HAW "ik plaats foto`s maar wil geen commentaar"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

HAW "ik plaats foto`s maar wil geen commentaar"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 00:04

Hallo,

Vind ik nu zo jammer hè, mensen die een toppic openen op HAW en daar hun setje showen (is een toppic over trouwens) en alleen willen laten zijn wat ze wel niet kunnen met hun viervoeter. Maar dan ook absoluut geen commentaar willen op hun wijze van rijden.
Er word dan vaak heftig gereageerd op nuttig gegeven commentaar, wat vaak uitloopt op de meest domme discussies. Ik vind dat zeer irritant 10 pagina`s vol met onzin op HAW.
Naar mijn idee is HAW er om tips te krijgen en niet alleen om te showen. Klopt dat?

Jullie mening?!

Anoniem

Re: HAW "ik plaats foto`s maar wil geen commentaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:42

Ik ben het met je eens hoor, waarom zou er geen commentaar gegeven mogen worden, je kan dr toch mss iets van opsteken?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:44

Ja precies Lachen.. Iedereen die zoiets plaatst weet toch wel hoe t op bokt gaat. Je wil een bepaalde reactie uitlokken, anders plaats je het niet. En ja iedereen heeft z'n eige mening er over en die wordt dan uitteraard gegeven Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:05

Nee maar moet je om iets te laten zien altijd maar commentaar krijgen?
Soms heb je daar gewoon geen zin in en wil je enkel en alleen maar laten zien hoe blij je bent met je nieuwe paard en hoe leuk je het vond om er voor het eerst op te zitten.
Dan krijg je hele bergen commentaar over je heen.
Je voeten zijn kapstokken,hou je handen recht,rij em voorwaartser enz......
Ikzelf plaats vaak meteen: kom maar op met het commentaar Knipoog , eronder.
Ik weet dat als ik iets plaats ik commentaar kan verwachten maar soms zijn er momenten dat iemand daar niet op zit te wachten en dan is het je goed recht dat eronder te plaatsen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:09

Ik heb altijd begrepen dat dergelijke topics zonder pardon op slot gegooid zouden worden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:11

Sjoert schreef:
Ik heb altijd begrepen dat dergelijke topics zonder pardon op slot gegooid zouden worden. Lachen

Serieus? Dus we mogen gaan temmen als we zo'n opmerking zien staan? Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:12

Chiqa schreef:
Sjoert schreef:

Serieus? Dus we mogen gaan temmen als we zo'n opmerking zien staan? Tong uitsteken

Jep meestal is er eerst een waarschuwing, en dan een slotje was overlaatst nog het geval

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:13

Jullie hebben wel gelijk...
Maar sommige mensen die commentaar geven vergeten ook wel eens dat niet iedereen meteen de sterren van de hemel rijdt en focusen alleen nog maar op de negatieve dingen.
Waar is die gulden middenweg gebleven Clown

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:14

Uit de FAQ van HAW:

Citaat:
Aanvulling
We zien regelmatig foto's geplaatst worden met als bijschrift: let niet op dit of dat, dat heb ik niet / was ik vergeten / had ik niet bij me / doe ik anders nooit maar....Dit levert iedere keer weer een stortvloed aan commentaar op, met ruzies en een hoop werk voor het modteam tot gevolg.
Plaats daarom alsjeblieft alleen foto's van je paard aan het werk als alles qua zadel, hoofdstel ed in orde was. Plaats dus geen foto's van zonder chabrak rijden omdat je je chabrak was vergeten, met een geleende te kleine neusriem die daarom te strak of the hoog zit, of van met een te groot halster en één halstertouw rijden omdat je hoofdstel niet past. Wacht dan liever met foto's maken en plaatsen tot je een volgend keer wel je chabrak of hoofdstel bij je hebt.

Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:17

Nooit geweten, maar kan me dr wel in vinden het kan geen kwaad als je open staat voor kritiek of doe anders even moeite voor een knappe foto.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:18

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:19

Eve_lien schreef:
Jullie hebben wel gelijk...
Maar sommige mensen die commentaar geven vergeten ook wel eens dat niet iedereen meteen de sterren van de hemel rijdt en focusen alleen nog maar op de negatieve dingen.
Waar is die gulden middenweg gebleven Clown

Maar vaak heb je dat het erop neer komt, dat je pas als je anky niveau rijd je commentaar mag geven, of zinnetje als plaats zelf eerst fotos waarop je en dan mag je spreken. Of hij of zij is z ruiter dus meer dan jullie bereikt hebben dus geen commentaar

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:20

Maar wat mij ook erg opvalt in HAW is dat degene die absoluut geen commentaar willen of kunnen hebben, zelf de grootste commentaar hebben op anderen die topics openen in HAW.Ik mag graag naar foto's kijken op HAW, maar geef meestal geen commentaar, wat je hebt er niks aan als er al 25 man zeggen dat ze kapstokken hebben en blablabla.Het zou ook fijner zijn als zeggen dat je kapstokken hebt en er ook bij zetten wat je eraan kunt doen.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:21

katiavl schreef:
Maar vaak heb je dat het erop neer komt, dat je pas als je anky niveau rijd je commentaar mag geven, of zinnetje als plaats zelf eerst fotos waarop je en dan mag je spreken. Of hij of zij is z ruiter dus meer dan jullie bereikt hebben dus geen commentaar

Ja, dat slaat nergens op.
Al staan de beste stuurlui vaak aan wal Whoosh!
Maar daar is niks mis mee toch?
Van 'beste stuurlui' kan je imo veel leren en als je dat niet wil.. dan zit je op HAW fout.
Kortom: Goede regels in de FAQ. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:39

Geldt dit trouwens ook voor de opmerking "geen cap is eigen risico dus geen commentaar svp?"

