[POLL] cap op op HAW graag stemmen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

foto's HAW voortaan met cap?

ja
57 (47%)
nee
64 (52%)

Totaal aantal stemmen: 121

CM_

[POLL] cap op op HAW graag stemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 18:49

nalv topics over cap of niet, en de opmerkingen daarover,
vind ik het helemaal geen gek idee om het als regel vast te leggen.

"geen rijfoto's meer zonder cap,zonder cap graag in link"

de foto's in link, om het dus niet helemaal te verbieden. maar ik vind het een goede zaak als bokt mee zou helpen aan een veiligere paardenwereld Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Re: [POLL] cap op op HAW graag stemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:50

Ben ik helemaal mee eens. Een beetje voorbeeld functie kan geen kwaad. Maar dan zou je eigenlijk alle onveilige foto's in link moeten zetten. Zie wel meer dingen voorbij komen die erg onveilig zijn. Maar de cap is een begin. *LOL*

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:52

Ben er voor!

Mensen die de cap niet dragen omdat ze dat niet stoer vinden, omdat anderen het niet doen, of het niet mooi vinden staan zijn erg gevoelig voor de foto's. Het plaatsen van foto's op bokt is eigenlijk het showen van de combinatie.
Heb ook waak gezien: Cap af voor de foto, echt idioot...
Als er op de foto's een cap opmoet, hoef je hen in iedergeval niet voor de stoer af te laten Lachen

Als we door deze maatregel mensen die gevoelig zijn voor voorbeelden en het gevaar nog niet goed kunnen inschatten kunnen beschermen, doe ik dat met liefde Ja (al draag ik altijd al een cap..)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:52

Ik ben het er niet mee eens, iedereen moet het zelf weten of hij/zij een cap op doet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:53

Mee eens Ja
natuurlijk is het je eigen keuze, maar ik vind dat je iig moet proberen het goede voorbeeld te geven, en niet het slechte.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:54

Ik ben het er niet mee eens omdat het niet op de foto gaat of je wel of geen cap om heb maar omdat mensen graag hun combinatie wil laten zien ( paard en ruiter! )

Ik vind het totaal onzinnig.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:57

ik vind het ook wel een goeie. Het is idd zo dat bokt een voorbeeldfunctie heeft. Grote paardenbladen plaatsen over het algemeen ook alleen maar foto's met cap.
Kan me voorstellen dat jonge meisjes een cap opzetten als ze alleen maar foto's van ruiters/amazones met cap zien.
en eigen keuze, tsjah, misschien wel. Maar het geeft de paardensport wel een slecht imago als je steeds weer in de krant leest over mensen die overlijden als gevolg van een ongeval zonder cap

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:58

Ik vind van niet.
Je moet toch zelf weten of je een cap op doet of niet.
Ik vind niet dat je mensen dat kan verplichten om te doen.
Dat van het goede voorbeeld snap ik wel een beetje,
maar ik denk dat je zelf ook slim genoeg bent om te bedenken dat je een cap op doet als je het niet vertrouwt.
En niet dat je geen cap op doet omdat niemand dat doet op bokt Sigaar

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:59

Nee, niet helemaal mee eens. Ik snap dat je probeert je in te zetten voor de veiligheid van je medemens, maar er zijn nou eenmaal mensen die nooit een cap hebben gedragen en het ook niet van plan zijn te gaan doen. Moet je deze verbieden hun foto's te laten zien (of nouja, in links dan, maar je weet zelf wel dat je minder snel een topic vol links bekijkt dan als alle foto's voor je neus staan Knipoog)? Dit zou je kunnen zien als een vorm van discriminatie.. (misschien een beetje vergezocht maarja)
Verder wil ik nog even herhalen wat Karuna zegt. Dan zou je álle onveilige foto's moeten verbieden om maar niet het verkeerde voorbeeld te geven en ja, dan valt er op iederéén wel wat aan te merken!
Iedereen mag zelf weten wat hij/zij liever heeft, met of zonder cap rijden. Dan vind ik niet dat bokt je mag verbieden deze foto's openlijk te laten zien aan iedereen.
Verder laat ik me er maar buiten
Laatst bijgewerkt door GuitarLove op 09-08-07 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Ik vind dat de bokkers dat helemaal zelf moeten weten.

Of het verstandig is geen cap te dragen...? Nee, maar de mensen die zonder cap willen rijden, doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga me echt niet druk maken over hun caploze foto's.

Ilzjuh

Ik mis een optie "moeten mensen zelf weten"?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:00

Hmm, van de ene kant zou ik zeggen; goed idee. Maar wat Karuna al zegt, er zijn zóveel onverantwoordelijke foto's te zien op bokt. Ik denk eigenlijk dat het beter is om de foto's te laten staan en de TS de kritiek over het niet dragen van een cap te laten incasseren. Hierdoor zien andere mensen hoeveel commentaar je krijgt op het niet dragen van een cap en laat je ze eerder denken 'goh, ik doe maar een cap op omdat ik anders commentaar krijg' dan, 'goh, ik doe geen cap op omdat het er niet uitziet en ik dan commentaar krijg'. Bovendien zijn er al veel regels op Bokt. Als dit een regel wordt, zullen echt niet alle bokkers de foto's waarop zei geen cap dragen in links zetten. Dit heeft tot het gevolg dat de mods dit moeten gaan veranderen, wat een hoop extra werk oplevert! Dus ik zeg; Nee, ik ben het er niet mee eens, sorry.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:00

Ilzjuh schreef:
Ik mis een optie "moeten mensen zelf weten"?

