weinig commentaar op haw als je zonder cap rijd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

weinig commentaar op haw als je zonder cap rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 00:32

Ik vind dat er de laatste tijd weinig commentaar meer gegeven wordt als er mensen op haw zonder cap rijden. Dit vind ik trouwens een góed punt hoor! het feit dat daar geen commentaar meer op gegeven wordt, voorheen was het namelijk dat je 6 bladzijde had met.. 'niet slim dat je zonder cap rijd' tjah.. na 6 bladzijdes weet je dat wel hé! Nu vind ik het zelf wel onverantwoord als je zonder cap rijd, maarja.. dat moet iedereen voor zichzelf weten en vind het nutteloos als er dan een heel topic alleen maar op die cap gedramt wordt.

Is dit jullie ook opgevallen? dat dat commentaar op caps minder is?

GinnyBanshee

Re: weinig commentaar op haw als je zonder cap rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 01:14

ja dat ik mij ook opgevallen, meer omdat het toch weinig zin heeft, als iemand zonder cap gaat rijden dan gaan ze waarschijnelijk niks veranderen omdat andere dat zeggen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:37

Ik let er eigenlijk niet op.
Wel vind ik dat ieder voor zich moet weten of dat ze nu een cap dragen of niet.
Ik denk ook dat je de reactie sover de cap niet moet zien als zeuren, ik zie het als een tip en wat de (vaak) TS er mee doet moet ze zelf weten. Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:39

Nou misschien geen 6 pagina's meer omdat er anders weer een nutteloze discussie komt waarin een MOD weer moet ingrijpen en uiteindelijk uitloopt op niks of vervelende waarschuwingen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:40

Vond het zelf inderdaad ook opvallen.
Maargoed ookal zeg je rij met cap luisteren ze toch niet.. Zo ben ik ook nogal eigenwijs en pak ik de ene keer wel een cap en de andere keer niet. Bloos

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:59

En zo ik ook, gisteren voor het eerst op een 4 jarige van iemand gereden, heb ik ook braaf mijn cap opgezet. Rij ik mijn eigen 9 jarige kwpner of mijn haflinger rij ik zonder cap. Als ik ga springen met cap. Ligt er helemaal aan wat ik ga doen en op wie.

Mijn mening is: ieder zijn eigen verantwoording of hij of zij met of zonder cap rijdt. Wat ik belangrijker vind, want zij kiezen er zelf niet voor, wat en hoe je met je paard omgaat.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:01

Ik had juist het idee dat er de laatste tijd erg op caps gelet wordt.

Ik vraag me dan eigenlijk altijd af of degenen die zo hard roepen om de cap zelf wel altijd met cap rijden en zelf ook tegen stalgenoten die geen cap dragen zich hetzelfde opstellen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:01

-> FZ

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:09

Apple schreef:
Ik had juist het idee dat er de laatste tijd erg op caps gelet wordt.

Ik vraag me dan eigenlijk altijd af of degenen die zo hard roepen om de cap zelf wel altijd met cap rijden en zelf ook tegen stalgenoten die geen cap dragen zich hetzelfde opstellen.

ohja? Ik vind zelf in vergelijking met eerst dat het gewoon een stuk minder is, nouja je hebt wel allemaal van die topics over wel of niet met cap rijden maar op haw valt dat commentaar wel mee had ik 't idee.

Ik heb wel eens iets gezegd over het niet dragen van een cap. Maar nu schud ik m'n hoofd gewoon als ik iemand zonder cap zie rijden/springen. Zijn of haar eigen verantwoordelijkheid, maar ik draag 'm mooi altijd!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:11

Ik maak er zelf inderdaad wel altijd een opmerking over (Waar de meeste ruiters erg geirriteerd op reageren. Helaas). En ja, ik ben wel een ruiter die zelf altijd een cap draagt en nooit zonder cap op een paard zal gaan rijden.
En dat is niet bedoeld om te zeuren, maar het is enkel en alleen goed bedoeld.

Ik heb afgelopen zomer zelf mee mogen maken wat voor ellende een val met zich mee kan brengen en ben daar nogsteeds van aan het herstellen. En ik had die bewuste dag wel een cap op (altijd, dus die dag ook).
Ik heb hele harde woorden te horen gekregen in het ziekenhuis en dat was:
Als jij je cap niet op had gehad, had je hier nu niet meer gezeten.
Mijn cap was vrijwel doormidden en dat was dus anders mijn hoofd geweest.

Dus geloof me, van mijn kant uit is het echt niet zeuren (wat ik wel vaak over me heen krijg) maar echt goed bedoeld advies om mensen te behoeden voor de ellende die rijden zonder cap met zich mee kan brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:28

Nee klopt is me ook al opgevallen dat er minder commentaar is als iemand rijdt zonder cap, mss omdatbokt een beetje 'moe' daarin is geworden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:25

Ik denk dat het geen "moeheid"is.
Maar meerendeels die afgebitste reacties die je daarop krijgt,zodra je over het dragen van een cap begint.
En doordat er al zoveel discussies over geweest zijn,en iedereen(die geen cap draagt) toch wel zijn mening erover klaar heeft, heeft het toch geen zin om er nog wat op te zeggen,want het is toch net alsof je tegen de muur aan praat. (Erg gezellig overigens!)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 02:49

Dat moet iemand toch lekker zelf weten of die een cap op doet of niet, daar zul je mij in een topic ook niet over horen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:59

Ik heb eigenlijk nooit over iemands cap gezeurd tot een week of wat terug.