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:42

Jup, topics waar dat in staat worden ook gesloten Ja

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:43

HAW is zeker bedoeld om je foto's daar neer te zetten en dat je commentaar kan geven. Idd zijn erg veel bokkers hier niet van gediend. Dan denk ik weer: Je plaatst hier een topic, dan kun je verwachten dat je positief en negatief commentaar krijgt, kun je dat niet aan, plaats dan niks.
Natuurlijk brengen sommigen de opmerkingen niet altijd even leuk en ben je daar niet van gediend, maar dat is het risico hier op bokt.

@ Chiqa - Veel mensen rijden zonder cap, is dus eigen keus, maar ze mogen niet verbieden dat je geen commentaar mag geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:47

Dat is mooi om te horen want ik zie het zo nu en dan nog wel eens staan.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:48

Ja precies. Ik maakte zelf ook wel eens die fout om dat erbij te zetten. Mijn topic is toen ook op slot gezet. Nu zet ik er alleen maar bij: Cap is eigen keus.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:06

Ik vindt het alleen nogal weleens jammer dat mensen commentaar op iets geven terwijl ze daar helemaal geen weet van hebben. Ik heb bijvoorbeeld eens een topic geopent over dat ik aan het trainen was voor mijn jockey debuut. Nou Er waren daar ook pagina's met discussies volgeschreven van mensen die er geen weet en kijk op hebben... Dat soort dingen vindt ik wel af en to jammer...

Of dat mensen een discussie beginnen terwijl er al eerder gediscuseerd over is in dat topic....

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:11

Dat is idd ook zo ja Knipoog daar ben ik mee eens .
Maar wat ik wel vind is dat als iemand het 1 keer heeft gezegd dat iedereen het nog 'even' een keer extra moet zeggen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:54

Norway_girl ik ben het helemaal met je eens, als ze geen commentaar willen moeten ze ook geen topic openen vind ik

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:35

Ben het er op zich wel mee eens dat je op HAW geen topic hoeft te openen als je geen commentaar wil/open wil staan voor tips.
Alleen als je het dan van de andere kant bekijkt weten sommige ook hun grens niet in commentaar geven Alles wordt 35 x herhaald, vooral het negatieve Haha!

Dan staat er al cap is eigen keus. Dan gaan er echt nog mensen zeggen van waar is je cap...schiet ook niet op

Nouja wat is goed, wat is fout? Meningen zijn over het algemeen gewoon nooit hetzelfde en over internet wordt veel te veel verkeerd opgevat waarschijnlijk.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:41

Ben het met je eens maarleendv_88

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 16:43

TS meld zich maar eens Bloos Tong uitsteken

marlies85 schreef:
Maar wat mij ook erg opvalt in HAW is dat degene die absoluut geen commentaar willen of kunnen hebben, zelf de grootste commentaar hebben op anderen die topics openen in HAW.Ik mag graag naar foto's kijken op HAW, maar geef meestal geen commentaar, wat je hebt er niks aan als er al 25 man zeggen dat ze kapstokken hebben en blablabla.Het zou ook fijner zijn als zeggen dat je kapstokken hebt en er ook bij zetten wat je eraan kunt doen.

Ben ik het helemaal mee eens. Die figuren zijn het ergste! Als ik foto`s van mezelf zie en vooraf weet dat er commentaar op gegeven kan worden wat ik niet wil of onprettig zou vinden plaats ik ze simpelweg gewoon niet. Ik heb 1 keer een toppic geopend van mij en mijn paard op een tour waat we een balkje van 50cm lopen op gesmolten sneeuw, ja helemaal fout dus! Had ik kunnen weten. Eigenlijk wel belachelijk dat je dan geen foto plaatsen wil, maar je weet dat bokt zo is. Dan ben ik er klaar mee en plaats ik sucks gewoon niet meer. Je kan je verdedigen, maar wat heeft dat voor nut, je kan natuurlijk altijd kijken wat er voor nuttigs inzit.

Ik zag 3 dagen terug een griet voorbij vliegen die 3 toppics op 1 dag opende waarvan 2 met hetzelfde paard. Mevrouw wilde gewoon even laten zien hoe goed ze wel niet was, nou ja en ze kreeg dus terrecht goed onderbouwd commentaar op foto`s. Ze flippte volledig. Vind ik zò kortzichtig en dom.

Het is volgens mij ook vaak een probleem dat bepaalde mensen zeer kortzichtig commentaar plaatsen wat goed bedoeld is, maar helemaal verkeerd overkomt.

En wat betreft de zogenaamde "profs" op HAW die altijd commentaar geven, nix mis mee zolang ze rieel blijven. En dat zijn de meeste echt wel, geven goed commentaar. Natuurlijk heb je van die doordrammers, maar geef toe, dat zijn we allemaal wel eens.

Idem met Penny`s, geven commentaar op toppics, nou ja of ze verstand van zaken hebben is een 2e, maar je weet van te voren dat je dat soort reacties kan verwachten.