Western foto's? Of gewoon ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Western foto's? Of gewoon ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 17:58

Zie regelmatig foto's voorbij komen van western paarden (niet @ work) en die worden dan geplaatst bij western foto's. Waarom worden die ITP foto's dan in western foto's geplaatst en niet bij ITP? Omdat het paarden zijn die western gereden worden? Waarom dan niet een apart forumdeeltje ITP voor springpaarden of dressurpaarden etc.?

ITP foto's horen toch gewoon bij ITP geplaats te worden?

Viel gewoon op vandaar deze vraag Knipoog

* ITP = In the Picture
*HAW = Horses at work

Voordat er daarover vragen komen Tong uitsteken

Anoniem

Re: Western foto's? Of gewoon ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:03

Omdat westernruiters een apart plekje/ hecht clubje hebben op bokt (dit wordt althans vaak als reden gegeven geloof ik). Zo mag ook een trouwerij op Western-ITP gepost worden als het een westernruiter van bokt betreft.

(Dit hoort btw denk ik meer op FZ thuis, ik TeM dus even *LOL*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:25

Nou, das ook toevallig dat je erover begint, ik vroeg het mij ook al af..alles zit apart bij de rubriek western, aanbiedingen, alles..wel apart als je het ij vraagt? Wil ik ook wel voor de ijslanders, fokkerij, foto's, evenementen, haha.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 01:26

De reden is heel simpel, een aantal fora hebben hun eigen ITP gedeelte, WN, SGW en END en volgens mij ook AR. Dressuur en springen zijn veel te groot en beslaan samen ca. 90% van ITP/HAW dus die hebben geen eigen forum nodig. De meeste andere subfora zijn te klein, waardoor de ITP-topics wegvallen tussen de overige topics.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:19

Forum omschrijving:
[WN-ITP] Western Foto's -> Western paardenfoto's.

In dit sticky kun je e.e.a. lezen: viewtopic.php?f=130&t=806178

Citaat:
Hier kun je al je foto's kwijt, inclusief trainingsfoto’s, wedstrijdfoto’s en (vervolg-)veulenfoto’s.

Dus in principe alles, als het maar "iets" met western te maken heeft.
WN-ITP is dus een ITP en HAW in een Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:32

Idd zoals Karl en Rom zeggen Ja

De ITP van WN betreft vnl. trainings/wedstrijdfoto's en in een periode veulenfoto's van (vnl) QPA's.
De overige topics proberen we er wel tussenuit te vissen Ja maar ook WN-mods missen wel es wat.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:14

Sluit me aan bij de uitleg van een ieder hierboven.
Daarnaast hoeft het paard geen westernras te zijn maar wel western gereden te worden.
Inmiddels kennen we bijna alle posters op WN en weten als het om westernpaarden gaat.
Maar als er iemand iets post wat echt niet western gerelateerd is dan verhuist dit topic gewoon, hoor Ja

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:24

Vera schreef:
Inmiddels kennen we bijna alle posters op WN

Wie is we, want ik ken ze maar amper.
Zie ze maar bar weinig op de rest van bokt. Dat vind ik jammer.
Ik heb zo een gevoel van bokt... en de westernruiters.

Nu is het rijden van Ijslanders bijvoorbeeld ook iets heel anders, maar die mensen zie je wel regelmatig, omdat ze gewoon mee doen met jan en alleman en hun foto's ook gewoon delen met dressuur/springruiters en als westerners dat hadden gewild, dan ook met hen.

Wil ik weten hoe het met de westernruitertjes gaat, wat zij met of zonder hun paarden mee maken, dan moet ik ze gaan zoeken hier verstopt op bokt en dat vind ik erg jammer.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:40

"We" zijn de twee Mods van Bokt WN.

Je bent van harte welkom op WN om iedereen te leren kennen hoor Ja
Maar als je goed kijkt zitten ze overal, niet alleen op WN... je moet het alleen wel willen zien.
Daarnaast is het hun goed recht om alleen op WN te posten, net zoals er mensen allleen op de NH topics posten, etc.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:47

Er is ook een SGW-ITP, END-ITP, AR-ITP, wat dat betreft is er dus niets bijzonders aan WN-ITP.

Als je als ijslander ruiters ook zoiets wil dan vraag je een subforum aan. Het is altijd mogelijk om een subforum aan te vragen als je voldoende medestanders hebt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:59

Oh dat wist ik niet Apple dat dat mogelijk was.

