Topics worden te snel gesloten als het offtopic gaat

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Topics worden te snel gesloten als het offtopic gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:28

Hoi, ik wilde graag discussieren over het slotjes beleid.

Ik vind namelijk dat topics nu te snel op slot gaan.

Als een topic volgens de TS ook maar eventjes niet naar zijn zin is, kan hij om een slotje vragen en vaak krijgt hij die ook. Ik ga niet in op individuele gevallen maar het gebeurt gewoon vaak.

Ik vind dat niet terecht. Soms is het hele goede van bokt juist dat mensen door veel anderen met hun neus op de feiten worden gedrukt. Dat is niet altijd leuk, maar wel goed voor het paard.

Ik verzin nu even iets: stel dat ik een paard van 2 jaar stevig inrijdt maar hij spartelt tegen bij het opstijgen. Daarom bind ik hem stevig vast en ik laat er iemand met een flinke zweep bij staan als ik opstijg, maar nog steeds lukt het niet. Ik ga naar bokt en vraag hoe het beter kan. Vervolgens zeggen mensen tegen mij: Je moet een paard niet zo jong inrijden!

Dat is offtopic, daar vroeg ik niet om... maar de mensen blijven (terecht) 'zeuren'. Dus ik vraag om een slotje... en krijg het ook.

Ik vind dat er dan geen slotje moet komen. Als zo'n iemand echt denkt dat hij goed bezig is, dan moet hij dat maar uitleggen in plaats van zich zo makkelijk van de kritiek af te kunnen wenden.

Nu heeft zo'n iemand het gevoel dat er maar een paar mensen zijn die vinden dat hij fout bezig is. Maar als heel bokt over je heen valt, word je misschien aan het denken gezet. Maar dat gebeurt niet, want het topic is al op slot en zakt af...

Als voorbeeld heb ik zelf ook een onzintopic gemaakt. Helaas werd het alleen in het begin serieus genomen, maar de eerste reacties zijn wat mij betreft wel terecht en goed, ook al zijn ze off-topic.

viewtopic.php?f=158&t=819234&hilit=&p=28768495#p28768495

N.B.: ik wil natuurlijk niet zeggen dat alle slotjes onterecht zijn, heel vaak ben ik ook blij met een slotje, maar van mij mag het dus net wat minder snel, wat vinden jullie?

blokje

Re: Topics worden te snel gesloten als het offtopic gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:35

Arno@ ik ben het wel met je eens. Okal was je topic over het brandmerk wel erg stom Knipoog
Ik vind dat je soms op bokt niet normaal kan discuseren...
En bokkers mogen wel wat liever iets over brengen.
Zo zat ik laatst een topic te bekijken over een meisje wat paard reed zij was wat aan de dikkere kant. Maar haar paardje leek niet te lijden. Direct dat gezeur, je bent te dik, te zwaar, te dit te dat. Lekker banketstaaf, wie weet hoe dat meisje zich voeld in haar lichaam.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:37

Ik had al een serieus antwoord klaar (met foto en al van het brandmerk van mijn eigen paard), tot ik besloot toch maar eerst je profiel en topics te bekijken.
Hierdoor kwam ik erachter dat dit toch echt geen serieus topic was.
Als je nou bijv. nieuw op bokt was, en profielloos was, dan had ik die reactie wel geplaatst.
Het ligt er dus ook aan wie het plaatst.
Dit was duidelijk, een grap/test, dan is het logisch dat het op slot gaat vind ik.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:39

Daar gaat het ook niet om, dat topic mag van mij op slot.

Maar was het terecht geweest als ik het serieus bedoelde en ik wilde het topic laten sluiten omdat ik de kritiek niet wilde horen?

Ik vind van niet.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:40

Helemaal mee eens..... Het schud mensen misschien eens wakker Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:41

Topic open laten heeft in mijn ogen geen zin, want de TS kan er ook voor kiezen het topic helemaal niet te openen, en gaat alle kritiek aan hem voorbij. Wat je uiteindelijk krijgt is dat de TS door het slijk gehaalt wordt, wat voor anderen erg irritant wordt, en het nog niets uithaalt.

