De zoekfunctie "Zoek gebruiker's berichten"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

double

De zoekfunctie "Zoek gebruiker's berichten"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:20

Heb al even gezocht met "Zoeken" maar heb niet kunnen vinden dat hier al een topic over is.

Ik vraag me af of deze functie niet afgeschaft kan worden?
Ken erg veel mensen die last hebben van 'meelezers', soms tot vervelends toe..
Is er een mogelijkheid om deze functie uit te zetten?
In principe is de zoekfunctie voor de persoon zelf via "Eigen berichten" toch goed genoeg?

Yentl_

Re: De zoekfunctie "Zoek gebruiker's berichten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:21

Als je deze afschaft krijg je erg veel dubbele topics Knipoog

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:22

Hoe bedoel je dat precies? Een onderwerp kan je toch via de zoekfunctie zoeken?

Edit: Wat ik dus bedoel is de zoekfunctie die in je profiel staat. Waarop mensen kunnen lezen welke berichten je hebt geplaatst.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:26

Soms is het wel handig.. Bv als je over een bokker twijfelt ofzo. Dan kun je kijken wat voor soort berichten hij/zij op bokt plaatst..
En ik kijk vaak bij mij zelf..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:27

maar als ze dat afschaffen kunnen vervelende meelezers nog in de gewone zoekfunctie zoeken op berichten van 1 persoon. auteur invullen en kernwoorden ofzo leeg laten... helaas blijft meelezen makkelijk...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:28

Zeker is dat wèl handig.... alleen al om b.v. te zien in een lang topic wat TS zelf gepost heeft.
En als je geen meelezers wilt dan moet je niet op een openbaar forum posten. Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:29

Ik vind het ook eigenlijk wel makkelijk. Bijvoorbeeld om, als ik op HAW kijk, een eerder topic van die persoon te zien zodat ik kan "vergelijken". Ook neem ik bij bekenden wel eens een kijkje, of die interessante topics in hun lijstje hebben staan waar ik ook even kan binnenvallen Knipoog Tot slot ook om de bedoelingen van een bokker te zien, bijvoorbeeld als iemand een duidelijk reltopic start.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:31

slimmerik schreef:
Zeker is dat wèl handig.... alleen al om b.v. te zien in een lang topic wat TS zelf gepost heeft.
En als je geen meelezers wilt dan moet je niet op een openbaar forum posten. Knipoog

Dat is toch ook weer kort door de bocht..

Maar goed, het was puur om te peilen hoe of wat.. Ik kan me best voorstellen dat het handig is wanneer je iets van iemand wilt kopen o.i.d., maar vroeg het me meer af omdat ik van meer mensen hoor die last van 'meelezers' hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:32

Ik maak er wel eens gebruik van. Vind het wel handig als ik snel iets moet opzoeken Knipoog Dus liever niet afschaffen Schijnheilig

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:33

je wete dat je dingen op i'net plaatst Knipoog
dus uitkijken wat je plaatst, dan maken meelezers ook neit vele uit

AL moet ik zeggen dat ik er ook last van heb, maar ik hou mn informatie die ik plaats beperkt Lachen
mensne zoeken maar n end weg op mn naam Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:34

Om deze reden blijf ik erbij dat bokt niet leesbaar moet zijn (behalve de voorpagina) voor buitenstaanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:35

Maar ik vind dat wel scheef 'als je post kun je het verwachten'. Dus als ik 's avonds door een donkere steeg loop en aangevallen wordt had ik daar maar niet moeten lopen omdat het een donkere steeg is? Vind dat die manier van redeneren niet echt klopt

Jolliegirl

Redrumfox schreef:
Om deze reden blijf ik erbij dat bokt niet leesbaar moet zijn (behalve de voorpagina) voor buitenstaanders.

hier ben ik het ook mee eens! Ja

Jolliegirl

Miss_Montana schreef:
Maar ik vind dat wel scheef 'als je post kun je het verwachten'. Dus als ik 's avonds door een donkere steeg loop en aangevallen wordt had ik daar maar niet moeten lopen omdat het een donkere steeg is? Vind dat die manier van redeneren niet echt klopt

je KAN verwachtne dat er mensen zijn die je berichtne lezen je plaatst ze bewust openbaar.
dit voorbeeld wat jij geetf is niet echt normaal he Knipoog
openbaar informatie geven schijnbaar wel Ja

mensne moetne gewoon uitkijken met wat ze op internet plaatsen Haha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:36

