Welke "straf" staat er op het plaatsen van onwaarheden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Welke "straf" staat er op het plaatsen van onwaarheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 21:10

Ik stoor me mateloos aan mensen die zich, kwa blijkelijk, vervelen en dan iets verzinnen om een topic over te maken.

Laatste voorbeeld is dit topic van een bokker die vaker onwaarheden blijkt rond te strooien ***

Een ander voorbeeld is het fenomeen "reltopics". Dit fenomeen doet zich vooral voor tijdens schoolvakanties, en laten foto's zien van shetjes gereden door volwassen mensen, of een paard dat met slof en al met zijn kin op de borst wordt gerukt. Puur sensatie gerichte topics dus.

Wat mij betreft mogen dit soort gebuikers een definitieve ban krijgen. Zijn er meer mensen die zich hier aan ergeren?
Laatst bijgewerkt door Mireille op 03-02-08 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Sorriso

Re: Welke "straf" staat er op het plaatsen van onwaarheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:16

Kwa blijkelijk? Klaarblijkelijk bedoel je denk ik?

Ik stoor me er soms idd ook aan, soms is het wel vermakelijk om te lezen (excuse me Knipoog).
Vind eigenlijk dit soort topics met suggesties over welk soort Bokker nu een ban moet krijgen ook niet echt geweldig. Zijn er steeds meer. Denk dat het team van Bokt hier genoeg aandacht aan besteed en aan zal passen naar hun zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:17

Topics die bewust gemaakt zijn met onwaarheden daar mag van mij direct een slotje op en permanente ban voor de plaatser.

En dit is wat in de praktijk niet snel gebeurd.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:18

Ik heb even de link verwijderd, omdat het niet helemaal de bedoeling is om een topic ergens anders te bespreken/iets aan te geven waarvan de moderators eventueel nog nog niet weten of het wel of niet waar is. Bij deze dan ook het verzoek om in dit topic verder geen links te plaatsen.

Op het moment dat je ziet/er achter komt dat iemand onwaarheden plaatst kun je een TEM plaatsen. De moderator van dat forum zal dan zo spoedig mogelijk de TEM bekijken en indien de gebruiker informatie verstrekt die gevolgen kan hebben/extreem vervelend gevonden kan worden, dan kunnen er sancties volgen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:18

Er zijn inderdaad wat strengere straffen voor mensen die echt onwaarheden verkondigen. Direct een permanente ban doen we niet snel.

Wel bijvoorbeeld als er een duidelijk SA een onwaarheid plaatst. Het SA krijgt dan een permanente ban en de bokker die het bedacht wordt ook aangesproken, maar krijgt geen permanente ban.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:20

ik heb t topic in link niet gezien, maar kan wel raden om welk dat gaat
alleen is er al zoveel getemd en komt dit vrij vaak voor

blijkbaar heeft desbetreffende persoon al meerdere onzin topics geplaatst en bokkers belazerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:21

En dat zou best mogen veranderen imo, apple
Als het gaat dus om leugens waarmee je mensen pijn doet of oplicht.
Kunnen die soort mensen meteen leren hoe leugens tegen je kunnen werken....

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 21:21

O sorry ik wist niet dat ik de link mocht zetten, maargoed elke oplettende bokker weet waar het over gaat en kent dit soort fenomenen wel lijkt mij.

BTW ik Tem altijd netjes, maar daar gaat mijn vraag niet over. Is er niet een mogelijkheid dit soort bokkers eerder op te sporen en te "straffen"?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:54

idd allemaal verwijderen die gebruikers want je hebt er niks aan...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:39

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:49

Ik vind dat hier een permanente ban op mag komen. Ik begrijp niet dat hier zo mild mee omgegaan wordt, wat voegen deze gebruikers nou toe aan bokt? Ze verzieken de sfeer alleen maar.
Wat dit soort dingen betreft vind ik bokt erg soft handelen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:18

Het ligt echt helemaal aan de omstandigheden. Op het moment dat iemand op een nare manier liegt, daarop aangesproken wordt en blijft doorgaan, zijn er in het verleden ook mensen permanent geband.

Maar een verhaal is lang niet altijd zo zwart of wit dat de enige mogelijkheid een permanente ban is.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 12:33

Miss_Malfoy schreef:
Je bedoelt zo iets? Schijnheilig
[RT-D] Wie durft er nog...

Nee want de ts heeft het in mijn ogen niet verkeerd bedoeld en het zou een nuttige discussie kunnen vormen, dat sommige bokkers daar geen talent voor hebben is een ander verhaal Vork .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:41

runningkawa schreef:
Topics die bewust gemaakt zijn met onwaarheden daar mag van mij direct een slotje op en permanente ban voor de plaatser.