Ik zou persoonlijk geen zin hebben in een heel bokt vol met "kritiektopics", omdat er geen slotje op mag of op komt.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:44

Ik snap dat het je niet uitmaakt dat het nu op slot zou gaan, maar zoals ik al zeg, als je een profiel en posts van de TS bekijkt, dan zie je toch vaak of het serieus is bedoeld. Bij jou was het gewoon overduidelijk dat het niet serieus bedoeld was. Dan geef ik ook geen serieuze reactie. Als ik nou merk dat iemand dit echt serieus meent, dan geef ik natuurlijk mijn mening!

Maar je hebt wel gelijk, vaak omdat deze in deze topics een onprettige sfeer komt, zullen ze gesloten worden.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:46

@Cassidy:

Ik ben het met je eens dat je een topic niet eeuwenlang door moet laten etteren.

Maar misschien is het een idee om een topic pas te sluiten als er bijvoorbeeld 1,5 bladzijden lang geen nieuwe mensen zich in de discussie mengen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:29

Ach... je moet het zo zien. Meestal is het ''juiste commentaar'' (oftewel; wat er mis gaat) al wel meermalen herhaalt voor een topic eens op slot gaat. Dus áls de TS het nog leest, is de boodschap vast wel overgekomen voor het slotje word geplaatst denk ik.

Waar ík meer moeite mee heb, is hypocriete reacties. Wat bij de één word afgekraakt, word bij de ander gedoogt of zelfs toegejuicht. Maar dát is een ander verhaal. Knipoog

Maar al met al... ik vind dat de modjes hun taak netjes doen hoor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:32

Ik vind dat een topic niet altijd erop moet uitdraaien dat er 20 pagina's vol staan met alleen de reactie "moet je niet doen, slecht voor je paard" dat voegt niets toe aan een discussie. Wel is het goed als een TS erop gewezen worden dat sommige dingen echt not-done zijn, zoals het voorbeeld dat je geeft over het onder zware dwang inrijden van een 2 jarig paard.

Lastig is waar de grens ligt. De mods hebben genoeg te doen, en kunnen niet eeuwig een topic in de gaten houden tot wanneer het nou te ver gaat. Reacties per PM zijn in zo'n geval meer op de plek. Het zou dan eigenlijk zo moeten zijn dat het topic nog enige dagen op de 1e pagina blijft (dat zou ook geval zijn als er veel gereageert wordt in het topic zelf) zodat iedereen per PM aan de TS kan laten weten hoe hij/zij erover denkt. Je krijgt echter geen eeuwige discussies over hetzelfde. TS krijgt wel "heel bokt over zich heen", maar zonder dat bokt daar minder gezellig van wordt....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:35

Het beleid op Bokt is er niet op gericht dat een topic op slot gaat als de TS daar om vraagt. In tegendeel zelfs.

Topics waarbij de TS inderdaad dat soort vage dingen uithaalt blijven behoorlijk lang open.

Helaas zie je dat er vroeger of later altijd begonnen wordt met rotte vis/tomaten/modder te gooien en hele scheldpartijen. Hierdoor komen de mensen die advies willen geven en niet meer door heen en ontaard zo'n topic al snel in een ordinaire afslachting.

Daar leert niemand wat van.

Om dergelijke zaken te voorkomen wordt bij de eerste de beste rotte vis en na wat bijsturen van een mod een topic op slot gezet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:37

Maar in sommige topics gaat het niet alleen om rotte vis, er wordt netjes gewezen op het feit dat iets echt niet kan. Vandaag is nog een dergelijk topic op slot gegaan. De reacties waren, op 1 na, netjes, maar wel off-topic. Het topic is toch op slot gegaan omdat er niet on-topic werd verder gepraat over een probleem dat eigenlijk nog helemaal niet zou mogen spelen bij het betreffende paard...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:39

Is dat zo? Ik zie vooral op HAW de laatste tijd topics echt zo lang mogelijk open blijven.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:43

soms vind ik zelf dat ze te lang open blijven Ja !
zoals in HAW en zo Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:46

op HAW wel, maar daar is alles wat over het rijden, de optoming of de zit van de ruiter gaat al on-topic. Daarbuiten is het een ander verhaal...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:47

Tja, HAW is net zo'n onderdeel waar ik bijna nooit kom, ben veels te bang dat ik dan mezelf niet in kan houden en een ban krijg Haha!
Daar kan ik dus niet over meepraten.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:48

penny topics blijven soms ook lang open vind ik Bloos !
soms hebben ze 5 pag en meer!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:48

