De afgelopen 3/4 dagen ligt Bokt er bij mij regelmatig uit. Soms maar een minuutje of twee. Soms ook een half uur. Ik zit me af te vragen wie dit nog meer heeft en of Bart hiermee aan de gang is.
Ik heb er ook vaak last van! Zonde eigenlijk,want ik dacht dat Bart nu juist over de goede servers beschikte. Helaas blijkt het tegendeel heb ik het idee.
Ja, inderdaad. Ik open dan meestal even een msn gesprekje met Shalimar (mod) om te vragen of zij hier iets van weet. Ook zij weet niet waar het aan ligt. Zo te lezen ben ik iig niet de enige die hier last van heeft, haha.
Bij mij ligt Bokt er ook regelmatig uit, al heb ik er minder last van dat met de vorige server. Net lag die er toevallig uit maar je kon er zo weer op. Snap niet waarom er zo'n probleem van gemaakt wordt, je kunt er vaak binnen een korte tijd weer op. (maar er zijn natuurijk Bokt-aholic's)
Bekend probleem, wordt veroorzaakt door een stukje software dat de server sneller maakt
Dit stuk software (APC) komt in de knoei als het druk is en als er tegelijktijdig een aantal dingen weggeschreven moeten worden. Het vervelende is dat het hier om een 'race condition' gaat en dat soort bugs is heel erg lastig op te sporen en op te lossen. De ontwikkelaars van APC krijgen dit probleem niet fatsoenlijk gereproduceert omdat het alleen onder heel specifieke omstandigheden ontstaat en ook op Bokt gaat het maar af en toe mis.
Ik ben op het moment bezig met het proberen duidelijk te krijgen wat er nu exact mis gaat maar dat zie je helaas alleen op de momenten dat het systeem vast zit Het zou niet al te vaak voor moeten komen en meestal duurt het ook maar een paar minuten waarna het zichzelf weer oplost... Ik hoop iig op zeer korte termijn duidelijk te hebben wat er nu exact gebeurt waarna deze bug permanent uit de wereld kan worden geholpen Tot die tijd iig excuses voor het ongemak en laten we hopen dat we hier snel van af zijn, het is allemaal voor een hoger doel iig
Bedankt voor de uitleg, ik had het net ook, maar het is iig al een geruststelling om te weten dat het probleem bekend is. Laten we hopen dat er snel een oplossing voor is, het is hoogst irritant zo...