waarom kiezen voor offline status?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

waarom kiezen voor offline status?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 01:40

Ik weet niet precies hoe je dat noemt, dus ik heb er maar offline status van gebrouwen. Maar voor de users die altijd op offline staan, waarom heb je daar nu voor gekozen? Ik vind het namelijk maar ingewikkeld Clown in een HK topic waar ik zit reageer ik ook alleen maar als ik zie dat 1 van 'hun' online is, maar daar zijn er ook een aantal die altijd op offline staan. Dan vind ik het bijv maar lastig Clown maar daar gaat het dus niet om, maar wat is jullie reden voor dat altijd offline staan?

Ilzjuh

Re: waarom kiezen voor offline status?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 01:43

Niet iedereen hoeft te weten dat ik online ben. Ik heb nogal wat meelezers, en de stap om me na te lezen is kleiner als ik online sta. Omdat ze dan weten dat ik hoogstwaarschijnlijk wat nieuws heb geschreven. Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 01:46

Internet is al openbaar genoeg, niet iedereen hoeft in 1 oogopslag te zien wanneer ik precies online ben.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:12

Hetzelfde als hiervoor, heb wat meelezers en die hoeven niet te weten wanneer ik online ben, om dan mijn berichten maar mee te gaan lezen...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:14

Omdat ik zelf meelees en een meelezer heb, 't gaat hun niks aan wanneer ik wat doe op bokt, behalve m'n openbare posts.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:23

Ik sta nooit op offline, maar kan het me wel voorstellen als je geen meelezers wil.

Maar wat dat betreft moet je gewoon oppassen met wat je op bokt (en internet in het algemeen) neerzet. Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:25

Bellatrix schreef:
Maar wat dat betreft moet je gewoon oppassen met wat je op bokt (en internet in het algemeen) neerzet. Knipoog

Het is bij mij persoonlijk ook niet dat ik het erg vind. Maar wel dat ik het gewoonweg irritant vind, en dat je het op deze manier een beetje tegen kunt gaan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:57

Omdat ik anders honderden vragen krijg over hoe ze een foto moeten plaatsen, waarom ze ergens niet kunnen posten, of ik hun topic wil sluiten etc. etc. (en ik vind : daar is de Help en TEM voor, bij spoed kan je natuurlijk nog altijd gewoon een pb'tje sturen hoor Ja maar voor die kleine zaken die je zelf ook kan uitzoeken... liever niet Bloos Clown ) Dan kom ik gewoon niet meer aan gewoon bokken toe, maar ben alleen maar bezig met pb's sturen Clown

Voor ik mod was stond ik ook vaak op off-line weergeven omdat ik daar idd niet altijd zin in had, dat iedereen kon zien wanneer ik online was Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:55

Ik sta momenteel gewoon op online, maar kan me prima indenken waarom iemand dat zou doen. Lachen
Soms word je gebombardeerd met PB's, zo gauw je Bokt opent. Dan lijkt het haast net alsof iemand 'naast je deurmat' heeft liggen wachten tot je online kwam. Beetje vreemd. Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:41

Ik reageer nogal regelmatig op Technische Vraagbaak en help mensen er dan graag mee,...
maar vaak krijg ik er dan nog wel eens mailtjes achteraan of ik hun ook wil helpen omdat ze een soortgelijk probleem hebben. Daar heb ik dan niet altijd de zin/tijd voor.
En net als sommige bovenstaande reacties, ik heb der ook niet altijd zin in.

