Mijn foto's van bokt gehaald...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Mijn foto's van bokt gehaald...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 01:06

Een bokker heeft mijn foto's uit een verkooptopic van anky setjes gehaald en op haar eigen site gebruikt om haar spullen te verkopen, afgezien van het feit dat ik dit hondsbrutaal vind reageerd ze niet op mijn verzoek op de foto's te verwijderen.

Het is in een topic van haar gemeld, per pb en via e-mail, ook heb ik al een moderator gepbt maar daar krijg ik ook geen respons van, wat kan je hieraan doen?

Eline

Re: Mijn foto's van bokt gehaald...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 01:10

Even heel kort door de bocht, maar wat verwacht je van de moderators van Bokt in deze? Wij kunnen erg weinig doen aan dingen die buiten bokt gebeuren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 01:14

Dat ze hierop aangesproken wordt, het is een bokker en de foto's zijn via bokt eraf gehaald. Of anders in ieder geval een reactie.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 01:16

Allereerst: ik weet niet wie je gepb't heb, hoe lang dat geleden is en om welke reden je nog geen antwoord terug heb gekregen. Kan je mij de naam pb-en dan ga ik navraag doen voor je.

Maar wel alvast een waarschuwing: deze bokker heeft geen enkele boktregel overschreden. Fatsoensregels absoluut, en volgens de Nederlandse wetgeving is het ook niet toegestaan wat ze doet, maar ik ben bang dat er weinig is dat wij kunnen doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 01:18

Tegenwoordig zet ik ook eerst door mijn foto's heen copyright, ik pb je morgen even ga nu mijn bed in.

Het is idd via de Nederlandse wetgeving verboden, maar wat kun je eraan doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:37

helemaal niks, je weet IMO dat dit kan gebeuren, waarom denk je dat er bij foto;'s van fotograven er altijd een groot copyright doorheen staat?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:26

Nou draai je het om, het is in de eerste plaats niet toegestaan om foto's van iemand anders te kopieëren en om ze dan ook nog eens op verzoek niet te verwijderen vind ik erg brutaal.

Vanaf nu zet ik er ook inderdaad copyright op, heb er wel wat van geleerd en daarbij ben ik geen fotograaf, zet jij ook copyright op foto's van spullen die je te koop aanbied?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:30

De mensen van marktplaats op de hoogte stellen. Misschine kunnen zij er wat aan doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:39

is ook wel zo, maar je WEET dat het gebeurt. Nu zie ik trouwens echt het probleem niet van foto's van setjes? Als ze nou ineens jou paard ergens te koop zetten vind ik het nog wat anders

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:43

als je de spullen verkocht hebt dan zie ik het probleem niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:14

renate5 schreef:
als je de spullen verkocht hebt dan zie ik het probleem niet.

Ze zijn nog niet allemaal verkocht.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:27

Ik kan me je boosheid goed voorstellen. Bij ons worden ook veel foto´s "gejat" om door anderen gebruikt of misbruikt te worden. Daar wij een webshop hebben herkennen klanten vaak onze foto´s en als dan iemand ONZE foto´s gebruikt denken mensen vaak dat wij met diegene iets te maken hebben. We hebben al gehad dat iemand dat dacht en opgelicht was door diegene die onze foto´s had gejat. Wij worden daar dus mee geassocieert doordat mensen de foto´s herkennen.
Ik wil ook absoluut niet dat mensen onze foto´s gebruiken om hun producten te verkopen. dan moeten ze de moeite zelf maar nemen om foto´s te maken.
Wij proberen, door eigen foto´´s van artikelen te maken het juiste eerlijke beeld te geven van het product dat wij verkopen, hoe het er dus in werkelijkheid uitziet. voor hetzelfde geld gebruikt iemand je foto´s om een product te verkopen dat niet eens in zo´n goede staat is als op onze foto´s. Dit is dus misleidend. vandaar beste mensen gewoon eigen foto´s maken.

Wij proberen ook door elke foto onze webnaam te zetten, maar dit is eigenlijk bijna een onbegonnen zaak.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:05

Cavaletti: dat zou je servermatig kunnen doen, zo doet mijnalbum.nl het bv, en zo werken thumbnail-generatoren ook. (De thumbs op de wiki bijvoorbeeld, die maken wij echt niet zelf, dat wordt gewoon automatisch gedaan)
Ik vind grote copyrights in het midden overigens storend en onzinnig... als je toch niet wilt laten zien wat je op de foto zet, zet dan je foto niet op internet. Ik sla foto's met storend copyright in elk geval altijd over bij het bekijken, klik snel weer weg van fotosites, etc. Bij webshops is het vaak ook erg irritant omdat je dingen die je wilt weten niet duidelijk kunt zien. Maar een bescheiden naam in de hoek vind ik geen probleem, en dat is softwarematig wel te doen.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:34

Ellende schreef:
Maar wel alvast een waarschuwing: deze bokker heeft geen enkele boktregel overschreden. Fatsoensregels absoluut, en volgens de Nederlandse wetgeving is het ook niet toegestaan wat ze doet, maar ik ben bang dat er weinig is dat wij kunnen doen.

