Veel "jeugdige"posts

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Veel "jeugdige"posts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:39

Misschien ben ik de enige, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
Ik irriteer me af en toe flink aan kinderachtige posts op de "normale" Leven Zonder Paarden, en Mensenwelzijn.

Posts waarvan ik denk, waarom staan ze niet op Jeugdhonk, ik open iets en het is weer post nummer zoveel over geesten op kamers van pubers, verliefdheidjes, en allemaal van dat soort dingen.
Ik wil niet overkomen als een oude zeur Haha! maar ik irriteer me er toch aan.
Kunnen die posts niet wat vaker verplaatst worden naar Jeugdhonk?

friendly

Re: Veel "jeugdige"posts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:42

Ik ben zelf dan 16, dus ook nog puber eigenlijk, maar ik moet zeggen dat ik mijzelf er ook mateloos aan irriteer. Elke keer dat geleuter over geesten etc. Zelfs al heeft het niets met het onderwerp te maken. Wat mij betreft mogen die topics/reacties inderdaad naar de jeugdhonk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:45

Ik vind het ook lastig om leeftijden hieraan te koppelen,omdat er ook genoeg jongeren zijn,die gewoon fatsoenlijke serieuze posts kunnen maken, daar is imo helemaal niets mis mee.
Soms merk je niet eens dat iemand jonger is,maar helaas af en toe ook overduidelijk WEL.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:07

Anoniem schreef:
Ik vind het ook lastig om leeftijden hieraan te koppelen,omdat er ook genoeg jongeren zijn,die gewoon fatsoenlijke serieuze posts kunnen maken, daar is imo helemaal niets mis mee.
Soms merk je niet eens dat iemand jonger is,maar helaas af en toe ook overduidelijk WEL.

Was het maar zo simpel - veel van die posts kunnen niet verplaatst worden naar bv JH omdat de TS te oud is, soms zelfs boven de 20 Scheve mond

Maar TeM, en meestal komt er dan uiteindelijk wel iemand langs om het een en ander naar JH te verplaatsen als het wel kan.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:27

Gaat het dan alleen om de leeftijd van de TS en niet om de inhoud? Scheve mond

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:30

Ik vind dat het om de inhoud meot gaan. Als ik (15) mijn posts alleen in JH zou plaatsen, zouden daar allemaal zulke reacties op komen zoals waar jullie (en ik) je aan irriteren. Daarom vind ik dat mensen die wél normaal kunnen posten onder de leeftijdsgrend wel gewoon op LZP etcetera mogen posten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:31

Tellie schreef:

ik denk dat daar het hele "onderscheid" probleem zit....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:34

Dniesjj117 schreef:
Ik vind dat het om de inhoud meot gaan. Als ik (15) mijn posts alleen in JH zou plaatsen, zouden daar allemaal zulke reacties op komen zoals waar jullie (en ik) je aan irriteren. Daarom vind ik dat mensen die wél normaal kunnen posten onder de leeftijdsgrend wel gewoon op LZP etcetera mogen posten.

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, blijven normale en interessante topics van jongeren ook best op LZP staan. Dat hoop ik tenminste wel!
Het is vooral dat je een tamelijk kinderachtig topig van iemand van 21 niet meer kunt verplaatsen naar JH...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:35

Shadow0 schreef:
Dniesjj117 schreef:

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, blijven normale en interessante topics van jongeren ook best op LZP staan. Dat hoop ik tenminste wel!
Het is vooral dat je een tamelijk kinderachtig topig van iemand van 21 niet meer kunt verplaatsen naar JH...

Oh, dan had ik eht verkeerd begrepen. Heeft iemand een voorbeeld van iemand van 21 die een kinderachtig topic opent dan, want volgens mij ben ik dat nog nooit tegengekomen? (of neit bewust)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:37

Ik vind het jammer dat hier naar mijn idee alle mensen onder de 16 over 1 kant worden gescheerd, ik ben helemaal niet met geesten bezig of met liefdesproblemen topics. Oke ze staan er vaak en het voegd niets toe aan bokt maar dan nog.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:40

Niezz, wat mij betreft is dat niet zo. Ik vind niet dat jongeren slechtere topics hebben dan ouderen. Ik vind wel dat LZP weer flink aan het kelderen is qua niveau.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:44

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:37

Daarom vind ik de aparte jeugd-afdelingen zo ontzettend onhandig. Op crea bea krijg je vaak alleen maar reacties van: 'Dat vind ik een erge mooie foto' enzo, terwijl je nuttige tips wilt. En het grootste gedeelte van de nuttige-tip-gevers zitten op UK. Al moet ik zeggen dat het wel steeds beter wordt.
Ik heb ook gewoon echt geen zin om een topic over het 'gewone' leven te plaatsen, omdat daar vaak toch de onnuttige reacties de overhand hebben.

