topics op HAW te snel op slot gedaan? ivm nieuwe regeling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

topics op HAW te snel op slot gedaan? ivm nieuwe regeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 22:46

Hoi,
't viel me op dat de topics op HAW nu meteen op slot gezet worden als ze níet voldoen aan de nieuwe regelgeving (of hoe je dit ook noemen wilt) omdat ze daar niet aan voldoen. Opzich heel logisch, maar ik vond zelf dit (bij de regels):

Citaat:
Datum en toelichting op wijzigingen
Deze regels en richtlijnen gelden vanaf 29 mei 2008 . Er zal de eerste twee weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in het topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Een dergelijke overgangsregeling zal ook bij wijzigingen van deze regels gehanteerd worden.

*zie zwargedrukte* dit lijkt mij ook niet meer dan logisch. Ik bedoel het kan zijn dat je er dus even aan moet wennen en op gewezen moet worden dat er nieuwe regels zijn. Máar ik vind het dan niet netjes dat die topics dan tóch al op slot gegooit worden? Verward Er staat namelijk dat ná die 2 weken de topics dus op slot gedaan worden etc.

Nouja, ik vind dat dus eerlijk gezegt niet echt netjes dat dit dan zo gedaan wordt. En ik vroeg me af hoe dat dan dus precies zit Knipoog

Moniqueedgar

Re: topics op HAW te snel op slot gedaan? ivm nieuwe regeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:48

hier ben ik het inderdaad mee eens binnen 5 minuten was die van mij op slot....niet echt leuk....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:51

Iemand had een HW topic geopend met foto's in link die het niet deden. Ik maakte daar als eerste poster een opmerking over, om de TS te laten weten dat de links het niet deden.
Krijg ik meteen een PB dat mijn reactie is verwijderd omdat het niet aan de nieuwe regels voldoen...
Tja, je kon de helft van de foto's niet eens zien, dus...
Beetje krom, zo werk je het wel in de hand dat mensen alles via PB gaan doen en dat de moddies dus helemaal geen grip meer hebben op het contact van de bokkers onderling...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:52

Zie het topic waarbij de discussie om het systeem ging, en op het eind dus ook over de werkwijze van de mods.
Topic is op slot gegaan, tegenspraak wordt niet geduld, vergeet die coulantheid maar Scheve mond

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:00

Tegenspraak wordt wel geduld, maar in dat topic was het niet overgrote deel opbouwend. En zoals daar werd gezegd: wacht even af, geef het een kans en kijk over een maand nog eens terug.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:01

Ik wil het wel een kans geven, maar waarom krijgen mensen op HAW geen kans om dingen te veranderen zonder helemaal opnieuw een topic te hoeven openen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:02

Nijn schreef:
Zie het topic waarbij de discussie om het systeem ging, en op het eind dus ook over de werkwijze van de mods.
Topic is op slot gegaan, tegenspraak wordt niet geduld, vergeet die coulantheid maar Scheve mond

en vergeet evenzeer dat je hierin verder kan discusieren want dit topic zal evenzeer op slot gaan. IMO denk ik nog steeds dat de regels veel te streng zijn. En ik blijf er bij dat HAW op deze manier grondig verpest word. Het niveau zal er niet van stijgen want weldra zijn er geen topics meer om op te reageren. In het vorige topic was ik misschien wat fel tov de mods, maar ik blijf bij mijn standpunt...Ik vind het overdreven.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:07

Tja deze zal nu ook wel op slot gaan Clown

Maja ik snap best dat er regels moeten zijn, maar dit gaat te ver.
Dus we mogen alleen maar bokken richting de regeltjes van die mod's.
Je mag bijna niets mee zeggen of je topic wordt op slot gegooit of je hebt een ow.
Ik kan niet zeggen dat bokt er nou gezelliger op wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:12

annepaardoes schreef:
Tja deze zal nu ook wel op slot gaan Clown

Maja ik snap best dat er regels moeten zijn, maar dit gaat te ver.
Dus we mogen alleen maar bokken richting de regeltjes van die mod's.
Je mag bijna niets mee zeggen of je topic wordt op slot gegooit of je hebt een ow.
Ik kan niet zeggen dat bokt er nou gezelliger op wordt.

