schreef:
ik snap zowizo niet dat mensen andermans posts na gaan zoeken hier en op andere fora.......... dan vraag ik me echt serieus af of mensen geen leven hebben Lachen

En ik kan me ook niet voorstellen dat volwassen mensen elkaar gaan stalken, plagen, pesten enz.......... echt he, kan er niet bij Lachen

In de praktijk doen de grootste klagers hetzelfde of erger. Althans ik kan je daar zo een heel duidelijk voorbeeld van noemen.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:23

ik zou er niet eens tijd voor hebben werk3 dagen en dalijk 4 en heb ook nog 2 kids
nou dan heb je echt geen tijd

ben nu even lekker vrij

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:44

faye schreef:
KiWiKo schreef:

In de praktijk doen de grootste klagers hetzelfde of erger. Althans ik kan je daar zo een heel duidelijk voorbeeld van noemen.

Je moet er inderdaad allebei voor open staan, en beiden niks beters te doen hebben......

Ik bok toch echt al een behoorlijk aantal jaren, heb behoorlijke aanvaringen gehad....... maar nog niet een enkele keer de behoefte gehad om te kijken wat mijn "tegenpartij" allemaal over mij te melden had ergens, en als mijn "tegenpartij" wel de behoefte heeft om dat bij mij te doen, dan wens ik ze een enorme prettige wedstrijd........ kan er niet warm of koud van worden

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:51

Bokt is gewoon een afspiegeling van de maatschappij met aardige en minder aardige mensen.

Deal with it zou ik zeggen.

In het 'gewone' leven lopen ook geen moddies rond om je te beschermen tegen de minder leuke dingen des levens.

En wat nazoeken betreft? Laatst had ik een minder positieve ervaring met iemand, ja dan zoek ik diegene eens op om te zien wat voor persoon het is. Lijkt me geen halsmisdaad.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:53

Ik maak me niet meer druk over wat een ander van mij denkt.. Laat lekker ouwehoeren zeg Clown

Maar er zijn mensen die wat dat betreft een stuk gevoelliger zijn, ieder is anders. Lachen

RiannevD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:54

Het is zeker jammer dat er toch wel veel aanvaringen zijn op het forum. Niet alleen hier trouwens. Wat ik wél vind is dat als je hier iets plaatst - is het je mening ergens over of foto's of noem het maar op - dat je altijd mensen tegenkomt die een andere mening hebben, vanuit hún ervaring. Net zoals jij hebben die anderen ook het recht om een mening te vormen. Wat voor de één wel werkt, is voor de ander geen optie. Als alle bokkers nou eens wél de tijd namen om het één en ander subtieler te verwoorden, dan scheelt het al een heleboel. Daarnaast vind ik het ook zeker belangrijk dat wanneer je iets plaatst in een topic, dat je dan kritiek kunt verwachten.

Mijn reden dat ik hier op bokt ben, is voornamelijk om te leren. Daarom verwacht ik ook kritiek te gaan krijgen op m'n posts. Daar leer ik van. En als ik het er niet mee eens ben, dan hoef ik dat niet persé te melden.

Over het stalken kan ik vrij weinig kwijt. Ik denk dan meteen aan basis-/middelbareschool praktijken. Tienermeisjes die hun beste vriendin inwisselen voor een ander om niets... Verder heb ik er geen ervaring mee of iets over gehoord hoe ver dat kan gaan....

Oh ja, maar goed dat de mods niet alle pb's kunnen lezen! Stel dat je iets ontzettend persoonlijks kwijt wilt via de pb (zie je regelmatig bij posts staan) dan vind ik het niet fijn dat anderen die ik niet ken mee kunnen lezen! En het zou wel heel gemakkelijk zijn om de verantwoording bij een ander te leggen in plaats van bij jezelf. 'Wij' kunnen zelf toch ook ingrijpen? Aangeven dat sommigen te ver gaan in hun reacties met het verzoek om op hun taal te letten? Is net zo goed onze verantwoording vind ik..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:56

Ik ben het wel met de post van Maanling eens. (Ook niet voor het eerst Knipoog )

Als iemand een topic binnen rolt en daar begint te blerren, kijk ik ook even naar eerder geplaatste posten en het profiel.

Maar het gaat te ver als je iemand gaat stalken. Als je iemand op het oog hebt waarvan je constant de berichten na gaat lezen, heb je imo te veel vrije tijd.
En mensen gaan stalken dmv PM´s, hyves of mail gaat ook veelste ver. Mensen die dat doen moeten is goed bij zichzelf te raden gaan waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn.

Zo las ik van de week een topic van een meisje die een foei had gegeven aan iemand, maar nog steeds Pm´s kreeg van diegene. Ze vroeg wat ze daar aan kon doen.

Degene die haar stalkte kwam in dat topic ook opmerkingen plaatsen zoals Nou die van jou krijg ik neit meer binnen dus ik doe het lekker wel goed enzovoorts.

Dan denk ik jongens waar zijn we hier mee bezig.

Of zoals al eerder gezegd, worden ruzies ook verplaatst naar andere forum´s. Imo onnodig en sfeerbedervend.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:01

Heb het zelf helaas gehad Boos!
Iemand vond het na aanleiding van een post van mij nodig iedere dag een stuk of 6 scheld pb's te versturen.
Na 4 dagen was ik dit zo zat en heb haar vriendelijk verzocht hiermee te stoppen omdat ik anders maatregelen zou treffen.
Desbetreffende persoon stopte niet en heb toen aan 15 andere bekende bokkers gevraagd 10 mailtjes per dag aan de persoon te versturen die niet vriendelijk waren.
Na 2 dagen hield ze eindelijk op omdat ze waarschijnlijk gek werd van de onvriendelijke pb's.
Maar het is wel sneu dat je zover moet gaan in je maatregelen.
Grappige was dat die post heel niet aan haar gericht was en ook absoluut niet onaardig of onredelijk was Verward
De persoon waar de post op sloeg zag juist de lol wel in van mijn post Knipoog