Stijgeren of steigeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Stijgeren of steigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:27

of Taalfouten op bokt

Dyslectie, mnstaal, ouwelullen. Het maakt niet uit over welke boeg je het gooit. Ik zie hier zo vreselijk vaak iets verkeerd gespeld dat ik zelfs soms niet meer weet hoe het moet.

Er is een vloekwoorden robot op bokt, kan dat ook niet voor de meest voorkomende taalfouten? Als we het woord minder vaak fout zien helpt dat misschien.

Wellicht ben ik nu een zeurende muts... het zij zo.

Ilzjuh

Re: Stijgeren of steigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:28

Steigeren. Clown

Haha, ik kan mezelf er nooit heel erg aan ergeren, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet typen en die zullen het nooit leren. Anderen kan ik het wel vergeven.
Wel heb ik soms het idee dat dyslectie erg als uitvlucht wordt gebruikt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:30

Laggen ipv. lachen.
de d en de t's vaak verkeerd.

Tja, zo kun je nog even doorgaan.
Ik vind het soms ook niet erg, als je dyslexie hebt.

De berichten waar veel typfouten in staan, tem ik meestal. Ze moeten toch een keer normaal leren typen, en een foutje af en toe kan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:31

ach, gewoon overheen lezen. ik heb wel dat ik niet kan bokken/msnen en tegelijk een verslag voor school schrijven. dan heb ik echt de meest rare teksten staan...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:32

Ik kan niet denken en typen tegelijk, dan komen m'n gedachten automatisch op Bokt te staan, laten we dat even niet doen. Clown
Maar spelfouten of typfouten, ik kijk meestal m'n berichten door voordat ik ze plaats. Alleen soms wat moeite met dt'tjes. Knipoog

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:33

dapperdier schreef:
Dyslectie, mnstaal, ouwelullen. Het maakt niet uit over welke boeg je het gooit. Ik zie hier zo vreselijk vaak iets verkeerd gespeld dat ik zelfs soms niet meer weet hoe het moet.

Ik begin ook steeds vaker aan mezelf te twijfelen! Best vervelend haha.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:11

Ik vind het tegenwoordig ook wel erg gesteld met de taal hoor! Ik snap best dat mensen er moeite mee kunnen hebben, maar toch vind ik het vaak wel irritant Nagelbijten / Gniffelen . Ik zie bijvoorbeeld vaak: jou paard in plaats van jouw paard, dat vind ik persoonlijk een erg irritante fout Nagelbijten / Gniffelen . Maar goed, ik zal ook wel een zeur zijn *LOL* .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:33

Ja, of joun paard.
Zie je ook vaak hihi. (zit zelfs in een topic titel ergens)
Foutje omdat je te snel typt vind ik niet zo erg, maar fouten die je maakt maar dat je gewoon moet weten, is vervelend, vooral als een bericht volledig onder de foutjes zit Clown. De interpunctie is bij sommigen ook om te huilen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:40

Ik vind het best wel irritant, zoveel echte fouten. Maar typfouten of kleine foutjes zoals JOU i.p.v. JOUW boeien me niet Lachen
Dat doe ik zelf volgens mij ook behoorlijk vaak fout Bloos
Laatst bijgewerkt door Dewii op 04-01-08 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:40

Dat vind ik juist de meest irritante fouten. Nagelbijten / Gniffelen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:41

Volgens mij schrijf ik het vaak fout Clown
Naja, tis dus Steigeren Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:45

Het is steigeren, maar ik zie ook vaak op bokt taalfouten, normaal gesproken erger ik me er nooit aan, maar soms wel als het bijvoorbeeld echt van die domme fouten zijn zoals, bloet ipv bloed enzo.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:57

Blij om te zien dat ik niet de enige ben.. ( enige niet enigste Haha! )

Ergeren is een groot woord, geloof me, ik lig er niet wakker van. Maar er zijn een boel jonge mensen op bokt en als zij zo vaak verkeerd geschreven woorden zien leren ze het nooit. D's en T's vind ik ook niet altijd makkelijk en ik typ lang niet altijd foutloos. En dan die nieuwe spelling.. heb ik nooit geleerd hehehe

Jou en jouw is een goed voorbeeld. Sowieso ook. Weet ook niet iedereen en opzoeken in het woordenboek onder de z lukt niet...

