Waar is het springtopic gebleven???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpie

Waar is het springtopic gebleven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:34

Hoi,

Ik zoek onder "horses at work" altijd naar het springtopic aangzien "horses at work" is onderverdeeld in verschillende subforums.
Ik kan het springtopic alleen niet meer vinden.

gr.

Somebitch

Re: Waar is het springtopic gebleven???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:35

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:36

okee, mmm.....vraag me af waarom maargoed....gevonden!!!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:40

Dus springen is niet werken met je paard?

Rare keuze...

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:07

ja daarom, beetje vreemd maar ach.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:31

volgens mij is HAW nu voor alle foto's waar je rijtechnisch commentaar op wil, of dat nu dressuur/springen/longeren/eventing is. De ITP fora zijn voor 'zomaar' leuke plaatjes. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel wat wennen is met de nieuwe aanpak op HAW.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:33

Wennen ja maar ik vind de sfeer en de inhoud dus wél beter Ja Moet wel zeggen dat ik het erg onduidelijk vindt die opsplitisng sprinfoto's voor de gein en voor de serieus.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:34

ik vind dit ook niet fijn..
springfoto's is óók HAW
waar gaat het heen met bokt.. wat is dit toch allemaal.. ik word er nu ff niet goed meer van...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:38

Het werkt wel, aan de andere kant mis ik nu eigenlijk een DR-ITP. Zo heb ik laatst op een topic van een vriendinnetje gereageerd (op HAW) waar ik echt weinig op kon aanmerken. Reactie is - terecht - verwijderd, dus heb ik alsnog maar wat gezocht om een wat inhoudelijker reactie te geven. Maar eigenlijk hoort zoiets dan op een DR-ITP thuis, terwijl HAW IMO beter als subforum van RT op zijn plaats zou zijn, en dan mss ook met een andere naam, waarbij duidelijk wordt dat het gaat om advies en commentaar.

Op zich is het nl logisch. Wil je tips of advies, dan plaats je je foto's op HAW (longeren, eventing, dressuur, jong paard etc). Wil je gewoon je paard showen, dan staat het op ITP (of een subforum ervan).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:47

Ik zou dus voor zoiets kiezen:
huidige situatie schreef:
[HAW] Horses At Work
Voor foto's van je paard tijdens trainingen en wedstrijden (dressuur, springen, endurance, mennen, vrijheidsdressuur - noem maar op).

Subforums: [AR-ITP] Aangespannen Rijden Foto's, [GVL-ITP] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren foto's, [SGW-ITP] SGW en Eventing foto's, [END-ITP] Endurance foto's, [WN-ITP] Western Foto's, [EV-ITP] Evenementen In The Picture

nieuw idee schreef:
[RT-OA] Online advies (oid)
Heb je een probleem? Wil je wat tips? Plaats hier je foto's.

[ITP] Om je paard te showen, aan het werk, slapend, in de wei, ...
Subforums: [AR-ITP] Aangespannen Rijden Foto's, [GVL-ITP] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren foto's, [SGW-ITP] SGW en Eventing foto's, [END-ITP] Endurance foto's, [WN-ITP] Western Foto's, [EV-ITP] Evenementen In The Picture, [DR-ITP] Dressuur in the Picture, [OV-ITP] Overige foto's

ik denk dat dat heel wat verwarring zou oplossen, maar de exacte namen en formuleringen hebben nog wel wat aandacht nodig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:55

Het is nu wel een erg ver doorgedreven onderverdeling geworden ook. Ergens positief wel hoor, ik merk dat er vb. meer grondwerk foto's geplaatst worden en de kwaliteit van de topics is enorm verbeterd Ja

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:03

Heel appart. Ze maken het zichzelf wel moeilijk... Sinds wanneer is springen niet meer werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:06

We zijn momenteel inderdaad bezig met het kijken naar of de fora op een betere plaats kunnen. Ook de aanmaak van een DR-ITP wordt momenteel besproken, evenals waar die fora het beste kunnen. Moet zeggen dat ik dat RT-OA wel een hele goede suggestie vind voor nieuwe forumnaam, ik ga hem even mee achter de schermen nemen.

SPR-ITP is naar ITP verhuisd omdat mensen dachten dat voor SPR-ITP dezelfde regels als voor HAW golden mbt regels openingspost en reacties, terwijl dat niet het geval was. Op SPR-ITP kun je dus al je gewone springfoto's kwijt waar je geen specifiek rijtechnisch commentaar op wilt. Wil je wel specifiek rijtechnisch commentaar, dan kun je je topic op HAW openen. Dat is dus geen kwestie van Springen is geen werken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:07

dat is het verschil niet. HAW is voor advies, ITP (incl SPR-ITP) is om gewoon foto's te laten zien.

Top Maya OK dan! Ik zou ook wat meer benadrukken dat HAW voor alle foto's is, en niet alleen dressuur.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:08

Dus ook voor dressuur moet er dan een ITP zijn, of is dit gewoon ITP?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:09

nu is het volgens mij 'gewoon' ITP, en dat vind ik iig verwarrend.

