Veulenverkoop commercieel of niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yootha

Veulenverkoop commercieel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 15:09

Waar ligt de grens? Ik zag net dat het topic van Nimber naar commercieel gezet werd omdat het commercieel is. Het is haar eigen veulen en het gaat er om 1. Wanneer is het commercieel? Zie namelijk een heleboel topics van veulens te koop die niet naar commercieel gaan.

Elles

Re: Veulenverkoop commercieel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:02

Het is ook commercieel, wanneer je vaker veulens aanbiedt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:21

dus je mag maar 1 keer in je leven een veulen te koop aanbieden?
ik kreeg net een pb dat ik meerdere veulens zou hebben lopen volgens een moddie maar ik heb er maar echt 1 in de wei lopen en er dus ook maar 1 te koop.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:22

Dus stel: Ik heb ooit een veulen op Bokt aangeboden.
1 of 2 jaar later bied ik weer een veulen aan op Bokt.
En dan is het dus commercieel?! (want: vaker iets aangeboden?!)

Belachelijk Nagelbijten / Gniffelen
Als je gewoon voor je hobby rijdt en toevallig vaker dan 1 keer iets aanbied wordt het gelijk naar commerciele advertenties verplaatst?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:45

laat we wel wezen, nimber heeft een stal, niet zo gek dat het als commercieel gezien word Lachen
dara komt bij hoe erg is het als het bij commercieel staat?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:48

omdat commercieel toch een stuk minder vaak bekeken wordt door mensen die een paard of veulen willen kopen.

ik zie ook niet helemaal in waarom die advertentie naar commercieel is verhuisd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:07

Commercieel is iets dat speciaal gekocht is om te verkopen, in het geval van een veulen; het is speciaal gemaakt om te verkopen.
In principe zijn de meeste veulens die te koop komen dus commercieel. Een uitzondering is iemand die door omstandigeheden (financieel, ziekte) een eigen gefokt veulen helaas moet verkopen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:35

Wat een onzin. Dus als je door omstandigheden (financieel, ziekte) een veulen moet verkopen is het niet commercieel en als je een veulen moet verkopen omdat je hem gefokt hebt en niet zelf kunt gebruiken cq je stallen te vol worden, is het wel commercieel?
Nimber, ik zou ineens een griepje voelen opkomen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:28

Zoals in de regels te zien is van EA :
Citaat:
3. Topics op EA met commerciële bedoelingen zoals handel of bemiddeling in paarden of hippische zaken zijn alleen toegestaan in het daarvoor bestemde forum. Ook het aanbieden van één of meerdere dekhengsten, twee of meer eigen fokproducten per jaar of het aanbieden van stalling valt hieronder.

Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:30

Dit was er een, wat was dus het probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:34

Ik snap het ook niet altijd hoor.Ik bood een paard aan van een vriendin wel is waar ,maar gratis ,en dat moest ook naar commercieel.terwijl ik niks commercieel kan ontdekken aan een gratis oud paard.

commercieel word gewoon minder bekeken ik vergeet het zelf ook altijd Bloos

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:36

silvana schreef:
Ik snap het ook niet altijd hoor.Ik bood een paard aan van een vriendin wel is waar ,maar gratis ,en dat moest ook naar commercieel.terwijl ik niks commercieel kan ontdekken aan een gratis oud paard.

commercieel word gewoon minder bekeken ik vergeet het zelf ook altijd Bloos

Dat werd simpelweg naar commercieel verplaatst omdat je iets aanbied dat niet van jezelf is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:14

Ik zou een bedrijf op EA-CO toch wel anders inschatten dan gewoon een veulen in de achtertuin. Het is maar welke indruk je wilt geven, als ik de site en het profiel van Nimber bekijk maakt dat een professionele indruk. Een post op EA-CO versterkt die professionele indruk eerder dan het dat afbreekt, dus ik vraag me af of het wel zo'n nadeel is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:51

Uit de website en de diverse topics op EA geplaatst blijkt dat bokker Nimber een commerciële gebruiker is, dus die hoort sowieso op EA-CO thuis. Die regel van 2 fokproducten slaat op 'gewone' bokkers, het kan immers passeren dat iemand 1 veulen fokt en dat wilt aanbieden op Bokt, dat kan gerust. Zodra iemand echter 2 of meer veulens per jaar wilt verkopen hoort die bokker op EA-CO thuis Lachen

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 07:44

susan schreef:
laat we wel wezen, nimber heeft een stal, niet zo gek dat het als commercieel gezien word Lachen
dara komt bij hoe erg is het als het bij commercieel staat?

