Help, een stuk groter in beeld?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help, een stuk groter in beeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:17

Zo vaak zie je vragen voorbij komen die over de werking van bokt gaan en allemaal in Help staan.
Nu moet ik ook zeggen dat het er niet echt uit springt.
Kan Help niet een stuk groter in beeld komen te staan.
Bijv langs nieuws? Zodat het beter in beeld is
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-07 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Raja

Re: Help, eens tuk groter in beeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:18

Dat vind ik nou een goed idee!!
Ik heb ook al zo vaak een vraag gepost die eigenlijk gewoon in het Help menu staan...
Maar je kijkt er gewoon overheen!

Julia

Re: Help, een stuk groter in beeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:22

Zou inderdaad een stuk duidelijker in beeld mogen staan. Er worden voortdurend topics op WWW geopend met vragen die je kunt vinden in de FAQ. Ik moet zeggen dat ik er eerst ook overheen keek totdat iemand mij op de [?] Help knop wees. Bloos

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:21

Ik denk eigenlijk dat het woord 'Help' beter in 'FAQ' verandert kan worden. Mijn persoonlijke ervaring is altijd dat Help-functies zoals F1 e.d. altijd erg irritant zijn, dus als ik zoiets op een forum zie werkt dat meteen al afschrikwekkend. Maargoed, dat is mijn persoonlijke belevenis, misschien ben ik de enige.

Als je in topics verwijst naar de FAQ, is het daarom misschien ook verwarrend als de hyperlink een andere naam heeft. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:24

Toch denk ik dat juist Help een goed woord is
Veel jongere gebruikers die nog niet op andere forums zijn geweest weten niet wat FAQ betekend Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:27

runningkawa schreef:
Veel jongere gebruikers die nog niet op andere forums zijn geweest weten niet wat FAQ betekend Lachen

Inderdaad, vooral voor de jonge bokkers lijkt 'help' mij beter geschikt. Ja

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:34

runningkawa schreef:

Daar kan ik inkomen, maar dan dus liever álles 'Help', zodat er geen misverstanden ontstaan, want dan word door de gebruikers ook niet de link gelegd naar de Help bij reacties als 'lees de FAQ' o.i.d. Ja

Misschien is het naast RK's idee ook een optie om Help vetgedrukt neer te zetten, dan valt het ook al meer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:37

Dat er nu wel eens gezegd wordt lees de FAQ is omdat bokt voorheen engels was en het ook FAQ heette.
Nu is het alweer een hele poos Help Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:40

Of een ander kleurtje. Of naast 'Nieuws • Wiki • Forums' en dan dat boven het 'Home » Forum index » Algemeen » De techneuten » [FZ] Forumzaken
Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ DST ]'
balkje

Haha!
Wat een fantasie zeg

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:07

Goed idee!
Ik moest even goed zoeken, het is me niet eerder opgevallen.. maar ik heb de HELP nu gevonden. Rechtsboven in beeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:39

Ik ga het eens aankaarten Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:43

Oke Lachen
Dank je wel Maya

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:17

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zin heeft. We zijn op dit moment bezig met een update van de help/faq, maar er zijn geen plannen om het groter in beeld te plaatsen. Wel willen we nieuwe bokkers een mailtje gaan sturen met de link naar de help en een korte uitleg waar ze info kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:20

Uit proberen kan toch geen kwaad?
Wat zou er op tegen zijn het eens een half jaar te doen?

Persoonlijk denk ik dat een mailtje geen zin heeft, dat word geopend en weg geklikt Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:22

Dat het niet past in de lay-out Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:29

pffff, mag ik nu in de lach schieten? *LOL*

Dan past nieuws-wiki en forums ook nergens Haha!
En een mooie nieuwe layout met een duidelijke help is zo gek nog niet Tong uitsteken

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:32

Ik vind het ook een goed idee!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:42

forum/wiki/nieuws is een tijdelijke oplossing. Punt is dat 'help' een veel kleiner onderdeel van de site is, en daar niet naast 'past'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:15

Misschien is het punt wel dat je er geen punt van moet maken dat het er niet naast "past" Haha!

Het is toch jammer de faq te herschrijven en geen hond die hem ziet en dan vervolgens overal berichten tegen te moeten komen met, hoe moet dat Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:02

Die met een slotje en link naar een verbeterde faq/help op slot kunnen.

Punt is dat de help nu op een logische plek staat, naast andere links waar je meer informatie vandaan kunt halen. Gooi je hem bovenin naast wiki/forums denk ik eerder dat mensen eroverheen gaan lezen dan dat het meer aandacht krijgt.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:07

@ellende: dat denk ik niet, kwam er ook pas later achter dat er een help was toen ik net nieuw hier was.
Je moet mensen die het nog niet helemaal snappen en nieuw zijn een duidelijke weg naar een help-functie geven vindt ik.
Als je hier voor de eerste keer komt denk ik niet dat jij meteen snapt oow de help fuctie, die vind ik door naar forum index --> algemeen --> wie, wat,waar te gaan.

Het is een stuk makkelijker de basis regels met een duidelijke link gewoon op de homepagina te zetten bijv. naast nieuws Ja

Ellende schreef:
forum/wiki/nieuws is een tijdelijke oplossing. Punt is dat 'help' een veel kleiner onderdeel van de site is, en daar niet naast 'past'.

als je niet snapt hoe bokt werkt (door de help) dan kun je ook niet in een forum posten enz.enz.. dus bokt niet gebruiken. Dus ik denk dat de help in het begin net zo belangrijk is dan forum's, wiki en nieuws.
Ik zeg eerlijk het heeft bij mij een half jaar geduurd voor ik erachter kwam wat een mod was en wat Temmen was. Ja
hoe vaak vragen mensen wel niet hoe ze foto's moeten plaatsen?

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:22

Ik ben het met miilou_ eens, kun je het niet óók op de home pagina zetten? Dus dat je het op de home en op de plek waar het nu staat hebt? Dan heb je geen problemen met de layout. En ik moet ook zeggen dat ik pas na een jaar wist wat Temmen was, en hoe het hier z'n gang ging. Je ziet ook vaak nieuwe mensen die niet weten hoe het werkt, wat soms ook knap iritant kan zijn, maar ook begrijpelijk.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 01:21

wat bedoelen jullie met de 'home' pagina? Als je naar www.bokt.nl gaat staat 'help' toch ook gewoon in beeld? Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 01:49

Ja ellende , hij staat in beeld maare niet echt duidelijk . Nou ben ik zoiezo 'scheel':P want zag nieuws ook nergens nu wel hoor... Maar snap niet waarom help niet groter kan Knipoog als dat wiki etc nou toch maar tijdelijk daar staan kan daarna toch help daar staan met desnoods een uitroepteken erachter Knipoog Lijkt me niet eens zo slecht idee Lachen er lopen hier ook jonge bokkertjes rond en ook een hoop die niet alles weten (like me in the beginning, and still i don't know everything Knipoog) snap je ?

Succes ermee .. Haha!

edit tikfoutje

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:12

Ik denk dat het niet anders is dan bij een vraag in een topic een link naar de faq plaatsen en een korte uitleg erbij, en TeMmen.
En als je er zo over nadenkt staat die er net zo opvallend bij als 'Zoeken' en je UCP enz. Als je echt iets nodig hebt ga je er wel naar zoeken
Maar je hebt ook luiere mensen, en mensen die iets niet vinden