Foto's van ruiters zonder cap

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Foto's van ruiters zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:22

Op de Wiki staan meerdere foto's van ruiters die zonder cap rijden. Ik ben het daar niet mee eens, ik ben van mening dat op alle foto's op de wiki ruiters moeten staan met cap.

De wiki geeft veel betrouwbare informatie en geeft een voorbeeld aan de lezers. Wat je nu ziet op de wiki is dat het blijkbaar niet nodig is om een cap te dragen, de ruiters op de foto's doen het immers ook niet. En dat terwijl het dragen van een cap zo ontzettend veel verschil kan maken bij een ongeluk.

Gaat er nog iets aan gedaan worden? Ik vind dat we als bokt-gebruikers een signaal moeten geven. Paardrijden is geen onveilige sport, maar dat wordt het wel als het zo door gaat.

Zesiram

Re: Foto's van ruiters zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:23

Ik ben het hier wel mee eens. Wiki zou een voorbeeld moeten zijn van hoe het wel moet!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:33

Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat iedereen wel weet dat je een risico neemt zonder cap te rijden? Zelf rij ik zonder cap, ik weet dat het misschien niet altijd handig is, maar als ik mijn nek breek, breek ik m ook met cap op.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:50

Caballos, ik heb een paar verhalen gehoord, die dankzij een cap "goed" afgelopen zijn. Mensen die een val hebben overleefd dankzij hun cap.
Misschien weten mensen wel dat ze een risico nemen door zonder cap te rijden. Maar het is ook te 'normaal'. Niemand kijkt ervan op als iemand zonder cap rijdt. Dàt moet veranderen. Het moet normaal zijn om een cap te dragen.
De wiki geeft een voorbeeld, daar moeten dit soort dingen kloppen.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:51

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit zo'n ontzettend gezeur Boos! Ook in topics op HAW word ik er niet goed van. Laat iedereen toch lekker zelf weten of je een cap wil dragen of niet, er wordt al genoeg door de wet geregeld en het stikt al overal van de regeltjes.

Zolang het niet verplicht is vind ik het grote onzin om hier op Bokt met een opgeheven vingertje te gaan zwaaien.

De wiki geeft een voorbeeld? De wiki is er ter informatie, schrijf een stuk over de cap en that's it.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:53

Kylan schreef:
Caballos, ik heb een paar verhalen gehoord, die dankzij een cap "goed" afgelopen zijn. Mensen die een val hebben overleefd dankzij hun cap.
Misschien weten mensen wel dat ze een risico nemen door zonder cap te rijden. Maar het is ook te 'normaal'. Niemand kijkt ervan op als iemand zonder cap rijdt. Dàt moet veranderen. Het moet normaal zijn om een cap te dragen.
De wiki geeft een voorbeeld, daar moeten dit soort dingen kloppen.

Idd mee eens. Je kan zo veel voorkomen door een cap te dragen, zoveel moeite is het niet. Zelf rijd ik altijd met cap, als ik nadenk over de gevolgen als ik ''toen'' geen cap op had gehad, had ik een hele erge hersenschudding of erger gehad. Dus mooi met cap en dat hoort normaal te zijn!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:59

Ik denk dat de mensen op bokt zelf oud en wijs genoeg zijn om te bedenken of ze wel/ geen cap ophebben. En anders zijn er ouders/ partners die daar de personen op moeten/ kunnen wijzen. Als mensen echt foto's als voorbeeld nemen hier op bokt, dan kun je wel bezig blijven en ook op HAW een capverplichting instellen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:04

Ik ben het ermee eens. Wiki geeft informatie, maar in mijn ogen ook wel het goede voorbeeld. Ik neem aan dat ze bij een topic over bijv. hulpteugels geen foto's gaan zetten van mensen die een hulpteugel helemaal verkeerd gebruiken en dan gewoon neer te zetten 'dit is een slof' oid. Ik vind de foto's van mensen zonder cap gewoon niet kunnen.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:05

Niet alle mensen op bokt zijn oud en wijs genoeg hoor, ik vind ook dat de wiki het goede voorbeeld moet geven omdat veel mensen hier informatie vandaan halen.
Overigens vind ik het wél storend dat er in sommige topics in HAW zo overdreven wordt gezeurt, die mensen willen blijkbaar zonder cap rijden, nou laat ze lekker.
Maar nogmaals omdat wiki informatief(en dus de mensen de goede dingen wil leren?) is vind ik dat daar de foto's wel met cap zouden moeten zijn.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:05

erleyne schreef:
Ik ben het hier wel mee eens. Wiki zou een voorbeeld moeten zijn van hoe het wel moet!

Hier ben ik het ook mee eens.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:07

tanya89 schreef:
Niet alle mensen op bokt zijn oud en wijs genoeg hoor, ik vind ook dat de wiki het goede voorbeeld moet geven omdat veel mensen hier informatie vandaan halen.
Overigens vind ik het wél storend dat er in sommige topics in HAW zo overdreven wordt gezeurt, die mensen willen blijkbaar zonder cap rijden, nou laat ze lekker.
Maar nogmaals omdat wiki informatief(en dus de mensen de goede dingen wil leren?) is vind ik dat daar de foto's wel met cap zouden moeten zijn.

ik ben het er wel mee eens. ik rijd zelf ook wel eens zonder cap maar dat is mijn keuze en ik geef mensen geen informatie. er zitten genoeg "kinderen" op bokt die het kunnen afkijken van de wiki plaatjes..

