Niveau van HAW daalt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Niveau van HAW daalt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:59

Helaas zie ik het steeds vaker gebeuren Scheve mond
Iemand plaatst 'lol met je knol' foto's, dit wordt als onveilig bijv. beschouwd(ookal is bijv. het enige wat onveilig is dat diegene geen cap op heeft) door 1 iemand, en ja hoor, de hele kudde er weer achteraan Scheve mond
En dan worden er ook gewoon de meest onzinnige dingen gezegd Nagelbijten / Gniffelen
Of er worden dingen bij gehaald die er echt niks mee te maken hebben, dus eigenlijk gewoon bedoeld zijn als 'tegenargument'.
Want imo is er bijna geen enkel HAW topic haast meer waar NORMALE rijtechnische reactie's geplaatst worden, er wordt bijna alleen nog maar afgekraakt of er komen alleen maar reactie's dat je pony mooi is waar je dus niks aan hebt en daarvoor de foto's waarschijnlijk ook niet plaatst.

Ik heb soms echt het idee dat sommige mensen hun kleutergevoel op bokt moeten uiten Nagelbijten / Gniffelen
Doet dat even lekker thuis zeg, koop een hobbelpaard en ga voor kleuter spelen, maar plaats hier een beetje volwassen reactie's die ergens op slaan Nagelbijten / Gniffelen

Nou, wat vinden jullie hiervan? Clown

(en ja ik ga lachen als er mensen hier reageren die zelf ook zulke reactie's plaatsen Clown)

Ilsje_

Re: Niveau van HAW daalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:01

Marr ik ben het er helemaal mee eens, maar dan moet er meteen ook iets gedaan worden aan het slotjes werk, want daar slaat ook helemaal nergens op.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:08

Nou ik vind dat het wel meevalt, ik zie ook regelmatig goed rijtechnisch commentaar, helaas wil de ts-er ook dat niet altijd accepteren en heeft soms overal wel een excuus voor (persoonlijk vind ik dat net zo vervelend Knipoog ).
Maarja, bokt is groot, heel groot en dan zijn er altijd mensen die wel wat vervelends te zeggen hebben, of die gewoon niet goed lezen waardoor er weer misverstanden ontstaan..

Ikzelf post trouwens nooit commentaar op HAW, omdat het meeste altijd alwel is gezegd, en als er lol met je knol foto's op staan vind ik dat leuk om te zien, maar niet nodig om te reageren. Lachen

Wat ik trouwens wel denk, is dat de meeste mensen het beste voor hebben met de ts-er (en het paard) van zo'n topic.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 21:12

Dat laatste betwijfel ik, als je het beste er mee voor hebt ga je lijkt mij namelijk niet afkraken over vanalles en nogwat omdat dat in jouw ogen onveilig is, lijkt mij dat je dan eerst eens even rustig vraagt.

Nu wordt het trouwens nog gekker, want bij sommige topics word al een slotje geplaatst na 8 bladzijdes, terwijl andere topics nog niet eens gesloten worden na 20 bladzijden.
En bij de eerste wordt net de discussie wat minder en komen er weer normale reactie's, bij die ander blijft het maar doorgaan.
Die wordt overigens niet gesloten onder het mom van: minder slotjes uitdelen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Air op 18-01-08 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:13

Het valt nog mee vind ik..
Het ergste vind ik altijd nog, je topic word 900 keer bekeken, en slecht maar 20 reactie's, en dan ook nog van bekende. Clown

Wat ik ook erg vervelend vind, is dat sommige TS niet tegen welverdiend commentaar kunnen. (Natuurlijk moet dit normaal verteld/getypt worden. Knipoog)

Daarnaast, krijg je áltijd nog als iemand een topic start en daarin vermeld; Geen cap eigen risico, de vraag; Waarom geen cap?
Daar word ik pas moe van! Slapen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 21:15

Dat laatste mag, heeft een mod eens verteld, als er maar niet tig keer een reactie over komt Knipoog
En dat gebeurt de laatste tijd toch erg vaak, eigenlijk 'kudde'gedrag dus Nagelbijten / Gniffelen
Want soms is het een 'normaal' topic, komt er opeens iemand met iets wat diegene niet vind kloppen, en dan zijn er zo 4 bladzijdes bij met hetzelfde commentaar Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:19