niet gezelliger, en het niveau stijgt al evemin. Het enige wat je wel bereikt is dat een hoop mensen weggaan. Waardoor de regels ook vanzelf zullen versoepelen, er komen weer mensen bij, wordt weer te groot en regels komen weer bij. Jojo effect.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 23:15

sorry, maar ik heb hier liever geen gehakketak op de regels van bokt waar mensen het niet mee eens zijn. Het ging mij nu alleen even alleen over dit punt, wat in mijn ogen overduidelijk gewoon niet klopt? Dát staat er en het andere gebeurt. Dat is mijn punt en dat snap ik niet

en om zelf even off-topic te gaan, die nieuwe regels zijn meen ik gemaakt omdat er mensen over klaagde. Ik zal niet zeggen dat ik het met ieder regeltje eens ben, maar je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Maar dát dus even terzijde aub.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:17

idd, bokt is niet meer gezelligheid.
1 grote regelgeving, aangezien er niet correct en vaak dictator mee omgegaan word. {om het maar even zo te benoemen}
aangezien je juist helpt m.b.v de niet werkende foto's in dit geval
de regel betreffende niet 10.000 keer herhalen vind ik super.
maar dat het nodig is is dan weer jammer

maartje : dat is idd een beetje vreemd. modje vragen ?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:18

Ik denk dat niet alle regels even hard nodig zijn op HAW.
Wat betreft de regels naleven, daar kunnen de mods vrij weinig aan doen. Zij doen waar ze voor zijn. Wel zou er naar de regels gekeken moeten worden. Wat is nodig en wat niet. Waar ligt de grens/lijn. Hoe gaan we die naleven? Enz..
Ik vindt het jammer dat sommige topics wel snel op slot gegooid worden, maar misschien had de TS al een waarschuwings pb gekregen waarin stond wat er aangepast moet worden?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:19

Ik vind het ook jammer van de nieuwe regels op HAW. Het betekend dat je veel minder keus hebt om te reageren. Als je alleen een compliment wil plaatsen (en dan natuurlijk meer dan alleen een smiley of oneliner) dan kan dat niet eens, "want het bevat geen rijtechnisch commentaar".... Echt héél vervelend, want ik kan geen mensen van M / Z niveau commentaar gaan geven, omdat ikzelf geen eens dat niveau rij. Maar een compliment kan dan ook niet meer... Beetje jammer allemaal! Ik ben wel benieuwd wie dit verzonnen heeft, vind het niet echt een geweldig idee eerlijk gezegd...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:20

Ik vind het jammer dat deze regels nodig zijn, maar de regels zijn misschien ook wat te hard en daar word bokt niet gezelliger van.

Ik vind dat ze beter een PB kunnen sturen met de mededeling dat er iets fout is aan het topic zodat de TS het kan veranderen. Zo leer je veel sneller de nieuwe regels denk ik toch.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 23:21

iloveyah87 schreef:
Wat betreft de regels naleven, daar kunnen de mods vrij weinig aan doen. Zij doen waar ze voor zijn. Wel zou er naar de regels gekeken moeten worden. Wat is nodig en wat niet. Waar ligt de grens/lijn. Hoe gaan we die naleven? Enz..
Ik vindt het jammer dat sommige topics wel snel op slot gegooid worden, maar misschien had de TS al een waarschuwings pb gekregen waarin stond wat er aangepast moet worden?

ik had laatst ook een ts gpb't van zo'n topic, ze zei dat ze geen pb oid had gekregen maar haar topic gewoon zo op slot gezet was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:21

@ iloveyah87: ik denk niet dat een TS binnen 5 minuten een PB heeft kunnen krijgen en haar topic heeft kunnen aanpassen.

Ik hoop dat dit nog 'kinderziektes' zijn van de nieuwe regels en dat het in de loop van de tijd wordt verbeterd. Denk dat er ondertussen genoeg opmerkingen zijn gemaakt over HAW door verschillende mensen waardoor er vast wel naar de regelementen wordt gekeken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:22

Maartje1990 schreef:
iloveyah87 schreef:

ik had laatst ook een ts gpb't van zo'n topic, ze zei dat ze geen pb oid had gekregen maar haar topic gewoon zo op slot gezet was.

