storende mensen op E.A

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

storende mensen op E.A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:59

wat me zo opvalt is dat ondanks dat de moederators steeds weer onzinnige reacties weghalen op e.a zoals mag ik de vraagprijs of heb je een foto, de mensen het nooit schijnen te leren. er staat duidelijk in de regels dat dit soort reacties niet gewenst zijn. ik weet niet of dit nu al zo is, maar ik vind dat mensen een waarschuwing moeten krijgen bij onnodige reacties. het is echt heel veel werk voor de moddies om steeds weer al die reacties te verwijderen. wat vinden jullie hiervan?

Esperanza
Blogger

Re: storende mensen op E.A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:35

lonneke schreef:
de moederators

Ik vind moederators leuk Bloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:40

ik vind dat dat reuze meevalt
maar er komt een nieuwe EA aan, daar zijn ze meebezig
dus denk dat het gelijk is opgelost

maar wat vind je dan van mensen die voor elk wissewasje een topic openen hier op bokt?
Zouden die ook een waarschuwing moeten krijgen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:40

Voor zover ik weet ben ik nog geen moeder hoor... Clown Leuke typo wel Haha!

Maar dat gebeurt al Lonneke Lachen Indien er bepaalde mensen herhaaldelijk opvallen krijgen die ook een bericht gestuurd dat dat niet de bedoeling is. Indien iemand doorgaat met zo'n bericht na een moderatoropmerking hoort die daar inderdaad ook van Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:04

Maya schreef:
Voor zover ik weet ben ik nog geen moeder hoor... Clown Leuke typo wel Haha!

Maar dat gebeurt al Lonneke Lachen Indien er bepaalde mensen herhaaldelijk opvallen krijgen die ook een bericht gestuurd dat dat niet de bedoeling is. Indien iemand doorgaat met zo'n bericht na een moderatoropmerking hoort die daar inderdaad ook van Lachen

hjet valt me echt op dat er heel veel onzinnig word gereageert op e.a. echt storend gewoon!! als iedereen nou gewoon de regelstjes eens leest voordat ze posten op e.a zouden jullie ook niet zoveel werk hebben. petje af voor jullie hoor!! ben benieuwd hoe het nieuwe e.a gaat werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:08

Ik vind dat er geregeld moet worden dat je geen topics mag plaatsen zonder duidelijke foto en richt/vraagprijs. Ook niet topics van 'foto's komen vanmiddag' en uiteindelijk komen ze pas 3 dagen later. Geen foto of vraagprijs erbij? Op slot, kunnen ze een ander topic mét foto plaatsen. Als je dit doet krijg je die irritante berichten niet meer en moeten de mods dus ook niet steeds die berichten verwijderen. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:11

Miss_Montana schreef:
Ik vind dat er geregeld moet worden dat je geen topics mag plaatsen zonder duidelijke foto en richt/vraagprijs. Ook niet topics van 'foto's komen vanmiddag' en uiteindelijk komen ze pas 3 dagen later. Geen foto of vraagprijs erbij? Op slot, kunnen ze een ander topic mét foto plaatsen. Als je dit doet krijg je die irritante berichten niet meer en moeten de mods dus ook niet steeds die berichten verwijderen. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil Knipoog

He-le-maal mee eens.

Ja

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:11

Miss_Montana schreef:

daar heb je zeker gelijk in. in het nieuwe systeem zal dat ook wel gebeuren. schijnt iets tussen marktplkaats en ebay in te worden. ben benieuwd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:12

daar zijn ze toch meebezig
er komt een heel niet EA systeem

allemaal beetje geduld hebben denk ik

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:13

Miss_Montana schreef:

Jep, ook helemaal mee eens. Maar met het oog op het nieuwe systeem zal daar wel aan gedacht worden geloof ik. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:16

Leuk, ben benieuwd wat het nieuwe systeem gaat worden! Ben de laatste tijd niet meer zo up to date van wat er gebeurd achter de schermen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:25

Miss_Montana schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is toch logisch dat mensen vragen gaan stellen als niet alles (maten, vraagprijs etc) duidelijk is. Dan kan je de TS wel gaan PM-en, maar in het topic zelf is het dan meteen duidelijk voor iedereen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:38

Vind het een beetje krom (mijn mening dan) dat mensen met intresse die een vp willen weten etc. het maar via pm moeten vragen.
Ik vind het juist zwaar iritant als ik tig pm's krijg met deze vragen en wil ze daarom juist liever in het topic hebben om het overzichtelijk te houden. Maar jah dan worden die berichten weer verwijderd Rolleyes

En idd, topics waar geen foto's bij staan kan ik mij ook iriteren Nagelbijten / Gniffelen

