Omdat ik alleen al in de laatste 3 weken meer dan 40 pb's heb gehad met de vraag wat mijn avatar eigenlijk moet voorstellen leek het me verstandiger om er een topicje aan te wijden. Niet dat ik die pb's niet leuk vind, want dat vind ik eerlijk gezegd wel, maar omdat ik denk dat er ook wel mensen zijn die het wel willen vragen maar niet durven ofzo.
Een aantal mensen zijn vast al bekend met plastinatie, voor degenen die dat niet zijn; het is (kort samengevat) het vervangen van alle vocht in een lichaam door polymeren (plastic) waardoor een lichaam oneindig houdbaar blijft en zo gebruikt kan worden in de wetenschap, of in tentoonstellingen. (voor uitgebreidere info; zie [BI] de lijkfabriek (gunther von hagens))
Alle plastinaten laten iets anders zien, de een het spierstelsel, de ander de spijsvertering, een de bloedvaten, of juist de organen.
Het eigenlijke plastinaat in mijn avatar heet "de schaakspeler" (chess player, 1997), een plastinaat dat gemaakt is om de zenuwen te laten zien, dus de hersenen, het ruggenmerg, en alle uitlopers. Het is een zittend plastinaat, dat een potje schaak speelt. De versie zoals deze normaal gesproken te zien is in bodyworlds staat bij de links onderaan. Dit plastinaat is gefotoshopt achter een computer, dag schaakspel en hallo toetsenbord

Onderstaande afbeeldingen zijn dus niet vies, maar laten ook niets aan de verbeelding over!
Mijn avatar, de grote versie: klik
Dit is het plastinaat tijdens een tentoonstelling:
schuin voor
achteraanzicht
vooraanzicht
Ter verduidelijking; dit plastinaat is geen chinese ter dood veroordeelde. Geen "verdwenen" persoon, of iemand wiens familie de begrafenis niet kon of wilde betalen, of iemand die zelfs niet is opgeeist. Alle lichamen in de bodyworldstentoonstellingen komen uit een wervingsprogramma. De persoon die je bekijkt heeft hier bewust zelf voor gekozen! (voor meer info; zie weer bovengenoemd topic.)
Heb je nog vragen, opmerkingen, aanmerkingen; vuur ze maar af. Omdat ik toch wel twijfels heb gehad of ik het wel kon maken om deze als avatar gebruiken vind ik iedere (gefundeerde!) reactie meer dan welkom.
Waarom ik trouwens juist deze wilde? Ik heb er iets mee, met de anatomie. Misschien moet je me kennen, of dezelfde tic hebben om het te begrijpen. Maar ik vind het prachtig, het hoort ook een stukje bij me. En zodoende zegt mijn avatar ook echt iets over me.