Ik vind vooral dat de TS-ers er vaak zo''n potje van maken. Die willen alleen maar horen hoe mooi hun paard eigenlijk loopt (natuurlijk is dat ook wel het leukst om te horen Tong uitsteken). Ik plaats ook alleen maar foto's/fimpjes op bokt waar ik zelf redelijk tevreden over ben.
En als de TS vindt dat ze heel mooi gereden heeft, dan kan commentaar soms wat hard aankomen. Dan kun je wel zeggen: daar vraag je om, maar soms is het wel erg weinig subtiel.
Dus: vooral veel reageren inderdaad (altijd leuk - reageer maar in mijn onderschriftopic Tong uitsteken m--> al 4 pagina's zonder relletjes - 4 pagina's waarin het nog heel goed gaat Tong uitsteken).
Tip aan de TS: tegen commentaar kunnen - dan komen er ook geen relletjes enzo omdat jij er weer tegenin gaat...
Tip aan reageerders: Beetje subtiel blijven.

Maar het blijft allemaal getypte tekst dus sommige dingen kunnen andere mensen anders lezen dan jij ze had bedoeld... je mist gezichtsuitdrukking en intonatie enzo. Dus: plaats meer smileys Haha!.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:20

x_Marr schreef:
Dat laatste betwijfel ik, als je het beste er mee voor hebt ga je lijkt mij namelijk niet afkraken over vanalles en nogwat omdat dat in jouw ogen onveilig is, lijkt mij dat je dan eerst eens even rustig vraagt.

Nu wordt het trouwens nog gekker, want bij sommige topics word al een slotje geplaatst na 8 bladzijdes, terwijl andere topics nog niet eens gesloten worden na 2 bladzijden.
En bij de eerste wordt net de discussie wat minder en komen er weer normale reactie's, bij die ander blijft het maar doorgaan.
Die wordt overigens niet gesloten onder het mom van: minder slotjes uitdelen Knipoog

Sommige mensen hebben iets naars meegemaakt, bijv. iemand verloren door het geen cap dragen.
Als je daar iemand dan netjes op wijst vind ik dat normaal, maar de ts-er mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij er mee doet! (en dat kan best op een normale, rustige manier verteld worden ipv: ER STAAT TOCH CAP EIGEN RISICO!)
Dat afkraken zie ik niet vaak, sowieso snap ik daar het nut ook niet van..
wie wel vraag ik me af?
Het beste kun je gewoon de goede tipgevers bedanken, en de 'afkrakers' negeren..
Maar nogmaals; bokt is gewoon zo groot, er zijn zo veel verschillende denkwijzen bij elkaar, en toch blijf ik vinden dat de meeste mensen (zoniet allemaal) paardengek zijn en het beste willen voor het paard.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:25

Ik vind het vooral irritant als ze een onderwerp wat al besproken is nog zoveel keer wordt herhaald. Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 21:28

Ik zie toch ook heel vaak dat de TS normala reageert, tuurlijk zijn er ook topics waar een TS niet normaal reageert.
Maarja de afkrakers negeren wert dus ook niet want die maken dan dus een discussietopic van je topic en uiteindelijk komt er een slotje op Nagelbijten / Gniffelen

Ja precies Ja
Alles hoeft niet 100 keer herhaald te worden, maar de meeste mensen denken het wel, en ja ik kan het wel begrijpen als je het beste wil voor het paard en iemand wil overtuigen, maar het heeft geen nut.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:28

Ik vind het nogal opmerkelijk, dat als een topic op een bepaalde manier door de eerste posters geopend wordt (of het nu positief of negatief is), hier heel vaak zo op door wordt gegaan. Maar goed, daar kan nu eenmaal niet veel aan gedaan worden.
En idd, die one-liners van; schattig etc hebben niet veel nu. Maar er zijn nu eenmaal veel verschillende mensen op bokt. Gelukkig zit er vaak iets nuttigs bij.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:33

Sheran schreef:
Ik vind vooral dat de TS-ers er vaak zo''n potje van maken. Die willen alleen maar horen hoe mooi hun paard eigenlijk loopt (natuurlijk is dat ook wel het leukst om te horen Tong uitsteken). Ik plaats ook alleen maar foto's/fimpjes op bokt waar ik zelf redelijk tevreden over ben.
En als de TS vindt dat ze heel mooi gereden heeft, dan kan commentaar soms wat hard aankomen. Dan kun je wel zeggen: daar vraag je om, maar soms is het wel erg weinig subtiel.
Dus: vooral veel reageren inderdaad (altijd leuk - reageer maar in mijn onderschriftopic Tong uitsteken m--> al 4 pagina's zonder relletjes - 4 pagina's waarin het nog heel goed gaat Tong uitsteken).
Tip aan de TS: tegen commentaar kunnen - dan komen er ook geen relletjes enzo omdat jij er weer tegenin gaat...
Tip aan reageerders: Beetje subtiel blijven.

