Nieuwe regels bij HAW erg vervelend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Nieuwe regels bij HAW erg vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 21:55

Ik zal natuurlijk wel weer een hele lading over mij heen krijgen, maar ik kan me eigenlijk best een beetje irriteren aan de nieuwe boktregels op haw. Waarom al die regels ? zo blijft er toch niks meer van over en ik vind het ook erg sfeerbedervend. Bokt is toch grootendeels voor de gezelligheid en de sfeer ? Mijn mening daarbij is dat die regels die sfeer echt omlaag gaan halen.
En daarbij ook weer een hele lading werk die de mods op de hals hebben gehaald om alles te bekijken of alles exact volgens de regeltjes gaat, of niet soms ?

Mijn vraag aan jullie, wat is jullie mening nou hiervan ?

Liezel1

Re: Nieuwe regels bij HAW erg vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:57

Er is een topic hierover op slot gegaan...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:58

zal ff naar de nieuwe regels kijken haha ben ik nog niet aan toe gekomen

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:58

Liezel1 schreef:
Er is een topic hierover op slot gegaan...

Waarom dan? mogen wij dan niet onze mening geven zal je haast denken.........

Ik stond er ook van te kijken wat de nieuwe regels waren. Wat moet je dan zeggen als er een ruiter foto's plaats die bijv. op heel hoog nivo rijdt.....
Als je een leek bent reageer je toch niet Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 04-06-08 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:59

ik vind het persoonlijk ook allemaal erg overdreven, dan ook de reden dat ik zelden of nooit op HAW te vinden ben.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:05

ja... vind het ook wel wat TE maar het klopt ergens wel. soms open je topics en verwacht je heel wat is het heel laag niveau...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:07

ik vind van dat nivo erg vervelend... want als je B dr in zet komt nietmand kijken en de M2 tm ZZ ruiters zetten het er toch wel in, dus ben je daar in geintreseerd dan vind je die snel zat.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:09

Ik ga hier ook wel in mee Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:09

Het is ook nooit goed he Nagelbijten / Gniffelen
Toen die regels er nog niet waren was het aldoor zo van : Ja typisch Bokt weer altijd commentaar overal op.
Zijn er nu meer regels gekomen is het weer niet goed!

Hier gaat de sfeer pas van omlaag van al die klaagtopics..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-08 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:10

Het is inderdaad veelst te overdreven, daar ben ik het absoluut mee eens.

Snap dat ze het allemaal overzichtelijker willen maken, maar dit is wel weer iets teveel van het goede. Clown

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:10

mee eens Lachen
als t zo doorgaat dan zullen veel mensen wel een ander paarden forum maken/bezoeken..
ze schieten idd een beetje door vind ik

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:12

vind het ook overdreven,
opzich was het goed zoals het was Ja

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:12

nah vind wel dat ze gelijk hebben aan het feit, dat er soms 100x moet worden verteld over de hand die verkeerd staat of dat been wat iets te veel naar buiten wijs..

Maar bijvoorbeeld(hoop dat ik niet verkeerd word begrepen) 3 mensen beginnen over een beenligging van de TS.. maar alle 3 met een ander soort hulp om dit te verbeteren, dan worden toch van de 3 helpende woorden er 2 verwijderd omdat het al eens gemeld dat de beenligging niet goed is..
Word ik gesnapt of ben ik te onduidelijk? Vork

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:13

Ik stoor mij vooral aan het feit dat er echt alleen heel rijtechnisch commentaar mag gegeven worden. Denk dat er zat mensen zijn die graag horen dat het er mooi/leuk uit ziet ook wel, daarnaast beschikt niet iedereen over de kennis om daar echt verder op in te gaan. Om dan zo'n reactie's telkens per pb te sturen, nogal een gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:13

idd, en iedereen snapt dat je op een groot forum duidelijke afspraken moet maken. maar van dat niveau vind ik gewoon verschrikkelijk. Als B ruiter komt er geen hond kijken. het deel van "geen commentaar op dit dit dit en dit" vind ik wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:14

Bluem schreef:
Ik stoor mij vooral aan het feit dat er echt alleen heel rijtechnisch commentaar mag gegeven worden. Denk dat er zat mensen zijn die graag horen dat het er mooi/leuk uit ziet ook wel, daarnaast beschikt niet iedereen over de kennis om daar echt verder op in te gaan. Om dan zo'n reactie's telkens per pb te sturen, nogal een gedoe.

Als je commentaar wil voor de leuk mag je nu ook je foto's op ITP zetten Lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:14

eerst wordd er gezeurt dat iedereen maar kan roepen wat ie wilt wat vaak voor topoicstarters soms pijnlijk kan zijn. Ik vind het wel fijn zo lees je tenminste niet 100 keer de zelfde regel, bijv ik vind je heb een veel te strenge binnenhand, hakken uit drukken, ziet er erg gespannen uit, en dat word dan vak paginas herhaald. Haw is voor tips en voor rijtechnisch comentaar en niet voor af te zeiken, ik vind het goed dat de mods nu meer in grijpen, zo durft dalijk iedereen eens een topic te openen ...........

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:16

Regels zijn prima Ja maar ze zijn nu too much. Ik was het er volkomen mee eens dat je niet meer dan 1 topic per week mocht neerzetten maar ik vond ook dat je best een topic van bijv je zusje moet kunnen plaatsen zonder dat die op slot gaat. Voor de rest is het natuurlijk fijn als er wat inleidends verteld wordt maar nogmaals, niks tegen extra regels, wel tegen de overdreven regels.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:16

[FZ] [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Eventjes de beginpost en de slotpost van Bart lezen, in die laatste post kun je ook lezen dat er na een maand een evaluatie zal plaatsvinden Lachen .