En dit is wat in de praktijk niet snel gebeurd.

Afgod
Dat vind ik ook! En ook voor mensen die een SA aanmaken om overdreven pennytopics of reltopics oid te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:42

Ja ook daarvoor
Hoofd account gewoon meteen permanente ban.
Meteen korte metten met bewuste leugenaars. Daar zit gewoon niemand op te wachten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:43

dit topic doet me denken aan bas Huilen van het lachen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:16

marquez1 schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Je bedoelt zo iets? Schijnheilig
[RT-D] Wie durft er nog...

Nee want de ts heeft het in mijn ogen niet verkeerd bedoeld en het zou een nuttige discussie kunnen vormen, dat sommige bokkers daar geen talent voor hebben is een ander verhaal Vork .

Ok.
Nouja omdat er best wel een heftige discussie ontstond wat je ook een rel zou kunnen noemen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:10

Ik ben ook wel vóór een permanente ban bij een opzettelijk reltopic/leugentopic. Meestal blijft zo'n topic echter uren open en blijven bokkers maar reageren omdat ze dit vermakelijk vinden. Ik vind dat tegen zulke 'grappige' reacties ook wel stappen genomen mogen worden, denk aan OW's.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:49

Als iedereen gewoon zou ophouden met reageren op dergelijke topics, is er voor de rellers ook geen lol aan, maar ja, er zijn altijd genoeg bokkers die het niet laten kunnen en dan loopt zo'n topic alsnog uit de hand, en dus koren op de molen van diegenen, die zoiets doen Knipoog

Aangezien negeren dus geen oplossing is, is imo een permanente ban ook de (enige juiste) oplossing.

Bokt is (op dat soort momenten) jammer genoeg te groot om iedereen duidelijk te laten inzien dat het om een grap/rel/onwaarheid gaat, niet iedereen heeft dat (gelijk) door.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:54

Maar de meesten wel, en die mogen wat mij betreft dan ook best en OW krijgen. Misschien leren ze het dan af Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:57

HI HI moet iedereen maar niet te veel in de eigen berichten gaan lezen van een hele hoop penny ( sorrie daar is het woord toch weer!) meisjes. Een goede lezer kan dan heel veel mensen betrappen op leugens.
Maar ik begrijp wat TS bedoeld, en soms is het vervelend, maar soms ook best grappig om te lezen. Ach, het hoort denk ik ook wel een beetje bij bokt...toch???

Bedoel ik natuurlijk niet mensen die andere mensen zwart gaan zitten maken of bewust een topic verzieken en gaan rellen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:17

het gaat er wel een beetje om waarover het gaat. Als iemand iets te koop aanbied met daarin iets wat hij of zij helemaal niet heeft mag wat mij betreft gelijk verbannen worden dat is gewoon poging tot oplichting. Verhalen als paarden in nood waar laatst een topic van was op commercieel, mag ook een flinke waarschuwing krijgen en bij een 2e keer verbannen worden. Als 1 persoon meerdere keren onwaarheden verteld/te koop aan bied etc vind ik dat die niet thuis hoort op dit forum.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:11

Waar maak je je druk om? Ik vind het wel grappig eigenlijk en als je er niet tegen kan lees je er toch over heen? Je kunt ook moeilijk doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:22

fixture schreef:
Waar maak je je druk om? Ik vind het wel grappig eigenlijk en als je er niet tegen kan lees je er toch over heen? Je kunt ook moeilijk doen.

Jij hebt toendertijd de topics van Miep niet meegekregen denk ik, geloof me daar was echt niets grappigs aan.

En als je de zogenaamde leuke onwaarheden wel toestaat (ik vind er weinig aan, eigenlijk een beetje triest dat mensen op deze manier aandacht moeten vragen) krijg je vanzelf ook weer dat soort topics.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:02

ThePast03 schreef:
fixture schreef:

Jij hebt toendertijd de topics van Miep niet meegekregen denk ik, geloof me daar was echt niets grappigs aan.

En als je de zogenaamde leuke onwaarheden wel toestaat (ik vind er weinig aan, eigenlijk een beetje triest dat mensen op deze manier aandacht moeten vragen) krijg je vanzelf ook weer dat soort topics.

Ja, ik had het dan ook over de leuke onwaarheden. Lekker duidelijk geformuleerd weer Clown . Nou ja ik vind het persoonlijk wel leuk eigenlijk en andere mensen ook wel volgensmij, je kunt je ook te veel storen imo.