pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 00:24

Dat vraag ik me af. Je stuurt een pm naar een mod, krijgt antwoord dat ze "ermee bezig zijn" vervolgens blijft het stil....
Dit is geen aanval naar de moderatoren, maar ik vraag me wel af of het eigenlijk wel zin heeft om de moeite te nemen om een pm te sturen.

Zolang het leuke pm's betreft krijg je wel antwoord, indien het wat lastiger wordt krijg je ook antwoord, maar helaas het antwoord van hierboven beschreven.

Ik neem toch aan dat een mod er ook is om bepaalde problemen mee te kunnen bespreken? Problemen die zich voortdoen hier op bokt.

Nic

Re: pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 00:38

Het lijkt me niet helemaal juist als mods problemen met derden bespreken of duidelijk hun mening geven aan iedereen op bokt via pm's. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 01:02

Ik krijg altijd een pm terug met een bedankje en verder is het aan de mod wat hij/zij met je melding doet. Boeit me ook niet eerlijk gezegd. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 06:40

Het lijkt mij dat het inderdaad niet de zaak is van een bokker om te weten wat voor maatregelen/sancties een mod neemt. Dat ze ermee bezig zijn zou genoeg info moeten zijn Lachen

En als je daar problemen mee hebt, kun je toch gewoon om uitleg vragen bij een Hoofdmod? Ik zie je probleem niet zo, hoor Lachen Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:39

Als er geantwoord wordt dat we er mee bezig zijn, dan zijn we er ook mee bezig Knipoog
Een pb of melding waar meerdere mods over moeten beslissen of hun mening over moeten geven worden geplaatst op Moderatorpraat. Daar kunnen alles mods hun zegje doen.
En soms, zeker in gevoelige zaken, duurt dat iets langer. Niet iedereen is 24/7 online. En zeker in de vakantietijd, zoals nu, zijn er meerdere mods niet.

Verder kun je de desbetreffende mod altijd een pb sturen met de vraag of hij/zij al iets weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:41

Maar dat is net zo als aanvinken van een tem dat je antwoord wilt...dat komt er ook nooit..ja algemeen we zijn er mee bezig...
Zelfs als je dan specifiek vraagt om antwoord, krijg je dat niet...
Dus dat vinkje kan wel weg blijven...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:44

Ik vink dat nooit aan. Als ik ga kijken naar de tem's die al zijn besproken en behandeld dan staat daar bij mij dus meestal wel een bedankje bij, of uitleg als mijn tem niet terecht was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:49

dat de tem niet terecht was staat er nooit bij mij. Dus blijkbaar zijn ze wel terecht Lachen
Soms staat er dankje wel, maar meestal is dat bij een fout geplaatste ofzo...en daar vink ik het vakje nooit aan.
Vink ik het we aan staat er niets of we zijn er mee bezig... om de een of andere reden neem ik van mezelf al aan dat ze er mee bezig zijn...
En als je dan in je tem nog zegt, ik wil graag meer antwoord dan we zijn er mee bezig...forget it... komt er niet.
Ik snap wel dat antwoord geven niet altijd leuk is...maar dat zijn sommige topics ook niet

Maar misschien eens alles per pb gaan doen...kijken of dat wel veranderd of dat dat hetzelfde gaat als bij TS Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:25

Als je een reactie wilt kun je altijd een pm sturen naar de mod die de tem heeft gesloten of een mod van dat forum.
Als ik voor mezelf spreek: ik geef altijd aan wat er gaat gebeuren. Al is het maar een slotje of verplaatsen.
Soms moet ik er inderdaad even naar kijken en dat zet ik dan ook in de tem neer. Mocht er actie komen, zoals een modopmerking ziet de temmer dat vanzelf in het topic. Dat meld ik niet apart. Mocht het iets specifieks zijn, dan laat ik dat even via pm of tem weten.

Wat ik nou zo jammer vind is dat het hele team over 1 kam geschoren wordt. Je kan zelf ook ergens achter aan gaan en even een pm sturen. Er zijn er meer die dat doen. Er gaat best veel tijd in modden zitten en sommige dingen hebben wat langer de tijd nodig dan andere dingen. Omdat het gevoelig ligt, omdat er veel ingelezen moet worden, enz. Een beetje begrip zou wel fijn zijn Knipoog
Mods zijn mensen, hebben een baan of studie naast bokt, maken ook fouten (maar voel je vrij iemand daar op te wijzen op een respectvolle manier). Gelukkig zijn we niet allemaal perfect Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:28

Ik heb een keer een pb naar een mod verstuurd en daar keeg ik juist hartstikke snel reactie op, was ik ook hartstikke blij mee. Ik vind dat alles altijd heel snel gaat, ook als ik getemd heb wordt het heel snel behandeld.

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:30

Misschien dat ik niet goed kijk, maar waar kan ik zien welke mod de tem heeft gesloten als er geen reactie staat? Lachen

Mooi dat jij dat wel laat weten... merk ik van vele andere niet in mijn tem lijstje...maar mijn tem lijste zal men wel als onzin zien...maar dat krijg je vanzelf met veel onzin berichten op het forum die maar door mogen blijven gaan...kan ik ook niet verhelpen

En ja, dan gaat er veel tijd in zitten, maar dan kan er daarna toch een reactie komen?
Na dat het besproken is? Maar dat is ook niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:31

"we zijn er mee bezig" mag klinken als een standaard antwoord, maar is wel de waarheid. In praktijk is een situatie vaak niet direct opgelost, zijn er meer meningen nodig en duurt het enkele dagen voordat iets helemaal is afgehandeld.

