waarom zeurt iedereen hier zoveel op elkaar?!?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

udine5

waarom zeurt iedereen hier zoveel op elkaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:01

Ik vraag me echt af waarom iedereen zo op elkaar zit te zeiken en te zeuren.
Niemand doet het goed in andermans ogen.
Ik wordt er echt niet goed van!
Laat alsjeblieft iedereen gewoon in hun waarde.

Bijv. staat er een vraag van een meisje hoe ze haar peesjes weer wit kan krijgen en of ze dit met bleek kan doen.
Heb ik op gereageerd dat ik dat wel zou doen met bleek of anders met biotex echfa wit. Begint iemand te zeggen dat bleek gaten maakt enzo.
Nou vraag ik je? Denk je nou echt dat de peesbeschermers wegvreten als je ze met bleek schoonmaakt, daarna goed afspoelt en dan in de wasmachine nawast? I don't think so.

Net weer zon verhaal.
Bied een meisje haar hoofdstel met mexicaanse neusriem aan.
Krijgt ze allerlei opmerkingen naar haar hoofd dat ze ergens anders goedkoper zijn enzo.
Dat is dan misschien wel zo maar reageer dan gewoon niet!
En reageer dan alleen als je interresse hebt om hem te kopen.
Daarom zet ze hem er ook te koop.
Gezien haar reacties werd ze er zelf ook niet vrolijk van.

En nog eentje.
Een meisje die van een andere bokker een Anky pad heeft overgenomen en hem om wat voor reden dan ook weer te koop zet op bokt. Kreeg ook van alles naar haar hoofd gegooid.
Ze moest 3 weken wachten en ze werd getemt.
Hallo! Als ze hem verkopen wilt lukt dat toch wel, of ze dat nou via bokt doet of marktplaats of wat dan ook.
Wat maakt het uit?!?!?!?!

Dus om een lang verhaal kort te maken...
Waarom houden we het niet gewoon gezellig????? Haha!

LadyElmira

Re: waarom zeurt iedereen hier zoveel op elkaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:09

Gaat dit wel om gezelligheid? Of gaat het erom dat mensen hun zin niet krijgen, jij dus soms ook niet? Als eerste: Ik heb ook eens gereageerd dat bandages goedkoper waren in de winkel dan dat iemand ze aanbood, dit was omdat ik wel interesse had en om te kijken of de prijs omlaag kon. Dit kon niet, en dan houd ik erover op. Over de peesbeschermers in bleek? Hoe kun jij nou weten dat degene die zei dat daar gaten van in de beschermers komen niet zo'n ervaring heeft gehad? Mensen geven allemaal tips, en het wilt niet zeggen dat alleen jij met een goed antwoord kan komen. Er zijn meer mensen op bokt, met andere ideetjes en ervaringen. Leer daar mee om gaan! Dan over het hoofdstel; naar mijn idee is het zelfs verboden om iets te verkopen wat je duurder verkoopt dan dat het is, want dan maak je er winst op. Het maakt mij niets uit, maar als ik graag dit hoofdstel wil maar hij is ergens anders veel goedkoper, dan ga ik kijken of ik er iets aan kan doen zodat ik het wel kan kopen. En dat is niet raar, dat zijn nu eenmaal feiten. Het laatste, er zijn regels op bokt waar iedereen zich aan moet houden, jij, ik..en zelfs de mods moeten dit doen. Dan is het dus niet zo dat als een meisje tegen de regels in (dus te snel na een andere advertentie) een nieuwe advertentie maakt, deze wordt verwijderd en op slot gaat. Dat zijn de regels, en dan hoef je niet aan te komen met hetgeen dat ze die spullen toch wel verkoopt, want dan moet ze maar gaan adverteren op marktplaats alleen. Je houd je aan de regels en houd het gezellig, of je doet het niet en ontvangt en hoop gezeur om je heen.

Deze dingen hebben niets met gezelligheid te maken. Dit zijn dingen die serieus zijn, en waar meer mensen vaak gelijk over hebben (dat bepaalde dingen gewoon niet mogen e.d). Als je gezellig wilt praten dan ga je daarvoor niet naar een verkoop advertentie, dus maak gewoon een topic aan voor gezellige praatjes en dan ben jij ook weer blij. Dit gezeik is goed terecht!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:14

Het is en blijft een discussieforum.
Met mensen die allemaal andere meningen (horen te ) hebben.
En zeker via internet kan iets er feller uitkomen dan bedoeld.