Maar het blijft allemaal getypte tekst dus sommige dingen kunnen andere mensen anders lezen dan jij ze had bedoeld... je mist gezichtsuitdrukking en intonatie enzo. Dus: plaats meer smileys Haha!.

Geheel mee eens Ja

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:35

Ja dat gebeurt wel eens, maar meestal, als er uit gelegd staat waarom ze met slof rijdt, of zonder cap, of met een strakke martingaal, of waarom het paard zo mager is.. komen er, als het gewoon een goede reden is er denk ik toch wel minder/geen reacties op!
Tja wat is een goede reden.. dat is ook voor iedereen verschillend natuurlijk. En er blijven altijd een paar mensen fel tegen wat jij goed vind. En die willen zich toch laten horen.. kan je moeilijk wat aan doen.
Als er boven staat IK WEET DAT DE SLOF TE STRAK ZIT GEEN COMMENTAAR, in hoofdletters zo, wat ik ook wel eens zie, zonder reden waarom, tja dan kun je verwachten dat je er reacties op krijgt, wat natuurlijk niet altijd nodig is!
Misschien wil je daar de moeite niet voor doen, om het uit te leggen, maar dan vind ik dat het gewoon logische reacties zijn, soms.
En nee niet alles hoeft 100x in hetzelfde topic herhaald te worden, dat is wel jammer ja.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:37

Ik dacht even dat je bedoelde het rij-niveau, ik dacht al waar slaat dat op ROFL
Maar ik snap het wel, maar over het algemeen vind ik het wel een beetje overdreven om te zeggen:
Citaat:
Want imo is er bijna geen enkel HAW topic haast meer waar NORMALE rijtechnische reactie's geplaatst worden

Want er zijn nog gewoon topics waar er wordt gepost zoals het hoort.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 21:44

Hahaha ja das waar Tong uitsteken Maar vind tovch wel dat er steeds meer topics komen waarbij zo veel kritiek wordt gegeven en dat tig keer herhaald wordt.

Als ik het rij niveau bedoelde had ik wel hele erge kapsones volgens mij Nagelbijten / Gniffelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:11

Even over dat een topic 900 keer word bekeken maar er maar 20 reacties van 'bekenden' worden geplaatst. Dat komt 9 van de 10 keer omdat de TS dan gewoon gespamd heeft. Ik zie het genoeg. In de vaste (HK) topics wordt dan de link geplaatst naar het HAW topic dus ja, logisch dat bekenden daar reageren. Knipoog

En ik moet zeggen dat ik meer kijk dan reageer, het commentaar wordt al genoeg (onnodig) herhaald dat ik niets nieuws te melden heb, dus reageer ik ook niet. Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan wordt er minder in herhaling gevallen...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:17

Bellatrix schreef:
Even over dat een topic 900 keer word bekeken maar er maar 20 reacties van 'bekenden' worden geplaatst. Dat komt 9 van de 10 keer omdat de TS dan gewoon gespamd heeft. Ik zie het genoeg. In de vaste (HK) topics wordt dan de link geplaatst naar het HAW topic dus ja, logisch dat bekenden daar reageren. Knipoog

En ik moet zeggen dat ik meer kijk dan reageer, het commentaar wordt al genoeg (onnodig) herhaald dat ik niets nieuws te melden heb, dus reageer ik ook niet. Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan wordt er minder in herhaling gevallen...

Als het écht niets nieuws is wel, ja. Maar als er niet op gereageerd wordt kun je het op een andere manier brengen. Soms is 1 of 2x commentaar niet genoeg om iets te gaan geloven. Vriendelijk commentaar werkt over het algemeen ook beter dan niet-vriendelijk commentaar, wat dan als aanvallend wordt beschouwd. En geen denken aan dat de TS er dan nog wat mee gaat doen. Ze geeft het dan in ieder geval niet toe.

Maar zelf vind ik het niet erg als mensen in de herhaling vallen, zolang ik zlef maar niet heb gezegd dat ik 'het nu wel weet'. Het zijn bevestigingen, zeg maar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:19

Ok, als je hetzelfde commentaar op een andere manier kan brengen komt het anders over en misschien dat de TS het dan wel gaat geloven. Maar helaas zie ik vaak hetzelfde commentaar op dezelfde 'harde' manier gegeven..dat vind ik altijd een beetje jammer...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:20

Bellatrix schreef:
Ok, als je hetzelfde commentaar op een andere manier kan brengen komt het anders over en misschien dat de TS het dan wel gaat geloven. Maar helaas zie ik vaak hetzelfde commentaar op dezelfde 'harde' manier gegeven..dat vind ik altijd een beetje jammer...

