het leed dat bokt heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

het leed dat bokt heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:21

Vaak als ik hier ben.. lees ik topics en dan word de topic opener wel weer afgezeken. Het lijkt wel of hier een spelletje aan de gang is van wie kan het beter en wie doet het beter en op welke manier doe je het beter. Of je kan er toch niets van, je trekt teveel naar beneden, ja je zadel zit niet goed, ja waar is je cap gebleven, zn manen zijn scheef.
Iemand zet trots zn fotos op bokt om te laten zien hoe blij diegene is met haar/zijn paardje en word dan finaal de grond in gestapt door mederuiters. bluuhh ik rij zz dressuur jij hebt echt les nodig je tenen steken uit. feedback is belangrijk voor elke ruiter. Maar de manier waarop het gegeven word komt me werkelijk mijn strot uit. kunnen mensen hier niet gewoon is normaal reageren. niet eens een keer respectvol zijn. bijna in elk topic loopt vaak uit in een oneindigbare discussie. Iedereen doet het op zn eigen manier. en als iemand het niet volgens het boekje doet.. dan betekend het niet dat het op de verkeerde manier is.

Mano88

Re: het leed dat bokt heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:22

Mee eens, en dát is ook precies de reden waarom ik nooit foto's plaats. en als ik bij HAW kijk dan reageer ik ook alleen als ik iets nuttigs kan zeggen (wat nog niet 100x is gezegd)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:23

Ja, dat is bokt. Zelf probeer ik altijd kritiek op een positieve manier te brengen en heel soms dan kan ik het echt niet laten om echt bot te reageren (als ik iets zelf heel onbehoorlijk vind)
Wel vind ik het opmerkelijk dat als er 1 bokker over de sloot is er meer volgen Clown

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:32

Ja mee eens.
Altijd verzinnen ze wel iets wat niet goed is.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:46

had wel meer reacties verwacht hier haha :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:48

HouVanUtopia schreef:
Ja mee eens.
Altijd verzinnen ze wel iets wat niet goed is.

Er is ook altijd wel iets wat niet goed is, er word niet voor niets gezegd dat je altijd moet blijven leren Lachen !

Ik krijg vaak hele nuttige tips van Bokt! & Als je de manier van commentaar geven niet aankan, dan zoek je toch een ander forum Knipoog ?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:50

Heb hetzelfde hier....van de zomer plaatste ik een topic over mijn IJslandse merrie aan de longeerlijn. Het was de eerste keer aan de longe na 3 maanden met bijzetteugels. In de tussentijd longeerde ik haar zonder bijzet.

De bijzetteugels zaten los en ik kreeg een topic van 3 pagina's over mij heen van: "Waarom die bijzet hij heeft geen nut zo en hij moet veel strakker!". Ik had in de beginpost duidelijk vermeld dat ze voor het eerst na 3 maanden weer met bijzet liep en dat ik het rustig wilde opbouwen.

Kom op zeg...moet dat beest dan gelijk in de krul?

Mensen denken hier bijna allemaal dat ze weet ik veel wat zijn...erg jammer...
Laatst bijgewerkt door Coconut op 19-12-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:50

ach, niet al te druk om maken. we weten dat het zo is... negeren die handel. gewoon positief blijven!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:51

Nou... ik werd afgezeken omdat mijn paard mager was.. terwijl die hartstikke ziek was!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:52

als je de manier van commentaar geven niet aan kan, dan zoek je toch een ander forum ?!

dat vind ik wel heel kort door de bocht, er zijn wel mensen die even twee keer na kunnen denken voor ze een antwoord plaatsen.

commentaar en/of kritiek mag uiteraard altijd gegeven worden, daar leer je ook van
maar als iets er staat dan staat het er en dan is 1 keer genoeg.
en je kunt iets ook op een vriendelijke manier brengen.

het is een openbaar forum, ik ben van mening dat je daar op zijn minst menselijk op kunt reageren.

maar dat is voor sommigen nogal veel gevraagd.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:54

Oke... even een voorbeeldje..

Ik kan niet bedenken dat mensen zo ook op de manege rond lopen (alhoewel zijn veel mensen die uit de hoogte zijn) maar die gewoon helemaal finaal de grond in getrapt worden door hun mederij genoten in het real life...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:55

het leed dat bokt heet is ook de grote steun die verschillende mensen hier hebben gevonden na bv het overlijden van een dierbare. Hulp, herkenning en adviezen bij vragen over hun paarden. Gedeeld enthousiasme en soms gedeeld verdriet, over al het mogelijke. Herkenning, vriendschap zelfs in gerichte topics. Mensen kunnen hier op bokt veel, héél veel leren.
Tuurlijk is het ook weleens mis, en HAW is niet altijd een lolletje om te komen. Maar weet je? Je kunt ook het goede voorbeeld geven en reacties plaatsen die wèl fair en opbouwend zijn. Iedereen weet bij het plaatsen van een topic dat niet iedereen daar lovend over is. Je kunt je van bepaalde mensen zelfs nog afvragen hoeveel waarde je wilt toekennen aan hun reacties.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:56

Als je niet tegen het commentaar kunt, dan kun je beter naar een ander forum gaan denk ik Lachen
Bokt is groot, dus kun je veel commentaar verwachten. Wanneer je daar niet tegenkunt kun je beter naar een ander forum gaan, of geen foto's plaatsen.
Op die manier roep je het ook een beetje op jezelf af.