Overigens zou ik dan ook de andere ITPs onder ITP hangen en niet onder HAW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:12

Het is nog allemaal in overleg, dus pin me niet op mijn woorden vast. Maar we hebben het idd over een DR-ITP, maar dan zit je dus eigenlijk ermee dat Dressuur te beperkend is, omdat mensen dan de associatie slaan van alleen dressuur-foto's / gerichte training mogen daar. Terwijl ik persoonlijk meer denk aan een.... alles rondom 'gewoon' rijden... Ik kom niet lekker uit mijn woorden, maar mensen beoefenen niet altijd specifiek dressuur als ze rijden, terwijl zo'n naam dat wel aangeeft dat alleen die foto's daar moeten.

Een OV-ITP.... Ik weet niet. Worden niet nog meer fora nog verwarrender? Wat zou daar dan thuishoren? De buitenritverslagen ofzo? En het 'gewone / oude' ITP dan wei-foto's ofzo? Of hoe bedoel je die Lielle?

Mogelijk dat HAW ook verhuisd trouwens.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:15

Ik bedoelde voor OV idd het oude ITP, ik was even vergeten dat je behalve subfora ook topics erin kwijt kunt. Dus die vervalt Knipoog maar ik bedoel dus knuffel/poets/wei/stal/buitenrijdfoto's. Gewoon Lol met je knol dus *LOL*

DR-ITP (TR-ITP) is in feite dus het forum met trainingsfoto's die niet onder SPR oid vallen, ITP zijn de sfeerplaatjes.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:31

Nou het werd ook niet echt duidelijk eigenlijk dat SPR ITP alleen voor 'sfeerplaatjes' was. En waarom is er toen alleen voor springen gekozen? En niet voor dressuur? Dus als ik het goed begrijp is SPR ITP voor sfeerplaatjes van het springen, maar als je er rijtechnisch commentaar op wilt ontvangen moet je het plaatsen bij HAW? Lekker onduidelijk allemaal.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 07:56

Eigenlijk moeten we dus op ITP en HAW 9 vormen hebben:
- Springen
- Dressuur
- Aangespannen Rijden
- Grondwerk
- Vrijheidsdressuur en Longeren
- SGW en Eventing
- Endurance
- Western Foto's
- Algemeen/overig (Dus dat is 'gewoon' ITP en HAW)

Dus van iedere categorie een onderdeel op ITP en op HAW.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 07:59

Elaine dus jij wilt het nog onoverzichtelijker maken?

Western en aangespannen en grondwerk en sgw etc hebben allemaal al hun eigen itp forum ..... MI meer dan zat dus ...

HAW vind ik op sommige punten verbeterd, maar ook op sommige punten juist erg verslechterd.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:05

@ Crossmonster, ik bedoel niet dat je alles nieuw aan moet maken Clown Alle ITP/HAW forums die al bestaan kunnen hier toch bijgevoegd worden?

Mij lijkt het juist overzichtelijker als je van iedere discipline een HAW en ITP forum hebt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:09

ohhh zo oke Haha!

Ja dat mag van mij, en dan mag meteen eens een keer wat gedaan worden aan al die irritante HK-topics die onder die categorieen vallen en nog steeds bij "actieve berichten"verschijnen..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:40

Ja precies, soms overheerst het echt de actieve berichten Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:00

Overal een HAW én een ITP lijkt mij persoonlijk geen goede oplossing. Daar is gewoon niet de vraag naar. Te weinig topics.

Springen en dressuur rijtechnische topics kunnen beiden op HAW.

Grondwerk, VD en Longeren zijn momenteel samengezet in 1 forum, ik denk niet dat er voldoend aanbod is om dat te splitsen. Het forum is naar mijn idee momenteel niet te groot of onoverzichtelijk of hardlopend.

Endurance lijkt me een discipline waar je lastig rijtechnisch commentaar kunt geven op basis van foto's. Daar zou je veel meer kunnen denken aan informatieve topics die gewoon op END passen. Datzelfde idee zou redelijk voor SGW kunnen opgaan, al kun je daar natuurlijk meer foto's mbt springtechniek beoordelen bijvoorbeeld.

Voor AR en WN zie je dat dat een specifieke discipline is, met specifieke kennis en achtergrond, waardoor het beter is omdat daar te houden. Ook dat zijn beide fora met geen enorm groot aanbod waardoor ik denk dat een opsplitsing voor verdere versnippering zorgt.

Daarnaast, als jij een Springen én dressuur- HAW wilt. Wat voor foto's zouden er dan op het algemene HAW moeten? De buitenrij-foto's waar men RT-commentaar op wilt? Clown

@ Crossmonster : dat probleem is bekend, staat op de To-Do lijst, maar kunnen we momenteel niet veel aan veranderen. Ook is dat niet echt relevant voor het onderwerp in dit topic Lachen