Redrumfox schreef:

Dat zou idd ook een optie zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:37

Nee, maar het komt wel op hetzelfde neer. Het is een beetje makkelijk Knipoog

Dat zeker ja, mensen zijn ook zo dom om privé informatie op internet te zetten. Of dingen over hun stal waar hun het niet mee eens zijn ofzo dat is idd dom. Want je kan ze IRL terugverwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:41

Redrumfox schreef:

Krijg je weer een stapel mensen die zich gaat aanmelden zonder ooit wat te plaatsen puur om mee te kunnen lezen. Met als gevolg dat mensen die nu geen profiel hebben, dan ingelogd zijn en ook je hele profiel kunnen bekijken en via je profiel je berichten kunnen zoeken... Lijkt me alleen maar meer meelezers veroorzaken.

Ik zou zeggen: schrap de "zoeken op auteur"-functie uit de zoekfunctie. Profielen (en berichten van bijbehorende persoon) zijn alleen te gebruiken/te zien als je bent ingelogd, de zoekfunctie is altijd te gebruiken...

Denise

Redrumfox schreef:

Dan maken meelezers toch gewoon een account aan? Dit lijkt me geen oplossing voor mensen die al meelezers hebben in ieder geval...

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:41

Jolliegirl schreef:
je KAN verwachtne dat er mensen zijn die je berichtne lezen je plaatst ze bewust openbaar.
dit voorbeeld wat jij geetf is niet echt normaal he Knipoog
openbaar informatie geven schijnbaar wel Ja

mensne moetne gewoon uitkijken met wat ze op internet plaatsen Haha!

Goed, logisch dat je je hele privé-leven niet op internet smijt..
Maar daarbuiten zijn we allemaal paardenmensen, die hier komen praten over paarden, maar waar ook nieuwsgierige 'bekenden' kunnen meelezen en smullen van alle verhalen over bijv. probleempaarden o.i.d.. (waar ik dus géén last van heb haha, maar voor het idee)

Jolliegirl

Denise schreef:
Redrumfox schreef:

Dan maken meelezers toch gewoon een account aan? Dit lijkt me geen oplossing voor mensen die al meelezers hebben in ieder geval...

idd!
Dat heb ik dus op t moment ook, alleen die persoon is amper online,, dus dat zegt dat ik neit boeiend genoeg ben Clown

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:50

Denise schreef:
Redrumfox schreef:

Stel dat ik hier mijn naam neer zet en iemand zoekt op google mijn naam op, deze wordt dan niet getoont omdat de boktberichten niet op Google geshowed worden. (op dit moment wel, maar ik ben daar tegen) Dat bedoel ik dus o.a. met dat het niet leesbaar moet zijn. Meelezers zoals bijvoorbeeld klasgenoten/collega's/etc. zullen dus niet op deze manier gaan meelezen. Dan moeten ze echt gehoord of gezien hebben dat jij op bokt zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:52

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:54

Denise schreef:

Kan me voorstellen dat het voor de Mod's dus geen doen is om elke account te gaan bekijken of er daadwerkelijk berichten geplaatst worden of dat de account écht gebruikt wordt..
Vandaar dat ik dacht misschien via de zoekfunctie 'zoek gebruiker's berichten'.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:59

Denise schreef:
Redrumfox schreef:

[/quote]

Stel dat ik hier mijn naam neer zet en iemand zoekt op google mijn naam op, deze wordt dan niet getoont omdat de boktberichten niet op Google geshowed worden. (op dit moment wel, maar ik ben daar tegen) Dat bedoel ik dus o.a. met dat het niet leesbaar moet zijn. Meelezers zoals bijvoorbeeld klasgenoten/collega's/etc. zullen dus niet op deze manier gaan meelezen. Dan moeten ze echt gehoord of gezien hebben dat jij op bokt zit.[/quote
Daarom zeg ik voor mensen die al meelezers hebben Knipoog
Mijn meeste meelezers hebben allang een account hoor Nagelbijten / Gniffelen

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:00

Denise schreef:
Daarom zeg ik voor mensen die al meelezers hebben Knipoog
Mijn meeste meelezers hebben allang een account hoor Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij is dat bij de meeste mensen wel zo.. Knipoog écht meelezen gaat toch alleen met account?
*of niet?*