Vind het persoonlijk gewoon wat vreemd dat er iemand van western ergens anders een topic opent met van "dit wilde we ook met jullie delen" alsof ze zichzelf dus helemaal buitensluiten van bokt, hun eigen ding doen etc..vind dat wat vreemd..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:04

ik herken wat je zegt kimberly, en ja, het is absoluut hun goed recht, maar veewl (niet alle!!) westerners komen niet verder dan western en tollen enkel in hun eigen rondje rond. Is hun eigen keuze, maar ik blijf er van overtuigd dat westerners veel van dressuur/spring/whatever ruiters kunnen leren, en andersom net zo goed, alleen om een of andere reden mengt dressur/spr/sgw/etc wel en western/dres/spr etc niet

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:36

Oh mss is dat het, dat het idd niet zo 'mengt' met elkaar..ik vind de westernsport bv erg interessant en leuk om naar te kijken..zo heb ik al geen zin om 'hun' bokt te bezoeken als ik vragen heb oid, dan vraag ik het wel aan een stalgenootje die altijd alles goed uit wil leggen en duidelijk ook..hier lezen ze over je heen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:46

Kimberley77: Heb je ooit wel eens een topic gestart op WN dan?
Probeer maar, zo vreemd zijn we niet hoor Knipoog

Niet vreemder dan bv. de NH luitjes die ook veelal op hun eigen forum zitten Lachen
En bokt is te groot om overal te zitten, dan maar gaan zitten in de fora die je het meest aanspreken Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:02

hihi Romkabouter, in eigen fora zitten wat je het meeste aanspreekt is ook meer dan logisch. Ik moet even zoeken op mn posten, werd tot 5 keer aan toe oid genegeerd in een lopend topic welke over de leeftijd ging van inrijden, terwijl ik als buitenstaander van de western het erg interessant vond om te weten. Zelf nooit een topic geopend. mss wat het overigens wel toeval hoor in de ietwat verhitte discussie dat men over mij 'heen las' ..
Waarom ik de conclusie had getrokken dat ik het vreemd vond, is omdat ik wel eens naar wedstrijden ben geweest en ik als leek in de westernsport net zo warm werd ontvangen als de rest, dat was zo leuk, dat het mij juist zo opviel dat 'kliekerige' hier en daar knapte ik destijds behoorlijk op af..
Overigens op NH net zo hoor, dus westerruiters zijn dara niet vreemd in Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:07

Kimberley77 schreef:
Nou, das ook toevallig dat je erover begint, ik vroeg het mij ook al af..alles zit apart bij de rubriek western, aanbiedingen, alles..wel apart als je het ij vraagt? Wil ik ook wel voor de ijslanders, fokkerij, foto's, evenementen, haha.

Er is toch ook een KS-ITP?
Wij op het Tinkergedeelte hebben zelfs ook een TI-ITP.. Lachen

Waarom moet er toch altijd over dat westerngedeelte gevallen worden?
Dit is al het zoveelste topic over het westerngedeelte waar ik op stuit.. Zijn het geen trouwfoto's waar men over valt is het wel een Quarter die van het zonnetje geniet en niet @ work is..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:08

Dat lopende topic over inrijden is helaas een slecht voorbeeld.
Dat negeert iedereen op WN zo langzamer hand Haha!

Kom gerust meebabbelen, zo kliekerig is het niet. Nou ja, het zijn natuurlijk wel veelal westernruiters dus op zich is dat al snel kliekerig Haha!
Maar niet kliekerig in de zin dat je met de nek aangekeken wordt Knipoog

Ik denk idd dat het toeval was. Probeer het nog eens zou ik zeggen Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:31

stef schreef:
ik herken wat je zegt kimberly, en ja, het is absoluut hun goed recht, maar veewl (niet alle!!) westerners komen niet verder dan western en tollen enkel in hun eigen rondje rond. Is hun eigen keuze, maar ik blijf er van overtuigd dat westerners veel van dressuur/spring/whatever ruiters kunnen leren, en andersom net zo goed, alleen om een of andere reden mengt dressur/spr/sgw/etc wel en western/dres/spr etc niet

Ik ben ook een western ruiter en ik scheur over al heen op bokt, ik lees wel topic's over dressuur en springen maar daar post ik dus niks omdat ik niet weet wat ik daar moet posten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:54

Sita_ schreef:
Dit is al het zoveelste topic over het westerngedeelte waar ik op stuit.. Zijn het geen trouwfoto's waar men over valt is het wel een Quarter die van het zonnetje geniet en niet @ work is..

Er moet iemand het pispaaltje zijn Knipoog *LOL*

Ik snap ook niet zo goed wat er mis is met het feit dat er mensen binnen hun eigen belevingswereld blijven Verward
Bokt is toch voor je lol?
We zijn toch tot niets verplicht?
Als we daar nu ook al ineens van alles "moeten" dan wordt het ineens niet leuk meer.

