Ik weet niet hoe bokt deze smileys beheert, maar misschien is het een ideetje om ook een smiley erbij te zetten die een strak mondje houdt voor deze emotie zodat zulke 'misplaatste gaap smiley'- situaties kunnen worden voorkomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Marr schreef:Die smileys van hyves zijn veel te rommelig en druk
Jana_en_Ik schreef:@Allejandro: denk dat daar idd voor veel mensen dat probleempje zit. Men kent de strakke mond van msn en ziet die in de lijst van Bokt en gebruikt em dan zonder echt erbij na te denken (duh) en vervolgens staat een gaap smiley in je post hahaha
Jaimyliefje schreef:ik ben dus meer voor het idee dat deze smiley:een andere code krijgt. ohja, deze smiley:
is ook verwarrend
Jana_en_Ik schreef:Misschien een beetje onzinnige opmerkingmaar ik ben er al een aantal keren tegenaan gelopen dat de gaapsmiley (deze dus:
) per ongeluk wordt gebruikt om een emotie van verbazing, ongeloof of ontzetting ofzo uit te drukken. Logisch, want als je de smiley niet lang genoeg bekijk zie je een smiley met een strakke mond en ongelovige ogen (zoals die op msn bijvoorbeeld). Echter, als je je post hebt geplaatst (of wat langer kijkt
) staat er naast je 'emotioneel geladen' opmerking een gapende smiley, die op mij dan weer het effect heeft van 'zucht, boeiuh' en dus de boodschap onderuit haalt. Vaak dus een misplaatste smiley.
Ik weet niet hoe bokt deze smileys beheert, maar misschien is het een ideetje om ook een smiley erbij te zetten die een strak mondje houdt voor deze emotie zodat zulke 'misplaatste gaap smiley'- situaties kunnen worden voorkomen?
Marchador schreef:Ik vind persoonlijk een smiley bij een bericht zegt heel wat over de manier waarop de poster het bedoeld.
x_Marr schreef:Uh is dat niet deze al: