waarom bestaan er uberhaupt bemiddelaars op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

waarom bestaan er uberhaupt bemiddelaars op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:13

Tsja, waarom bestaan er uberhaupt bemiddelaars op bokt... ???

Als je daar je verhaal/issue oid neerlegt zullen ze nooit en ter nimmer hun standpunt veranderen.
Je verhaal wordt niet gelezen, want er worden op veel punten gewoon geen antwoord gegeven.
Er wordt niets onderbouwd, er wordt klakkeloos gezegd.. dit is het en niet anders.
Ze willen de (goede) intentie niet inzien van iemand die een bemiddelaar benaderd en al helemaal hun collegamods niet afvallen.

Ik ben benieuwd of iemand goede ervaringen heeft met mods, en of er ooit wel iets is terug gedraaid ( een ow oid) na de hulp van een bemiddelaar...

Cassidy

Re: waarom bestaan er uberhaupt bemiddelaars op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:17

Dar ben ik het niet mee eens (dat ze de goede intentie niet inzien van iemand die een bemiddelaar benaderd), en ik ben erg blij met de bemiddelaars op Bokt. Ik heb een keer een flinke aanvaring met een Moderator gehad, die met hun behulp weer gesust is. Of daar een waarschuwing aan vast heeft gehangen weet ik eigenlijk niet, hoef het niet te weten. Maar het had niet veel gescheeld of ik had Bokt voor altijd vaarwel gezegd. Dankzij de bemiddelaar zijn de irritaties uitgesproken en kan ik gewoon blijven bokken.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:20

maar waarom worden er dingen die je aandraagt om dingen helder te krijgen zomaar van tafel geveegd en er zinnen gebruikt zoals Je hoeft echt niet te denken dat..
Terwijl de intentie er gewoon is om alles duidelijk te krijgen.
Wij weten niet hoe het achter de schermen werkt, dus als je dan iets voorstelt dan hoeft dat niet zonder pardon van tafel geveegd te worden met een opmerking dat je absoluut niet hoeft te denken dat je daar toezegging voor krijgt oid.
Gewoon heel je verhaal niet lezen, nergens op ingaan, alleen hetgeen wat al tig keer is besproken en 3 x antwoorden met dezelfde alinea als voorgaande.
Ik voel me dan niet serieus genomen, en in dit geval ging het ook niet om een discussie met een mod, maar om een andere bokker wat niet naar mijn tevredenheid werd opgelost. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:23

Mag ik vragen waarom je een topic opent terwijl je eigenlijk alles met een korrel zout neemt?
Dat is geen aanval, maar dat begrijp ik dan gewoon niet?

En die andere bokker kan zelf toch wel de boontjes doppen Haha!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:24

Als ik naar jouw verhaal kijk en dan naar je onderschrift moet ik toch wel even lachen hoor. Haha!
Citaat:
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken!
Mijn opoe zei altijd: niet klagen maar dragen

Maar als je je zo onbegrepen voelt zou ik gewoon proberen dat eens te overleggen met betreffende mid. Lachen Als je echt gelijk hebt kan ik me niet voorstellen dat ze dat niet in overweging nemen. Lachen
Laatst bijgewerkt door Elanor op 12-11-07 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:25

runningkawa schreef:
Mag ik vragen waarom je een topic opent terwijl je eigenlijk alles met een korrel zout neemt?
Dat is geen aanval, maar dat begrijp ik dan gewoon niet?

En die andere bokker kan zelf toch wel de boontjes doppen Haha!

omdat ik in mijn ogen onterecht een ow heb ontvangen Knipoog
En het gaat mij niet om die andere bokker, het gaat mij om het feit dat ik het nieteens ben met het uitdelen van ow's en het beleid.
Die discussie kan je niet voeren met een mod, maar moet je met een bemiddelaar doen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:27

ah op die fiets, snap het nu wel Lachen

Omdat je laatste zin over een andere bokker ging snapte ik het ff niet, las nergens dat jij een OW had Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:28

Als je het niet eens bent met het beleid staat er rechts boven in je beeldscherm een kruisje..

Verder kan het in jouw ogen een onterechte OW zijn maar hoeft dus niet te betekenen dat het dan ook daadwerkelijk onterecht is Knipoog

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:29

elanor schreef:
Als ik naar jouw verhaal kijk en dan naar je onderschrift moet ik toch wel even lachen hoor. Haha!
Citaat:
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken!

Maar als je je zo onbegrepen voelt zou ik gewoon proberen dat eens te overleggen met betreffende mid. Lachen Als je echt gelijk hebt kan ik me niet voorstellen dat ze dat niet in overweging nemen. Lachen

ik maak hier niemand zwart toch?
Ik vraag me af na een negatieve ervaring met de bemiddelaars ( want een beslissing nemen doen ze tenslotte als team) of er mensen zijn die wel goede ervaringen hebben. Maak je iemand dan per definitie zwart?