Maar de voorbeelden die je geeft, vind ik niet zo schokkend hoor Lachen
Het is toch normaal als iets in een winkel goedkoper is als 2e hands dat je daar een opmerking over maakt.
En er zijn gewoon duidelijke regels voor EA. Vandaar dat de TS van het Anky pad, terecht werd gewezen.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:50

Ten eerste gaat het er niet over dat ik mijn zin niet krijg. Dat heeft er niks mee te maken. En die andere vrouw had geen gaten in haar beschermers maar in stof. Dat lijkt mij iets heel anders. Peesbeschermers kunnen echt wel tegen bleek lijkt mij.
En ik hoef geen gezellig kletspraatje te maken. En ik snap heel goed dat als dat wel mijn bedoeling is dat ik dan niet naar een verkoop advertentie moet zoeken! Ik ben geen kleuter. Pff, dit bedoel ik nou. WAT EEN GEZEIK! Huilen

En ten tweede was dat hoofdstel niet 2e hands maar nieuw. En zij bood hem aan voor de prijs waar zij hem ook voor gekocht had.
Ik zou hem eerlijk gezegd ook niet kopen voor hetzelfde geld als in de winkel maar daar gaat het ook niet om.
Het gaat om de opmerkingen die zij allemaal naar haar hoofd geslingerd kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:54

Bokt is een openbaar forum, dat betekent dat er allerlei verschillende mensen posten, die op allerlei verschillende manieren hun mening naar voren brengen. Soms is het niet al te aardig idd, maar is dat dan in het echte leven wel zo ?

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:58

Anoniem schreef:
Bokt is een openbaar forum, dat betekent dat er allerlei verschillende mensen posten, die op allerlei verschillende manieren hun mening naar voren brengen. Soms is het niet al te aardig idd, maar is dat dan in het echte leven wel zo ?

Daar heb je gelijk in. Maar soms heb ik echt zoiets van: "moet dat nou zo??"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:24

Ja dat is waar.. maar dat heb je in het echte leven dus ook Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:31

udine5 schreef:
Ten eerste gaat het er niet over dat ik mijn zin niet krijg. Dat heeft er niks mee te maken. En die andere vrouw had geen gaten in haar beschermers maar in stof. Dat lijkt mij iets heel anders. Peesbeschermers kunnen echt wel tegen bleek lijkt mij.
En ik hoef geen gezellig kletspraatje te maken. En ik snap heel goed dat als dat wel mijn bedoeling is dat ik dan niet naar een verkoop advertentie moet zoeken! Ik ben geen kleuter. Pff, dit bedoel ik nou. WAT EEN GEZEIK! Huilen

En ten tweede was dat hoofdstel niet 2e hands maar nieuw. En zij bood hem aan voor de prijs waar zij hem ook voor gekocht had.
Ik zou hem eerlijk gezegd ook niet kopen voor hetzelfde geld als in de winkel maar daar gaat het ook niet om.
Het gaat om de opmerkingen die zij allemaal naar haar hoofd geslingerd kreeg.

De voorbeelden die je aanhaalt vind ik geen gezeur of gezeik.
Over de peesbeschermers: ja, bleek kan agressief spul zijn wat de stof aan kan tasten. Enige voorzichtigheid lijkt me dan wel handig. Bokt is bedoelt voor het uitwisselen van ervaringen, het opdoen van ideeën en het voeren van discussies. Iemand kan een slechte ervaring hebben met bleek, zet dat neer om te voorkomen dat iemand z'n peesbeschermers verknoeit, dus wat is daar verkeerd aan?

Als zij dat hoofdstel gekocht heeft en het daarna weer doorverkoopt, is het wel 2dehands volgens mij. Ongeacht of het gebruikt is of niet. En ja, als ik dat hoofdstel ergens goedkoper kan krijgen (en ik ben naar zo'n hoofdstel op zoek), maar ik zie het op bokt staan voor een hogere prijs, dan zal ik idd proberen om de prijs omlaag te krijgen. In de winkel lukt je dat (vaak) niet, hier op Bokt kan het wel. Da's onderhandelen.
Overigens ook niet handig van de verkoper, kleine kans dat je dan iets verkoopt...

Over je laatste voorbeeld: er gelden bepaalde regels op EA. Één van die regels is dat je hetzelfde product na 3 weken weer aan mag bieden mocht het niet eerder verkocht zijn. Dit om te voorkomen dat Bokt helemaal overloopt met advertenties.
Daarnaast is kopen/verkopen niet een primair doel van Bokt. Dus als zij via Marktplaats haar product wel kan verkopen, Bokt ligt er niet wakker van.

Dus ja, ik zie het gezeik niet, eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:33

Om eerlijk te zijn ga ik met Nerwen mee, ik zie het gezeik niet zo in jouw voorbeelden.

Ik zou overigens als je moppert over dat anderen 'zeiken' maar heeel even naar jezelf (en vooral dit topic) kijken Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:59

Vind het pas gezeik als er iemand afgekraakt wordt of iets dergelijks!
't Begint met een klein dingetje en gaat van kwaad naar erger

Maar je hebt altijd mensen die het beter weten.. Of denken dat ze het beter weten!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:31

WildWings schreef:
Om eerlijk te zijn ga ik met Nerwen mee, ik zie het gezeik niet zo in jouw voorbeelden.

Ik zou overigens als je moppert over dat anderen 'zeiken' maar heeel even naar jezelf (en vooral dit topic) kijken Haha!

Wat zeik ik dan?
Maar goed, als het nog erger kan, en mijn voorbeelden zijn "peanuts", dan geloof ik dat ik gauw uitgekeken ben op dit forum Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:42

udine5 schreef:
WildWings schreef:

Wat zeik ik dan?
Maar goed, als het nog erger kan, en mijn voorbeelden zijn "peanuts", dan geloof ik dat ik gauw uitgekeken ben op dit forum Huilen

Wat is iedereen toch weer heerlijk positief vandaag.

