op slot gegooide topics verwijderen?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

op slot gegooide topics verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 08:13

Al een tijdje irriteer ik me mateloos aan al die op slot gegooide topics. Vooral bij ON. Is het niet misschien handiger dat alle topics die wegens dubbelpost verwijderd worden?
Dat houdt in mijn optiek het overzicht er een beetje beter in?
Wat vinden jullie zelf daarvan?

En de veroudere topics idem. Want als je nu reageerd krijg je een melding dat je beter niet meer kunt reageren. Indien je wel reageerd wordt heel vaak het topic alsnog op slot gegooid.
Wil je dan een nieuw topic maken wordt deze ook op slot gegooid omdat er al en topic over was (die inmiddels op slot gegooid is).

meggiemeg

Re: op slot gegooide topics verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:18

wat wellicht ook een optie is om alle topics die op slot zijn gedaan op een soort mesthoop te gooien zodat ze niet direct weg zijn maar wel de boel overzichtelijker houden?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 08:21

meggiemeg schreef:
wat wellicht ook een optie is om alle topics die op slot zijn gedaan op een soort mesthoop te gooien zodat ze niet direct weg zijn maar wel de boel overzichtelijker houden?

Dat is natuurlijk helemaal een goed idee Ja

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:11

Eerlijk gezegd stoor ik me er niet zo aan, ze staan helemaal onderaan de pagina en ik lees er wel overheen.
Maar misschien is verplaatsen naar de Mesthoop wel een optie?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:23

Ja, dat vond ik ook een heel goed idee Ja

Mods???????? Er is vast wel en moderator die dit leest hihi.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:28

De dubbelpost kunnen idd het beste glijk verwijderd worden. maar om nou alles weg te gooien, sommige topics zijn wel leerzaam en via de zoekmachine krijg je die dan wel te pakken. dus misschien beter ipv die waarschuwing automatisch een slotje na zoveel week?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:32

maar dat is nog een ander punt, want zodra er een slotje op komt dan mag je niet indien je nog vragen hebt een nieuw topic beginnen.
En als je reageerd na twee weken gaat ie ook op slot, dus dat probleem blijft dan. De dubbelpost verwijderen, en de rest op de "mesthoop" is wel een goede optie.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:36

daar heb je idd ook helemaal gelijk in.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:54

Ik zie dat iefke (mod) online is, misschien dat ze haar mening wilt geven? Ja

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:57

Ik ben zeer benieuwd Haha! vind dit toch wel een goed initiatief

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:55

Als je topics die op slot zijn weg gaat gooien krijg je dus dubbele topics.

Soms gaan topics op slot omdat er bijvoorbeeld na een half jaar iemand weer reageerd. In dat topic kunnen best nuttige dingen staan. Als iemand de zoekfunctie gebruikt kan hij/zij dus nog wel de info uit dit topic halen.

Stel, een topic over Mok gaat op slot en verwijderd. In dat topic is op het einde een rel uitgebroken, daarom is hij op slot. Maar.. in het begin van dat topic worden zeer handige tips trucs en uitgebreide informatie over mok gegeven. Als je dit topic verwijderd, kan je er vergif op innemen dat iemand een paar weken laten een zelfde topic opstart, want 'Ik kon er met de zoekfunctie niets over vinden'

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:55

Daarom dus een mesthoop zodat de topics niet verdwijnen en terug te vinden zijn maar de niet de boel vervuilen zodat je lekker een overzichtelijk gebeuren houdt!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:57

Vindt de mesthoop een goed idee! Ik denk dat als je topics zomaar gaat verwijderen er ook een virtueel gat kan vallen in de gebruikersberichten en dat dit dus niet kan technisch gezien.

Bovendien kunnen sommige topics toch nog een naslagfunctie hebben en voorkom je nog meer dubbele topics er mee.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 21:48

Kaat18 schreef:
Vindt de mesthoop een goed idee! Ik denk dat als je topics zomaar gaat verwijderen er ook een virtueel gat kan vallen in de gebruikersberichten en dat dit dus niet kan technisch gezien.

Bovendien kunnen sommige topics toch nog een naslagfunctie hebben en voorkom je nog meer dubbele topics er mee.