Wij hebben ook een stal, maar zijn ook niet commericeel bezig. Als we commercieel wilden zijn, hadden we wel een ander ras gekozen. Maar als dit zo is, moeten er een heleboel topics naar EA_CO.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:41

dat zal best dat er veel meer naar commercieel moet
maar nimber is nu eenmaal een bekende bokker van toen dus men weet wat er achter zit en dan loopt het eerder in de gaten...
en ras heeft helemaal niets te maken met commercieel of niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:08

Billy schreef:
Wat een onzin. Dus als je door omstandigheden (financieel, ziekte) een veulen moet verkopen is het niet commercieel en als je een veulen moet verkopen omdat je hem gefokt hebt en niet zelf kunt gebruiken cq je stallen te vol worden, is het wel commercieel?
Nimber, ik zou ineens een griepje voelen opkomen Nagelbijten / Gniffelen

Wat is jouw uitleg van 'commercieel' dan ?? (algemeen gesproken)

Van Dale:
Citaat:
com·mer·ci·eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst

Een veulen fokken voor de verkoop is dus commercieel. Dat Bokt het pas commercieel vindt als het er meer is als één, is voor mensen mooi meegenomen.
Dat jij het dus onzin vindt ligt aan jouw beleving, maar dat hoeft niet de waarheid te zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:07

Dat is een verschil in visie dubbeldun, Nimber heeft idd een stal en fokt daar op kleine schaal veulens. Ze kan er echter niet van bestaan, dus is het hobbymatig en niet commercieel naar mijn idee.
Dat je een veulen moet verkopen omdtat je er in je fokkerij niet verder mee kunt, hoort er bij.
Maar goed, met de uitleg van Maya snijdt bokt zichzelf in de vingers, want Kim heeft maar 1 veulen, Owen, en 1 veulen is volgens de boktregels niet commercieel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:50

Nee, dat heb je verkeerd begrepen uit de regels.

Die 2 veulens per jaar of meer, geldt voor een gewone particulier, zoals bijvoorbeeld ik. Ik heb 2 merries, dit jaar heb ik er 1 drachtig en wordt het verkocht, dat veulen mag ik op EA TK PP te koop aanbieden. Volgend jaar worden beide merries gedekt, dus over 2 jaar heb ik twee veulens te koop, dan moet ik dus mijn advertentie op EA CO plaatsen Lachen

Nimber is een commerciële gebruiker vanwege haar stal, dus zij hoort sowieso op EA CO thuis, ongeacht of ze dit jaar maar 1 of 2 of meer veulens verkoopt.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:52

maya kan jij mij dan uitleggen om welke 2 veulens het gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:54

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt Paulien? Nimber biedt nu 1 hengstveulen aan bij mijn weten. Maar omdat zij een commerciële gebruiker is, hoort zij sowieso op EA CO thuis, ongeacht het aantal veulens / paarden wat ze dit jaar wilt verkopen.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:56

omdat er gezegt wordt dat ze er 2 te koop zou hebben.
vraag ik aan jou welke 2e dan.
Als zij zelf maar 1 veulen heeft waarom mag zij die dan niet te koop zetten zo bedoel ik het.
Dus stel ik heb een paard met er bij een veulen en wil die verkopen dan ben ik ook opeens een commerciële verkoper????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:58

Billy schreef:
Dat is een verschil in visie dubbeldun, Nimber heeft idd een stal en fokt daar op kleine schaal veulens. Ze kan er echter niet van bestaan, dus is het hobbymatig en niet commercieel naar mijn idee.
Dat je een veulen moet verkopen omdtat je er in je fokkerij niet verder mee kunt, hoort er bij.
Maar goed, met de uitleg van Maya snijdt bokt zichzelf in de vingers, want Kim heeft maar 1 veulen, Owen, en 1 veulen is volgens de boktregels niet commercieel.....
Het feit dat iemand kan bestaan van de verkoop van veulens is niet aan de orde, als er iemand zo 'gek'zo zijn om er 1 miljoen voor te betalen kan dat nl wel Haha!
Het gaat puur om het feit wat betekent 'commercieel', nl iets kopen of idg fokken voor de verkoop en dat doet 95%.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:59

Dat vind ik werkelijk onzin, 2 veulens is 2 veulens, en verkopen is sowieso commercieel, want er wordt winst gemaakt.
Dat Kim een stal heeft, doet niet ter zake. Dit is gewoon weer typische boktwillekeur...
Tenzij jij natuurlijk je veulen voor kostprijs verkoopt en geen winst maakt. In dat geval is de verkoop niet commercieel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:00

Mag ik zien waar ik gezegd heb dat ze er twee te koop heeft? Ik zie er zelf maar 1 te koop staan. Het feit is echter, dat door haar bedrijf, zij heel simpel een commerciële gebruiker is Lachen En daarom dus op EA CO thuishoort.

Als jij twee veulens per jaar te koop aanbiedt, hoort dat topic inderdaad op EA CO. Ik haal die regel even aan ter verduidelijking voor in zijn algemeen. Die regel is inderdaad niet van toepassing op Nimber omdat zij sowieso al een commerciële gebruiker en geen particulier is. Als jij een stal hebt, dus daadwerkelijk fokt voor de verkoop, of dekhengsten in bezit hebt, etc. etc. dat hoort allemaal op EA CO Lachen

/Edit : Typo.