Dat ben ik met je eens, ja. Vooral omdat het naar mijn mening helemaal niet werkt. Met het op een vriendelijke manier zeggen, met uitleg erbij, wordt niet zo heel vaak gedaan, en het is het enige dat wel effect heeft, denk ik Lachen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:22

Dat denk ik ook ja, commentaar als 'je trekt hem in de krul! Dat is fout!!' word niet goed opgevat maar commentaar als 'Hoe je je paard nu rijd lijkt me niet helemaal correct, het lijkt alsof je hem in een valse krul trekt, maar dat kan een momentopname zijn. Maar probeer het eens op een andere manier, rij eerst voorwaarts, dan komt ie vanzelf naar beneden' komt al heel anders over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:39

Bellatrix schreef:

Het meeste commentaar slaat meestal uberhaupt nergens op. Bovendien heeft niemand er toch iets mee te maken of een bokker nou wel of niet met cap, slof, sporen, bodyprotector, setje, scherp bit, bandages, pikeur- anky- cavallobroek, of - laarzen rijdt. Heel soms vraag ik me wel eens af waar men zich allemaal tegenaan bemoeit Lachen. Bemoeizucht is nooit gezellig, maar als het dan ook nog eens negatief wordt is het helemaal niet zo leuk meer natuurlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:24

Ik zie vaak heel goed onderbouwd rijtechnisch commentaar voorbij komen op HAW. Afkraken eigenlijk niet,
alleen als de TS het zo opvat, wat vaker gebeurd helaas... Als commentaar niet in het straatje van de TS
past wordt hier vaak fel op gereageerd, waarop een groep bokkers de behoefte voelt nog feller terug te reageren
en op dat moment loopt het hele topic uit de hand.
Topics waarin veel commentaar wordt gegeven, maar waarin de TS normaal en volwassen op het commentaar
in gaat lopen véél minder uit de hand is mijn ervaring Ja

Het gaat dus niet alleen om de manier waarop commentaar gegeven wordt, maar ook zéker om de manier
waarop de TS zelf met dit commentaar omgaat...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:27

Als iemand goede foto`s plaatst en om tips/commentaar vraagt, komen er maar iets van 4 reacties.
Als iemand een topic plaatst met slof / zonder cap / op een te kleine pony zijn er zomaar 10 pagina`s Nagelbijten / Gniffelen

Dat stoort me het meest....

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:07

Persoonlijk vind ik ook dat je een topic pas moet openen als de foto's een goed beeld geven en je er verzorgt uitziet. Het moet dan gaan om opbouwende kritieken op te pakken en hiermee aan het werk te gaan.

Ik plaats zelden zo'n topic, simpelweg omdat er nog te veel aan mij en de combinatie gebeuren moet voor het een HAW topic waardig is. In zulke gevallen laat ik de vorderingen zien in de huiskamer tussen mensen die weten waar het om gaat. Dat zou ik anderen ook aanraden.

Het meest storende vind ik nog de slechte opname's met mobieltjes in te donkere binnenbakken die totaal geen overzicht geven.

Maar ik denk niet dat de topics slechter worden hoor, dat is gewoon een gemiddelde van de gebruikers op bokt. Alleen durft iedereen tegenwoordig maar een HAW topic te openen. Kennelijk is de drempel lager geworden.......

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:10

Voor iedereen die zich zorgen maakt over het niveau van HAW en de sfeer op dit forum, heb ik hopelijk goed nieuws Lachen
We zijn achter de schermen al even bezig met het bespreken van de dingen die op dit forum spelen, en we zijn ook al druk aan het brainstormen over een plan van aanpak Lachen
We moeten nog wat dingen op een rijtje zetten, maar het zal niet lang meer duren voordat ook de bokkers om hun mening gevraagd wordt, en natuurlijk is het dan ook mogelijk om jullie ideeen over HAW in de groep te gooien.
Het is ons ook wel duidelijk dat er iets moet gebeuren, en we zijn hard aan het werk om de eerste stappen in de goede richting te zetten. Zodra we de ideeen uitgewerkt hebben, zullen we zeker om jullie mening vragen en daar verder mee aan de slag gaan.