Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 16:01

Ik kan er met mijn pet niet bij, er wordt een inzamelingsactie georganiseerd ten bate van de thuiskomst van Swieber ( [TI] help swiebers "kledingkast" te vullen ) en dit gaan zonder pardon op slot omdat inzamelingsacties niet zijn toegestaan?

Waarom niet vraag ik mij dan af, de wereld is al wreed genoeg en nu zijn er mensen die iemand willen helpen en dan mag het niet? Verward
Ik ben toch zeer zeer benieuwd wat de rede is waarom dit niet is toegestaan, en hoe andere bokkers hier tegen aan kijken.

Anoniem

Re: Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:02

Hmmm.... Ik kan me herinneren dat het geld-inzamel-topic-voor-nieuwe-server-voor-Bokt wel was toegestaan...

Nu snap ik best dat die wel toegestaan was, maar toch: ben benieuwd naar de resen om deze topics niet toe te staan.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:37

Ik deel de verbazing. Heb de regels er nog maar eens op nagekeken maar ik kan toch nergens vinden dat dit verboden zou zijn. (Om dan nog maar te zwijgen over het argument wat Nouks al noemt Cool )

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:38

er is deze week toch ook een topic geopend om de kijken of er een bloemstuk besteld kon worden voor Maaike? en dat er geld ingezameld kon worden?

Aan de moddies de vraag: waar trekken jullie de grens?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:39

Nouks schreef:
Hmmm.... Ik kan me herinneren dat het geld-inzamel-topic-voor-nieuwe-server-voor-Bokt wel was toegestaan...

Nou idd, ook ik verbaas me echt dat het topic voor Swieb gesloten is,
belachelijk, ze heeft al zoveel slecht nieuws moeten verduren, dan willen
mensen haar helpen en dat zou dan niet mogen??

Belachelijk, heb er geen ander woord voor en hoop dat het topic snel weer open is...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:48

Wat vreemd, ik ken de regels toch redelijk goed en ik heb er nooit van gehoord dat zulke topics niet toegestaan zijn. Benieuwd wat de mods zeggen, ik vond dit namelijk een heel goede bedoeling!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:58

heb nog even in de regels gezocht, maar ik kan ook niet terugvinden
dat deze acties niet zijn toegestaan. Ik kan ook geen reden bedenken
waarom dit niet zou mogenL wat is er nou mooier dan een ander te helpen .??

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:19

Ik snap dat er niet voor Jan en alleman een inzamelingstopic gemaakt kan worden, want dan staat bokt er binnen no time vol mee.
Maar voor deze bijzondere situatie moet toch wel een uitzondering gemaakt kunnen worden?!
Het verbaasd mij echt dat het topic gesloten is!
Want deze geweldige actie verdient juist alle steun!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:21

Ik denk niet dat bokt dan binnen no-time volstaat emt zulke topics... Niemand kent deze regel immers, en toch duikt er maar zelden zo'n topic op.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:26

Ik denk dat heel bokt wel iets heeft meegekregen wat er met Swieber gebeurdt is. In dit geval snap ik dan ook niet dat het topic gesloten wordt.

Lijkt mij dat dit een mooie uitzondering op de regel is, dus ben wel benieuwd waar de grens wordt getrokken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:27

ook ik als topic starter van dat topic kan het dus niet geloven, geld inzamelen om bokt te laten bestaan mag wel, maar een inzamelactie voor een bokker die het drie jaar lang ontzettend zwaar heeft gehad mag niet??

typisch bokt (als ik het zomaar even mag uitdrukken)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:28

een jaar geleden werd er voor mij ook toestemming gevraagd om inzamelings actie te houden en was ook niet toegestaan en werd niet goedgekeurd

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:29

daarom ben ik gewoon érg benieuwd waar ze de grens trekken...
en als die grens hier duidelijk wordt gemaakt moet hij ook opgenomen worden in de reglementen lijkt me...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:29

wellicht (ik probeer het even van de andere kant te bekijken) omdat de ervaring leert dat er in een dergelijk topic vaak van alles aangeboden wordt waar vervolgens geen zak van terecht komt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:30

toen kreeg ik als antwoord ook, dat er in verleden vaker acties geweest waren en er fouten gemaakt werden en boze gezichten waren.
Meen me nog te herinneren dat er ook geld ingezameld werd om paard te redden waar erna nooit meer iets van is vernomen
Vond vorig jaar ook erg jammer dat het niet mocht

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:33

Tja we hebben natuurlijk bokt voor azie gehad. Daar is inderdaad wel hier en daar wat mis gelopen.