Verder kan iemand een offline-status hebben, als je dan op de berichten klikt kun je ook zien of diegene online is ( aan de tijden van de posts ) Nagelbijten / Gniffelen dus wat dat betreft,... Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:21

Ik heb het idee dat sommige mensen echt de hele dag checken wat ik allemaal doe en zeg op Bokt, off line geeft mij gewoon wat meer rust om lekker te bokken zonder dat ik letterlijk verantwoording moet afleggen. Ik heb mijn profiel zo ingesteld toen ik dreig-pb's ontving.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:12

Kan me helemaal vinden in de post hierboven.
Niet iedereen hoeft te weten dat ik online ben, weet dat ik een aantal meelezers heb.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:16

Je kan trouwens ook zien of iemand online is in het profiel bij 'laatst bezocht', in plaats van een tijd staat daar dan een streepje Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:15

owh.. ja... nu snap ik het wel. Maar.. hoe weet je nou dat je meelezers hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:05

JoJz schreef:
Je kan trouwens ook zien of iemand online is in het profiel bij 'laatst bezocht', in plaats van een tijd staat daar dan een streepje Clown

Dat streepje staat er dan ook wanneer je echt offline is, gelukkig Vork.

Sta zelf ook op offline, omdat niet iedereen hoeft te weten wanneer ik online ben,
of wanneer ik voor het laatst online ben geweest.
Niet omdat ik vrees voor meelezers - moeten ze zelf maar weten dan Vork - maar gewoon omdat ik eerst altijd pb's kreeg van een bepaald hk topic zodra ik online kwam, waarom ik niet mee kwam praten etc Huilen van het lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:57

Maartje1990 schreef:

Als ze je pb-en en/of quoten met hele vervelende teksten die ze verzamelen en samenstellen uit je berichten, als ze elke keer weer meteen opduiken als je een bericht in een nieuw topic zet, als ze alles "onthouden" wat je ooit hebt gepost, als je constant gequote wordt, als je bedreigd wordt of uitgescholden, als niet-bokkers weten wat je gepost hebt. Er zullen ongetwijfeld andere Bokkers nog bizardere verhalen hebben maar dit zijn meestal de tekenen dat je meelezers hebt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:53

Ik sta meestal gewoon online, maar heel soms kies ik er weleens voor om even offline te staan. Meestal is dat als ik even snel op m'n werk iets na wil kijken, en om te voorkomen dat je dan door een flink aantal bokkers aangeschoten wordt voor een vraagje, hou ik me heel soms ook even schuil Knipoog
Ik vind het vooral vervelend als ik eigenlijk geen tijd heb om te antwoorden en bokkers zien dat je wel online bent. Dan geef je al snel het gevoel dat je geen zin hebt om pb's te openen of te antwoorden, terwijl dat niet het geval is. Onder werktijd kan ik helaas geen tig pb's beantwoorden of problemen oplossen, vandaar die keuze Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:10

Maartje1990 schreef:

Als ze zichzelf perongeluk verspreken in het dagelijks leven over dingen die ze anders nooit hadden kunnen weten (geen belangrijke dingen, maar van die dingen die je ze normaal niet zou vertellen). Knipoog

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:15

ik wist niet eens dat je jezelf op ofline kon zetten Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:17

Ilzjuh schreef:
Niet iedereen hoeft te weten dat ik online ben. Ik heb nogal wat meelezers, en de stap om me na te lezen is kleiner als ik online sta. Omdat ze dan weten dat ik hoogstwaarschijnlijk wat nieuws heb geschreven. Clown

Hier nog 1. Ik wist nieteens dat je jezelf offline kon zetten, maar dat ga ik dan maar eens doen.. Lachen

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:27

maar ze kunnen ook je naam intypen bij de zoekfunctie, en dan zien de meelezers toch ook al je geschreven berichten.....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:30

Inderdaad, dat zei ik eerder ook al Knipoog

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:33

Cyntje schreef:
Inderdaad, dat zei ik eerder ook al Knipoog

Ja ik zie het, had alles even vluchtig gelezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:28

Ja, maar als je online staat snap ik wel dat mensen sneller je berichtjes gaan nalezen. Pfff.. ik snap dat nalezen sowieso niet zo hoor, laat me lekker posten, als ik iets tegen die mensen wil zeggen horen het toch wel. Nagelbijten / Gniffelen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:33

Mag ik dan weer eens even een blonde vraag stellen?

Waar zie je dan dat iemand online of offline staat?