Zit mezelf ook echt op te vreten als ik bij YRT kijk.. Zo'n onzin allemaal.. 'Hoeveel halsters heb jij?' en 'Welke kleuren paardrijsokken koop jij het liefst?'.. Allemaal zulk soort topics, waar ik dan ook gezellig tussen mag posten als ik een vraag heb.
Maargoed, de grens ligt op 16 (toch?) dus nog maar 2 maandjes, haha!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:42

Ja ik had een topic geopend op JTIP gewoon duidelijke foto's erbij een niet van, ooheoee kijk eens hoe sexy mijn pony is, is die geen lekkeuuurr ding? Krijg ik een paar vage reacties, een stuk of 3. Terwijl je als je neer zet is die niet sexy veel meer reacties krijgt.
Ze lopen elkaar een beetje af te matsen daar. En het niveau is tamelijk laag. En idd Myukii als je een gewone vraag heb moet je hem tussen die nuttelose topics zetten van hoeveel halsters ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:55

Anoniem schreef:

zal mezelf nog maar even quoten.
Ik wil dus niet met leeftijden gaan smijten.
Maar wel irriteer ik me aan de kinderachtige inhoud van veel posts.
Dat is wat ik ermee wilde zeggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:07

Myukii schreef:
Daarom vind ik de aparte jeugd-afdelingen zo ontzettend onhandig. [...]
Zit mezelf ook echt op te vreten als ik bij YRT kijk.. Zo'n onzin allemaal.. 'Hoeveel halsters heb jij?' en 'Welke kleuren paardrijsokken koop jij het liefst?'.. Allemaal zulk soort topics, waar ik dan ook gezellig tussen mag posten als ik een vraag heb.

Het punt is alleen dat niemand van zichzelf toegeeft dat haar eigen topic minder interessant is voor anderen. En het heeft al evenmin zin om de zaken samen te voegen tot een forum waarin *niemand* meer nuttige reacties geeft.
Een alternatief is de andere manier van onderscheid maken: inhoudelijk beoordelen. Maar dat is ten eerste heel veel werk, en ten tweede gaan mensen dat niet accepteren. Jij weet al hoe vervelend het is als je topic wordt verplaatst omdat je te jong bent - kun je nagaan hoeveel vervelender het is als iemand je vertelt dat je creatie niet mooi genoeg is of je topic niet interessant. Dat gaat veel ruzie en discussie opleveren.

Ik zou geen andere manier weten om het op te delen. Als jij die wel weet hoor ik ze graag, wie weet kunnen we de mods dan overtuigen.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:43

Ik irriteer me er soms ook hartstikke aan maar als we LZP ook al voor 16 plus gaan maken denk ik niet dat mijn plezier op bokt groter word, dan kunnen we niet zo goed http://www.bokt.nl op richten en http://www.bokt-penny.nl en ik weet zeker dat ik niet meer op bokt-penny zou komen.
Het scheiden van leeftijd op bijvoorbeeld CB en UK gaat goed omdat er op CB veel aan gedaan word om het reactie nivo hoog te houden, als je ervoor zorg dat de verhalen van jongere bokkers alleen nog maar in het jeugdhonk geplaats mogen worden dan word dat vanzelf het ´ik hang maar een stom verhaal op om aandacht te krijgen´ forum. Al hoewel ik ook helemaal mee ga met de post van darkchrystal Ja
Het is hartstikke moeilijk om te kunnen scheiden en als er gescheiden word zullen er altijd weer een paar bokkers zijn die gewoon niet op hun plaats zijn op het forum waar ze horen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:56

Tellie schreef:

Dat is een goede vraag. Ik moet zeggen dat ik ook zo nu en dan onzinnige topics tegenkom van 'ouderen'. Nou ja, ik vind dat deze topics onzinnig zijn. Her en der een zinnige reactie, maar meestal (imo) te oppervlakkig. Er wordt niet op in gegaan. Er wordt een klein regeltje geschreven, en daar moet je het dan maar mee doen.
Desondanks dit vindt ik het niveau op JH nog wel een stukkie lager dan op LZP. Er zijn natuurlijk zat 15 jarigen die een goed onderbouwde post met inhoud kunnen plaatsen. Tja, lastig. Verschil moet er zijn? Misschien is het goed om naar inhoud te kijken ipv van naar leeftijd, ja. Nu kan dit inderdaad wel eens onenigheid veroorzaken. De een vind dat zijn/haar posts inhoudelijk op dergelijk niveau zijn dat deze op LZP kunnen staan, en de ander is het er niet meer eens dat zijn/haar posts naar JH worden verplaatst omdat deze geen/nauwelijks inhoud hebben/bevatten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:02

Elessar schreef:
De een vind dat zijn/haar posts inhoudelijk op dergelijk niveau zijn dat deze op LZP kunnen staan, en de ander is het er niet meer eens dat zijn/haar posts naar JH worden verplaatst omdat deze geen/nauwelijks inhoud hebben/bevatten.