Ben het er helemaal mee eens!! Hoop dat een mod het ook leest!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:11

Ik vind alles op de MH geen goed idee omdat als ze daar zijn kun je ze niet meer openen.
Terwijl er best nog iets nuttigs in kan staan.

Dubbele topic zouden wat mij betreft de MH op mogen maar topic die gewoon op slot staan lekker laten staan Haha!. Kan niet inzien waar je je druk om maakt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 09:15

Uh als het op de mesthoop staat kun je ze gewoon openen hoor! En bovendien als je die oudere topics opent worden ze toch 9 van de 10 keer op slot gegooid.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:28

Helaas, topics die naar de mesthoop zijn verplaatst, zijn voor gebruikers niet meer te openen Knipoog
En inderdaad, soms bevatten geslotterde topics nog wel eens nuttige informatie en omdat ze naar de onderkant van de pagina verdwijnen, is het ook niet nodig om ze naar de MH te verwijderen. Topics waar na langere tijd nog op wordt gereageerd, worden ook niet altijd op slot gezet. Kan best zijn dat het nog relevant is. Bijvoorbeeld: iemand heeft een update op zijn verhaal, dan kan het soms beter in het bestaande oude topic bijgeplaatst worden, dan dat er een nieuw topic wordt geopend. Doorgaans worden de nutteloze reacties waarmee een oud topic omhoog gehengeld wordt gewoon verwijderd, dan is het topic automatisch weer terug naar waar het vandaan kwam en hoeft het niet op slot. Degene die het topic met "O wat een leuk paardje" of zo omhoog haalt, krijg (iig van mij) daar wel een PB over Knipoog

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:58

dus als ik het goed begrijp zou je zo'n topic wel weer omhoog mogen schoppen als je een goede vraag hebt?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:25

Dat staat ook ergens beschreven (of in de regels, of op het moment dat je wilt reageren komt er iets in je scherm te staan). Het kán zinnig zijn om hetzelfde topic te gebruiken, maar het komt niet vaak voor. Voor de meeste dingen kun je het beste gewoon een nieuw topic starten.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:55

Maar dubbele topics ofzo die op slot zijn gegaan die kunnen wat mij betreft definitief verwijderd worden. Ze hebben geen toegevoegde waarde en als je dat bij alle dubbel geposte topics doet dan blijft bokt ook net een beetje schoner toch?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 12:39

Nee indd. Als je nu naar het nieuws gaat bijv. Dan zie ik meer opslot gegooide topics dan topics die open zijn Verward Is lastig ....althans vind ik

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:25

potverdikkie schreef:
Uh als het op de mesthoop staat kun je ze gewoon openen hoor! En bovendien als je die oudere topics opent worden ze toch 9 van de 10 keer op slot gegooid.

Okay vertel jij mij maar wat er in dit topic staat Haha!. viewtopic.php?f=121&t=843058

Als je oude topics opent gaan ze niet op slot, pas wanneer je er op reageerd. En daarnaast, ipv er op te reageren kun je het ook bookmarken Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 22:41

Maar soms wil je verdere informatie hebben, en ik heb het al een aantal keren meegemaakt dat als ik dan reageerde er doodleuk een slot op kwam.
Opende ik vervolgens en nieuw topic dan ging ie op slot omdat er al een soort gelijk topic was.

Maar dan blijf ik bij die dubelpost. Die kunnen toch wel gewoon verwijderd worden? Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 01:42

Ik begrijp het probleem niet helemaal. Gesloten topics verdwijnen naar de onderkant van de pagina en zakken daarna heel snel weg. Ik zie dus ook niet helemaal hoe ze iemand in de weg kunnen zitten.
Ook in dubbeltopics die gesloten zijn kan soms een interessante reactie staan, die niet in het andere topic staat. Door die topics, gesloten, te laten staan zijn die reacties terug te vinden. Ik vraag me dus af wat de meerwaarde van verwijderen is.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 02:38

Op slot gegooide topics (en dan vooral oude) vind ik vaak erg interessant om terug te lezen, incl reacties. Het scheelt je weer een nieuw topic openen..