Dat is 'nee'.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:01

Niet mee eens. Ik zie véél liever iemand die lekker met paard bezig is zonder cap, dan iemand die zomaar wat aanklooit, mét cap.

Anoniem

Ben het er helemaal mee eens!

Ilzjuh

_Lorette_ schreef:
Dat is 'nee'.

Vind het niet echt duidelijk. Maar oké dan.

Ik vind dat mensen het zelf moeten weten. Je kunt ze toch niet verplichten om een cap op te zetten omdat ze foto's op Bokt willen zetten?
Vind dat eeuwige gehamer over caps ook vrij nutteloos eigenlijk. Ieder voor zich toch.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:02

Ik vind dat je het zelf mag weten! we zitten niet op een manege maar gewoon op een site waar we gesellig doen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 19:04

Mlies schreef:
Niet mee eens. Ik zie véél liever iemand die lekker met paard bezig is zonder cap, dan iemand die zomaar wat aanklooit, mét cap.

sja maar juist de goede ruiters die veel respect hebben hier die zouden juist het voorbeeld moeten geven.

ik rijd ook zonder cap, ik geef het toe,
maar op geen enkele manege mag je zonder cap rijden, ook op ponyclubs etc

ik vind het een goede zaak als organisaties gaan meewerken aan een capdragend nederland Haha!
en ja laten we dan beginnen bij bokt.nl

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:04

Nimroy schreef:
Ik ben het er niet mee eens omdat het niet op de foto gaat of je wel of geen cap om heb maar omdat mensen graag hun combinatie wil laten zien ( paard en ruiter! )

Ik vind het totaal onzinnig.

Je trekt me de woorden uit m'n mond Ja

HAW is voor het rijden en niet voor je verantwoordelijkheid!

Omdat mensen het goede voorbeeld moeten zien moeten anderen een cap op?!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:05

Waarom die voorbeeldfunctie eigenlijk? Mensen kunnen toch wel voor zichzelf denken?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:05

We weten allemaal donders goed wat er "kan" gebeuren als je zonder cap rijdt...Er zal bij mij (en bij velen met mij) eerst iets moeten gebeuren voordat ik optie ja kies.
Is hetzelfde als autogordels, we weten dat je niet zonder mag en weten wat er kan gebeuren als je een aanrijding krijgt maar ook de gordel wordt vaak uit gemakszucht niet omgedaan.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:06

Alls het stilstaande foto's zijn, oké, maar 'k vind ook wel dat een cap "verplicht" zou moeten zijn.
Je mag dan nog het braafste paard ter wereld hebben, je weet nooit dat er iets onverwachts gebeurd..
Ik vind het zelf geen grote moeite om die cap op te zetten voor de extra veiligheid..
x

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:06

crossmonster schreef:
Mlies schreef:

sja maar juist de goede ruiters die veel respect hebben hier die zouden juist het voorbeeld moeten geven.

ik rijd ook zonder cap, ik geef het toe,
maar op geen enkele manege mag je zonder cap rijden, ook op ponyclubs etc

ik vind het een goede zaak als organisaties gaan meewerken aan een capdragend nederland Haha!
en ja laten we dan beginnen bij bokt.nl

misschien een idee om dan zelf eerst eens met cap te gaan rijden!?

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:07

Eigenlijk toch vreemd.....in Nederland zijn er zoveel regeltjes o.a. in t verkeer......raar dat het paardrijden zonder cap nog geen boete opleverd!!! Op een brommer ben je ook verplicht een goedgekeurde helm te dragen. Nou weet ik wel dat de meeste paarden niet zo hard gaan als een brommer maar het is en blijft toch een vluchtdier met alle risico's van dien! Wat mij betreft zou t best verplicht gesteld mogen worden. Ik werk in een ziekenhuis en kom regelmatig op de spoedeisende hulp en wat je daar soms niet tegenkomt...

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:07

WildChild heeft hier een goed punt. Bovendien wordt het dragen van een cap op maneges verplicht, waar het meestal allemaal begint voor paardengekken. Er wordt ze dan al zo vaak verteld dat ze een cap op moeten dat ze het ondertussen wel weten.
Bovendien vind ik het dragen van een cap ook deels de verantwoordelijkheid van de ouders. Die geven ook een voorbeeld door het zelf te doen of door hun kind te verplichten een op te zetten. Ja, natuurlijk zijn er pubers die hun cap lekker weer af zetten als ze bij hun (verzorg)paardje zijn om dwars te doen. Maar er zijn er genoeg die al deze adviezen oppikken en toch maar een cap dragen.