Het beste is wellicht om bij een tem later om een update te vragen of bij een PB nog even een PB eroverheen te sturen na een aantal dagen Lachen.

Dan nog kan een moderator vaak niet meer zeggen als "de gebruiker is er op aangesproken" aangezien wij individuele waarschuwingen en sancties niet bespreken met 'derden'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:32

is al heel wat als een gebruiker erop aangesproken wordt.... heeeeel wat...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:33

Het topic met de waarschuwingen en bans op FZ in de gaten houden geeft vaak ook veel antwoorden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:41

heel weinig antwoord staat daar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:56

hey... ik had nu wel meteen antwoord van een mod per pb Haha!
Denk dat ik de tems voortaan maar per pb ga doen Duivel

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 12:15

Ik scheer ook echt niet alle mods over 1 kam!! Er zitten wel degelijk moderatoren die zeer netjes en correct zijn!! Absoluut!!
En het gaat er mij ook niet om dat ik wil weten of een derde wel of geen sanctie krijgt. Dat kun je indd nazien op forumzaken.

Maar nu komt ie; Zal gevaarlijke opmerking zijn, maar goed......

Wij als bokkers moeten ons aan regels houden, moet bokt dat zelf dan ook niet??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:17

Amanda schreef:
Als er geantwoord wordt dat we er mee bezig zijn, dan zijn we er ook mee bezig Knipoog
Een pb of melding waar meerdere mods over moeten beslissen of hun mening over moeten geven worden geplaatst op Moderatorpraat. Daar kunnen alles mods hun zegje doen.
En soms, zeker in gevoelige zaken, duurt dat iets langer. Niet iedereen is 24/7 online. En zeker in de vakantietijd, zoals nu, zijn er meerdere mods niet.

Verder kun je de desbetreffende mod altijd een pb sturen met de vraag of hij/zij al iets weet.

Bovenstaande klinkt heel aannemelijk, maar dan wil ik toch graag even de volgende case onder de aandacht brengen.
Op bijv 1 april TEM ik over iets, een Mod antwoordt dat ze het 'in de groep' gaat gooien. 4 dagen later plaats ik in de TEM nog een reactie hoe het er mee staat en of ik nog iets hoor. Hierop antwoord de Mod 3 dagen later dat ik er zeker nog iets op ga horen.
Ondertussen zijn er dus al 7 dagen verstreken en dat is nu net de termijn waarbinnen een Mod aktie moet hebben ondernomen (volgens de regels).
Ondertussen is er dus nog niets gebeurd, buiten dat ik géén antwoord heb gekregen heeft dus ook geen sanctie plaatsgevonden op de TEM.

Nu hoeft er niet meteen op elke TEM een sanctie plaats te vinden, maar door deze langzaamaan aktie heeft men dus die kans wel laten lopen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:16

Ik heb al een keer 4 weken moeten wachten. Geen enkel probleem voor mij. Trouwens die 7 dagen is dat ze moeten reageren. Niet dat het afgedaan moet zijn. En sanctie nemen op de tem is al helemaal niet aan de bokker maar aan het moderator team. Er wordt lang niet altijd sanctie genomen. Als zij beoordelen dat het niet nodig is, gebeurd het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:18

mmm... achter de schermen was het toch regelmatig zo dat men zei, hier kunnen we uit goed fatsoen geen sanctie meer aan verbinden omdat het te laat is...dus roep dat niet te hard Lachen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:25

LadyElmira schreef:
Ik vink dat nooit aan. Als ik ga kijken naar de tem's die al zijn besproken en behandeld dan staat daar bij mij dus meestal wel een bedankje bij, of uitleg als mijn tem niet terecht was.

sorry maar waar kan je zien of je tem al besproken is?!
zelf heb ik wel positieve ervaringen met het krijgen van een reactie van een mod.
alleen heb ik nog nooit iets vernomen als ik het vakje aanvink als ik reactie wil op een tem.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:29

Onder "gebruikerspaneel" heb je een aparte knop om je tem meldingen te bekijken Lachen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:57

tnx ik dacht dat je een pm zou krijgen maar zie nu wat er mee is gedaan.
en er is wat meegedaan. *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:52

runningkawa schreef:
mmm... achter de schermen was het toch regelmatig zo dat men zei, hier kunnen we uit goed fatsoen geen sanctie meer aan verbinden omdat het te laat is...dus roep dat niet te hard Lachen

Dat is precies wat ik dus ook te horen kreeg.

@slimmerik: ik wéét dat de TEMmer niet degene is die een sanctie 'uitdeelt' maar de Mod's, maar dan nog zou de TEMmer moeten horen óf die plaats gaat vinden (of niet).
Aan een simpele reactie als 'ik gooi het in de groep' heb je dus niet zoveel, het is een zoethoudertje en een open deur om later te kunnen zeggen 'sorry 7 dagen zijn om'.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:39

Dus jullie pm-en en temmen om iemand te zien "hangen" ?? Tja. Dat heeft het modteam blijkbaar dan héél goed in de gaten. Knipoog