Een beter bokt begint bij jezelf Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:57

Het klopt (natuurlijk) wel, alleen kan ik me een aantal topics herinneren die jij, Smurfie, zelf hebt geplaatst en die nog veel kwetsender waren en veel verder gingen dan 'Bluh, ik rijd ZZ en je tenen steken uit, lekker pûh'. Daar had je, in mijn optiek, veel harder op aangepakt mogen worden Bloos

Een beetje introspectie zou dan ook geen kwaad kunnen, lijkt me Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:57

kekaro schreef:
als je de manier van commentaar geven niet aan kan, dan zoek je toch een ander forum ?!

dat vind ik wel heel kort door de bocht, er zijn wel mensen die even twee keer na kunnen denken voor ze een antwoord plaatsen.

Het is en blijft bokt, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk Haha!
En als je een topic moet openen omdat het je zo vreselijk dwars zit dat sommige mensen niet de moeite nemen om poeslief over te komen & er geen vrede mee kunnen nemen dat de terrors en de penny's blijven bestaan, dan is Bokt mss niet geschikt?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:58

Commentaar is niet erg DE MANIER WAAROP ! het lijkt wel of der een stel dolle honden over mensen heen denderen hier.. Geloof niet dat het zo gebeurd in reality... Be yourself! en ganiet stoer op internet lopen doenh omdat het allemaal kan

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:58

Natuurlijk moet je tegen commentaar kunnen. maar ik ben het met de ts eens dat sommige mensen erop uit lijken te zijn mensen de grond in te stampen. maar goed, die mensen heb je in real-life ook, dus daar moeten we dan maar boven staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:59

Uums schreef:
Het klopt (natuurlijk) wel, alleen kan ik me een aantal topics herinneren die jij, Smurfie, zelf hebt geplaatst en die nog veel kwetsender waren en veel verder gingen dan 'Bluh, ik rijd ZZ en je tenen steken uit, lekker pûh'. Daar had je, in mijn optiek, veel harder op aangepakt mogen worden Bloos

Een beetje introspectie zou dan ook geen kwaad kunnen, lijkt me Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen
Als dat echt waar is, dan begint een beter bokt in dit geval helemaal bij jezelf Lachen

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:59

Ik neem aan dat iedereen hier op bokt het beste voor heeft met hun paarden.
We zijn allemaal geen topruiters, en doen allemaal wat fout, de ene wat meer dan de andere.

Vanachter je beeld scherm is het makkelijk om bij foto's te zetten wat er fout gaat, en dan zijn het vaak de simpele dingen, zoals te diep lopen, tenen naar binnen, scheef zitten, zonder cap, ect ect.
Maar weinig mensen zien vanaf foto's wat er wél goed gaat en zetten dit er niet snel neer.

Ik plaats ook absoluut geen foto's, op mijn rijkunst is genoeg aan te merken, maar daar heb ik instructie voor.

Ik zou het leuk vinden als mensen éérst een naar foto's gingen kijken wat er wél goed is, mooie verzorgde vacht, goede zit, handhouding, ect en daarna de mindere punten opnoemen.

We doen allemaal ons best, maar 95 % wordt hier geen Anky of Jos, dus laten we eraan denken dat paardrijden vooral een LEUKE hobby is!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 12:00

Ik vind het gewoon zwaar onbeschoft Haha! ik neem aan dat je zo ook neit tekeer ga in het echt? internet helden noem ik het maar./

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:03

Toch vind ik het ergens wel de charmes van bokt Bloos Tong uitsteken
En dan niet dat afzeiken maar het commentaar (op een positieve manier enz!)

vergelen met vroeger is het écht al wel verbeterd Lachen Lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:05

Ik zie het ook steeds vaker het ene bericht is erger als de ander. Gwoon normaal kritiek kan ook worden gegeven.

IK zeg altijd zo behandel een ander zo hoe jij ook graag behandelt wilt worden, dus met respect

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:07

Als je het vergelijkt met het normale leven is bokt wel heel anders. gewoon omdat mensen 'over internet' meer durven dan irl. Als ik in de bak aan het rijden ben en een stalgenoot vind dat ik iets beter anders zou kunnen doen dan wordt er waarschijnlijk iets gezegd in de trant van: 'goh, misschien moet je het eens zo en zo proberen'

terwijl het hier op bokt (door sommige) wordt vervormd tot:
Je moet dit, en dat, want dat is beter.

Bovendien weet ook niet iedereen op de juiste manier gebruik te maken van smileys waardoor de boodschap ook nog wel eens verkeerd over wil komen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:07

Bokt is wel een beetje groter dan de onsympathieke reacties op HAW, maar daar hoor ik je dan weer niet op reageren. Integendeel, dit lijkt meer spuien dan een discussie/conversatie. Prima, maar dan is dat weer een extra negatief topic.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:10

Smurfie schreef:
bijna in elk topic loopt vaak uit in een oneindigbare discussie.

Dit vind ik wel erg overdreven.. Er zijn ook genoeg topics waarbij geen oneidigbare deiscussie aan de gang is. Bokt word nu eenmaal door heel veel mensen gebruikt, en niet iedereen heeft de zelfde opvattingen. Ik krijg nu les in feedback geven en weet nu dingen op een nette manier te formuleren, zonder iedereen de grond in te boren. (iets wat ie zowiezo al nooit zal doen) Ik denk dat je als topic starter nu eenmaal moet accepteren dat dat soort discussies gebeuren. Het is jammer, maar ik denk dat er weinig aan te doen zal zijn.