Niet omdat ik het niet graag meer doe, wel omdat ik er simpelweg de tijd niet voor heb. Vroeger, als vrolijke student had ik 18u les per week en de rest van de tijd kon ik in principe bokken. En dat deed ik. Uren en uren, alle teamfora, de gewone fora, bijna alles hield ik bij. Nu doe ik alsof ik een groot kindje ben door te gaan werken en woon ik op een appartement waar we voorlopig nog even geen internet nemen. Ik kan dus enkel nog bokken tijdens de werkuren. Dat is unfair tegenover alle partijen. Tegenover de andere mids omdat ik hen een stukje in de steek laat. Tegenover de gebruikers omdat ik werkelijk geen tijd heb om me uren in te lezen of mee te discussiëren (wat nochtans echt nodig is). Tegenover de mods omdat tijdsgebrek in een team een hardnekkig kwaad is dat we moeten vermijden. Tegenover mijn werk omdat ik hier betere (of toch andere

Tijdsgebrek, ik kan er niet zo veel aan doen, maar ik mag het niet als excuus gebruiken. Mid of mod zijn vraagt echt bergen tijd wil je het goed doen, en ik vind het dan ook niet kunnen om hier maar half aanwezig te zijn. Maar als "werkmens" die om 7u30 smorgens vertrekt en pas om 19 a 20u30 thuis landt merk ik dat ik betere dingen te doen heb (Vriendje entertainen, huisgenoot aandacht geven, eten maken, huishouden doen en daarbuiten een druk sociaal leven hebben, regelmatig gaan sporten en zeker iets hebben aan mijn weekend, dus een uitstapje maken).
Ik ga het midden wel enorm missen. Er zitten hele interessante zaken in en het is altijd leuk kritisch te kunnen kijken naar hoe alles hier draait. Het meekijken achter de schermen vond ik ook echt heerlijk. Bovendien is het fijn een vertrouwenspositie te hebben naar de gebruikers toe. Dit vertrouwen moet nog wat groeien, maar ik merk dat we toch geregeld appreciatie krijgen. En soms ook niet. Dat hoort er een stukje bij, hoewel de mids zeker hun best doen

Wat me wel heel erg tegengevallen is, is de sfeer onder de teamleden. Niks geen gekat of eeuwig geruzie, neen integendeel: allemaal gewone mensen met af en toe een echt leven (

Maar goed, het is fijn geweest, te kort helaas, ik wou dat ik als mid uitgenodigd was in mijn eerste jaar unief dan was ik hier 5 jaar aan een stuk niet weg te slaan geweest

Ik blijf wel actief bokken (ik werk altijd over dus af en toe een beetje pauze kan wel), maar voor mijn midtaak heb ik jammer genoeg echt niet meer de kans.
Ik ga het team missen, de gebruikers die vertrouwen in ons hebben, de gebruikers die geen vertrouwen in ons hebben en op tijd en stond de boel op stelten zetten zodat we over onszelf gaan nadenken, de mods die naar mijn mening heel goed met kritiek omgaan, de extra fora en de alwetendheid die ze met zich meebrengen , de inspraak, de bekendheid die je plots verwerft op bokt

Op 1 november wordt ik weer zwart

(Wie het eerst de uitvoerder van het liedje in de titel raadt wordt nieuwe mid => GO!)