MAAR!!! het grootste gedeelte is wél goed verlopen!!!! en die laten wel zien dat zulke actie's ook een succes kunnen zijn.

Moeten nu weer de goede onder de slechte leiden....

Helemaal als het buiten bokt om geregeld wordt, het wordt alleen als medium gebruikt Nagelbijten / Gniffelen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:34

Ik snap het ook niet hoor.Ik kan die regel nergens vinden..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:34

tja toch jammer dat er dan met 2 maten wordt gemeten, (zoals wel vaker hier op bokt) om bokt te laten bestaan mag er wel een inzameling komen, maar om iemand te helpen mag er geen inzameling komen...

edit : toch maar weer weggehaald, voor ik mensen over me heen krijg Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoli op 23-02-08 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:37

Hoe vaak komt zo'n actie nou voor Verward
Bijna nooit, dus ik snap niet dat er voor Swieb geen uitzondering gemaakt mag worden.

Als er een goede reden is dan hoor ik dat ook graag, ben er erg benieuwd naar. Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:38

waarom nou weer gelijk naar de mods met modder gaan gooien? Mods maken de regels niet hoor... En volgens mij was die server actie al veel langer terug dan azie Verward
Bokt hoeft zichzelf niet tegen zichzelf in bescherming te nemen. Wellicht wil bokt wel users tegen elkaar in bescherming nemen (ter voorkoming dat een user blij gemaakt wordt met een dooie mus) (ik weet het ook niet hoor, probeer me in de andere kant te verplaatsen)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:39

stef schreef:
wellicht (ik probeer het even van de andere kant te bekijken) omdat de ervaring leert dat er in een dergelijk topic vaak van alles aangeboden wordt waar vervolgens geen zak van terecht komt?

Dan vind ik toch dat het tenminste in de regels moet worden gezet Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:54

Na overleg achter de schermen is er besloten om het topic te sluiten. De ervaring leert ons dat dit soort topics achteraf behoorlijk problemen opleveren met het correct afwerken van schenkingen en dat het beheer daar veel tijd en energie aan kwijt is.

Een tweede en minstens zo belangrijke reden is dat er vaker topics op Bokt staan over mensen die om wat voor reden dan ook in de problemen gekomen zijn en waarvoor een inzamelingstopic op dezelfde gronden zou kunnen worden geopend. Door dit topic open te laten zouden we een precedent scheppen die we niet willen hebben.

Zoals in de slotpost door Ann is gemeld, staat het iedereen vrij om via PB contact met Swieb op te nemen en via die weg goederen aan te bieden. Op die manier kunnen jullie haar toch helpen.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:00

Maar wat is dan het verschil met een rouwboeket?(niet aanvallend bedoeld hoor!)Maar imo is het allebei geld inzamelen Bloos
Ik vind de situatie van Swieb ook wel bijzonder uitzonderlijk Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:03

Karl66 schreef:
Na overleg achter de schermen is er besloten om het topic te sluiten. De ervaring leert ons dat dit soort topics achteraf behoorlijk problemen opleveren met het correct afwerken van schenkingen en dat het beheer daar veel tijd en energie aan kwijt is.

Een tweede en minstens zo belangrijke reden is dat er vaker topics op Bokt staan over mensen die om wat voor reden dan ook in de problemen gekomen zijn en waarvoor een inzamelingstopic op dezelfde gronden zou kunnen worden geopend. Door dit topic open te laten zouden we een precedent scheppen die we niet willen hebben.

Zoals in de slotpost door Ann is gemeld, staat het iedereen vrij om via PB contact met Swieb op te nemen en via die weg goederen aan te bieden. Op die manier kunnen jullie haar toch helpen.

Dus er wordt wél met twee maten gemeten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:10

...Behoorlijk ja. Valt me tegen...

Dat jullie geen topics accepteren van bokker X die nu eenmaal geldproblemen heeft van "doe een storting op mijn rekening" snap ik. Maar het Swieb-verhaal vind ik toch wel net zo "geloofwaardig" als een boeket voor Maaike of een nieuwe server voor Bart.