En die trouwfoto's? Ik zag toch twee welbekende westernruiters met dito paarden en westernzadels rondrijden Ja

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:07

Zal ik dan maar even hier posten Haha! Ik denk dat het veelal tijdgebrek is, in ieder geval van mij: ik praat in een HK-topic (volgens mij niet eens op het westerngedeelte, maar gewoon in de Huiskamer dus Knipoog ) en probeer als ik tijd heb een beetje op de hoogte te blijven van wat er speelt in de paardenwereld, in mijn geval dus de westernwereld: ik heb meer aan rijtechnische topics of topics over evenementen omdat het gewoonweg aansluit bij wat ik doe. En omdat ik vrijwel alle westernbokkers ondertussen wel 'ken' en we samen veel 'beleven' zal ik inderdaad eerder geneigd zijn om te reageren op een topic dat door een westernruiter wordt geopend. In het echte leven spreek ik ook niet zomaar mensen op straat aan, dus ben ik in de digitale wereld niet ineens erg geneigd dat wel te doen.

Overigens zijn er genoeg 'westernbokkers' die in andere delen meepraten: dat weten we alleen niet allemaal van elkaar, want daar komen anderen wellicht weer niet. Dus misschien zitten de westernbokkers wel helemaal niet zo in hun hokje als je zou denken Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 01:13

Vera schreef:
Sita_ schreef:

Er moet iemand het pispaaltje zijn Knipoog *LOL*

Ik snap ook niet zo goed wat er mis is met het feit dat er mensen binnen hun eigen belevingswereld blijven Verward
Bokt is toch voor je lol?
We zijn toch tot niets verplicht?
Als we daar nu ook al ineens van alles "moeten" dan wordt het ineens niet leuk meer.

En die trouwfoto's? Ik zag toch twee welbekende westernruiters met dito paarden en westernzadels rondrijden Ja

Joh, wil je zeggen dat je je aangesproken voelt door je eerste zin? nee toch?

Het aat er wat mij betreft ook zeker niet om het feit dat de westerners etc iets buiten het forum om moeten doen..vond het alleen vreemd dat er een compleet eigen forum voor was aangemaakt, met alles erop en eraan..bedoel, waarom dan geen eigen westernforum ipv op bokt? snap de essensie van bokt dan niet zo als dat allemaal apart gaat zitten Knipoog maak dan een westernforum aan oid..net als we dat voor de dravers hebben en voor de ijslanders bv..gangenpaarden is algemeen bijv. foto's worden daar uiteraard ook geplaatst ter voorbeeld van iets, maar als zij daar iets willen laten zien wat rijden betreft, wordt da ook gewoon op haw gedaan, of bij itp..daar doelde ik eigenlijk meer op Lachen no offence verders, gewoon een vraag Lachen

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 07:33

Zo'n forum is er ook hoor Knipoog Maar blijkbaar kiezen de meeste er toch voor om gezellig op bokt te blijven, omdat, zoals ik al aangaf, de meesten waarschijnlijk toch ook erg regelmatig op andere gedeeltes van bokt kijken Ja

Als ik advies wil over wanneer ik de overstap vaneen snaffle op een shank kan maken, kan ik dit wel op RT zetten, maar ik denk dat ik bij Western meer gerichte antwoorden krijg Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 08:48

Vera schreef:

Ach doe niet zo kinderachtig. Jij weet net zo goed als ik dat het niet om die paarden ging en dat niet op iedere foto (western)paarden stonden.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:59

WildWings doe zelf niet zo kinderachtig.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:01

Kimberley77 schreef:
Joh, wil je zeggen dat je je aangesproken voelt door je eerste zin? nee toch?

Er staat een knipoog achter Haha! Dus nee, ik voel me helemaal niet aangesproken Bloos

Citaat:
Ach doe niet zo kinderachtig. Jij weet net zo goed als ik dat het niet om die paarden ging en dat niet op iedere foto (western)paarden stonden.

Dus? Het is een westernkoppel Bokkkers (ja allebei) die gaat trouwen op westernpaarden. Er staat nergens in de regelementen van Bokt dat je aandachtspunt op het onderdeel moet liggen.
Daarnaast worden er niet dagelijks bruiloften of andere speciale bijeenkomsten op WN geplaatst dus voor een keertje is toch niet zo een hoog oplopend probleem lijkt mij. Verder hebben we het nu over een topic wat al maanden geleden tot in de puntjes is besproken dus ik zie niet in waarom er oude koeien uit de sloot worden gehaald moeten worden.

En WN lezers en schrijvers hebben zelfs verschillende western fora waar ze hun ei kwijt kunnen. Maar blijkbaar vinden ze het hier veel leuker Ja
Dus hopelijk mogen ze nog even blijven Knipoog Haha!