Bekend en 'onbekend'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bekend en 'onbekend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:08

Zit al lang te twijfelen om dit topic te openen, maar ga het toch maar doen.
Ben ik nou de enige die het opvalt dat er ontzettend voorgetrokken word onderling?
En dan voornamelijk op HAW met het 'te groot zijn' voor je pony.
Kwam net een topic tegen van iemand met een shet, paste er imo prima op, en zij is te groot volgens een aantal bokkers,
terwijl dat dat meisje van Zorro (sorry, niet aanvallend,bedoel het niet alleen naar jou toe uiteraard maar wel een goed voorbeeld, en ik ben even je naam vergeten Clown ) groter is en ook in verhouding groter,
en zij past er wel op volgens iedereen (uitzonderingen daargelaten)? Sorry, maar dit vind ik echt onlogisch. Verder worden 'onbekende' bokkers ook veel sneller afgekraakt.
Zo ook bokkers die eerst een aantal onzinnige dingen hebben geplaatsd, en nu heel serieus, dan worden ze evengoed nog niet serieus genomen.

Zo kan ik nog wel een aantal van zulke dingen noemen Lachen

Wou graag weten of er meer bokkers waren die er zo over denken?
En ik bedoel echt niets aanvallend, het valt me gewoon ontzettend op.

September

Re: Bekend en 'onbekend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:10

Het valt mij ook wel op, ook dat bepaalde mensen in topics snel geneigd zijn elkaar te ziften. Vooral de "bekende" bokkers dus.
Onderlinge fetes die worden uitgevochten in topics van anderen.. Etc.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:10

Ik ben het helemaal met je eens....kan er niks anders van maken.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:12

Ik ben het er ook mee eens. Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:12

jep zo naar..
ik zie het gewoon heel vaak, en dan bij de mensen die reageren weten ook allemaal de naam en geven dus geen advies etc.. Huilen van het lachen

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:13

Zo valt het me ook op dat een bekende bokker die om de haverklap haw topics plaatst veel reacties krijgt, maar een onbekende bokker die een serieus onderwerp hier plaatst weinig reacties krijgt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:15

kimmie1 schreef:
Zo valt het me ook op dat een bekende bokker die om de haverklap haw topics plaatst veel reacties krijgt, maar een onbekende bokker die een serieus onderwerp hier plaatst weinig reacties krijgt.

Dat kan natuurlijk hele andere redenen hebben Knipoog . Je kan van bepaalde mensen gewoon nieuwsgierig zijn hoe het met hun rijden gaat.

Overigens ben ik het geheel eens met ts hoor. Over dat te groot viel mij ook al op. Evenals de cap/sporen overigens en ook over het algehele rijden Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:16

Ach natuurlijk ligt de ene bokker leuker in de groep dan de andere......... en is de ene popie en de andere niet.......

Persoonlijk stoor ik me er helemaal niet aan Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:18

Op zich stoor ik me dan niet aan de hoeveelheid commentaar, maar wel aan het feit dat een onbekendere bokker wel iedereen over zich heen krijgt als deze een heel klein beetje te groot is voor de pony. En een bekende bokker die overduidelijk gewoon te groot is alleen maar complimentjes krijgt.

Dit is natuurlijk slechts een voorbeeldje.
Laatst bijgewerkt door Silence op 09-05-08 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:19

Ja hé..
Maar wat denk je dat "het meisje van Zorro" al voor commentaar aan eeeellenlange topics voor haar kiezen gehad heeft? Die is daar net een beetje vanaf, maar nieuwe mensen moeten dat hele traject natuurlijk weer door Vork .
Dat zul je altijd houden, net zoals de rest van bokt's stokpaardjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:19

KiWiKo schreef:
Ach natuurlijk ligt de ene bokker leuker in de groep dan de andere......... en is de ene popie en de andere niet.......

Persoonlijk stoor ik me er helemaal niet aan Knipoog

Dat is zo, daar kan ook weinig aan veranderd worden.
Maar het is wel vervelend voor de minder populairdere bokkers, aangezien zij weinig reacties hebben, soms zelfs helemaal niet serieus genomen worden. Daar stoor ik me wel aan, ik weet nog hoe dat was, in het begin. Ik weet nog dat ik zelfs een tijdje bijna niet meer durfde te posten omdat ik dacht dat het geen nut had.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:20

Silence schreef:
Op zich stoor ik me dan niet aan de hoeveelheid commentaar, maar wel aan het feit dat een onbekendere bokker wel iedereen over zich heen krijgt als deze een heel klein beetje te groot is voor de pony. En een bekende bokker die overduidelijk gewoon te groot is alleen maar complimentjes krijgt.