Volgens mij heb ik nog nooit iemand toe horen geven dat zijn/haar eigen posts inderdaad op JH/CB/JITP thuis horen vanwege de manier van reageren. Lachen Dus dat blijft een discussie denk ik...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:07

Shadow0 schreef:
Elessar schreef:
De een vind dat zijn/haar posts inhoudelijk op dergelijk niveau zijn dat deze op LZP kunnen staan, en de ander is het er niet meer eens dat zijn/haar posts naar JH worden verplaatst omdat deze geen/nauwelijks inhoud hebben/bevatten.

Volgens mij heb ik nog nooit iemand toe horen geven dat zijn/haar eigen posts inderdaad op JH/CB/JITP thuis horen vanwege de manier van reageren. Lachen Dus dat blijft een discussie denk ik...

Nee, daarom is het zo lastig. De TS vindt waarschijnlijk dat zijn/haar topic niet op die fora horen, maar menig ander zal vinden van wel.
Ik ben overigens wel benieuwd wat de mods hiervan vinden. Ja

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:11

Ben zelf ook nog jeugd, maar ik zie het ook wel eens. Dan kijk ik bij LZP en dan zie ik er JH-topics staan.
Maar het is wel zo, dat de jeugd zijn sérieuze zaken wel post op LZP, omdat daar toch meer mensen met meer levenservaring zitten. Knipoog
Bij JH krijg je vaak nutteloze antwoorden, en bij LZP antwoorden waar je iets aan hebt!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:30

Dat is idd erg vervelend, alhoewel ik zelf ook een "jeugdige" bokker ben.
Sommige mensen zijn volwassen voor hun leeftijd en anderen juist niet, niks aan te doen, maar zulke mensen kunnen idd beter op het jeugdhonk posten.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:16

Ik begin me nu inderdaad ook wel te irriteren aan de 'geesten-topic's', etc. Al kan ik me wel voorstellen dat sommigen zich echt afvragen hoe het zit. Er komen nog altijd topic's over geesten waarvan (ik toch) je toch merkt dat de desbetreffende persoon in moeilijkheden oid. zit.

Maar dingen als: 'M'n hond en poes lopen achter iets die wij niet zien' vind ik echt alles slaan. Zelf ik (een 'jeudige' bokker), en andere jongeren weten dat zoiets moeilijk kan, of onzin is.

Een scheiding voor inhoud vind ik eerlijkgezegt echt wel niets. Jullie geven de reden zelf wel al aan; niemand hoord graag dat z'n topic 'onintressant' is. En al zeg ik het zelf: ik zou er helemaal niet blij mee zijn moest ik het horen. (Misschien wel mijn koppige kant?)

Myukii: Ik was net ook op JITP en zet ook te kijken, op welke topic's nu veel gereageerd worden. En inderdaad als je vraag; 'Is ie sexy of is ie sexy' krijg je veel antwoorden. Maar dan heb ik liever 3/4 reactie's dan 'neee ij is ni sExY Howr' Als je me begrijpt. Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:19

dus als je onder de 16 ( Verward ) bent mag je nergens plaatsen behalve op het 'jeugd gedeelte'
Kun je net zo goed naar een ander forum gaan...

Die geesten topics zijn 9 van de 10x denk ik ook verzonnen,
Als je je verhaal kwijt wilt over scheidingen, verliefdheid enzovoords snap ik het nog wel...

Ook op CB reageren is veel minder handig want echt boeiende tips en op UK krijg je die wel... dus als je onder de 16 bent kun je maar net zo goed geen tekeningen ect. plaatsen.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:02

Moirsa schreef:
dus als je onder de 16 ( Verward ) bent mag je nergens plaatsen behalve op het 'jeugd gedeelte'
Kun je net zo goed naar een ander forum gaan...

Die geesten topics zijn 9 van de 10x denk ik ook verzonnen,
Als je je verhaal kwijt wilt over scheidingen, verliefdheid enzovoords snap ik het nog wel...

Ook op CB reageren is veel minder handig want echt boeiende tips en op UK krijg je die wel... dus als je onder de 16 bent kun je maar net zo goed geen tekeningen ect. plaatsen
.

Met het gedeelte dat ik schuin heb gezet ben ik het volkomen oneens !
Op CB word het reactie nivo juist hoog gehouden en dat gaat naar mijn idee er goed Ja Bovendien zijn volwassenen opbokt ook niet altijd even goed in het onderbouwde postst maken hoor, ik heb volwassenen op bokt meegemaakt die op UK alleen maar zeiden 'g*dsamme wat een mooie foto's*. Met de rest van je post sluit ik me (redelijk) aan, als je mijn post een aantal postst naarboven leest snap je denk ik wel wat ik bedoel Lachen