Er hoeft ook geen taalpolitite te komen, het gaat erom dat men zich kan uiten en verstaanbaar kan maken. Maar zoals ik hierover al zei, goed voorbeeld doet goed volgen...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:03

Ik zie regelmatig teksten van bokkers voorbij komen die door mijn dochter van acht geschreven zouden kunnen zijn. En deze bokkers zijn over het algemeen toch echt veel ouder dan acht.... (komt nog bij dat mijn dochter volgens de juf niet erg sterk is in spelling Clown )

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:04

Ik zag de laatste tijd zo vaak stijgeren staan, ik ging bijna aan mezelf twijfelen Tong uitsteken
Bokt is dus niet zo goed voor je taal, haha!

wendy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:09

het is steigeren

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:12

Neterlans is een lastiche tahl om te spellen, iek hep er tfintich jaar ofer getaan Cool

sorry, tahlfautje
O. noch eentje Pling
Laatst bijgewerkt door JB55 op 05-01-08 21:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:12

Ik erger me er dood aan als MSN taal word gebruikt op bokt , je neemt zo iemand toch meteen niet meer serieus ?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:16

Ja, en al die keren dat er dylectie staat ipv dyslexie. De laatste is overigens de correcte spelling. Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:16

paintedblack schreef:
Ik erger me er dood aan als MSN taal word gebruikt op bokt , je neemt zo iemand toch meteen niet meer serieus ?

JB55 schreef:
Neterlans is een lastiche tahl om te spellen, iek hep er tfintich jaar ofer getaan Cool

sorry, tahlfautje
O. noch eentje Pling

Haha! Haha! ROFL Huilen van het lachen
Hihi
Geweldig sarcastisch Haha! Haha! Rock-on, dudes!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:18

Zie daar heb je het al! Nu weet ik niet meer hoe je Dyslexie schrijft.. Koe Het is idd met een x...

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:20

Haha, ja JB55 Nederlands is blijkbaar nogal lastig..

Wij ipv wei, zei en zij, over d/dt/t maar niet te spreken. Misschien toch maar een spellings checker inbouwen bij bokt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:26

daNiielle_ schreef:
de d en de t's vaak verkeerd.

Tja, zo kun je nog even doorgaan.
Ik vind het soms ook niet erg, als je dyslexie hebt.

hmm ja en ik ben toch echt een serieuze bokker die zo serieus mogelijk probeert te typen.
Ik heb geen Dylsexie maar heb nog wel eens moeite met de D's en T's
Ik ben dan ook al bijna 12 jaar van school af en ik vind dat ik mijzelf goed kan uitdrukken, goed leesbaar kan schrijven en dus ook wel redelijk duidelijk overkom.

Althans, ik hoor er geen klachten over Bloos

Ik vind dat soort kleine foutjes helemaal niet storend
maar msn taal en alle zinnen achter elkaar zonder hoofdletters en punten is wel erg vervelend.

en ach....soms typ ik ook wel eens snel een berichtje en staan er wat letters verkeerd om of net toevallig de verkeerde toets gebruikt waardoor er een andere letter komt
en dan vergeet ik het nog wel eens na te kijken... lekker belangrijk Tong uitsteken

zolang als teksten nog goed en duidelijk overkomen kan ik mij er niet aan storen.

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:29

Misschien moeten we onze normen aanpassen in plaats de eisen verhogen. Dus de norm verlagen zodat de fouten niet meer fout zijn Gestoord Was het niet onlangs in het nieuws dat de gemiddelde scholier in Nederland de eigen taal niet machtig is? Net zoals er ook niet meer gerekend kan worden? Dit komt, in mijn ogen, juist door de aanwezigheid van spelcontrole en rekenmachines. Zelf leren denken, schrijven en rekenen blijft het beste. Gebreuk je harses! Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:33

JB55 schreef:
Misschien moeten we onze normen aanpassen in plaats de eisen verhogen. Dus de norm verlagen zodat de fouten niet meer fout zijn Gestoord Was het niet onlangs in het nieuws dat de gemiddelde scholier in Nederland de eigen taal niet machtig is? Net zoals er ook niet meer gerekend kan worden? Dit komt, in mijn ogen, juist door de aanwezigheid van spelcontrole en rekenmachines. Zelf leren denken, schrijven en rekenen blijft het beste. Gebreuk je harses! Ja

hersens Knipoog Clown
harses is iets plats voor wat rond is en op je romp vast zit met een zogehete nek Knipoog

sorry even stangen , ik kon het niet laten Clown