De discussie is gesloten inmiddels, het is een welles nietes spelletje, en de ontevredenheid kunnen zij niet wegnemen.
Als er continue getemt wordt door mensen op al je posts en dat houdt dus in dat alles nagelezen wordt, en de modjes nemen alles serieus, terwijl er absoluut niets mee bedoeld wordt, maar er toch sancties op worden genomen, dan kan jij zeggen het is niet waar, de mod zegt dat het wel waar is, einde discussie toch. Volgens de bemiddelaars wel, want ze willen de beslissing niet herzien ...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:30

Het komt wel degelijk voor dat Bemiddelaars OW's terugdraaien als ze van mening zijn dat deze niet terecht is uitgedeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:32

Zonder de in en outs te weten niet te zeggen of die OW van jou terecht zou zijn...
Ik vond een OW een poos terug ook niet terecht...helaas vonden de mids van wel..tja dan ben je klaar, hoger beroep bestaat er niet Tong uitsteken
Nog steeds vind ik die OW niet terecht, maar over een maand is hij een half jaar oud.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:33

sronnie schreef:
Als je het niet eens bent met het beleid staat er rechts boven in je beeldscherm een kruisje..

Verder kan het in jouw ogen een onterechte OW zijn maar hoeft dus niet te betekenen dat het dan ook daadwerkelijk onterecht is Knipoog

waarom zou ik op het kruisje moeten klikken?
Als ik ergens anders op bokt wel plezier kan hebben, maar die continue wordt verstoord door opmerkingen van een mod... lees het andere topic van hopla maar eens..dat gaat ook over dat zij in een hk topic niet meer komt omdat er continue door een mod opmerkingen worden geplaatst.

Tuurlijk kan het terecht zijn, maar het kan ook onterecht zijn, en als zij mij niet kunnen vertellen waarom die precies is uitgedeeld dan kweek je bij mij ontevredenheid Knipoog

En waarom zou er geen topic mogen zijn om het functioneren van een bemiddelaar eens te bekijken. Ook al neem ik alles met een korrel zout Knipoog
Ik krijg het gevoel, maar misschien is dat ook onterecht, dat zij meer bij de mods staan, dan bij de bokkers.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:34

Apple schreef:
Het komt wel degelijk voor dat Bemiddelaars OW's terugdraaien als ze van mening zijn dat deze niet terecht is uitgedeeld.

Ja, dat zeggen jullie, maar zijn er ook voorbeelden van dan ?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:34

runningkawa schreef:
Zonder de in en outs te weten niet te zeggen of die OW van jou terecht zou zijn...
Ik vond een OW een poos terug ook niet terecht...helaas vonden de mids van wel..tja dan ben je klaar, hoger beroep bestaat er niet Tong uitsteken
Nog steeds vind ik die OW niet terecht, maar over een maand is hij een half jaar oud.

nee, precies, dan houdt het discussieren toch op Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:35

Ik heb totaal geen idee over welk topic het gaat

Ik zit in 2 hk topics en zie er nooit een mod
Zat eerst in een ander en heb het vaarwel gezegt een hele poos terug, niet door de ods, maar door de gebuikers die elkaar steeds in haren vlogen (en er dan ook weer mods kwamen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:36

ja idd, dan houd het op en ja zeker was ik kwaad toen...sloeg gewoon nergens op...maar gelukkig vervallen de ow's wel weer na een poosje Lachen

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:40

runningkawa schreef:
Ik heb totaal geen idee over welk topic het gaat

Ik zit in 2 hk topics en zie er nooit een mod
Zat eerst in een ander en heb het vaarwel gezegt een hele poos terug, niet door de ods, maar door de gebuikers die elkaar steeds in haren vlogen (en er dan ook weer mods kwamen)

als ik nou jou ga volgen rk, en bij alles wat jij neerzet tem omdat ik het gevoel heb dat je het over mij hebt, dan komen er ook mods in jou hk topic uiteindelijk, zeker als ik het gevoel heb dat jou ' hk vriendjes ' erin mee gaan.
Als er dan uiteindelijk bijna een hk topic om wordt gesloten dan heb ik het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt.

Want als ik precies hetzelfde doe dus overal op tem, dan wordt er verteld dat er helemaal niets aan de hand is.

En als je dan ook nog tijdens een ban in je correspondentie via de mail van een bemiddelaar te horen krijgt dat ze het idee hebben dat je hun advies hebt opgevolgd ( dus dat je boktgedrag veranderd is, dat je je rustiger gedraagt ) ... dan kan je mij in een condoom schieten Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Attitude op 12-11-07 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:41

sronnie schreef:

Nog mooier is het printerknopje, extra zacht papier in de printer, mooie stapel uitdraaien en mee naar het kleinste kamertje Knipoog
Werkt super Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:43

Ik kan me wel vinden in de gevoelens van Liesje23, ik heb ook de indruk dat mid of mod (of hoe ze ook mogen heten) een pot nat zijn, ze horen bij hetzelfde team en ik heb het gevoel dat als het erop aan komt ze toch voor elkaar gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:46

In dat topic waar ik eerst kwam werd dus ook op alles getemd.
Soms onterecht...maar om eerlijk te zijn ook regelmatig wel terecht.
De sfeer was er daardoor ook niet leuk...