Op HAW zie ik om de haverklap reacties over het wel of niet dragen van een cap maar laatst stond er een topic van een meidje die blijkbaar nogal hoog reed en ineens was iedereen vol lof en hoorde je niemand over een cap, ja sorry hoor denk ik dan, maar ze is verdorie minderjarig blijkbaar een nogal groot voorbeeld voor behoorlijk wat mensen (gezien de toon van de reacties) neem dna je verantwoordelijkheid en zet een cap op je hoofd.

Opvallend was dat ik (en nog een paar met mij die die mening delen) vervolgens niet van haar maar van andere bokkers de opmerking kregen dat we daar niet over moesten beginnen en een van de reacties was helemaal mooi, er mocht ook geen rijtechnisch commentaar gegeven worden, euh waar was HAW ookalweer voor??
Begrijp me niet verkeerd, vind het hardstikke leuk voor die meid dat ze zo rijd maar de reacties verbaasden mij nogal.

Dit was dan even een voorbeeldje maar zo zijn er wel meer mensen waar tegenop gekeken word waar je zomaar ineens geen commentaar leest over de cap en dat vind ik wel opvallend.

Werd gevraagd of de mensen die er in een topic over beginnen IRL ook van die 'moraalridders' zijn?
Zolang de betreffende persoon minderjarig is en/of op het paard van een ander rijdt zullen ze van mij daar absoluut een opmerking over krijgen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:02

Er wordt inderdaad minder op gelet, maar ik vind het nou niet echt een positieve verandering. Natuurlijk is 6 pagina's met capcommentaar ook niet erg amusant, maar ik blijf het heel stom vinden als je zonder cap rijdt, aangezien ik vaak genoeeg verwondingen heb gezien die met cap voorkomen zijn of hadden kunnen worden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:03

Die rage is vast weer voorbij Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:04

Ik denk dat dat komt omdat er enorm veel topics geopend worden de laatste tijd.
Ik zal blij zijn als de regel erdoor komt dat mensen maar een topic per week of liever nog per 3 weken mogen openen..

ohw ja en half bokt staat vol met @work bij LVL , en daar moeten ze wel een cap op hahaha

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:29

Maartje1990 schreef:
Ik vind dat er de laatste tijd weinig commentaar meer gegeven wordt als er mensen op haw zonder cap rijden. Dit vind ik trouwens een góed punt hoor!

Vind ik een beetje rare manier om een statement te maken hoor. Dus als je zonder cap rijdt verdien je het niet om berichten in je topic te krijgen, of hoe moet ik dat zien? Haha!
In ieder geval denk ik dat je ieders mening moet accepteren, dus zou ik nooit om bovenstaande reden het laten om te reageren. Net als dat ik ook vind dat er op HAW niet steeds op dat cap-gedoe gewezen hoeft te worden, maar dat is offtopic.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:40

@Sander_ n
ik denk dat er bedoeld word dat er wel gereageerd word maar dat er in de reacties weinig over de cap gezegd word.
Zo vat ik het althans op hoor, correct me if I'm wrong...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:56

O, pardon, dat heb ik wel erg krom gelezen. Tijd voor weekend. Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 22:40

ja klopt, ik bedoelde inderdaad dat ik het goed vind dat er niet meer een heel topic wordt besteed vol berichten met het feit dat de TS geen cap meer op heeft. Je weet zelf ook wel dat het niet slim is, maar dat is verders ieders eigen keus vind ik. Dus dat daar steeds een heel topic over ging over het níet dragen van de cap dat dat dus nu minder is dát vind ik een goed ding Knipoog persoonlijk vind ik het niet cap dragen zelf wat minder, maar ja.. dat moet inderdaad iedereen zelf weten Knipoog

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:53

Helemaal mee eens!
Ik vond het nogal vermoeiend, altijd dat belerende vingertje 'foei foei foei meisje, je hebt geen cap op'.
En dan ontstaat er wéér een discussie, met áltijd dezelfde reacties, en áltijd dezelfde tegenreacties. Pfff...

Van mij mogen ze de cap-discussie bannen op bokt.

En laten we weer eens zinvol discussieren. Iemand een voorstel Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:14

haha ik heb wel een voorstel, verplicht cap op op HAW . Geef je meteen een goed voorbeeld aan alle kinderen hier Knipoog

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:49

Persoonlijk vind ik het verplicht om met cap te rijden, maar idd zoals er al word gezegt krijg je anders weer die discussies. Wat wil je nou liever? Denk dat je het beter gewoon zo kan laten, iemand die zonder cap rijd doet het zelf en gaat echt niks veranderen als wij dat zeggen.. Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 11:52

tjah.. ik weet niet verplicht... als dit verplicht wordt, komen dalijk de bodyprotacters.. die worden dan verplicht ofzo... dan krijgen we beenbeschermes (want owee als wij onze benen breken ofzo!) dan krijgen we armbeschermers... ohja.. en de nek beschermer niet vergeten... ik zie het echt gebeuren dat in ieder geval die bodyprotector dat daar straks ook veel mee gereden wordt. En dat de cap dalijk écht (voor de wet) verplicht zal zijn. Net als een fietshelm ofzo.

Maar persoonlijk zie ik het niet zo zitten om als een ingepakt varkentje op m'n paard te zitten..