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:09

We lijken wel Roomser dan de Paus zeg.
Een cap is veilig, maar niet verplicht door de wet zoals autogordels.
Foto's maken van bijvoorbeeld een mooie passage, travers of wat dan ook is heel moeilijk. Dit gebeurt ook meestal bij ruiters die in de Z rijden. Die dragen een hoedje op wedstrijden.
Thuis mogen ze wat mij betreft zelf kiezen wat ze doen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:11

Een cap is inderdaad veiliger (mits je een goeie hebt natuurlijk Lachen ). Het is niet verplicht, dus ik zou zeggen: Wil je zonder cap rijden, dan kan dat best, eigen keuze Lachen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:11

Mensen mogen altijd zelf bepalen of zij een cap willen dragen.(Tenzij het door een vereniging verplicht wordt gesteld, wat op wedstrijd in ieder geval zo is.)

Toch vind ik dat er wel het goede voorbeeld gegeven moet worden! Ik vind het ook geen goede zaak als er topruiters zonder cap in de Bit, Hoefslag of dergelijke bladen staan. Een cap is van levensbelang. Als je daar lak aan wilt hebben, dan is dat je eigen keuze, maar probeer als een zeer groot en openbaar forum wél het goede signaal af te geven, in ieder geval in de informatieve wiki!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:12

Ik ben het er ook mee eens, niet alle bokt lezers zijn oud en wijs genoeg om de keuze tot het dragen van een cap te maken. Juist met een medium als Wiki kan je laten zien dat een cap er gewoon bij hoort.

Er is inderdaad geen wet die caps verplicht, en ook geen wet die motorpakken verplicht, maar het is wel zo verstandig om die te dragen. Waarschijnlijk zal een dergelijke wet pas worden ingevoerd als het te laat is en laten we proberen om dit te voorkomen door veilige informatie te verstrekken.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:13

ik ben het er ook wel mee eens! wiki word als voorbeeld beschouwd! dus mag je ervan uitgaan dat het het goeie voorbeeld is

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:14

ik vindt dat de wiki net als een boek over paarden en paardrijden een voorbeeld moet zijn van hoe je het het beste kunt doen zoals met cap rijden voorkomt ernstige ledsels

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:14

Bit en Hoefslag zijn commerciële bladen, bokt is gratis en wordt gemaakt voor en door ons. Een groot verschil lijkt me.
Ze gebruiken foto's die gemaakt worden door fotografen die het vrijwillig doen, ook gratis dus.
Die putten uit privé bronnen en kunnen moeilijk eisen dat hun voorwerpen een cap gaan dragen.
Als we dat willen, dan zullen we er voor moeten dokken lijkt me Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:17

Craignethan schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit zo'n ontzettend gezeur Boos! Ook in topics op HAW word ik er niet goed van. Laat iedereen toch lekker zelf weten of je een cap wil dragen of niet, er wordt al genoeg door de wet geregeld en het stikt al overal van de regeltjes.

Zolang het niet verplicht is vind ik het grote onzin om hier op Bokt met een opgeheven vingertje te gaan zwaaien.

De wiki geeft een voorbeeld? De wiki is er ter informatie, schrijf een stuk over de cap en that's it.

Ben het met je eens! We worden al zo veel bemoederd door de overheid laat iedereen dit maar voor zich uitmaken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:21

Anders zet je er heel groot boven: zonder cap eigen risico of don't try this at home??
Sorry hoor maar het is en blijft eigen keus. Daar kunnen jullie niks aan doen. En anders moeten jullie heel diep graven voor die paar plaatjes met ruiters MET cap.

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:24

Ik vind dit echt gezeur!!
Het is nog steeds niet verplicht met cap te rijden, iedereen heeft door het gezeur dat ontstaat als mensen foto's zonder cap plaatsen onder tussen wel door dat sommigen het niet verstandig vinden Clown

Maar het blijft iemands eigen keus en hoe graag sommige het ook willen, daar kun je dus niks aan veranderen!

En als laatste, waar houd het op? Zijn er niet meer mensen, die onder tussen ook vinden dat er wel genoeg regeltjes zijn voor onze veiligheid? Moet ik straks ook een helm op de fiets op? Want laten we even eerlijk zijn, ook dat is veiliger!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:25

ProudJustify schreef:
Craignethan schreef:

Ben het met je eens! We worden al zo veel bemoederd door de overheid laat iedereen dit maar voor zich uitmaken.

idd zeg. Boos!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:26

Castello schreef:
Ik vind dit echt gezeur!!
Het is nog steeds niet verplicht met cap te rijden, iedereen heeft door het gezeur dat ontstaat als mensen foto's zonder cap plaatsen onder tussen wel door dat sommigen het niet verstandig vinden Clown

Maar het blijft iemands eigen keus en hoe graag sommige het ook willen, daar kun je dus niks aan veranderen!

En als laatste, waar houd het op? Zijn er niet meer mensen, die onder tussen ook vinden dat er wel genoeg regeltjes zijn voor onze veiligheid? Moet ik straks ook een helm op de fiets op? Want laten we even eerlijk zijn, ook dat is veiliger!

Ha ha, in Australie is een helm op de fiets dus wel al verplicht. Weer zo'n bemoederend regeltje van de overheid. Haha!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:30

Ik ben het er wel mee eens. De mensen die foto's op haw plaatsen zonder cap oke daar hebben ze zelf voor gekozen maar op de boktwiki waar iedereen wat van wil leren vind ik wel dat er een goed voorbeeld gegeven moet worden.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:33

Ik denk niet dat mensen die nu zonder cap rijden, van mening zullen veranderen als ze op wiki alleen maar plaatjes tegenkomen van mensen met cap. Door een apart Cap verhaal misschien wel , maar niet door plaatjes waarop een cap staat.