deleriums avatar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

deleriums avatar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:58

Beste Bokkers,

Omdat ik alleen al in de laatste 3 weken meer dan 40 pb's heb gehad met de vraag wat mijn avatar eigenlijk moet voorstellen leek het me verstandiger om er een topicje aan te wijden. Niet dat ik die pb's niet leuk vind, want dat vind ik eerlijk gezegd wel, maar omdat ik denk dat er ook wel mensen zijn die het wel willen vragen maar niet durven ofzo.

Een aantal mensen zijn vast al bekend met plastinatie, voor degenen die dat niet zijn; het is (kort samengevat) het vervangen van alle vocht in een lichaam door polymeren (plastic) waardoor een lichaam oneindig houdbaar blijft en zo gebruikt kan worden in de wetenschap, of in tentoonstellingen. (voor uitgebreidere info; zie [BI] de lijkfabriek (gunther von hagens))
Alle plastinaten laten iets anders zien, de een het spierstelsel, de ander de spijsvertering, een de bloedvaten, of juist de organen.

Het eigenlijke plastinaat in mijn avatar heet "de schaakspeler" (chess player, 1997), een plastinaat dat gemaakt is om de zenuwen te laten zien, dus de hersenen, het ruggenmerg, en alle uitlopers. Het is een zittend plastinaat, dat een potje schaak speelt. De versie zoals deze normaal gesproken te zien is in bodyworlds staat bij de links onderaan. Dit plastinaat is gefotoshopt achter een computer, dag schaakspel en hallo toetsenbord Haha!

Onderstaande afbeeldingen zijn dus niet vies, maar laten ook niets aan de verbeelding over!
Mijn avatar, de grote versie: klik

Dit is het plastinaat tijdens een tentoonstelling:
schuin voor
achteraanzicht
vooraanzicht

Ter verduidelijking; dit plastinaat is geen chinese ter dood veroordeelde. Geen "verdwenen" persoon, of iemand wiens familie de begrafenis niet kon of wilde betalen, of iemand die zelfs niet is opgeeist. Alle lichamen in de bodyworldstentoonstellingen komen uit een wervingsprogramma. De persoon die je bekijkt heeft hier bewust zelf voor gekozen! (voor meer info; zie weer bovengenoemd topic.)

Heb je nog vragen, opmerkingen, aanmerkingen; vuur ze maar af. Omdat ik toch wel twijfels heb gehad of ik het wel kon maken om deze als avatar gebruiken vind ik iedere (gefundeerde!) reactie meer dan welkom.

Waarom ik trouwens juist deze wilde? Ik heb er iets mee, met de anatomie. Misschien moet je me kennen, of dezelfde tic hebben om het te begrijpen. Maar ik vind het prachtig, het hoort ook een stukje bij me. En zodoende zegt mijn avatar ook echt iets over me.

Pradaatje

Re: deleriums avatar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:01

Grappig!
Het ziet er idd heel apart uit om die plaatjes zo te zien.
Maar het heeft toch wel iets Lachen

Edit ; Typo

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:03

Hoi, ik begrijp dit topic volkomen!
Heb je avater gezien ( ben zelf ook naar bodies geweest in Amsterdam)

Toen ik je plaatje zag heb ik meteen je profiel bekeken en in je onderschrift gekeken, toen werd alles meteen duidelijk.
Als iederewen dat zou doen die "vreemde"ideetjes krijgt over je avater waren er minder vragen.

Ik vind het stoer dat je deze kiest, vindt hem zelfs heel mooi.

Verder een duidelijke heldere uitleg hoor !!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:04

Ik vind dat je de ava zo prima kan gebruiken, ik had je topic al gelezen over die fabriek,
zodoende wist ik dat het vast zoiets was, maar je ziet geen scherpe details oid.
Als hij nu scherper was geweest zoals in de grote versie had ik het wat minder smakelijk gevonden. Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:04

jeetje waar mensen zich al niet druk om kunnen maken
de ava is zo klein dat er weinig mensen zullen zijn die het als zodanig herkennen en er zich an zouden kunnen ergeren
kan me voorstellen dat sommige mensen het luguber vinden
raar dat je daar (vervelende?) pbs over krijgt
kan me wel ergere ava's voor de geest halen Vork

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:05

Redelijk apart om hier je avatar van te maken Haha! maar oké...
Is wel gaaf dat het mogelijk is om een lichaam zo te conserveren

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:06

ja, daar heb ik een keer een programma over gezien. Ik vind het er erg mooi uitzien eigenlijk. Had je ava nog niet eerder gezien. Lachen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:07

Ik vroeg het me idd ook al af.
Bedankt voor de uitleg Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:08

Ik acht; wie is delerium Verward Haha!

