Kan dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 00:54

Ik heb toch wel een vraagje.
Kan Bokt je een OW geven omdat je mogelijk een foto of link van een topic van bokt kopieert naar een ander forum?
Dit naar aanleiding van de PM die ik van een mod. heb mogen ontvangen.
Ik ben benieuwd of er hier werkelijk een rol is voor de mod.

Citaat:
Verder stellen wij het zeer op prijs als je de link van de foto van ***** niet gebruikt op andere fora.
Met vriendelijke groet,
(namens het moderatorteam)

Deze vraag stel ik niet om te rellen maar om duidelijkheid te krijgen naar de bevoegdheden van een moderator.

slimmerik

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:58

Staat (nog) niet in de regels. Maar staat ook alleen dat ze er geen prijs op stellen. Voor de rest stond waar ze op doelen op een "besloten" topic op dat forum. Moet kunnen imo.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:49

Lijkt mij dat het modteam hier er niets mee te maken heeft wat je op een ander forum post, daar zijn ze tenslotte geen mods.........
Ze hebben het al zo druk, zou toch te gek worden als ze alle andere fora ook nog bij moeten gaan houden om te kijken of je daar niks doet wat tegen de BOKT-regels is. Het zou helemaal te gek zijn als mensen hier lopen te temmen om dingen die je op een ander forum doet, maar ja, da's mijn bescheiden mening. Ik zag op een ander forum iemand die ook een bokt account heeft vloeken, tieren en schelden in een topic, daar mag dat, hier niet, moet je daar dan hier over temmen? Verward
Haha, ze zien me aankomen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:29

Op Bokt mogen en worden geen OW's uit gedeeld om wat je op een ander forum post.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:30

Dan ga je er toch ook niks over vermelden in de pb die aan de OW vasthangt. Krijg er toch een nare smaak bij.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:37

slimmerik schreef:
Dan ga je er toch ook niks over vermelden in de pb die aan de OW vasthangt. Krijg er toch een nare smaak bij.

er staat niet dat ze een ow heeft? ze vraagt of ze die kan krijgen toch?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:43

Ze heeft een OW gehad in die pb over een (imo keurige) post hier op bokt. Maar onderaan wordt dit nog even "erbij" vermeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:14

Ik zie er ook niets verkeerds aan
Maar goed je mag van het beheer tegen de ene bokker nou eenmaal alles zeggen en tegen de andere niets.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:06

De betreffende foto was onherkenbaar gemaakt. Bovendien is daar dus niet de OW voor gegeven. Maar lijkt door dat regeltje in de pm wel mee te spelen. Foto is inmiddels op verzoek eigenaar ook keurig weggehaald. Nog voordat dit pm'tje kwam zelfs.

Ik blijf het vreemd vinden dat moderators zich bemoeien met wat op andere fora gebeurd.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 14:09

Mee eens.
Ik ben vanaf vandaag geband voor een week om posten die ik keurig in watjes heb verpakt.
Blijkbaar mag je helemaal niets meer zeggen.
Ik zit er ook helemaal niet mee dat ik een OW krijg maar dan moet het wel om een geldige reden zijn.
Ik weet dat de posten waarop ik een ban heb gekregen niet grof waren.
Maar zoals altijd heb ik het gevoel dat iedereen op bokt gelijk is maar sommige gelijker dan anderen.
Ik wil hier mijn OW ook helemaal niet ter discusie stellen.
Heeft geen zin en die zal ook niet teruggedraaid gaan worden want ik weet uit eigen ervaring dat het bezwaarteam er niets aan zal doen.
Maar ik vind het wel erg vreemd dat ik een OW krijg en dat er nog even bij vermeld wordt dat ik geen foto's of linken mag plaatsen op een ander forum.
Die waren na verzoek van de auteur nml. allang verwijderd.
Ik zie hier dan ook geen enkeel taak liggen voor het boktbeheer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:14

Misschien had je de foto dan niet moeten plaatsen, ook al is het op een ander forum. Als die weggehaald is achteraf op verzoek van de eigenaar, moet daar ook een reden voor geweest zijn. Wat ik daaruit afleid is dat jij ergens een foto van andermans eigendom (dier? paard?) hebt geplaatst. En nee, dat doe je gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:16

Volgens mij zie ik op de nieuwspagina regelmatig foto's die niet van bokt zelf zijn. Ook maar niet meer doen dan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:17

Daar word wel op voorhand toestemming voor gevraagd. Hier duidelijk niet, anders werd die niet weggehaald.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:18

De foto waar het om gaat, kan zo van bokt afgehaald worden. Hoef je zelfs niet eens lid voor te zijn of ingelogd zijn. Foto is onherkenbaar gemaakt en geplaatst op een besloten topic op een forum over rugproblemen ....gewoon omdat paard een duidelijk rugprobleem had.