Precies, het gaat er niet om dat de ene tien pagina's krijgt en de ander maar 2 bij wijze van spreke. Het gaat erom wat voor commentaar er gegeven wordt Knipoog en wat voor anders commentaar een bekend persoon krijgt bij dezelfde foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:21

Silence schreef:

Dit is natuurlijk slechts een voorbeeldje.

Dat bedoel ik ook Lachen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:30

Ik ben het helemaal met de TSer eens Lachen.

Citaat:

Kan ik me soms ook aan irriteren. Maar ook hier is niks anders aan te doen.

[EDIT]: Misschien is het een idee om bijvoorbeeld een maxium van 3 pagina's te maken?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:12

Uiteraard is het zo dat de enke bokker wat bekender of populairder is dan de andere. Dat fenomeen komt in real live ook voor en hier is weinig aan te doen. Maar het is idd wel jammer dat er groepjes samen klitten en dat iemand hardere commentaar krijgt dan andere personen die hetzelfde doet enz en dat mensen die minder gekend zijn minder reacties krijgen of minder snel geloofd worden.

Dat idee van max 3 pagina's vind ik geen goed plan. Als er dan wel een interessante discusie plaats vind dan kan die niet verder gezet worden.

Maar mods zijn naar het schijnt druk aan het onder handelen over nieuwe regels op HAW. Ik ben benieuwd wat er uit geboren gaat worden Lachen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:08

Discussies op HAW lijken mij sowieso niet de bedoeling. Knipoog
Het is een forum voor rijtechnisch commentaar...niet voor discussies. Lachen

Maar ze zijn idd al bezig met HAW.

Maar idd, het valt mij ook op, maar ik stoor mij er niet aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:13

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik weet niet waar de 'reactieplaatsers' mee bezig zijn maar dat is natuurlijk grote onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:48

Zo zit het echte leven nu ook in elkaar. Bokt laat je dat nu pijnlijk inzien.... Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:53

ik denk dat het logisch is dat ik bij een bekende van mij die ik persoonlijk ook ken eerder een berichtje achterlaat. negatief commentaar doe ik daar niet in. dat doe ik wel persoonlijk als ik dat nodig vind. bij onbekende kan ik niet anders dan via een topic reageren. ik denk niet dat ik bij een onbekende eerder zeur dan bij een bekende, maar wel de weg anders is. dat kan...

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:55

ja ben het wel met ts eens.
waar ik mee ook erg aan kan storen is aan die kliekjes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:58

russel schreef:
Zo zit het echte leven nu ook in elkaar. Bokt laat je dat nu pijnlijk inzien.... Ach gut

idd bokt is niks meer of minder dan een spiegeling van de maatschappy

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:29

Te groot of niet te groot is idd een beetje krom. Maar rijtechnisch snap ik het weer wel. Als ik reageer bij een bekende waarvan ik weet dat die bijv. nauwelijks meer op haar paard durft, of die een lichamelijk probleem heeft, of ik weet dat het paard lang kreupel heeft gestaan en net weer aan het werk is, reageer ik daar anders op dan op een onbekende (en daar is eea afhankelijk van de toonzetting van het bericht, als ik denk dat ik met een beginnertje te doen heb reageer ik ook anders dan wanneer ik denk op te maken dat diegene professioneel rijdt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:31

Klopt. Maar dat heb je overal. Lachen

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:34

Oh, dat valt mij ook ontzettend op! Soms zie ik mensen ook best slecht op een paard zitten maar die worden dan toch de hemel in geprezen..

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:38

Wat ik ook erg irritant vind, is dat als je bijvoorbeeld onder de 16/18 bent en je hebt bijvoorbeeld meerdere en goede verzorgpaarden, dat je gewoon niet serieus wordt genomen en er dus een heel discussietopic komt,omdat mensen je niet geloven,want dan word je gelijk maar uitgemaakt voor penny Nagelbijten / Gniffelen . Want een meisje dat zo jong is kan niet zulke verzorgpaarden hebben. Zeer irritant. Scheve mond