En verder: geef het eventjes de kans om te wennen Lachen . Het is best een grote verandering, dat is nooit makkelijk in het begin, maar na een tijdje kun je pas echt goed zien wat er wel en wat er niet goed werkt, vandaar ook die eerste evaluatie na een maand.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:17

Hevonen schreef:
Bluem schreef:

Als je commentaar wil voor de leuk mag je nu ook je foto's op ITP zetten Lachen

Maar da's toch een beetje idioot? Dan gooi je weer de helft onder elkaar. Tenslotte ben je wel aan het rijden, en zijn het niet zomaar leuke foto's die je neemt van bv. je paard in de weide ofzo. Het wordt zo een gedoe dat je op voorhand al iets hebt van laat maar. Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 22:25

Gwen schreef:
[FZ] [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Eventjes de beginpost en de slotpost van Bart lezen, in die laatste post kun je ook lezen dat er na een maand een evaluatie zal plaatsvinden Lachen .

En verder: geef het eventjes de kans om te wennen Lachen . Het is best een grote verandering, dat is nooit makkelijk in het begin, maar na een tijdje kun je pas echt goed zien wat er wel en wat er niet goed werkt, vandaar ook die eerste evaluatie na een maand.

Jaa misschien zouden we wat geduld moeten hebben hiervoor om het aan te kijken.
Maar ik denk niet dat ik gauw van mening verander.
Haw wordt maar volgegooid met regels, regels moeten er zijn maar vind dit gewoon echt super overdreven.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:25

Bluem schreef:

jah die bedoel ik ook erbij Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:30

ik erger mij er dood aan... die nieuwe regels.

je kreeg normaal gesproken ook genoeg nuttig commentaar,
of je er wat mee doet dat is aan de TS zelf, maar je wil toch ook wel eens gewone reacties ipv alleen maar commetaar....

en wat ik niet snap, commentaar mag niet herhaald worden, dus mag je op een gegeven moment niet meer reageren omdat alles al gezegt is Verward

nee ik blijf het complete onzin vinden, en vind de sfeer erdoor ook minder worden op HAW(ja nu al),
ik zal er zelf niet meer zo snel op kijken, als ik een leuke combinatie tegenkom, en wil zeggen dat het er erg fijn uit ziet oid, mag dat dus niet en moet ik dus maar wat commentaar 'verzinnen' om toch te mogen reageren Verward nee daar bedank ik vriendelijk voor.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 04-06-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 22:31

Hevonen schreef:
Het is ook nooit goed he Nagelbijten / Gniffelen
Toen die regels er nog niet waren was het aldoor zo van : Ja typisch Bokt weer altijd commentaar overal op.
Zijn er nu meer regels gekomen is het weer niet goed!

Hier gaat de sfeer pas van omlaag van al die klaagtopics..

Tja dat is nou eenmaal zo,
je heb hier meerdere mensen met meerdere meningen dus je kan niet iedereen tevreden houden. Je moet altijd gewoon doen wat na overleg het beste lijkt...
Dat is gewoon met alles zo... maak je voor je gezin brocolli met aardappels en kipfilet hoor je weer bij 1 iemand gezeur dat het niet lekker is en de rest vind het lekker ... komt er een nieuwe regel over het niet roken in de horeca zijn er veel mensen blij mee maar ook heel veel mensen niet blij mee ..
Was het maar zo simpel dat iedereen overal tevreden mee was Knipoog

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:32

waar ik me vooral aan stoor is dat er nu tig topics gesloten zijn omdat de inleiding niet goed was.. dan kijk ik naar het desbetreffende topic en staat er toch nog heel aardig beschreven over het hoe en wat... dan denk ik, waarom wordt dit topic dan gesloten? (en dit was niet 1 topic, ik ben er meerdere tegengekomen) Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer hoor Vind het bijv. ook vreemd dat je enkel nog maar foto's van jezelf op je paard mag plaatsen. Ik plaatste altijd foto's van mijn zusje, en dat mag nu inene niet meer... waarom? vraag ik mij dan af. Zelfde geldt voor het feit dat ik ook wel eens foto's van iemand anders neem, nu moet ik eerst al die foto's zelf uploaden (of alles eerst doormailen) en dan moet die ander er nog een topic over gaan maken. Begrijp het idee achter deze nieuwe regel toch niet helemaal. Ik had niet het idee dat ik er iemand mee lastig viel door foto's van mijn zusje (op mijn eigen pony's welteverstaan) te plaatsen, ik zette het toch altijd duidelijk in mijn post... en volgens mij had ook niemand er bezwaar tegen. Ben ook nooit een ander topic tegengekomen waarvan ik dacht, he vervelend de TS is niet degene die op het paard zit..

En wat betreft dat enkel rijtechnisch commentaar vind ik ook wat overdreven. Zo'n regel was er eerst ook op [UK] (uit de kunst) maar daar vielen ook veel mensen over het feit dat ze ook niet gewoon af en toe konden zeggen, 'wauw wat vind ik dit ontzettend mooi' maar er altijd ladingen aan tips en advies aan moesten zitten. Ik kan een Z-ruiter niet (altijd) van tips voorzien, ik ben niet van dat niveau, maar ik vind het wel leuk om ze een compliment te geven, maar dat wordt dan weer heel snel door een mod verwijderd omdat het niet aan de regels van HAW voldoet Scheve mond