Niks mis mee imo. En zeker niet door moderators te gebruiken in een OW pb.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:19

Op een foto zit altijd copyright ook al maak je de persoon in beeld onherkenbaar wil het nog niet zeggen dat je het zomaar mag gebruiken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:19

Tieneke schreef:
Daar word wel op voorhand toestemming voor gevraagd. Hier duidelijk niet, anders werd die niet weggehaald.

Hij werd weggehaald omdat iemand die dacht hem te herkennen stampij ging maken. Vèr voordat mod een pb erover stuurde. Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:20

Ik denk dat het met name omdat het dus deze bokker was (waar de foto van was) de mond los deed, dat je 'gestraft" wordt. Was het een ander geweest (bijv. me) dan had je er waarschijnlijk nooit wat van gehoord....

Anoniem

Tieneke schreef:

Oh ja? Zal het eens checken.

Tieneke

Wel iets mis mee, Slimmerik. Het is niet dat een foto hier af te halen is en gemakkelijk ergens te plaatsen is, dat dat ook moet gedaan worden. TS had gemakkelijk een pbtje naar die persoon kunnen sturen met de vraag of die er iets op tegenhad dat de foto (onherkenbaar) geplaatst werd. Kost ook geen moeite, toch niet meer dan het plaatsen van de foto zelf.

Nanne

Ach zo heb ik vandaag een OW gekregen voor 2 normale opmerkingen, waar imo niks mee mis was. De 3e opmerking was misschien een beetje opruiend, maar dat was omdat ik eerst persoonlijk werd aangevallen. Op hoe ik er uit zie nl.

En zo weet ik nog wel het een en ander, maar heb geen zin in een ban. Dus houd mezelf nog even koest, maar blijf door broeden. Ja

Er gebeuren de laatste tijd wel meer vreemde dingen, maar dat is mijn mening uiteraard. Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:22

Tieneke schreef:
Misschien had je de foto dan niet moeten plaatsen, ook al is het op een ander forum. Als die weggehaald is achteraf op verzoek van de eigenaar, moet daar ook een reden voor geweest zijn. Wat ik daaruit afleid is dat jij ergens een foto van andermans eigendom (dier? paard?) hebt geplaatst. En nee, dat doe je gewoon niet.

Maar dan is het nog niet aan de mod's van bokt om óp bokt daar een OW voor te geven
Dan had de eigenaar van die foto de mod's van het andere forum moeten aanspreken en had ze op dat aandere forum eventueel een OW gekregen.
Maar wat ik begrijp heeft de TS geen OW gekregen voor de foto maar voor geposte antwoorden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:22

Daar is de OW niet voor gegeven.

EDIT: of ja, niet voor dat eerste, maar wel voor dat laatste Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 16-06-08 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:23

Tieneke schreef:
Wel iets mis mee, Slimmerik. Het is niet dat een foto hier af te halen is en gemakkelijk ergens te plaatsen is, dat dat ook moet gedaan worden. TS had gemakkelijk een pbtje naar die persoon kunnen sturen met de vraag of die er iets op tegenhad dat de foto (onherkenbaar) geplaatst werd. Kost ook geen moeite, toch niet meer dan het plaatsen van de foto zelf.

Bokt copieert zelf ook foto's van andere sites. Of wil je mij wijsmaken dat je in nz toestemming hebt gevraagd de foto's van de exmoor veulens te mogen plaatsen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:25

Tieneke schreef:
Daar is de OW niet voor gegeven.

Wordt wel meegerekend zo te lezen. Toch vingertje wijzen volgens mij. En ik weet zeker dat er hier op bokt genoeg foto's staan waar geen toestemming voor gegeven is. Pas als er moeilijk gedaan wordt worden die verwijderd en dat was/is met deze foto ook gedaan. Waarom dan toch door de mod vermelden in pb. Is verdorie extra gaan kijken op dat forum. Of gaan ze af op de pb/tem van de "klager"?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:26

Ik wil je helemaal niets wijsmaken Verward Of ze daar specifiek toestemming voor gevraagd hebben, moet je aan hen vragen. Ik kan alleen zeggen dat het bij mijn weten altijd gebeurde.

Slimmerik, dat het meegerekend wordt, is wat jij ervan maakt. Dat kan jij helemaal niet weten.