Ik vind dat het zo wel goed is.
Vaak als iemand een topic plaatst en die krijgt daar veel commentaar op is dat vaak alleen maar hetzelfde commentaar en voegt het dus niks toe. De TS zal dan heus wel de voorgaande commentaren hebben gelezen, dus dan kunnen de mods wel een topic open laten lopen tot weet ik hoeveel pagina's, maar als het bijna allemaal dezelfde reacties zijn heeft dat geen nut. En loopt het uiteindelijk toch wel weer uit op een ruzie.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:50

_angela_ schreef:
Maar in sommige topics gaat het niet alleen om rotte vis, er wordt netjes gewezen op het feit dat iets echt niet kan. Vandaag is nog een dergelijk topic op slot gegaan. De reacties waren, op 1 na, netjes, maar wel off-topic. Het topic is toch op slot gegaan omdat er niet on-topic werd verder gepraat over een probleem dat eigenlijk nog helemaal niet zou mogen spelen bij het betreffende paard...

Ik heb het vermoeden dat deze reactie gaat over een topic wat ik vanmorgen op slot heb gezet?
Daar ging het idd totaal niet meer over de vraag van de TS en ging men na een modopmerking gewoon doodleuk offtopic door.
Ik heb dat topic gesloten omdat ik de boel ging splitten maar nog even overleg wilde plegen met mijn medemod aldaar en gezien ik dat splitten niet iedere dag doe Clown is dat een hoop werk en duurt dat even voor ik dat voor elkaar heb en voordat men met nog meer mensen op de TS in zou gaan hakken vond ik het toch een beter plan even een slotje te plaatsen tot ik klaar was met mijn werk. Het topic staat inmiddels weer gewoon open maar een blijvend slotje zou ook niet onterecht zijn geweest gezien de modopmerking gewoon genegeerd werd door iedereen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:52

@ Tanja: maar dat was gewoon een zinloos topic, dat gaat normaal toch gewoon op slot op Bokt?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:54

@LiNdA1986, hebben wij het over hetzelfde topic? Ik heb het over een topic over een schuivend zadel. Imo geen zinloostopic gezien meer mensen dit probleem hebben met het zelfde merk zadel.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:55

Nee ik heb het over dat topic van brandmerken, maar die is al op slot zie ik

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:59

Die is idd op slot en gaat ook niet meer open.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:00

En dan heb je dus een discrepantie en spelen er twee dingen tegelijk.

Het blijkt dat het probleem dat de TS aankaart een probleem is dat meerdere gebruikers van dat zadel hebben. In zoverre een volkomen legitiem probleem waarbij zinnige tips en opmerkingen uitgewisseld kunnen worden.

Daarnaast loopt daar schuin doorheen een hele discussie over de leeftijd van inrijden van paarden.

Jammer van de discussie over het zadel, aangezien dat relevant was, en daar ging het om in het topic.

De andere discussie was volkomen offtopic, hoe belangrijk ook.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:08

Tanja schreef:
_angela_ schreef:

Ik heb het vermoeden dat deze reactie gaat over een topic wat ik vanmorgen op slot heb gezet?
Daar ging het idd totaal niet meer over de vraag van de TS en ging men na een modopmerking gewoon doodleuk offtopic door.
Ik heb dat topic gesloten omdat ik de boel ging splitten maar nog even overleg wilde plegen met mijn medemod aldaar en gezien ik dat splitten niet iedere dag doe Clown is dat een hoop werk en duurt dat even voor ik dat voor elkaar heb en voordat men met nog meer mensen op de TS in zou gaan hakken vond ik het toch een beter plan even een slotje te plaatsen tot ik klaar was met mijn werk. Het topic staat inmiddels weer gewoon open maar een blijvend slotje zou ook niet onterecht zijn geweest gezien de modopmerking gewoon genegeerd werd door iedereen.

Daar heb je gelijk in. Fijn dat het topic gespleten is, en weer open. Je hebt gelijk dat na een mod-opmerking de zaken weer netjes door zouden moeten gaan, maar dat is in het geval van het betreffende topic niet echt te verwachten. Ik snap dat je in het geval van het splitten van een topic de boel ook op slot moet zetten, anders is het dweilen met de kraan open Clown