Dat bedoel ik nou, ze kunnen ook even BPen en vragen of ze het een en het ander wil veranderen zodat het topic blijft staan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:23

*quote uit een ander topic van mijzelf:
A_lette schreef:
magda_90 schreef:
Leg mij dan eens uit wat er mis is met de zin 'je rijd goed op het paard en jullie zijn een leuke combinatie' op HAW.

Ik vind dit eigenlijk een twijvelgeval.
Want je geeft aan dat diegene goed rijdt en je vindt het een goede combinatie...
Maar op gebied van tips/commentaar zit er geen inhoud in.

Maar is het dan ook zo dat de mensen die goed rijden en er geen commentaar op gegeven kan worden dan helemaal geen reacties meer krijgen?

Ik denk dat er ondertussen duidelijk bevestigend op mijn vraag kan worden gereageerd. Erg zonde.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:24

Moet hier die hele discussie weer overnieuw? Andere topic is niet voor niets door Bart op slot gezet.

Ik zal het antwoord op deze vraag maar even quoten uit het andere topic:

[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Eline schreef:
We hebben ingezet op het creëeren van een rijtechnisch fotoforum, waar je foto's kunt plaatsen op het moment dat je tips / aanwijzingen wilt op je rijden. Vergelijk het met het rijtechnische forum op informatief, het heeft een ander doel dan de huiskamer waar het vooral gezellig is.

Wat betreft de herhalingen: het is keer op keer benadrukt, in de topics op HAW zelf, in topics op forumzaken die geopend zijn door mensen die zich eraan ergerden en in het topic met de enquete dat dat een punt is waar veel mensen zich aan stoorden. Om die reden hebben we besloten om daar ook strenger op te modereren.

En in één post is niet alles te zeggen. Wat Cayenne al aanhaalt, 20 keer 'je handen zitten te hoog' heeft iemand niets aan. Drie keer 'je houd je handen te hoog' met elke keer andere tip/aanwijzing om het te verbeteren, daar kan je wat mee.

En qua topics sluiten: het is voor ons - helaas, en dat meen ik - niet te doen om iedereen de mogelijkheid te geven om zijn topic aan te passen. Daarom dus maar een slotje: mensen kunnen dan zelf hun topic aanpassen en weer openen. Ik snap dat dat streng overkomt, maar we hopen dat dat na een overgangsperiode nog maar sporadisch nodig zal zijn.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:24

Ja, ik vind dat de topics te snel op slot gaan. Het kan allemaal wel wat minder streng. Maar het valt natuurlijk niet mee voor de Bokt-ploeg om het iedereen naar de zin te maken...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:25

Nijn schreef:
Ik wil het wel een kans geven, maar waarom krijgen mensen op HAW geen kans om dingen te veranderen zonder helemaal opnieuw een topic te hoeven openen?
Mensen kunnen gewoon het topic wat ze al hadden aanpassen en dan opnieuw openen dat is uiteindelijk net zoveel werk als de beginpost aanpassen.

Verder denk ik dat we gewoon even moeten kijken hoe het loopt en de dingen die echt tegenvallen zullen na verloop van tijd aangepast worden. Maar hoe graag we het ook willen we kunnen het niet iedereen naar de zin maken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:26

Citaat:
Datum en toelichting op wijzigingen
Deze regels en richtlijnen gelden vanaf 29 mei 2008 . Er zal de eerste twee weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in het topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Een dergelijke overgangsregeling zal ook bij wijzigingen van deze regels gehanteerd worden.

DAT is waar het de TS om ging, waar is het coulante?
Alles wordt zonder pardon op slot gegooit...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:27

Maartje1990 schreef:
iloveyah87 schreef:

Wat wij als bokker zijnde dan kunnen doen is desbetreffende mod pben met een verwijzing naar de blauwe letters in de ts haar post (van dit topic) met de vraag waarom dat niet bij het gesloten topic van toepassing is??

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:31

@katja, maar de ts wordt dan toch van te voren eerst verwezen? Voordat het topic daadwerkelijk op slot gaat.
En wij kunnen toch niet een op slot zittende topic aanpassen en weer openen? (of heb ik wat gemist)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:36

Pb-knop, en voila, je hebt de tekst. Kopiëren naar een nieuw topic, aanpassen en opnieuw plaatsen.