berichten andere gebruikers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

berichten andere gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 00:57

is het misschien mogelijk om jouw geplaatste berichten uit te schakelen voor andere gerbuikers?
ik heb nmlk het idee dat ik 'achtervolgd' word op het forum en dat vind ik niet fijn..

maar is het mogelijk om dat uit te schakelen?

Ojajoh

Re: berichten andere gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 00:58

Hier ben ik ook heel benieuwd naar Ja

ik heb namelijk een soort van bevestiging gekregen dat iemand mijn berichten uitleest om mij een oor aan te naaien....
niet eens prive...maar gewoon een bokker die blijkbaar een rekening te verheffen heeft
als ik op de foeiknop druk kan diegene dan mijn berichten niet meer lezen? volgens mij wel

erg hinderlijk iig

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:48

Volgens mij is het niet mogelijk om je berichten te verbergen.
Bokt.nl is een openbaar forum, dus voor iedereen toegankelijk. Het is altijd eerst nadenken voordat je iets zegt, want iedereen kan het lezen.

Als je op de foeiknop drukt, dan zijn de berichten van je foei voor jou niet direct zichtbaar, maar kun je wel op een link klikken om het bericht wel te zien.
Andersom kan je foei volgens mij wel gewoon je berichten zien.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:58

Nee, is niet mogelijk. Gewoon goed oppassen wat je zegt, geen genante of persoonlijke verhalen posten (en als het nodig moet kun je een SA aanvragen, maar da's alleen in noodgevallen).

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:59

Kan niet,... is laatst nog een hele discussie ergens over geweest.
Gewoon nadenken voordat je wat post!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:00

Idd, oppassen met wat je schrijft. Gewoon alles 10x doorlezen en ervoor zorgen dat niemand iets aan te merken heeft op jouw berichtje.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:11

Cyntje schreef:
Kan niet,... is laatst nog een hele discussie ergens over geweest.
Gewoon nadenken voordat je wat post!

Het is toch eigenlijk van de zotte dat ik moet gaan opassen voor mijn mening omdat er een gestoorde bokker is die graag voor klikspaantje speelt en een goed grammetje probeert te halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:12

Ik zou dit wel een goede optie vinden eigenlijk.
Niet dat je berichten zelf op het forum verdwijnen, maar dat je bv aangeeft dat er niet op je berichten gezocht kan worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:43

Het idee achter berichten op een openbaar forum plaatsen is juist dat andere mensen het kunnen lezen. De optie op berichten zoeken uitschakelen is dan niet echt een handige optie.

Op het moment dat je berichten plaatst op Bokt, is het altijd verstandig om in het achterhoofd te houden dat de hele wereld het kan lezen. Is het informatie die je liever niet in het openbaar wilt hebben of waarvan je niet wilt dat het tegen je gebruikt kan worden, dan is het verstandig om deze berichten gewoon niet te plaatsen. En is het een bericht waar je volledig achter staat en wat volgens jou de hele wereld mag weten, dan is er ook geen probleem.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:44

Het gaat denk ik niet zo zeer om wát voor informatie, maar het idee dat iemand je elke keer in de gaten houd!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:46

daNiielle_ schreef:
Het gaat denk ik niet zo zeer om wát voor informatie, maar het idee dat iemand je elke keer in de gaten houd!

zeker als je diegene persoonlijk niet kent! Ja
hoe ziekelijk is diegene dan?

en dat is dus meer de vraag...kan er geen optie komen om juist die gebruikers te blokkeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:51

Karl
het probleem is niet hoe jij het opschrijft, dat mag iedereen lezen.
Maar hoe het verder zijn leven gaat leiden.

Zie het net als bij roddel.
Je hebt in je duim gesneden en de buurvrouw ziet een pleister en jij zegt gewoon, oh aardappels schillen ging verkeerd.
Niks verkeerds gezegt.... maar een week later is toch echt na een amputatie van je duim je hand ook verloren en is zelfs nu je arm in gevaar Lachen
En je had het kunnen weten, want die buurvrouw van jou maakt overal haar eigen ding van.... Volgende keer zeg je niks meer. Alleen hier op bokt kun je niet kiezen dat je niks meer tegen de buurvrouw zegt...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:56

Naadje, In dat soort gevallen is er maar één oplossing die werkt en dat is gewoon negeren. Als jij er niet op reageert en er niks mee doet, dan is de lol er snel af.

RK, het grote verschil met de duim van de buurvrouw is dat het originele bericht voor iedereen te lezen is. Hoe vervelend dit voor sommige mensen ook is, maar als je niet wilt dat andere mensen je bericht lezen, dan moet je het niet op een openbaar forum zetten.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:03

Ja dat klopt.
Maar hier even een extreem voorbeeld:
Jij hebt vandaag heerlijk gereden met je paard, en verteld hier hoe goed het wel niet ging.
De volgende dag kom je op stal, en blijkt dat je stalgenoot dat bericht gelezen heeft, maar tegen anderen zegt dat je op bokt zo aan het opscheppen bent.
Dan zou het toch fijn zijn dat je zelf kan bepalen wie je berichten kan lezen?
Net als het online/offline gebeuren. Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:11