Geld de Nederlandse wetgeving dan niet op bokt? Ik herriner me ook een topic waarin gemeld werd dat een aantal foto's van paarden van bokkers op een paardenspel terecht gekomen zijn, daar is ook een hele oproer over gemaakt en uit eindelijk ook niks mee gedaan. Het PBtje dat jij hebt verstuurt (als het goed is) vind ik dan toch wel het minste dat er gebeuren moet.
Ik snap ook dat bokt er weinig aan kan doen maar ik vind wel dat er zeker iets aan gedaan moet worden door bokt. (en dat word gelukkig ook gedaan) Lachen

@ Charos: Zoals je al doet, Copyrigt! Het zal misschien niet altijd helpen om je foto's te 'beschermen' maar wel voor een groot deel. Zet bijvoorbeeld het URL addres van je site door je foto's. Aan een URL kun je echt zien waar je foto's vandaan komen, beter dan met alleen een naam Lachen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:02

Moddies kunnen toch deze persoon een waarschuwing geven (foto's van Bokt stelen)? Desnoods een ban als ze niet van andermans foto's af kan blijven want ik vind het misbruik van het forum.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:11

NoaC schreef:
Moddies kunnen toch deze persoon een waarschuwing geven (foto's van Bokt stelen)? Desnoods een ban als ze niet van andermans foto's af kan blijven want ik vind het misbruik van het forum.

Ja inderdaad..

Ellende je zegt dat het volgens de nederlandse wed niet mag...
Lijkt me toch ook op bokt wel geldig.
Je kan iig de persoon PMen en vragen of ze ze er af wil halen, wil ze dat niet dan een WO!
Klaar..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:42

als mods alles nog bij moeten houden wat er buiten bokt gebeurt hebben ze geen tijd meer voor bokt.
Ik vind het ook geen verantwoordelijkheid van bokt eerlijk gezegt, user heeft ze er zelf opgezet

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:48

Als het verboden is dan lijkt mij een waarschuwing of een tijdelijke ban vanuit bokt niet zo'n raar verzoek.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:52

stef schreef:
als mods alles nog bij moeten houden wat er buiten bokt gebeurt hebben ze geen tijd meer voor bokt.
Ik vind het ook geen verantwoordelijkheid van bokt eerlijk gezegt, user heeft ze er zelf opgezet

maar bokt hoeft dat niet bij te houden..
een gebruiker meld dt zelf...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:52

ff dom vragaje.. hoe kan zij JOU foto's verweideren...???
Jij hebt ze immers ingelogt geplaatst.. of ben ik nu een beetje dom..?

Edit : laatmaar.. ben beetje dom, had t verkeerd gelezen tot 3x toe Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:59

toverpaardje schreef:
Als het verboden is dan lijkt mij een waarschuwing of een tijdelijke ban vanuit bokt niet zo'n raar verzoek.

dus als ik een foto vban marktplaatst afhaal, moet ik van marktplaats op mn lazer krijgen? Marktplaats heeft wel wat beters te doen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:05

ik vind dat je zelf voor je foto's moet zorgen dat andere ze niet kunnen gebruiken eigenlijk..
Copyright dus

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:07

Nee, sorry, daar loopt voor ons echt een duidelijke lijn: moderators hebben geen tijd en geen bevoegdheid om het naleven van de volledige wetgeving te controleren. Gebruikt een bokker foto's van een ander op Bokt zullen wij hem/haar daar zeker op aanspreken, maar wat buiten bokt om gaat - kunnen en willen wij niets aan doen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:16

Ik vind het weer allemaal erg overdreven....
Want je weet dat je foto's hierop staan, je weet wat ermee gedaan kan worden en als je dat niet wilt moet je er zelf zorg voor dragen dat het ook niet kan gebeuren.

Ik denk ook niet dat de modjes erop zitten te wachten dit allemaal te gaan uitpluizen.

Beetje dom en niet over nagedacht, maar volgende keer weet je beter toch ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:27

Het voelt heel vervelend als iemand je foto's steelt en ze dan zelf gebruikt... I know.

Het beste dat je kunt doen is een mail sturen naar de website waar deze persoon nu een advertentie heeft staan. Zij zijn verplicht om de foto's dan weg te halen.
Meestal duurt het 2 of 3 dagen voordat zo'n website reageerd.

En blijf bij deze persoon ook gewoon mailen (liever nog bellen!), en schrijf een serieuze brief, waarin je uitlegd wat er aan de hand is (want veel mensen hebben geen idee wat copyright is en hoe het werkt), en wat je wil dat er nu gebeurd.

Aan de andere kant; ondanks dat het heel vervelend en vals is van die persoon die je foto's heeft gestolen; ga jij er zelf op achteruit? Verlies je er geld door, dat zij jouw foto's gebruikt?
Ik denk 't niet. Dus maak je er niet drukker om dan nodig is, dat scheelt je weer een hoge bloeddruk Knipoog

Succes, ik hoop dat het een goede afloop krijgt voor je.