Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lovely schreef:Nee hoor, je bent niet de enige. Het lijkt soms wel alsof mensen liever niet in de spiegel kijken die ze door het paard voorgehouden wordt. Als een paard niet mee wil werken, in alles laat zien dat het niet tevreden is en verschillende signalen afgeeft dat het ergens niet mee om kan gaan, dan is het misschien tijd om eens aan jezelf als ruiter/africhter te gaan werken en pas daarna weer verwachtingen bij het paard moet gaan leggen. Vluchten in een methode is het zelfde onbegrip in een andere jasje proberen te verstoppen.
mrie schreef:Maar advies vragen over problemen van het formaat, "Hoe rijd ik een paard in". Is wel en beetje belachelijk ja. Alsof daar één antwoord op is.
mrie schreef:Maar advies vragen over problemen van het formaat, "Hoe rijd ik een paard in". Is wel en beetje belachelijk ja. Alsof daar één antwoord op is.
Hoewel; probeer eens parellie, of voest
Citaat:Je zou een hackamore kunnen proberen, of een pessoa, of een pelham, al dan niet in combinatie met een slof.
Lovely schreef:Zonder context is dat helemaal niet te beoordelen volgens mij. Grondwerk of NH lost namelijk ook geen problemen op doorgaans.
Lovely schreef:Die oeverloze discussie ga ik niet aan. Maar ik denk dat als je een probleem hebt dat zich onder het zadel uit, dat je het dan ook dáár op moet lossen. Je kunt op de grond wel wat werken aan de verstandhouding, maar de rijtechnische problemen zijn meestal niet zo technisch maar meer van rijkunstige aard en kunnen wel opgelost worden door te werken aan de rijderij.
Lovely schreef:Die oeverloze discussie ga ik niet aan. Maar ik denk dat als je een probleem hebt dat zich onder het zadel uit, dat je het dan ook dáár op moet lossen. Je kunt op de grond wel wat werken aan de verstandhouding, maar de rijtechnische problemen zijn meestal niet zo technisch maar meer van rijkunstige aard en kunnen wel opgelost worden door te werken aan de rijderij.
Arabesk schreef:Lovely schreef:Die oeverloze discussie ga ik niet aan. Maar ik denk dat als je een probleem hebt dat zich onder het zadel uit, dat je het dan ook dáár op moet lossen. Je kunt op de grond wel wat werken aan de verstandhouding, maar de rijtechnische problemen zijn meestal niet zo technisch maar meer van rijkunstige aard en kunnen wel opgelost worden door te werken aan de rijderij.
wat jij wil
SuuZzel schreef:Ik denkt dat de TS bedoelt dat een NH advies niet bij iedereen past. Ik zelf rijd bijvoorbeeld engels en als ik een engels rijtechnisch probleem heb, wil ik dat engels rijtechnisch oplossen en niet door middel van NH, dan had ik daar wel naar gevraagd. Niet omdat ik daar geen heil in zie, maar gewoon omdat ik het niet op die manier wil oplossen onder het zadel.
Arabesk schreef:SuuZzel schreef:Ik denkt dat de TS bedoelt dat een NH advies niet bij iedereen past. Ik zelf rijd bijvoorbeeld engels en als ik een engels rijtechnisch probleem heb, wil ik dat engels rijtechnisch oplossen en niet door middel van NH, dan had ik daar wel naar gevraagd. Niet omdat ik daar geen heil in zie, maar gewoon omdat ik het niet op die manier wil oplossen onder het zadel.
Je hebt je overduidelijk nog nooit in NH verdiept. O.a. Linda Parelli rijdt gewoon Engels.
SuuZzel schreef:Ik denkt dat de TS bedoelt dat een NH advies niet bij iedereen past. Ik zelf rijd bijvoorbeeld engels en als ik een engels rijtechnisch probleem heb, wil ik dat engels rijtechnisch oplossen en niet door middel van NH, dan had ik daar wel naar gevraagd. Niet omdat ik daar geen heil in zie, maar gewoon omdat ik het niet op die manier wil oplossen onder het zadel.
Wendy schreef:SuuZzel schreef:Ik denkt dat de TS bedoelt dat een NH advies niet bij iedereen past. Ik zelf rijd bijvoorbeeld engels en als ik een engels rijtechnisch probleem heb, wil ik dat engels rijtechnisch oplossen en niet door middel van NH, dan had ik daar wel naar gevraagd. Niet omdat ik daar geen heil in zie, maar gewoon omdat ik het niet op die manier wil oplossen onder het zadel.
Oh, dus je vraagt om de oplossing zoals jij die zelf graag wilt horen? Waarom stel je dan een vraag? Bevestiging dat jouw eigen bedachte oplossing wel goed is?
Wat heeft het voor zin om een vraag te stellen als je toch maar 1 antwoord wilt?
En oh ja, wat is trouwens precies engels rijden? Want LDR is weer heel wat anders dan voorwaarts-neerwaarts. Sommige ruiters rijden met veel druk, andere met weinig druk. Sommige drijven bij iedere pas, anderen alleen als ze wat van het paard vragen...
SuuZzel schreef:Wendy schreef:Oh, dus je vraagt om de oplossing zoals jij die zelf graag wilt horen? Waarom stel je dan een vraag? Bevestiging dat jouw eigen bedachte oplossing wel goed is?
Wat heeft het voor zin om een vraag te stellen als je toch maar 1 antwoord wilt?
En oh ja, wat is trouwens precies engels rijden? Want LDR is weer heel wat anders dan voorwaarts-neerwaarts. Sommige ruiters rijden met veel druk, andere met weinig druk. Sommige drijven bij iedere pas, anderen alleen als ze wat van het paard vragen...
Wie zegt dat er maar 1 antwoord op het probleem is?
Arabesk schreef:NH is níet alleen maar grondwerk...