Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:3. Topics op EA met commerciële bedoelingen zoals handel of bemiddeling in paarden of hippische zaken zijn alleen toegestaan in het daarvoor bestemde forum. Ook het aanbieden van één of meerdere dekhengsten, twee of meer eigen fokproducten per jaar of het aanbieden van stalling valt hieronder.
silvana schreef:Ik snap het ook niet altijd hoor.Ik bood een paard aan van een vriendin wel is waar ,maar gratis ,en dat moest ook naar commercieel.terwijl ik niks commercieel kan ontdekken aan een gratis oud paard.
commercieel word gewoon minder bekeken ik vergeet het zelf ook altijd
susan schreef:laat we wel wezen, nimber heeft een stal, niet zo gek dat het als commercieel gezien word
dara komt bij hoe erg is het als het bij commercieel staat?
Billy schreef:Wat een onzin. Dus als je door omstandigheden (financieel, ziekte) een veulen moet verkopen is het niet commercieel en als je een veulen moet verkopen omdat je hem gefokt hebt en niet zelf kunt gebruiken cq je stallen te vol worden, is het wel commercieel?
Nimber, ik zou ineens een griepje voelen opkomen
Citaat:com·mer·ci·eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst
Billy schreef:Het feit dat iemand kan bestaan van de verkoop van veulens is niet aan de orde, als er iemand zo 'gek'zo zijn om er 1 miljoen voor te betalen kan dat nl welDat is een verschil in visie dubbeldun, Nimber heeft idd een stal en fokt daar op kleine schaal veulens. Ze kan er echter niet van bestaan, dus is het hobbymatig en niet commercieel naar mijn idee.
Dat je een veulen moet verkopen omdtat je er in je fokkerij niet verder mee kunt, hoort er bij.
Maar goed, met de uitleg van Maya snijdt bokt zichzelf in de vingers, want Kim heeft maar 1 veulen, Owen, en 1 veulen is volgens de boktregels niet commercieel.....