Tuurlijk, het kan altijd erger. Trek je er niet te veel van aan en dan krijg jij het heel leuk op Bokt Knipoog

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:48

Ho even, alle reacties die je nu hebt gehad zijn niet om te zeiken op jou maar om hun mening te geven. Als er echt zoveel gezeik was zou bokt niet zoveel gebruikers hebben met veel posts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:51

udine5 schreef:
WildWings schreef:

Wat zeik ik dan?

Daarmee bedoel ik mee dat als jij dit soort dingen al 'zeiken' noemt, dit topic in feite ook 'zeiken' zou 'moeten' zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:51

Tja ik zie hier ook wel gezeik hoor op bokt.

ALs je een ander mening hebt dan de posters voor je dan krijg je het hele topic overheen

Voorbeeld een meisje post foto's met haar pony, ze is echt veels te dik.....al haar vriendinnen posten dat het een leuke pony is enz enz maar probeer niet over haar gewicht te beginnen Nagelbijten / Gniffelen

Verder als een topic opgang is met een heftige discussie komt er weer een mod aan en gaat het opslot

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:52

arinda schreef:
Ho even, alle reacties die je nu hebt gehad zijn niet om te zeiken op jou maar om hun mening te geven. Als er echt zoveel gezeik was zou bokt niet zoveel gebruikers hebben met veel posts.

Eigenlijk zegt iedereen hier zijn of haar mening. Alleen de ene komt harder aan dan het andere! Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:54

tita schreef:
Voorbeeld een meisje post foto's met haar pony, ze is echt veels te dik.....al haar vriendinnen posten dat het een leuke pony is enz enz maar probeer niet over haar gewicht te beginnen Nagelbijten / Gniffelen

Maar wat doet het ertoe dat ze veelste dik is? Tenzij ze te zwaar is voor haar pony natuurlijk, maar dat is iets heeeel anders.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:55

ik vind het erger dat mensen op andere mensen hun prive zaken vitten zonder dat die mensen daar iets van afweten Ja

erg vervelend allemaal maar als het me niet zint hier klik ik gewoon het topic weg, ik heb namelijk geen zin in stomme discussies met mensen die ik niet eens ken Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:59

Vind soms mensen hier wel heel hard oordelen. Soms brengen mensen verhalen waar ze erg verdietig om zijn en dan is er altijd wel weer iemand die commentaar heeft. Okay het is een discussieforum maar menselijkheid is soms ver te zoeken.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:01

Ik ben het hier wel mee eens Ja Niet zozeer met de voorbeelden die de TS aanstreept, omdat dat inderdaad vnl regels zijn en logisch zijn, maar vooral bij andere topics.

Sommige mensen reageren echt meteen heel erg aanvallend! Ik snap dat niet iedereen even goed rijdt en er soms best een slechte foto of een domme vraag geplaatst kan worden en men dan alleen graag wil helpen, maar soms wordt er meteen zo op gehapt! Dan krijgt iedereen een heel verhaal waarom dit en waarom dat. En dan niet uit interesse maar gewoon om er lekker ruzie over te maken dat het niet goed is..
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 04-06-07 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:02

WildWings schreef:
tita schreef:

Maar wat doet het ertoe dat ze veelste dik is? Tenzij ze te zwaar is voor haar pony natuurlijk, maar dat is iets heeeel anders.

Dat is ze ook en geeft ze toe maar ja dat er meer dan 20kg overgewicht is maakt niet uit madam gaat afvallen maar wee o wee als je er iets van zegt...
Komt er een mod bij "KUNNEN WE FF ONTOPIC BLIJVEN" dan heb ik echt zoiets van verdomme waarom je ziet het zelf toch ook......

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:20

Weet je, kritiek geven is zo gemakkelijk en daar denk ik dat um de schoen wringt...

Het valt wel degelijk op dat heel veel bokkers IRL waarschijnlijk niet zullen durven zeggen wat ze hier op bokt wel zeggen en doen... dat is gewoon zo.

Ik erger mij ook wel eens aan bepaalde uitspraken en houdingen, of dat je per pb helemaal verrot gescholden wordt door iemand die het ergens niet mee eens is...

Maar jee zeg! er zit een knop op die pc en je HOEFT hier niet te komen, het MAG Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:21

Weet je, kritiek geven is zo gemakkelijk en daar denk ik dat um de schoen wringt...

Het valt wel degelijk op dat heel veel bokkers IRL waarschijnlijk niet zullen durven zeggen wat ze hier op bokt wel zeggen en doen... dat is gewoon zo.

Ik erger mij ook wel eens aan bepaalde uitspraken en houdingen, of dat je per pb helemaal verrot gescholden wordt door iemand die het ergens niet mee eens is...

Maar jee zeg! er zit een knop op die pc en je HOEFT hier niet te komen, het MAG Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:21

okee, en dan krijg je ineens twee keer je geplaatste bericht te zien...

solly!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:30

TS ik vind dat je aan het muggeziften bent.