Karl66 schreef:
Naadje, In dat soort gevallen is er maar één oplossing die werkt en dat is gewoon negeren. Als jij er niet op reageert en er niks mee doet, dan is de lol er snel af.
.

ja dat snap ik...maar dat is soms ook makkelijker gezegd dan gedaan...
vooral als die berichten niks maar dan ook niks met die persoon te maken hebben of uberhaupt gericht zijn aan die persoon
misbruikt worden om jouw in een slecht daglicht te zetten en zelfs voor andere zaken te zorgen die je niet kan negeren...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:33

Ook in dat geval zit het probleem niet op Bokt, maar in een verstoorde verhouding met die persoon op stal. Op het moment dat zij jouw berichten op Bokt niet terug kan vinden, zoekt ze wel andere dingen om jou zwart te maken. Wil je dat oplossen, dan moet je die verstoorde verhouding oplossen. Het verbergen van berichten op Bokt is op zo'n moment alleen maar symptoombestrijding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:42

Dat is natuurlijk allemaal lekker Kul Karl Lachen

niks symptoom bestrijding, maar je sluit juist de bron af, de persoon die niet gewoon kan doen.
Net als de perssoon in het echt waar je niets echts meer tegen zegt...dan zeg je ook niet meer tegen de rest om je heen niets meer, maar alleen bij die persoon niet meer.

Maar de mods zijn hier tegen
Foei knop werkt anders als op andere fora, want daar kunnen pb's niet verzonden worden.
En dat de foei ook verder gaat in dat andere de berichten niet kunnen lezen is eigenlijk helemaal niet raar.... irl selecteer je ook tegen wie je wat loslaat en tegen wie niet
En zeker met de grote bokt zou dat wat zijn...maar helaas...

Wel opvallend dat die weg leeft en al meerdere malen in diversen varianten voorbij is gekomen, van verschillende gebruikers.... het leeft dus enorm.... nadenkertje Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:43

Karl66 schreef:
Ook in dat geval zit het probleem niet op Bokt, maar in een verstoorde verhouding met die persoon op stal.

ik geloof dat je m niet echt begrijpt Knipoog

het probleem zit juist op bokt Ja
ik ken diegene alleen maar van bokt Sigaar

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:52

LimaGentle schreef:
is het misschien mogelijk om jouw geplaatste berichten uit te schakelen voor andere gerbuikers?
ik heb nmlk het idee dat ik 'achtervolgd' word op het forum en dat vind ik niet fijn..

maar is het mogelijk om dat uit te schakelen?

Ja daar kan ik me ook aan ergeren, of iemand die heel toevallig steeds in de zelfde topics als jij post Clown
't Is gewoon vervelend ... Iemand die al je berichten door snuffelt. Oppassen met wat je plaatst is logisch dat snap ik maar het geeft zo'n gecontroleerd gevoel en ik zou het ook heel fijn vinden als de optie er zou komen.5

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 01:32

Persoonlijk vind ik het veel vreemder dat mensen berichten op een openbaar forum zetten en tegelijk niet willen dat het bericht openbaar is. Wil je niet dat je bericht openbaar is, dan moet je het niet op Bokt plaatsen.

Als je in het echte leven een probleem met iemand hebt, dan los je dat probleem niet op door een berichten op Bokt af te schermen. Als die stalgenoot uit dat voorbeeld de berichten op Bokt niet meer kan lezen, dan zoekt ze echt wel andere dingen om over te roddelen.

Wat Bokt zelf betreft, Bokt is groot genoeg om niet op die persoon te hoeven reageren. Daarmee is de lol van het stalken op Bokt echt heel snel afgelopen.

Limakri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 01:45

Heel vreemd.
Als ik zie hoeveel mensen er zeker van zijn dat hun berichten "gevolgd" worden,
dan is de ene helft van Bokt constant bezig met de andere helft te stalken.

En vice-versa natuurlijk Haha! .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 07:20

Karl66 schreef:
Persoonlijk vind ik het veel vreemder dat mensen berichten op een openbaar forum zetten en tegelijk niet willen dat het bericht openbaar is. Wil je niet dat je bericht openbaar is, dan moet je het niet op Bokt plaatsen.

Als je in het echte leven een probleem met iemand hebt, dan los je dat probleem niet op door een berichten op Bokt af te schermen. Als die stalgenoot uit dat voorbeeld de berichten op Bokt niet meer kan lezen, dan zoekt ze echt wel andere dingen om over te roddelen.

Wat Bokt zelf betreft, Bokt is groot genoeg om niet op die persoon te hoeven reageren. Daarmee is de lol van het stalken op Bokt echt heel snel afgelopen.

mee eens, als je niet wilt dat een ander wat van je weet,zet het dan niet op internet neer?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:05

ik ga met kawa mee.

het nieuwe bokt is echt veel te groot.
en ook idd zitten er mensen die niet voor het forum komen, maar wel om mensen na te lezen of zelfs te stalken..

hier is helaas niks aan te doen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:36

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:38

runningkawa schreef:
Wel opvallend dat die weg leeft en al meerdere malen in diversen varianten voorbij is gekomen, van verschillende gebruikers.... het leeft dus enorm.... nadenkertje Haha!

Nee hoor is toch een erg kleine groep als je het "aantal" klagers telt.