Die andere topics ben ik echt niet bang daarvoor, daar worden gewoon geen steken geven, ook geen piepkleintjes....

En ja ik tem ook regelmatig waarvan ik weet dat heeft weinig nut...maar wie weet ooit wel Haha!
Want ik tem ook alleen maar als ik denk dat ik in mijn recht sta...zoals de meeste denk ik denken

Die laatste snap ik niet Lachen

Helaas ook geen goede mid ervaring, maar hoop toch maar dat het wel eerlijk gaat Lachen

haha albert, wel fijn zacht printpapier nemen dan Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:49

@ rk, jij bedoelt dat zij het idee hadden dat mijn boktgedrag positief veranderd was?
Ik snap niet hoe dat kan als je niet kunt bokken, dus vond het wel een aardig vreemde uitspraak...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:49

Albert schreef:
sronnie schreef:

Nog mooier is het printerknopje, extra zacht papier in de printer, mooie stapel uitdraaien en mee naar het kleinste kamertje Knipoog
Werkt super Haha!

spreek je uit ervaring? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:52

liesje23 schreef:
@ rk, jij bedoelt dat zij het idee hadden dat mijn boktgedrag positief veranderd was?
Ik snap niet hoe dat kan als je niet kunt bokken, dus vond het wel een aardig vreemde uitspraak...

ah zo...ja dat is wel vreemd ja als er eerst een ow uitgaat en er dan gezegt wordt dat je wel bent veranderd Lachen

Maar goed, vind dat nu toch wel moeilijk iets van te zeggen zonder betreffende mail en voorafgaande.
Ondanks dat ik ook durft te mopperen, kan ik dat zo niet zonder info Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:54

De bemiddelaars zijn een onafhankelijke partij en bekijken dingen onafhankelijk. Zowel van de kant van de gebruikers als de kant van de moderators. Uiteraard is er contact tussen mods en mids, bijvoorbeeld wanneer er vragen zijn over een uitgedeelde OW.
Dat zowel mids als mods in het boktteam zitten heeft hier niks mee te maken. Net als de wiki-coördinatoren en de nieuwsredactie is dit een stukje beleid op zich en nemen ze een onafhankelijk standpunt in.

Verder wordt een OW niet voor niks en niet zomaar gegeven. Daar gaat een heel traject aan vooraf, waar meerdere mods bij zijn betrokken. De mids komen hier pas mee in aanraking op het moment dat een bokker contact met ze opneemt na een OW en/of ban. Zij gaan zich van beide kanten inlezen en vragen stellen.

Verder vind ik het jammer dat er een topic geopend wordt over de bemiddelaars (en moderators) die samen onder een hoedje zouden spelen en niet zouden functioneren zónder dat het echt onderbouwd is (ja, een persoonlijke ervaring, maar dat zie ik niet als een onderbouwing) en zónder dat er bijvoorbeeld een advies of iets dergelijks wordt gegeven hoe het beter kan.
Het is zo makkelijk om te wijzen, maar draag ook iets aan waar we wat mee kunnen. Lachen

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:57

Amanda schreef:
De bemiddelaars zijn een onafhankelijke partij en bekijken dingen onafhankelijk. Zowel van de kant van de gebruikers als de kant van de moderators. Uiteraard is er contact tussen mods en mids, bijvoorbeeld wanneer er vragen zijn over een uitgedeelde OW.
Dat zowel mids als mods in het boktteam zitten heeft hier niks mee te maken. Net als de wiki-coördinatoren en de nieuwsredactie is dit een stukje beleid op zich en nemen ze een onafhankelijk standpunt in.

Verder wordt een OW niet voor niks en niet zomaar gegeven. Daar gaat een heel traject aan vooraf, waar meerdere mods bij zijn betrokken. De mids komen hier pas mee in aanraking op het moment dat een bokker contact met ze opneemt na een OW en/of ban. Zij gaan zich van beide kanten inlezen en vragen stellen.

Verder vind ik het jammer dat er een topic geopend wordt over de bemiddelaars (en moderators) die samen onder een hoedje zouden spelen en niet zouden functioneren zónder dat het echt onderbouwd is (ja, een persoonlijke ervaring, maar dat zie ik niet als een onderbouwing) en zónder dat er bijvoorbeeld een advies of iets dergelijks wordt gegeven hoe het beter kan.
Het is zo makkelijk om te wijzen, maar draag ook iets aan waar we wat mee kunnen. Lachen

ik geloof niet dat het nodig is om hier alle correspondentie neer te zetten die toen gevoerd is.

Mijn gevoel veranderd niet als er niet wordt in gegaan op iets wat ik aandraag naar een bemiddelaar toe, als alles van tafel wordt geveegd, als mijn mail niet serieus wordt gelezen en beantwoord, en als jullie niet met een heldere beredenering komen waarop die beslissing is gemaakt..

Als er mensen zijn met wel goede ervaringen dan hoor ik dat graag Knipoog