[edit] wat typo's

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:03

Of de opmerking "bieden" en als je dan vraagt wat ze in gedachten hebben nog een keer zeggen "Bieden". Bied je dan, is het te laag. Dan weet je toch wel wat je ervoor wilt hebben?
Of een enkele zin; paard te koop, voor meer informatie mailen.....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:13

magda_90 schreef:
Vind het een beetje krom (mijn mening dan) dat mensen met intresse die een vp willen weten etc. het maar via pm moeten vragen.
Ik vind het juist zwaar iritant als ik tig pm's krijg met deze vragen en wil ze daarom juist liever in het topic hebben om het overzichtelijk te houden. Maar jah dan worden die berichten weer verwijderd Rolleyes

En idd, topics waar geen foto's bij staan kan ik mij ook iriteren Nagelbijten / Gniffelen

[edit] wat typo's

Dus jij vermeldt dan bewust geen vraagprijs, laat dan het liefst anderen een berichtje in het topic plaatsen met "mag ik de vraagprijs?" en daar wil je dan antwoord op geven in het topic?
Als dat zo is, dan zou ik zeggen: zet het even in je openingspost, dat scheelt voor iedereen een hoop werk Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:29

Margee schreef:
Of een enkele zin; paard te koop, voor meer informatie mailen.....
Of 'iets' te koop zie link Marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:04

En dat laatste mag niet, dus linken naar Marktplaats / eerder topic / fotoalbum, het moet een nette advertentie wezen. Dus als je het tegenkomt : graag TEM'en Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:46

Maya schreef:
En dat laatste mag niet, dus linken naar Marktplaats / eerder topic / fotoalbum, het moet een nette advertentie wezen. Dus als je het tegenkomt : graag TEM'en Lachen

Ik kom hem nu al veel tegen op overige, een auto,scooter,kleding.. zal wel eens temmen dan. Overigens heb ik die fout zelf ook eens gemaakt haha.

Edit: vijf advertenties met marktplaats links getemt op de eerste pagina.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:16

Zou dat gewoon te lui zijn om een echte advertentie te maken????

Nog een ergernis; mensen die geen antwoord geven. Niet op vragen in het topic en ook niet per pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:11

Mogelijk Margee... al is een deel ook gewoon onkunde, die weten niet goed hoe ze met een forum moeten omgaan Lachen Maar wij vinden het belangrijk dat er zoveel mogelijk informatie op het topic zelf staat, en proberen daar wel redelijk in te reguleren, maar we kunnen de mensen niet verplichten tot het plaatsen van de vraagprijs.

Reden dat we niet toestaan dat mensen in het topic om de vraagprijs vragen is omdat je dan vervolgens een hele rits VP ? Ik ook VP? Mag ik PB? Ik heb je gePB't etc. etc. etc. etc. krijgt te zien. En dat is vrij onzinnig en wordt het topic onduidelijk van. De betrokken personen zien immers direct of hij/zij een pb heeft ontvangen.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:16

Ik vindt het altijd irritant als men reageert met zoiets:

'Ik kan hem ergens goedkoper krijgen'
ofzoiets, het is een vraagprijs en als je het er niet voor wil uitgeven doe dan een bod?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:19

Het probleem zit m niet in de geinteresseerden, maar in degenen die wat verkopen.

Ben het er dan ook roerend mee eens dat er eisen komen mbt plaatsen van advertentie.

Dus met vraagprijs , met foto etc.

Zeker ook bij paarden.Vraagprijs verplicht erbij laten zetten.

Oh ja en bieden ook in topic.
Vaak zie je dat Ts zegt dat er via de PB een hoger bod is gekomen. Jaja maak dat de kat wijs. Zelf beetje de prijs opdrijven Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:03

crossmonster schreef:
Oh ja en bieden ook in topic.
Vaak zie je dat Ts zegt dat er via de PB een hoger bod is gekomen. Jaja maak dat de kat wijs. Zelf beetje de prijs opdrijven Knipoog

Maar als hetzelfde ook op Marktplaats staat dan gaat die vlieger niet op, daar wordt een hoop via mail geregeld.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:58

ielsjj_ schreef:
Ik vindt het altijd irritant als men reageert met zoiets:

'Ik kan hem ergens goedkoper krijgen'
ofzoiets, het is een vraagprijs en als je het er niet voor wil uitgeven doe dan een bod?

Dat vind ik dus niet altijd opgaan. Heel veel mensen gaan van de nieuwprijs uit van toen ze het gekocht hebben.
Vaak is die prijs totaal achterhaald...... bv een mobiele telefoon. Die prijzen zakken per maand....
En ik heb wel eens het idee dat sommigen er maar een gokje op wagen, misschien vangen ze dan meer..... Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:03

Tja ik noem dat vrije handelsgeest Haha!
Wat ik niet vind kunnen is iets aanprijzen met een nieuwprijs die kant-nog-wal raakt, terwijl de gevraagde verkoopprijs normaal tot redelijk is.
Voorbeeld: een showhalster aanbieden voor 50 euro is niks mis mee, maar wel erbij zetten dat dit halster nieuw 150 oid zou kosten, terwijl het overal (in Amerika ) te koop staat voor 30$