Interessant is het iig wel Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:11

Ik werd altijd een beetje onpasselijk als ik naar je ava keek,en nu weet ik waarom. Clown

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:13

Bij de uitvergroting van je ava zag ik pas wat het is.
Bijzonder hoor, en zeker niet storend voor mij.
Ik zag er tot enige minuten geleden een soort van vrouwtje met een ietwat vreemde baljurk in... Koe
*twijfelt nu ernstig over een bezoek naar de opticien voor een sterkere bril*

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:13

Het is dat je dit topic plaatst, anders had ik niet eens geweten wat het nou precies was. Clown
Je komt soms zulke aparte ava's tegen, dan valt deze ertussen niet meer op.
Tsja en verder is het mijn smaak niet helemaal, maar ik geloof zeker dat het erg interessant kan zijn. Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:14

vind die van jou erger tinkerloos Clown , word misselijk van de sterkte van de bril denk ik Bloos

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:14

Kiara schreef:
*twijfelt nu ernstig over een bezoek naar de opticien voor een sterkere bril*

Haha dat doe ik nu dus ook *LOL* Ik zag er eerst ook iets heel anders in. Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 13:15

Sjoert, moet ik nu teleurgesteld of juist opgelucht zijn?

Iedereen sowieso bedankt voor de reacties Lachen
Ik heb er overigens nooit een vervelende pb over ontvangen! Ze waren allemaal heel aardig, meestal gewoon "goh, wat is dat nou toch" en ook na uitleg is er nog nooit iemand geweest die gezegd heeft dat het niet kon.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:16

Ah, ik vroeg het me vanmorgen nog af Schijnheilig Nu is het duidelijk Lachen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:50

Kan me toch al snel niet aan een avatar storen, en een beetje aparte maakt weer dat ik de persoon aan de avatar al herken.
Deze vind ik alleen maar mooi,dit zit bij ons allemaal onder het velletje en ik vind dat machtig interessant om te zien.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:19

Ik heb het me ook zo vaak afgevraagd wat het nou was.
Wel een aparte plaatje maar als je het mooi vindt moet je het vooral zo houden Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:21

Wat het was wist ik wel Ja
Kon me je topic erover nog herinneren Vork

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:24

Ik zie je regelmatig voorbij komen, en vroeg me in het begin ook echt af wat het was. Maar later had ik een keer een van je topic gelezen dus ik wist wel wat het was. Overigens dacht ik altijd al wel dat het een menselijk lichaam was, kon er niet iets anders in vinden Clown Ik heb er niets op tegen trouwens hoor Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:26

oh dat is absoluut mijn ding niet! ik dacht ook wel dat 't een soort plastic biologie pop was oid (of hoe dat dat ook heet) omdat je avatar (vind ik) GODDANK! niet duidelijker is. Want die grote versie vind ik wél vies.. weet niet of je dat nog kan veranderen maar ik zou er bij zetten dat iemand het misschien wél vies oid kan vinden want dat is gewoon een mening, want ik kan daar eigenlijk niet zo goed tegen maar ik dacht oh niet vies nou dan kijk ik even. Gruwelde er toch wel even van. Maar gelukkig voor mij is je avatar niet zo duidelijk Knipoog Oh het is trouwens echt geen aaval op wat jou intresseert oid maar nouja ik kan daar gewoon niet zo goed tegen en is niet zo mijn ding Knipoog

edit: ik vind trouwens wél dat je het kunt maken om die als avatar te gebruiken ook al gruwelen sommige mensen hiervan (inclusief ikzelf) zolang dat niet duidelijk te zien is Knipoog maar ik weet niet of je dát bedoelde met of je dat kunt maken?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 23:19

Maartje; juist vanwege een schrik-effect, en omdat ik vind dat je niet onvoorbereid met dit soort afbeeldingen geconfronteerd hoeft te worden (zeker op bokt niet) heb ik juist vantevoren beschreven wat je te wachten stond en alles in links gezet en niet de plaatjes in het topic zelf gezet.
Ik ben in ieder geval blij dat je ondanks dat je de grote versie zo vies vindt, nog steeds geen "last" hebt van de avatar.

Sorry dat ik je zo heb laten gruwelen, ik dacht echt duidelijk genoeg geweest te zijn in de waarschuwing.... Ach gut

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:24

Goed, dit topic. Vroeg eht me onbewust idd wel af, had wel een vermoeden Knipoog Je avatar is wel wat onduidelijk moet ik zeggen, maar zoals je al zegt, zodat mensen er neit ineens mee geconfronteerd worden. Ik ben ook naar de tentoonstelling 'bodies' in Amsterdam geweest afgelopen zomer, dus ben wel gewend aan dat beeld Tong uitsteken

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:51

ik vind jou ava niet schokkend of vies ofzo
ik vind hem juist erg intressant Ja
en zeker nu ik de vergrote versie heb gezien

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 06:28

Ik blijf je avatar heel apart vinden Haha!
Fijn dat je het hier zo uitlegd!